Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SMS versturen middels SMSC / EMI

Pagina: 1
Acties:

• lzandman
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hoi,

Ik zit met een probleempje en ik hoop dat er een Tweaker is die mij kan helpen.

Ik ben momenteel bezig met een applicatie die SMS-berichten kan versturen middels een SMSC (Short Message Service Centre) zoals die van de KPN (06-53141414). Mijn programma codeert de SMS-jes volgens het EMI (External Machine Interface) protocol, belt de SMSC op (via M$ Windows TAPI) en verstuurt die EMI-berichten.

Bij één of twee SMS-jes werkt het prima. Helaas lukt het me niet om meer dan twee SMS-berichten te versturen in één inbelsessie. De procedure die ik volg is, dat ik telken na het versturen van een EMI-string wacht op de reply van de SMSC. Als ik die heb ontvangen dan verstuur ik de volgende EMI-string. Na het versturen van de derde EMI-string krijg ik geen reply meer van de SMSC.

Weet iemand hoe dit kan? Is dit gewoon een beperking van die KPN SMSC?

Misschien weet iemand een gratis proggie dat deze functionaliteit ook heeft (dus in batch (=meerdere) SMS-jes in een inbelsessie versturen via een SMSC). Dan zou ik de communicatie tussen dat programma en het modem kunnen afluisteren. Ik ken eigenlijk alleen Diafaan, maar de gratis lite-versie kan maar één bericht per keer versturen. Daar heb ik dus niet zoveel aan.

Ach, misschien moet ik toch maar even met de KPN bellen :) Maar ben eerst benieuwd naar jullie suggesties.

What's the speed of Dark?

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:19

The End

!Beginning

Ik ben hier toevallig ook mee bezig en heb uitgevonden dat het maximaal aantal berichten per provider varieerd. Sommige providers hebben zelfs meerdere telefoonnummers daarvoor. Een voor max 2 berichten een voor max 5 en een voor max 10 berichten...

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:19

The End

!Beginning

O ja, als je alleen via EMI communiceerd (UCP protocol) dan kan je met bar weinig providers bellen. Heel veel providers gebruiken het TAP protocol en Libertel gebruikt een een of ander nutteloos text protocol.

• lzandman
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
OK, dus het zal dan wel aan de KPN liggen. Ik ga volgende week wel ff met ze bellen.

Dat TAP protocol had ik ook al bekeken. Misschien moet ik mijn applicatie dan maar om gaan bouwen.

In ieder geval bedankt voor je antwoord.

What's the speed of Dark?