Ik vroeg me af of iemand zijn/haar bestelde Koolance kast al binnnen heeft....ik heb in september besteld maar nog steeds niks geleverd gekregen....
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar de coolprestaties van die kast en natuurlijk het geluidsniveau.
M'n huidige kassie maakt een pokkeherrie...
M'n huidige kassie maakt een pokkeherrie...
Hij schijnt morgen bij oc-shop binnen te zijn. Een vriend van mij heeft em namelijk ook besteld. Hij zou er eerst dinsdag zijn. Morgen weten we dus meer!
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
Zie het laatste bericht op http://www.oc-shop.nl.
De douane heeft de boel weer eens vertraagd...
Heb die koolance al maanden terug bij alternate
zien staan
ik zag het....klotedouaneOp vrijdag 14 december 2001 15:32 schreef hneel het volgende:
Zie het laatste bericht op http://www.oc-shop.nl.
Ja, ik ook.....toen heb ik hem ook direct besteld. Zou wel effe gaan duren, zeker tot 8 oktober.....Op vrijdag 14 december 2001 15:40 schreef NeverSeen het volgende:
Heb die koolance al maanden terug bij alternatezien staan
Bij oc-shop staat er ook 1 op de balieOp vrijdag 14 december 2001 15:40 schreef NeverSeen het volgende:
Heb die koolance al maanden terug bij alternatezien staan
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
Verwijderd
Ik wacht nu al een behoorlijke tijd op die kast, en de testen die daarmee gemoeid waren. Ik heb reeds meerdere malen gemaild met Jeroen Molinger van OC-shop.....
We zijn nu zegge en schrijven alweer een halfjaar verder en ik heb er nog geen eentje gezien. Kan me niet voorstellen dat de kasten 6 maanden bij de doune staan. Wat mij betreft verliest hier iemand een beetje zijn geloofwaardigheid. Overigens stoor het mij dat webshops gesloten zijn, een beetje webshop is 24/7 "open".
OC laat eens wat meer horen dan alleen die korte berichtjes op jullie site met excuses...daar kopen we niks voor, anders geen beloften maken die je niet kunt nakomen!
We zijn nu zegge en schrijven alweer een halfjaar verder en ik heb er nog geen eentje gezien. Kan me niet voorstellen dat de kasten 6 maanden bij de doune staan. Wat mij betreft verliest hier iemand een beetje zijn geloofwaardigheid. Overigens stoor het mij dat webshops gesloten zijn, een beetje webshop is 24/7 "open".
OC laat eens wat meer horen dan alleen die korte berichtjes op jullie site met excuses...daar kopen we niks voor, anders geen beloften maken die je niet kunt nakomen!
Verwijderd
Maar zonder inhoudBij oc-shop staat er ook 1 op de balie
Ik baal er ook van dat het zo lang duurt. Douane zal ook vermoedelijk wel niet werken deze dagen... 
Ik heb hem overigens bij CompTechWorld besteld.
Ik heb hem overigens bij CompTechWorld besteld.
Verwijderd
[Opschep-mode]Op maandag 24 december 2001 10:45 schreef Natte_beschuitbol het volgende:
[..]
Maar zonder inhoudnet zoals die vapo die er staat
[En offtppic]
Ik heb een vapo!!! morgen zal ik hem inelkaarzetten met mijn neef (is een heel gepruts)!! (de vapo van mij was lekker 450!! (geuldens)
[Opschep-mode]
[En offtppic]
Ik heb er 2 in bestelling staan en het schiet echt niet op. Die dingen zouden volgens OC-shop al sinds 10 december bij de douane staan en kunnen niet ingeklaard worden omdat de papieren niet in orde zijn.
Dus wachten maar weer, maar het lijkt inderdaad zo aan de site te zien dat ze er zelf weinig moeite voor doen. En wat me ook irriteert is dat de site zonodig in het engels moet voor het internationale tintje maar niemand die daar behoorlijk engels kan.
Dus wachten maar weer, maar het lijkt inderdaad zo aan de site te zien dat ze er zelf weinig moeite voor doen. En wat me ook irriteert is dat de site zonodig in het engels moet voor het internationale tintje maar niemand die daar behoorlijk engels kan.
dan vraag ik me toch af hoe je hem voor die prijs krijgt?Op maandag 24 december 2001 19:09 schreef Metal-Kool4 het volgende:
[..]
[Opschep-mode]
[En offtppic]
Ik heb een vapo!!! morgen zal ik hem inelkaarzetten met mijn neef (is een heel gepruts)!! (de vapo van mij was lekker 450!! (geuldens)en vandaag heb ik ff een voedinkje gehaald!! enermax!
[Opschep-mode]
[En offtppic]
want dat is wel interessant!
De mijne heb ik CompTechWorld besteld, zou op 6 december binnenkomen, zoals je al begrijpt heb ik hem nog niet. Best wel klote, gezien mijn huidige voeding en ventilator niet echt goed meer zijn. Het schijnt wel zo te zijn dat ik de eerste was bij CompTechWorld die hem bestelde. (10 minuten na het plaatsten van de informatie op de CTW site). Schijnt nu pas in Januari geleverd te worden ofzo. dat is echt
maar ik heb gedult als ik hem uiteindelijk maar krijg (wel binnen een 1,5 twee maanden ofzo.) maar hoe sneller hoebeter.
3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line
Verwijderd
LegaalOp maandag 24 december 2001 19:24 schreef jjwa het volgende:
[..]
dan vraag ik me toch af hoe je hem voor die prijs krijgt?
want dat is wel interessant!
Verwijderd
Ja.... hij moet haast wel in geld nood hebben gezeten.
Hij had MINSTENS 2x zo veel kunnen krijgen.....
Hij had MINSTENS 2x zo veel kunnen krijgen.....
LUL!Op maandag 24 december 2001 20:22 schreef Metal-Kool4 het volgende:
[..]
Legaal, een gast die ik wel een beetje ken die was 1e van benelux met quake3 en hij ahd een 19 inch gewonnen en een vapochill!! (met die vapo kon hij nix) en die wou hij verkopen!! (hij zei eerst 600 en ik zei 450 dan haal ik hem nu wel op)
(hij had denk ik geld nodig om op stap te gaan enz)
![]()
Relaxed kastje is dat
OC-shop levert ze eindelijk uit!
Ik ben as we spiek aan het schroeven, kastje ziet er goed uit. Beetje krap, dat wel
Ik ben as we spiek aan het schroeven, kastje ziet er goed uit. Beetje krap, dat wel
Maat van mij heeft hem vandaag ook opgehaald.
[ook offtopic]Op maandag 24 december 2001 19:09 schreef Metal-Kool4 het volgende:
[..]
[Opschep-mode]
[En offtppic]
Ik heb een vapo!!! morgen zal ik hem inelkaarzetten met mijn neef (is een heel gepruts)!! (de vapo van mij was lekker 450!! (geuldens)en vandaag heb ik ff een voedinkje gehaald!! enermax!
[Opschep-mode]
[En offtppic]
en werkt ie nou al?
[/ook offtopic]
Verwijderd
Ik heb die Koolance vandaag uitgebreid staan te bekijken bij Alternate maar wat me wel opviel is dat ie toch niet zo stil is als ik had verwacht. O.k. in ventilatorstand '0' wel maar als je er ook nog een videokaartkoeler inzet en je clockt de boel flink over dan gaat ie geheid in stand '3', en dan is ie absolutuut niet stiller meer als een doorsnee kassie.
Ik was dus van plan 'm te kopen maar heb om bovengenoemde reden toch maar even van de koop afgezien. Hij kost 499,- ex btw, ex voeding. Er zit alleen een processorkoeler standaard bij. Accesoires zoals een videokaartkoeler zouden volgende week binnen moeten komen.
Willen diegene die 'm nu al hebben hun bevindingen hier posten omtrent het geluid bij overclocken enzo?
Ik was dus van plan 'm te kopen maar heb om bovengenoemde reden toch maar even van de koop afgezien. Hij kost 499,- ex btw, ex voeding. Er zit alleen een processorkoeler standaard bij. Accesoires zoals een videokaartkoeler zouden volgende week binnen moeten komen.
Willen diegene die 'm nu al hebben hun bevindingen hier posten omtrent het geluid bij overclocken enzo?
OK, vandaag gehaald en in elkaar gezet. Inderdaad een krappe kast...big tower zou beter zijn. Heel gepruts ook met de voeding.
De koeling....ik vind het tegenvallen, wat me opvalt is dat de temp in de kast knetter hoog is. 39 graden en de proc is 53 graden. Ik moet nog zien wat er gebeurd als ik de casefan er ook maar inzet. Hij kan btw op de hoofdunit worden aangesloten zodat hij ook meedoet met de standaard fans, qua snelheid.
Wel een mooie kast, strak en tot nu toe veeeeel stiller dan mijn oude kast met chrome orb...bezoek vroeg wel eens of de afzuigkap nog aanstond...
Pjoeter is niet overklokt... XP1600
De koeling....ik vind het tegenvallen, wat me opvalt is dat de temp in de kast knetter hoog is. 39 graden en de proc is 53 graden. Ik moet nog zien wat er gebeurd als ik de casefan er ook maar inzet. Hij kan btw op de hoofdunit worden aangesloten zodat hij ook meedoet met de standaard fans, qua snelheid.
Wel een mooie kast, strak en tot nu toe veeeeel stiller dan mijn oude kast met chrome orb...bezoek vroeg wel eens of de afzuigkap nog aanstond...
Is dat de LED waarde, die 53 graden? Ik dacht namelijk dat de kast zichzelf uitschakelde boven de 50 graden.Op donderdag 27 december 2001 21:51 schreef Chief het volgende:
OK, vandaag gehaald en in elkaar gezet. Inderdaad een krappe kast...big tower zou beter zijn. Heel gepruts ook met de voeding.
Tenminste, dat lees ik hier in de handleiding die ik al 50 keer gelezen heb omdat ik een setje mis wat in me kast had moeten zitten
Dat de systeem temp hoog is is logisch, je hebt geen airflow en de temp sensor zit meestal in de buurt van je chipset (die nu luchtgekoeld is neem ik aan) en dus vrij warm word. Maar dat betekend volgens mij niet dat de hele kast aan de binnen kant tegen de 40 graden aanloopt (wat ook te lezen was in verschillende reviews).
Nee het is de temp die asus probe weergeeft uit je bios (is inmiddels 40/55). De led geeft nu 35 aan.
Welk setje mis je?
ff de casefan erin gooien....
Welk setje mis je?
Ah, dan kan die 53 graden wel kloppen. Aangezien ik nu op 60 keer zit met de handleidingOp donderdag 27 december 2001 22:09 schreef Chief het volgende:
Nee het is de temp die asus probe weergeeft uit je bios (is inmiddels 40/55). De led geeft nu 35 aan.
Welk setje mis je?
Het setje wat in je kast hoort te zitten met slangetje, slotket voor je CPU etc. Dus kan echt niet verder, grmbl
Morgen maar terug naar OC-shop dus.
Die andere kast doet het wel, we hadden er 2
Ik wil mijn kast ook opbouwen !!!!
klote is dat als je je spul niet compleet mee krijgt.
Ik heb mijn casefan er weer in, maar die gaat er gelijk weer uit. Wat een klereherrie maakt dat ding...nog wel een papst. Temp is nu 32 op led en 33 uit bios....das wel ok
ja, casefan werkt wel errug goed....nu maar eens een hele stille gaan zoeken hehehe
Ik heb mijn casefan er weer in, maar die gaat er gelijk weer uit. Wat een klereherrie maakt dat ding...nog wel een papst. Temp is nu 32 op led en 33 uit bios....das wel ok
ja, casefan werkt wel errug goed....nu maar eens een hele stille gaan zoeken hehehe
Verwijderd
Is fanmode 3 het maximale? En is het geluid dan vergelijkbaar met een standaardkassie of toch nog wel minder?
Waar ik nou erg benieuwd naar ben is of het een goede overclockkast is zonder Boeing747 herrie
Waar ik nou erg benieuwd naar ben is of het een goede overclockkast is zonder Boeing747 herrie
Verwijderd
Mode 3 is stiller als een normale kast met amd koelers en case fans.Op donderdag 27 december 2001 23:03 schreef Apple het volgende:
Is fanmode 3 het maximale? En is het geluid dan vergelijkbaar met een standaardkassie of toch nog wel minder?
Maar ikzelf heb stand 2 in gebruik , die heeft de fans op 45% draaien totdat de cpu temp oploopt tot 35 graden daarboven gaat hij steeds sneller draaiten tot 40 dan draait alles op 100%.
maar echt het is doodstill, je hoort ook geen water stromen ofzow, en stressed met amd 1333 na een paar uur op 100% is 37 graden bij een kamer temp van rond de 25
Dus ben er erg blij mee.
Strax ga ik weer verder voor keldon
ik weet niet of iemand 't al gepost heeft maar de full tower is aangekondigd op koolance.com
[quote]
Available in mid-January, the new Koolance PC2-601 Full Tower will combine superior liquid cooling technology with a premium case manufactured by Chenming!
These cases provide many convenient features and exceptional quality, including: lockable side handle and front door for security, tool-free upper panel assembly and hard drive cages, sliding drive rails, & more.
The PC2-601 will accommodate motherboards up to 12
[quote]
Available in mid-January, the new Koolance PC2-601 Full Tower will combine superior liquid cooling technology with a premium case manufactured by Chenming!
These cases provide many convenient features and exceptional quality, including: lockable side handle and front door for security, tool-free upper panel assembly and hard drive cages, sliding drive rails, & more.
The PC2-601 will accommodate motherboards up to 12
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
ik weet niet of iemand 't al gepost heeft maar de full tower is aangekondigd op koolance.com
The PC2-601 will accommodate motherboards up to 12" x 13" (305mm x 330mm), 4 hard drives (2 HD liquid coolers), 2 floppies/zip drives, and 3 CD drives. It is expected to retail in North America for approximately $279 USD.
(December 21st, 2001)

Blown past falling sands
dat vind ik nou ook
ik vraag me af wat ie hier moet gaan kosten...
misschien dat ik m'n tante in de states lief email met de vraag of ze er 1 voor me wil bestellen daaro en dan naar me opstuurt
misschien dat ik m'n tante in de states lief email met de vraag of ze er 1 voor me wil bestellen daaro en dan naar me opstuurt
Blown past falling sands
voor de mensen die interesse hebben een review van de Heat Seeker
kost alleen $399
ik zou wel 's een vergelijking willen zien tussen koolance en de heat seeker
kost alleen $399
ik zou wel 's een vergelijking willen zien tussen koolance en de heat seeker
Blown past falling sands
€ 452,64Op vrijdag 28 december 2001 10:31 schreef Apie! het volgende:
voor de mensen die interesse hebben een review van de Heat Seeker
kost alleen $399
fl 997,50
en dat is alleen nog maar de wisselkoers, dan heb ik het nog niet over extra btw, invoerrechten etc gehad
Sinlath | Opinions may contain latency
daarom zie ik ook graag een roundup om te kijken of dat ding dat geld wel waard is, want voor zover ik de koolance kast heb begrepenzijn z'n prestaties gemiddeld...
Blown past falling sands
Die fulltower is gewoon een gemodde Antec/ Chieftec kast.
ehhhh dus? het zijn toch allemaal gemodde kasten...Op vrijdag 28 december 2001 10:44 schreef Liggie het volgende:
Die fulltower is gewoon een gemodde Antec/ Chieftec kast.
Blown past falling sands
Ik dacht dat ze gewoon van hun huidige model een fulltower versie zouden maken.
dat dacht ik ook, maar als deze kasten wel normaal leverbaar zijn heb ik er geen problemen mee. Hoewel ik die Heat Seeker toch ook wel intrussant vind
Blown past falling sands
Gisteren de koolance kast van een vriend van mij geinstalleerd. Het water werd volgend de display nog niet warmer dan 28 graden. En de cpu was in de bios 33. Dit was compleet idle aangezien we niet eens in windows zijn geweest (Die ging hij thuis installeren).
Zijn systeem eigenschappen:
MSI kt266a mobo
XP 1800+
512 crucial
Best nette prestaties tot nu toe, aangezien niet iedereen deze temps haalt hier. Verder hebben we niet het standaard koelvloeistofje van koolance gebruikt, maar demi water met watterweter.
Zijn systeem eigenschappen:
MSI kt266a mobo
XP 1800+
512 crucial
Best nette prestaties tot nu toe, aangezien niet iedereen deze temps haalt hier. Verder hebben we niet het standaard koelvloeistofje van koolance gebruikt, maar demi water met watterweter.
kijk dat is toch ook wel intrussant...maar vraag me af wat voor temps ie behaalt als ie onder full load staat
Blown past falling sands
Ff vraagje,
Het recevoir van die koolance kast kun je toch bijvullen met een stop die onderop in de bodem zit verwerkt? Maar dan moet je je kast toch op z'n kop zetten om het bij te vullen, of zie ik dat verkeerd?
Het recevoir van die koolance kast kun je toch bijvullen met een stop die onderop in de bodem zit verwerkt? Maar dan moet je je kast toch op z'n kop zetten om het bij te vullen, of zie ik dat verkeerd?
Ja, hoe wilde je het anders voor elkaar krijgen dan?Op vrijdag 28 december 2001 13:12 schreef gabberjoost het volgende:
Ff vraagje,
Is toch vreselijk onhandig als je je hele kast op z'n kop moet leggen?Op vrijdag 28 december 2001 14:38 schreef keldon het volgende:
[..]
Ja, hoe wilde je het anders voor elkaar krijgen dan?
Valt wel mee hoor, en wij hebben hem gevuld toen er verder nog geen hardware in zat. Dus dat scheelt ook nog aan gewicht.Op vrijdag 28 december 2001 14:41 schreef gabberjoost het volgende:
[..]
Is toch vreselijk onhandig als je je hele kast op z'n kop moet leggen?![]()
God wat mooi...Op vrijdag 28 december 2001 08:42 schreef Apie! het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
grrrvd....deze had ik echt liever gehad.....
Die ik nu - eindelijk - heb, heb ik half september besteld. Toen was er nog geen sprake van een fulltower.
Die ik nu - eindelijk - heb, heb ik half september besteld. Toen was er nog geen sprake van een fulltower.
Verwijderd
Ah joh, maakt toch niet uit? Koop ik die standaard Koolance wel van je voor 350 piek. Deal?Op vrijdag 28 december 2001 15:31 schreef Chief het volgende:
Kweet niet... vind 't net een cv-ketelGod, wat mooi...
Hoe lang zou je moeten wachten tot dat nieuwe model in nederland leverbaar is?Op vrijdag 28 december 2001 15:31 schreef Chief het volgende:
Verwijderd
Ja, die nieuwe kast is veel gaver
dan de midi-tower. Dan heb je nog een beetje ruimte om je cd/r, cd/rw, raid hd + gewone hd's te plaatsen.
Ik begin het zelf maken van een watercooling kast steeds minder interesant worden. Ik betwijfel wel of je deze waterkoeling installatie voor een peltier van 172 watt kan gebruiken. Dat lijkt me pas
Ik begin het zelf maken van een watercooling kast steeds minder interesant worden. Ik betwijfel wel of je deze waterkoeling installatie voor een peltier van 172 watt kan gebruiken. Dat lijkt me pas
naaaah, zo graag wil ik hem nu ook weer niet....Op vrijdag 28 december 2001 18:30 schreef Apple het volgende:
[..]
Ah joh, maakt toch niet uit? Koop ik die standaard Koolance wel van je voor 350 piek. Deal?
[..]
Kweet niet... vind 't net een cv-ketel
Verwijderd
weet iemand wat voor elektronica er bij zit in die kast ???
fan controller en lcd display panel heb ik nodig.
want dan kan ik wel die bovenkap voor mijn kast maken
die kap daar bovenop is wel
maar die fulltower is te klein
Verwijderd
Die full tower is te kleinOp vrijdag 28 december 2001 20:19 schreef zenixer het volgende:
weet iemand wat voor elektronica er bij zit in die kast ???
Hmm ikheb die midi tower daar zou in kunnen :
3x 5 1/4 units en 4 harddisken met water koeling
Wat meer wil je er dan nog in hebben ?
Kijk het is niet de bedoeling dat je er een serverT van maakt.
Een strak gekoelde proc moet een Mean game machine worden
Waarbij de cpu krom staat in zijn voet en je gts3 krom in zijn agp
Niet een of andere leech bak ......
die zip drive burn ding enzo , dat stop je gewoon in de kast die je nu hebt met een cheap0 mobo en procje.
Vergeet niet dat er bijna geen koeling in de kast zelf is.
En NEE we gaan geen Fans achterin plaatsen daar wil je juist van af met waterkoeling
Verwijderd
Hoezo, heb je een brandfabriekje met 12 plextors somsmaar die fulltower is te klein
Die miditower lijkt mij wel groot genoeg. Wat wil je nog meer kwijt als een brander, DVD, CD-rom en 2 HD's? Groot genoeg toch?
Ik denk wel dat die full-tower beter opgewassen is tegen extreem overclocken. Ik betwijfel namelijk dat als je in die miditower ook nog eens een videokaart- en hardeschijfkoeler plaatst dat de boel lekker koel blijft.
Na een paar dagen is mij duidelijk dat een zoektocht naar een hele stille 80x80 de moeite wel waard is. Zonder loopt de temp op het display op tot 36gr. Bij 35gr. gaan de 3 80x80 bovenop harder draaien en dus meer geluid maken. Het mooie is dat die casefan aangesloten kan worden op de "fanmode".
Nu zoek ik de stilste 80x80 die er is. Ik weet dat ze bestaan, mijn voeding (UltraSilent) die hoor je bijna niet....
Nu zoek ik de stilste 80x80 die er is. Ik weet dat ze bestaan, mijn voeding (UltraSilent) die hoor je bijna niet....
Verwijderd
Neem een Papst 8412 NGL 80MM
Deze is echt stil en kost 27 €.
Volgens www.exile.nl
De 8412NGL is met ca. 19 CFM Lucht geent super sterke fan in deze klasse , maar met slechts 12dB(A) is deze koeler gewoon bijna niet te horen.Dus voor wie een een absoluut stille maar toch goede koeler zoekt is deze ideaal.
Wordt geleverd met 4 polige doorlus aansluitstekker voor de voeding.
Prestatie: 33,0 m³/h (ca. 19,50 CFM)
Geluid: 12 dB(A)
Toerentall: 1500 T/min (+/- 10 %)
Spanningsbereik: 8 - 12 V
Stroomverbruik: 0,6 W
Lager: Sintec-glijlager
Deze is echt stil en kost 27 €.
Volgens www.exile.nl
De 8412NGL is met ca. 19 CFM Lucht geent super sterke fan in deze klasse , maar met slechts 12dB(A) is deze koeler gewoon bijna niet te horen.Dus voor wie een een absoluut stille maar toch goede koeler zoekt is deze ideaal.
Wordt geleverd met 4 polige doorlus aansluitstekker voor de voeding.
Prestatie: 33,0 m³/h (ca. 19,50 CFM)
Geluid: 12 dB(A)
Toerentall: 1500 T/min (+/- 10 %)
Spanningsbereik: 8 - 12 V
Stroomverbruik: 0,6 W
Lager: Sintec-glijlager
Verwijderd
Ik heb m'n koolance kast binnen sinds 27 december (zoals jullie al in de posts van TD-DMZ hebben kunnen lezen) en ik heb de volgende ervaringen.
In draai een AMD XP 1800+ op een msi kt266A plank en alles (nog) standaard omdat ik wat stabiliteits problemen heb met m'n radeon 8500, maar dat is een ander verhaal.
Anyway omdat het er naar uitzag dat die kast nog heel lang op zich ging laten wachten en omdat ik de rest van de hardware wel al binnen had heb ik eerst in een standaard kast gedraaid met een standaard luchtkoelertje van TM-DMZ.
Idle werd m'n proc ongeveer 39 a 40 graden, na een uurtje RTCW was ie max 49 graden.
Na draai ik in de koolancekast en idle in windows wordt m'n proc rond de 36 graden (temp reading op kast 26) en na een uurtje gamen max 40 graden (temp reading kast 30 graden) Ik draai in standje 2 en aangezien ik niet boven de 35 watertemp kom blijft alles fluister stil
Wel werden m'n chipset en video erg warm omdat de warmte in het onderste afgesloten stuk bleef hangen. Heb er nu zo'n 12v case fan ingezet op 5 volt en dat scheelt een stuk. Las net dat je hem ook op de fan regeling zelf kan aansluiten, dat lijkt me nog beter. Helaas had de oc-shop nog geen video koel blok, maar die komt later wel. Vraag me alleen af hoe ik die standaard koeler van de radeon er af krijg
Mijn conclusie, kost een paar (euro) centen, maar ben er zeer tevreden over!
In draai een AMD XP 1800+ op een msi kt266A plank en alles (nog) standaard omdat ik wat stabiliteits problemen heb met m'n radeon 8500, maar dat is een ander verhaal.
Anyway omdat het er naar uitzag dat die kast nog heel lang op zich ging laten wachten en omdat ik de rest van de hardware wel al binnen had heb ik eerst in een standaard kast gedraaid met een standaard luchtkoelertje van TM-DMZ.
Idle werd m'n proc ongeveer 39 a 40 graden, na een uurtje RTCW was ie max 49 graden.
Na draai ik in de koolancekast en idle in windows wordt m'n proc rond de 36 graden (temp reading op kast 26) en na een uurtje gamen max 40 graden (temp reading kast 30 graden) Ik draai in standje 2 en aangezien ik niet boven de 35 watertemp kom blijft alles fluister stil
Wel werden m'n chipset en video erg warm omdat de warmte in het onderste afgesloten stuk bleef hangen. Heb er nu zo'n 12v case fan ingezet op 5 volt en dat scheelt een stuk. Las net dat je hem ook op de fan regeling zelf kan aansluiten, dat lijkt me nog beter. Helaas had de oc-shop nog geen video koel blok, maar die komt later wel. Vraag me alleen af hoe ik die standaard koeler van de radeon er af krijg
Mijn conclusie, kost een paar (euro) centen, maar ben er zeer tevreden over!
Damn, ik wil die kast hebben, maar heb er geen geld voor... 
En dan het liefst die bigtower, maar dat zal nog wel ff duren voordat die in ons kikkerlandje te krijgen is, denk...
Lijkt me echt heerlijk, zo'n stille kast naast m'n monitor...
En dan het liefst die bigtower, maar dat zal nog wel ff duren voordat die in ons kikkerlandje te krijgen is, denk...
Lijkt me echt heerlijk, zo'n stille kast naast m'n monitor...
Die nieuwe Koolance Antec-clone ziet er wel HEEL mooi uitzeg!! Komt hij ook in het zwart? Dan zit ik er aan te denken om die misschien te kopen als opvolger van mijn eigen Antec SX1030BEC
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Verwijderd
Nickname van die Quake3-erOp maandag 24 december 2001 20:22 schreef Metal-Kool4 het volgende:
[..]
Legaal, een gast die ik wel een beetje ken die was 1e van benelux met quake3 en hij ahd een 19 inch gewonnen en een vapochill!! (met die vapo kon hij nix) en die wou hij verkopen!! (hij zei eerst 600 en ik zei 450 dan haal ik hem nu wel op)
(hij had denk ik geld nodig om op stap te gaan enz)
![]()
Verwijderd
Ja, ik heb hem ook draaiende (oc-shop). Bevalt prima, lekker stil. CPU draait zo rond de 38 / 39 C (koelwater 27 - 30 C.) op stand 2. Ik heb er een Delta case fan achterin gezet en deze aangesloten op de Koolance temperatuurregelunit. Ik heb een CPU en HDD koeler geinstalleerd. Zover zijn de ervaringen goed.
Ga dan even bellen met High Green International. Zij zijn oa distribiteur van LianLi kasten in Nederland.Op donderdag 03 januari 2002 15:43 schreef WoUtoMatiC het volgende:
/me w8 nog steeds op z'n LianLi van CompTechWorld
schiet niet op
www.highgreen.nl voor meer info.
(Zelf hou ik het bij mn Chenbro Junior server kastje...genoeg ruimte om zelf waterkoeling in te bouwen....nu nog ff wat EURO's en wat hulp...dan gaat dat wel lukken
Iemand al een P4 met 478 socket in de Koolance gekregen ?
Thanks,
Peter
Thanks,
Peter
Pagina: 1