Wat voor een partitie voor BSD?

Pagina: 1
Acties:

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
heyz
ik doe nu met partition magic een partitie er bij maken voor BSD. Ik hbe gedaan dat er een OS op komt, en dan Linux dat is dan file system Ext2.
Is dit goed zo?

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
BSD gebruikt UFS.

• Y0ur1
  • Niet online
Op donderdag 13 december 2001 12:31 schreef jeroen het volgende:
BSD gebruikt UFS.
Oh maar hoe moet ik dat dan nu doen? Ik nu 1 partitie van 5 en een van 35, van die 35 gig kan best wat vanaf. Kan dat tijdens de BSD installatie?

Verwijderd

Je kan toch met PM een nice slice creeeren en met BSD daarna de slice indelen, als ie nu op linux staat en dat was niet de bedoeling mik je hem gewoon weg met BSD's partitioner... werkt grofweg gelijk aan die goeie ouwe FDISK voor DOS

• Y0ur1
  • Niet online
Op donderdag 13 december 2001 13:00 schreef willblack het volgende:
Je kan toch met PM een nice slice creeeren en met BSD daarna de slice indelen, als ie nu op linux staat en dat was niet de bedoeling mik je hem gewoon weg met BSD's partitioner... werkt grofweg gelijk aan die goeie ouwe FDISK voor DOS
Dus gewoon een stuk van je harde schijf niet gebruik ofzo? Ik wil van die 35 gig iets van 5 gig voor BSD houden. Hoe doe ik dat dan? Want je moet er een partitie van maken...

• Y0ur1
  • Niet online
niemand die er verder iets van weet?

• MBMarduk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

MBMarduk

BAR-baar

Ik heb mijn experiment met fBSD ook op 'n zijspoor gezet omdat ik dat gekut over "Slices" niet snel genoeg onder de knie kreeg.
In de BSD-wereld is een partition anders dan een slice.
:(

Verwijderd

Je had het over Partition Magic... Wat je kunt doen is 1 partitie maken van zeg 5 Gig voor DOS (als ie BSD niet kent).
Boot vervolgens de setup disks/cd van BSD and je verwijderd de gemaakte partitie en vervangt hem door een UFS ... heel simpel selecteer de te verwijderen partitie, delete 'm en je kunt gewoon een nieuw maken met Add of Create geloof ik, dan Q en in het volgende schermpje kun je volgens mij zelfs volstaan met Auto/Default instellingen... (heb ik niet gedaan maar goed da's een ander verhaal) druk op Q en klaar is Klara
Pagina: 1