Polls

Pagina: 1
Acties:

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
Volgens mij werkt de Poll ook niet helemaal lekker of wel,....als ik mijn cookie weg gooi,...kan ik weer opnieuw mijn stem submitten.

Af en toe als ik submit doe gebeurt er helemaal nix.

Af en toe als ik op tweakers kom, staat er helemaal geen poll en als ik dan refresh weer wel.

Yoda

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Poll werkt zo:

Bij laden pagina kijkt-ie naar je IP adres. Als IP adres in de tabel met proxyservers staat en wanneer het een bepaald aantal seconden geleden is dat er voor het laatst is gestemd op deze proxy server dan krijg jij een poll formuliertje, als er nog geen cookie is.

Na stemmen wordt proxytabel geupdate met de tijd waarop jij gestemd hebt, of wordt je IP adres opgeslagen indien je IP niet in de proxytabel staat. Tevens krijg je een cookie.

Bij de volgende reload heb je een koekje en krijg je dus de resultaten. Koekje weg maar IP nog steeds in IP tabel, dan nog steeds resultaten.

Cookie weg en IP in proxytabel + beplaade tijd geleden dat er voor het laast gestemd is -> poll formulier.

Dus in jouw geval zit je waarschijnlijk achter een proxyserver waarop gestemd mag worden (meer dan x aantal seconde geleden dat er voor het laatst gestemd is).

Doe ik dit niet dan klagen mensen dat ze niet mogen stemmen achter een proxyserver.

Doet ik dit wel dan denkt met blijkbaar weer dat de poll lek is.