Toon posts:

Stereo of surround receiver?

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een hifiset aanschaffen, maar weet er nog niet genoeg vanaf. Hij zal voor 70% gebruikt worden voor muziek, maar ik wil er ook m'n TV en m'n Live 1024 op aansluiten.
Nu zat ik te denken aan een Yamaha RX-V620 receiver en CD-speler met 2x B&W DM303 of nog effe wachten en 2x B&W602S3. Ik koop dus maximaal 2 speakers.
Aangezien ik de receiver dus alleen voor stereo gebruik is het dan wel verstandig een surround receiver aan te schaffen? Ik heb ook al zitten kijken naar stereo receivers, maar die zijn vrij dun gezaaid en zijn niet erg op andere 'multimedia'-bronnen gericht.
Is die Yamaha RX-V620 ook geschikt voor stereo of ga ik er dan erg in kwaliteit op achteruit?

Verwijderd

een goede stereo-receiver is van betere kwaliteit dan een surround-receiver van dezelfde prijs, dus als je er toch maar 2 boxen op aansluit zou ik zeker een stereo-receiver nemen. Of die ook de gewenste mogelijkheden heeft verschilt per model, dus daar moet je gewoon zelf voor kijken, maar een stereo-receiver zou ik wel aanraden.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Als je maar 2 speakers gebruikt dan zou ik een stereo receiver/versterker nemen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:29

FFF

Moeilijke situatie is dit altijd.

Ligt aan je budget,
Mijn advies luidt:

Als je vrijwel altijd stereo gaat luisteren koop een stereo versterker.

Luister je vaak stereo en regelmatig surround, neem dan een versterker, die heel goed is in stereo, maar ook surround kan. Dan praat ik over een merk als NAD.

Wil je vaker dolby gaan luisteren, dan kies je voor een wat spetterender film geluid, dan neem je, een Hardman kardon ofzo. heb je veel continu vermogen nodig neem dan een Onkyo.

Je moet maar eens goed op een rijtje zetten wat je van je versterker verlangt, en wat je er (evnetueel in doe toekomst) op wilt aansluiten.

• FFF

FFF

Op donderdag 13 december 2001 11:34 schreef Demonseed het volgende:
Ik wil een hifiset aanschaffen, maar weet er nog niet genoeg vanaf. Hij zal voor 70% gebruikt worden voor muziek, maar ik wil er ook m'n TV en m'n Live 1024 op aansluiten.
Nu zat ik te denken aan een Yamaha RX-V620 receiver en CD-speler met 2x B&W DM303 of nog effe wachten en 2x B&W602S3. Ik koop dus maximaal 2 speakers.
Aangezien ik de receiver dus alleen voor stereo gebruik is het dan wel verstandig een surround receiver aan te schaffen? Ik heb ook al zitten kijken naar stereo receivers, maar die zijn vrij dun gezaaid en zijn niet erg op andere 'multimedia'-bronnen gericht.
Is die Yamaha RX-V620 ook geschikt voor stereo of ga ik er dan erg in kwaliteit op achteruit?
Als je kwaliteit wilt, moet je in jouw situatie echt een stereo nemen, nu ik het nog eens over lees :P, als voor jezelf al vaststaat dat je echt nooit surround neemt.
Die kanalen zijn gewoon beter gescheiden, wat resulteerd in een betere geluidskwaliteit. ga gewoon op zoek, naar een stereo die wel aan je eisen voldoet, is die er echt niet, lees dan bovenstaande txt nog eens.

Verwijderd

Ik sluit me bij de rest aan. Wanneer muziek je hoofdmoot is en blijft is een stereo versterker de optie. Wanneer je in de toekomst naar een DD setup wil is het misschien waard om toch voor een DD-versterker te gaan.

Mijn aanbevelingen voor DD-versterker met een goede stereo weergaven: Yamaha(redelijk) Denon(goed)

Verwijderd

Yup een stereo reciever lijkt me meer wat..

Een aantal opties

-Denon Dra 1000
-Harman/Kardon HK3370
-Harman/Kardon HK3470
-Rotel RX975
-Onkyo TX8211
of een yamaha

Ik zou zowiezo voor de b&w 602 of iets in die zin..
De 303 zijn erg goed voor hun formaat en geld maar ik denk
dat je spijt krijgt als je de 602's niet neemt.

Mijn favoriet van deze recievers is de Harman/Kardon 3370
kost 1000 piekjes heeft een solide en erg neutraal geluid
levert genoeg power om veel eisende speakers aan te sturen en ziet er mooi uit :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 13 december 2001 13:58 schreef Driez het volgende:
Ik zou zowiezo voor de b&w 602 of iets in die zin..
De 303 zijn erg goed voor hun formaat en geld maar ik denk
dat je spijt krijgt als je de 602's niet neemt.

Mijn favoriet van deze recievers is de Harman/Kardon 3370
kost 1000 piekjes heeft een solide en erg neutraal geluid
levert genoeg power om veel eisende speakers aan te sturen en ziet er mooi uit :)
Die HK zou ook mijn favoriet zijn voor het geld (denk ik). Die Rotel ken ik helemaal niet, maar ik gok dat-ie vrij prijzig is.

Er zijn inderdaad weinig stereo receivers en destemeer -versterkers. Dat is inderdaad soms weleens onhandig :o.

Ik vind zowel de 303 als de 602 een mooie speaker voor het geld, alleen de 602 wel veel mooier dan een 303. (ik heb ze alletwee :o).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 14:11 schreef JvS het volgende:

[..]

Die HK zou ook mijn favoriet zijn voor het geld (denk ik). Die Rotel ken ik helemaal niet, maar ik gok dat-ie vrij prijzig is.

Er zijn inderdaad weinig stereo receivers en destemeer -versterkers. Dat is inderdaad soms weleens onhandig :o.

Ik vind zowel de 303 als de 602 een mooie speaker voor het geld, alleen de 602 wel veel mooier dan een 303. (ik heb ze alletwee :o).
Naja.. Een mod van av zou toch wel betere zoek kwaliteiten moeten hebben :P >:)

Dr zijn best nog wel "veel" stereo recievers je moet er wel goed om zoeken.. Ik geloof dat die rotel wel een aardug prijskaartje heeft.. Maar dan heb je wel wat.. Ik vind hem niet beter dan de H/K maar das mijn mening ;)

Verwijderd

hhmmmz ik zou wel weten wat ik met het geld zou doen >:)

maar dat plaatje word nie meer gepost door mij ;)

OT: koop anders eerst een stereo receiver, en zet er later een surround processor of receiver bij, heb je het beste uit beiede werelden :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, hier ben ik al weer erg mee geholpen. Toch wel stom dat er erg weinig stereo receivers zijn. Stereo versterkers zijn er inderdaad genoeg, maar ik heb geen zin om een losse tuner te kopen. Ik zal jullie suggesties eens bekijken.

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 21:14

GeJe

Je...

Ik wil ook nog wat toevoegen.

Ik zou juist wel een surround versterker kopen. Omdat als je een upgrade doet naar dvd. Het zo ontzettend leuk is om naar een film in DD te luisteren! Het plezier wat ik daar aan beleef stijgt echt ver uit boven het luisteren van een hele goede cd.

MAW denk ook aan de lol die je eraan hebt, dat kan soms nog belangrijker zijn dan iets in kwaliteit... :)

Ik heb BTW ook de rxv620 en vind de stereo performance dik prima, maar als ik luister naar de dolby effecten (die chip die erin zit is echt super! effecten worden perfect geplaatst). Mocht je deze ook kopen (DL voor 996 gulden!) en koop als je daar die speakers bij koopt (die set wil ik ook) dan moet je zeker de ervaringen mailen).

Vandaag is het feest en morgen ook.

• FFF

FFF

Op donderdag 13 december 2001 14:11 schreef JvS het volgende:

[..]

lucky U!!!!!!!!! :P

Weet iemand de prijzen van deze spekaers? lijke me wel leuk als rear. Die 602 zijn zeker mooi.

Heeft iemand de Marantz-jes al genoemd?
PM 7000
PM 8000
Voor de liefhebber:
PM17MK2KI
PM14MK2KI :9~
Verder marantz style series.

Euh hele mooie versterker zijn trouwen van rotel en NAD, zeker in combi met tannoy of B&W. zoals:
Rotel RA972
NAD C350
iets minder mogelijkheden maar beter geluid.

Cambridge,
heeft ook een mooi versterker, de 500, is goedkoop en redelijk goed.

rega
brio, zeker mooie versterker, wel wat minder vermogen.

Allemaal heeeeeerlijke versterkers, als je niet zoveel vermogen als ik nodig hebt :( anders kost het wat duurder. Deze zijn allemaal te krijgen, tussen de 700, en de 1200,- zoiets. Behalve de onderste 2 genoemde marantz en de marantz style serie's.

Speakers, ik weet niet of het zeker B&W moet zijn, maar de tannoy's mogen er ook wel zijn (mx serie ofzo) Wil je wat meer laag Quadral. JBL, mission etc zijn ook redelijk goedkope speakers.

Als je de speakers in een kleine kamer wilt plaatsen, of kort tegen een muur, moet je erop letten dat je geen bassreflex pijp achterop hebt.

Denk dat je op deze manier een heel mooi setje wegzet.

[LET OP MODUS]
Bah, moesten receivers zijn |:( maar houd dit zeker in ged8en, al deze merken verkopen ook losse tuners, die erbij passen, is alleen wel prijziger, maar dan heb je een veel betere dan in een receiver.
[/LET OP MODUS] |:(

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 13 december 2001 14:40 schreef Driez het volgende:

[..]

Naja.. Een mod van av zou toch wel betere zoek kwaliteiten moeten hebben :P >:)

Dr zijn best nog wel "veel" stereo recievers je moet er wel goed om zoeken.. Ik geloof dat die rotel wel een aardug prijskaartje heeft.. Maar dan heb je wel wat.. Ik vind hem niet beter dan de H/K maar das mijn mening ;)
Laat ik zeggen dat er veel van JVC Technics Sony Pioneer en weet ik veel zijn, maar dat de onkyo's, Denons, NAD's en de andere merken het nogal af laten weten op dat gebied. Ze hebben er hooguit eentje ofzo (naja, Denon dan weer niet :P). De enige die goeie maakt, is T+A volgens mij :P. Verder moet je altijd aan de versterker + Tuner :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 17:35 schreef JvS het volgende:

[..]

Laat ik zeggen dat er veel van JVC Technics Sony Pioneer en weet ik veel zijn, maar dat de onkyo's, Denons, NAD's en de andere merken het nogal af laten weten op dat gebied. Ze hebben er hooguit eentje ofzo (naja, Denon dan weer niet :P). De enige die goeie maakt, is T+A volgens mij :P. Verder moet je altijd aan de versterker + Tuner :)
hehe >:)

Onkyo heeft een zn oudere modellen reciever opnieuw uitgebracht dr is ook nog een tx8511 die heeft iets meer vermogen.. Ik vind het zelf eigenlijk ook jammer dat er relatief weinig recievers zijn.. Het zijn makkelijke dingen als je geen eis stelt aan tuner maar er net niet 1 kan missen.. vandaar dat ik voor de hk3370 ging

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand waar ze die Rotel RX-975 verkopen. Ik heb al wat gezocht en bij Stassen geinformeerd maar die kunnen hem niet leveren. In ieder geval, hoeveel zou hij moeten kosten?
Wellicht dat ik hem dan al direct kan afscrijven.

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 07:54

jasjenl

Liab A Tymo

Naar mijn smaak maakt Marantz mooie surround receivers die ook in stereo goed uit de verf komen. Zelf heb ik de sr7000 en die gebruik ik ook vooral in stereo en dat bevalt prima. Wel schijnen er wat problemen met de laatste Marantz modellen te zijn (lees ook dit eens in dat verband). Wil je nog wat extra kwaliteit voor stereo, dan heeft Marantz ook leuke monoblokken die je voor de front L/R kanalen erbij zou kunnen kopen (die blokjes zijn ook nog best betaalbaar).

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Ik zou gewoon een goede (audiofiele) versterker kopen en eventueel later een tweedehands tuner. Stereo Receivers zuigen (behalve wat dure typen)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:14
met een dolby prologic 2 versterker klink stereo wel een stuk beter dus in die zin is het te overwegen om geen stereo versterker te nemen
Pagina: 1