Toon posts:

Lotus Domino achter een firewall?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij draaien hier een Lotus Notes domino server met 50 Lotus Notes r5 clients.
We hadden op die server een ISDN connectie met behulp van een ISDN router.

Nu zijn we overgestapt op ADSL van XS4ALL. Deze connectie is gelegd op een andere server en daarop staat Winroute PRO geinstalleerd. De domino server heeft nu dus wel connectie, en kan alles pingen naar buiten toe en kan ook e-mail verzenden. Het enige wat het niet doet is het e-mail dat binnen moet komen. Zetten wij onze oude ISDN router weer aan, dan komt het mail ook weer binnen!

Dus nu is mijn vraag, hoe stel ik Winroute in dat de server zelf zijn eigen mail kan ophalen. Ik weet dat port 1352 open moet staan en dat je een ETRN command moet opgeven, maar hoe stel ik dat in? Op de websites van Winroute en Lotus kon ik geen antwoord vinden.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

:? moet je niet poort 25 open zetten ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 12:59 schreef Koffie het volgende:
:? moet je niet poort 25 open zetten ?
Nee, zoals bekend werkt Lotus Notes Domino altijd met poort 1352 ....

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 17:38

Arno

PF5A

Op donderdag 13 december 2001 13:13 schreef BMW316 het volgende:
Nee, zoals bekend werkt Lotus Notes Domino altijd met poort 1352 ....
1352 is de notes connectiepoort...

Maar als je wilt dat je notesserver mail kan ontvangen, zul je waarschijnlijk het MX record van je maildomain moeten laten aanpassen van je ISDN IP naar je ADSL IP, voordat de andere mailservers weten waar ze mail aan jullie maildomain kunnen laten.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

[forum=4] --> [forum=19]

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Weet niets van Lotus Notes maar kan je misschien toch een kleine hulp bieden. Als het idd om poort 25 gaat, die zit bij ADSL dicht (althans bij Planet, maar dat zal dus bij XS4ALL wel net zo zijn). Je moet dan je mx record laten aanpassen en een mx 20 toevoegen. Ben hierzelf ook mee bezig om een mailserver te laten draaien achter een ADSL verbinding. Neem eens contact op met XS4ALL dan weet je het zeker.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 13:20 schreef Traag het volgende:

[..]

1352 is de notes connectiepoort...

Maar als je wilt dat je notesserver mail kan ontvangen, zul je waarschijnlijk het MX record van je maildomain moeten laten aanpassen van je ISDN IP naar je ADSL IP, voordat de andere mailservers weten waar ze mail aan jullie maildomain kunnen laten.
Dat hebben we inderdaad nog niet omgezet, ik ga het proberen...
Pagina: 1