Msi 6380 Problemen ( usb ) Help needed :O

Pagina: 1
Acties:

• Trancentral
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hoi

Ik heb sinds 4 maanden een nieuwe pc : Amd TB 1400 , 512 ddr ram , geforce3 etc : alles is perfect behalve dat de usb om de 3 min. aan/uit gaat ;(
Ik heb alles geprobeerd : fsb verhogen/verlagen ; usb filters gedownload van de msi site / viaarena.com ; de nieuwste directx ; de nieuwe via 4 in 1 etc. ;
Ik ben dus ten einde raad :(
Ik ben ook al terug gegaan naar de winkel en die zei :
"Ja meneer , u moet de muis gewoon op de ps/2 poort aansluiten ; usb is ongeschikt voor muizen "
Ik vond dit dus totaal niet waar :? ; hoe denken jullie erover?
heeft iemand dezelfde prob. gehad ?

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 14:24
Dat usb ongeschikt is voor muizen is bullshit. Werkt normaal gesproken prima. Dat de usb poorten brak zijn, is bekent van de MSI K7T 266 Pro. Een goede oplossing is om de onboard usb uit te schakelen en een pci-usb kaartje te kopen. Kost wel iets van 60,-, maar het werkt daarna wel probleemloos.
Het schijn ook dat een usb hub met voeding de problemen oplost van (tijdelijk) uitvallende usb poorten bij dit mobo. Maar dit heb ik zelf nooit getest...

• Trancentral
  • Niet online
bedankt voor de reply

Ik ga eerst proberen om een een ander moederbord te krijgen > dus de msi te laten vervangen door de asus a7m nog wat
een vriend van mij heeft die & totaal geen problemen
of kan ik beter een ander moederbord kopen?

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 14:24
Op donderdag 13 december 2001 12:52 schreef Trancentral het volgende:
bedankt voor de reply

Ik ga eerst proberen om een een ander moederbord te krijgen > dus de msi te laten vervangen door de asus a7m nog wat
een vriend van mij heeft die & totaal geen problemen
of kan ik beter een ander moederbord kopen?
Tja, met m'n usb pci kaartje met 4 poorten draait het als een speer. Dus het is aan jou. Je kunt hem proberen om te ruilen voor een ander mobo met andere chipset, of je koopt een pci-usb kaartje (of eventueel hub met voeding)...
Ik weet trouwens niet hoe het met de Via KT266A chipset zit, of die ook brakke usb poorten heeft...

Verwijderd

hey trancentral
ik heb het zelfde systeem
ook de 5.1 liver erin zitten.
ik heb probs met HL - CS dan blijft ie steeds hangen.

de muis heb ik op ps2 zitten dus daar kan ik je niet mee helpen.
is er in de bios ook niet een instelling voor usb(kijk daar eens naar)

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Mmm, ik heb zelf een M$ Wireless Nogwattes op de USB port aangesloten en ook nog een USB-hub (overblijfsel van m'n oude moederbord (A7V) die veel USB problemen had).
Op die hub zijn ook drie apparaten aangesloten. Dit werkt allemaal prima. Ik zal eens kijken of ze ook op de onboard USB2.0 Hub werken.

Heb je BIOS versie 3.3 al? En de bijbehorende USB2.0 driver?
USB2.0 is downward compatible met USB1.1 dus dat moet werken. Alle drivers daarvoor zijn hier te halen(BIOS):

http://www.msi.com.tw/support/bios/bios.php?model=MS-6380+V2.0

en hier (USB2.0driver):

http://www.msi.com.tw/support/driver/others.htm

Volvo V70 D5 my2011

• Trancentral
  • Niet online
Op donderdag 13 december 2001 12:57 schreef [MYC]CBS het volgende:
hey trancentral
ik heb het zelfde systeem
ook de 5.1 liver erin zitten.
ik heb probs met HL - CS dan blijft ie steeds hangen.

de muis heb ik op ps2 zitten dus daar kan ik je niet mee helpen.
is er in de bios ook niet een instelling voor usb(kijk daar eens naar)
Ik heb ook de sb live 5.1 :) , ja wil ik wel . Alleen zit ik nu helaas op school. Ik zeg het vanavond wel ok? :)

Heb je BIOS versie 3.3 al? En de bijbehorende USB2.0 driver?
USB2.0 is downward compatible met USB1.1 dus dat moet werken. Alle drivers daarvoor zijn hier te halen(BIOS):

http://www.msi.com.tw/support/bios/bios.php?model=MS-6380+V2.0

en hier (USB2.0driver):

Is dat niet voor de Msi 6380 Pro2??? ( dus versie 2) :?

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
check eens in device manager de power management settings van de USB root hubs of de power optie is uitgevinkt?

• Trancentral
  • Niet online
dat weet ik uit mn hoofd : die staat uit

• FalconM
  • Niet online
Op donderdag 13 december 2001 13:08 schreef Trancentral het volgende:

....

Is dat niet voor de Msi 6380 Pro2??? ( dus versie 2) :?
Ahum, ja je hebt gelijk. Ik geloof dat ik niet goed gelezen heb |:(

Volvo V70 D5 my2011

• Trancentral
  • Niet online
jammer :(

maar toch bedankt voor het zoeken :)

Falcon M wat zou jij doen , als jij deze prob. had?

• FalconM
  • Niet online
Tja, als het met de nieuwste drivers (dus BIOS, Via4in1, USB etc) allemaal nog niet werkt, en je hebt ook alle BIOS instellingen al geprobeerd, dan zou ik toch maar een los USB-hubje kopen. Zo'n ding kost ongeveer 75 piek en de kans is groot dat daarmee je problemen verholpen zijn.

Je kunt ook proberen het moederbord om te ruilen voor de MSI 6380v2 met het argument dat de USB-poorten echt niet goed zijn. Kans is klein dat ze daarin meegaan natuurlijk.

Ps. je hebt je PCI bus (dus de FSB) toch niet teveel overclocked? Dat kan nl. ook een oorzaak zijn, wist je zelf ook vast wel ;)

Volvo V70 D5 my2011

• Trancentral
  • Niet online
hehe ;)

Ja wist ik wel > ook met de standaard instellingen van de bios werkt de usb niet goed .

Welk hubje raad je me aan? of maakt het niet veel uit :?

• FalconM
  • Niet online
Ik heb een Hama, gekocht in Duitsland bij MediaMarkt voor 74 DM (ik woon vlak bij de grens vandaar). Ding doet het prima. Maar volgens mij is het merk niet belangrijk en doen al die dingen het goed.

Volvo V70 D5 my2011

• Trancentral
  • Niet online
ok dan >:)

Ik woon in Enschede , dus Duitsland is ook vlakbij :)

• macho
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

macho

No Pain, No Gain

He, ik heb zelf ook de MSI 6380, en volgens mij moet je in de bios bij Integrated Pheripherals de usb controller niet op "all usb port" zetten, maar op usb 1 :), ik heb namelijk de zelfde problemen gehad, zelfs zo erg dat m'n muis helemaal niets meer deed.

Don't give up

• gykm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-04 14:07
Hey, (me ook msi k7tpro 266)
Ik heb hetzelfde prob:r ik had zelf een usb toetsenbord een keer gekocht maja ik sluit hem aan kapt er de hele tijd mee|:( ikkuh maar een toetsenbord benee gejat (ps/2) die doet het goed. Ik koop een razertje boomslang enne wat is die usb (of ps/2) dus ik sluit hem aan op usb doet dat klote ding weer zo vaag |:( ik helemaal boos maja ik sluit hem aan op ps/2 mare ik install winxp duz ik denk ik install eff de drivers voor ps/2 razer, wat denk je zijn die d'r nog niet|:( ik denk ik zet hem op usb hij zal het vast in xp wel doen. maja ik ging weer eens csen enne toen flikkerde dat ding weer de hele tijd uit;( .
ik had een emailtie gestuurd naar winkel waar ik heb gekocht had die hebbe netjes eff gereplyd met dit erin:

Q I have a K7T266 Pro which has an issue with USB quitting
after some time. After that I need to turn off sysmte &
turn on my system in order for USB to work.
A Please download the Via USB patch from this page:

soo dus het is "Gelukkig" een bekend probleem:) dan hoef ik gelukkig niet een nieuwe te kopen.
maja ik gaat het eens proberen of het nu wel werkt:)

mzzls
Athan

thx to www.aaarde.nl :P

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Koop een goede voeding!. Klinkt als een botte opmerking, maar het helpte wel bij mij. Ik heb alle zes de usb poorten in gebruik en er zelfs nog een hub aanhangen. Nooit meer problemen gehad met dit MSI bord, terwijl ik op het punt stond om hem door het raam te flikkeren. Ik heb nu een enermax 433 Watt en nooit meer problemen gehad.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Pagina: 1