Hoi, ik heb een nieuwsadmin geschreven in php,
waarmee berichten kunnen worden verwijderd of ge edit uit mySQL database.
Probleem:
Berichten verwijderen gaat prima!
Alleen editen niet, als ik bijvoorbeeld het boventste bericht edit, wordt deze inhoudelijk precies het zelfde als de onderste!
En de onderste kan ik wel succesvol veranderen....
Vermoed dat het in de <form></form> of door iets anders in de html komt? Heb een dergelijk script voor membersscript en daar kan ik wel dingen updaten in database zonder het fout gaat. Daar gebruik ik alleen geen textvelden om de text in te zetten.
Hoe dan ook ik heb alles in mijn kennis en macht geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar!
Als iemand dit weet of een andere oplossing heeft, graag!
Heeeeeeeellllllllllllllllppppppppppppppp . . . .
waarmee berichten kunnen worden verwijderd of ge edit uit mySQL database.
Probleem:
Berichten verwijderen gaat prima!
Alleen editen niet, als ik bijvoorbeeld het boventste bericht edit, wordt deze inhoudelijk precies het zelfde als de onderste!
En de onderste kan ik wel succesvol veranderen....
Vermoed dat het in de <form></form> of door iets anders in de html komt? Heb een dergelijk script voor membersscript en daar kan ik wel dingen updaten in database zonder het fout gaat. Daar gebruik ik alleen geen textvelden om de text in te zetten.
Hoe dan ook ik heb alles in mijn kennis en macht geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar!
Als iemand dit weet of een andere oplossing heeft, graag!
Heeeeeeeellllllllllllllllppppppppppppppp . . . .
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
| <? include ("function.php"); // admin functies(??) connect(); // verbinding met mysql database if ($actie == "edit" || $actie == "delete") { foreach (array_keys($HTTP_POST_VARS) as $userid) { if (ereg("uid([0-9]*)",$userid,$user)) { if ($actie == "edit") { $query = "UPDATE news SET title= '$title', body= '$body' WHERE (id=".$user[1].")";} if ($actie == "delete") { $query = "DELETE FROM news WHERE (id=".$user[1].")";} mysql_query($query); header("Location:$PHP_SELF"); } } exit(); } else { ?> <html> <head> <title>News admin</title> </HEAD> <BODY> <? //for each row in database: $query = "SELECT * FROM news ORDER BY id DESC"; $resrc = mysql_query($query); while ($record = mysql_fetch_object($resrc)) { $title = $record->title; $date = $record->date; $time = $record->time; $body = $record->body; $userid = $record->id; print "<form method='post' action='$PHP_SELF'> <table border='0' cellpadding='0' cellspacing='0' width='100%'> <tr> <td valign='top'> <input type='checkbox' name='uid$userid' value='select'><br> <td width='869'> <font face='Verdana' size='1'>title:</font><br> <input type='text' name=title size='33' value='$title'><br> <font face='Verdana' size='1'> Body:</font><br> <textarea rows='4' name=body cols='29'>$body </textarea> <br>&nbsp; </tr> </table>"; }//while end! ?> <table border='0' cellpadding='0' cellspacing='0' width='100%'> <tr> <td width='100%'> <input type="submit" name="actie" value="edit"> <input type="submit" name="actie" value="delete"> </form> </td> </tr> </table> </body> </html> <? } ?> |