Toon posts:

surround op gewone boxen?

Pagina: 1
Acties:
  • 554 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
dus niet van die melk pakjes maar gewoon rondom zware speakers hangen...daarbij natuurlijk de mid speaker en een extra bassbox.
ik vraag me af waarom ik dat bij niemand zie....en zou dus het feit dat je rondom high mid en bass hebt het effect verstoren ,of juist dat het zo moet maar niemand 4 dure boxen wil kopen?
lijkt mij veel beter geluid geven en de optie om terug te gaan naar 2.1 voor je audio......
surround is inleveren op je muziek kwaliteit...maar op deze manier dus niet [stelling]
betekent voor mij 2 dezelfde boxen kopen en mijn hele denon set inleveren voor een goeie 5.1 versterker..klaar
budget is ongeveer 3500,- plus dat ik denk 1500,- terug krijg voor mijn oude set. graag advies of ervaringen..bvd

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 21:14

GeJe

Je...

Ik snap je vraag/opmerking niet helemaal.

1ste Er zijn hier zoveel mensen die voor en achter geen bose /creative/iets-anders-kleins hebben staan. Dat zijn de mensen die gewoon een home-cinema hebben en hun comp. er op hebben aangesloten. Dat heb ik ook en ik ben echt niet de enige.

Het is juist goed als je overal goed fullrange geluid heb. (want als er een helicopter achter je vliegt en het klinkt als een mug en dan voor (waar wel dikke speakers staan) klinkt het als een helicopter. (los van goede subwoofer combo's) Dat kan gewoon niet. Maar volgens mij komt deze combo nooit voor.

Wat kan je kopen?

Versterker: Yamaha, Marantz Onkyo zijn goede DD versterkers
Boxen: Mission, Tannoy, B&W
En dan luisteren wat het beste voor je is.
Voor dat bedrag koop je een goede versterker en 5 instap boxen (of 1 klasse hoger in de aangebot) met de bekabeling.

Heb ik nou je vraag goed begrepen :?

Vandaag is het feest en morgen ook.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:29

FFF

Snap je stelling niet helemaal, de enige die van die kleine roddingen hebben hangen waar geen geluid uitkomt, zijn mensen, die te weig geld (over) hebben voor een goede set. Zo'n standaard sony 5,1 versterkertjes geeft zo weinig vermogen dat je er niet eens een fatsoenlijke speaker mee aan kan sturen. zo had ik een x fronts op me oude sont torentje gehangen, en het enige wat we hoorden is alleen wat "Hoog". Totaal geen power op zo'n kanaal. Met bovengenoemde hang je gewoon speakers die gewoon volwaardige front speakers zijn als rear speakers (achter dus) En pas dan heb je ook een bioscoop effect, aardig wat vermogen.

weet niet precies of je dit wilde horen, maar anders verduidelijk je je vraag maar.

Verwijderd

Topicstarter
vraag komt hier op neer geje......ik heb nu 2 goeie zware boxen staan.
ik kan die in ruilen dus voor een complete set kleine boxen waar ik dan qua geluid zwaar op achteruit ga.....[de 2 die ik heb verkopen en 5 nieuwe kopen dus]
of 2 dezelfde boxen kopen.....dus 4 dezelfde zware boxen hebben.
komt denk ik ongeveer op het zelfde prijsje uit.
ook zou ik graag willen weten stuurt een 5.1 versterker ook bass output naar je rear en front boxen?
of alleen naar je bassbox?
zoals je ziet ben ik hier een beetje een leek in...en wil graag effe weten wat de mogelijk heden zijn.
ik zit zelf te denken aan een denon versterker [avr-2802]
of de nad-t761....
dus nog effe voor de duidelijkheid....jaja ik weet het.
is het mogelijk om met mijn bestaande boxen een surround te creeeren....

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Gewoon die speakers houden, 2 erbij kopen en een bijpassende center kopen.

Versterker : Denon, Yamaha, Onkyo, Marantz, allemaal even goed, maar ander karakter, kwestie van smaak --> zelf luisteren.

Bas : je kan kiezen of het alleen naar je 1.) fronts gaat, 2.) fronts en rear, 3.) alleen sub, 4.) fronts en sub of 5.) fronts, sub en rear.

Alle DD/DTS versterkers hebben functie 1 en 3, als het goed is ook 4. Bovenstaand is van mijn Yamaha receiver, een RX-V795.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op donderdag 13 december 2001 11:14 schreef paria het volgende:
dus niet van die melk pakjes maar gewoon rondom zware speakers hangen...daarbij natuurlijk de mid speaker en een extra bassbox.
ik vraag me af waarom ik dat bij niemand zie....en zou dus
Pardon ?

Bijna iedereen die een goede set heeft doet het op de manier die jij beschrijft.
Dus ik weet niet waar jij je info vandaan haalt.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
ok tbus komt denk ik omdat ik bij de mensen waar ik kom allemaal van die kleine speakers hangen....als ik in de winkel kijk zie ik alleen van die kleine speakers ook bij complete sets van denon zie ik kleine speakers enz enz dus zo gek is dat niet.....heb nog nergens een set gezien die ik beschrijf maar ben daar dan ook een leek in zo als ik al zei.....

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op donderdag 13 december 2001 11:40 schreef paria het volgende:
vraag komt hier op neer geje......ik heb nu 2 goeie zware boxen staan.
ik kan die in ruilen dus voor een complete set kleine boxen waar ik dan qua geluid zwaar op achteruit ga.....[de 2 die ik heb verkopen en 5 nieuwe kopen dus]
of 2 dezelfde boxen kopen.....dus 4 dezelfde zware boxen hebben.
komt denk ik ongeveer op het zelfde prijsje uit.
ook zou ik graag willen weten stuurt een 5.1 versterker ook bass output naar je rear en front boxen?
of alleen naar je bassbox?
zoals je ziet ben ik hier een beetje een leek in...en wil graag effe weten wat de mogelijk heden zijn.
ik zit zelf te denken aan een denon versterker [avr-2802]
of de nad-t761....
dus nog effe voor de duidelijkheid....jaja ik weet het.
is het mogelijk om met mijn bestaande boxen een surround te creeeren....
Komop hoor, hier kan je zat over lezen hier op A/V.

Speakers van een kleiner type (zelfde serie bv.) als rears, i.v.m. ruimte etc. Goede center erbij. En dan een AV versterker met DD/DTS mogelijkheid. Dan kan je in je versteker kiezen voor large, voor je rears, center en fronts.
Als ze op large staan krijgen ze het volledige freq. spectrum. Als ze op small staan sturen ze de laag freq (meestal alles beneden de 80hz) naar de sub.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• JT

JT

VETAK y0

Op donderdag 13 december 2001 11:50 schreef paria het volgende:
ok tbus komt denk ik omdat ik bij de mensen waar ik kom allemaal van die kleine speakers hangen....als ik in de winkel kijk zie ik alleen van die kleine speakers ook bij complete sets van denon zie ik kleine speakers enz enz dus zo gek is dat niet.....heb nog nergens een set gezien die ik beschrijf maar ben daar dan ook een leek in zo als ik al zei.....
In welke stad woon je ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
doet er toch niet toe tj...ik vraag alleen maar wat.
als je advies voor me hebt bedankt..als je comentaar gaat leveren op mijn vraag heb ik daar weinig aan....wat voor de een onzinnig lijkt is voor de ander mischien wel zinnig ok
i rest my case

• JT

JT

VETAK y0

Op donderdag 13 december 2001 11:55 schreef paria het volgende:
als je advies voor me hebt bedankt..als je comentaar gaat leveren op mijn vraag heb ik daar weinig aan....wat voor de een onzinnig lijkt is voor de ander mischien wel zinnig ok
i rest my case
Doe is normaal man :( Eerst help ik je en daarna wil ik weten waar je woont om te zeggen waar een paar goede winkels zijn, maar als het op zo een toon gaat dan zoek je het maar zelf uit :(

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
ok sorry man ik zag het te laat dat je al eerder gepost had
mijn excuus

• FFF

FFF

Wat bedoel je met bass output?
daar heb ik nog nooit echt van gehoord, of het ligt aan mij, of je bedoeld, of je alleen bass hoord uit de sub, en de fronts alleen voor het hoog en mid zijn.

Om daar antwoord op te geven:
Natuurlijk krijg je ook laag uit je speakers, een subwoofer is niet eens persee nodig in een 5.1 set, (dan wordt het natuurlijk wel een 5.0 set :D

In jouw situatie, zou ik een 5.1 versterker kopen en deze luidsprekers houden, Je kunt dan al in stereo afspelen, als je dan een home theatre wilt opzetten, koop je w2 rear speakers bij, die kwa klank een beetje bij de speakers die je nu hebt passen. En natuurlijk ook een center, die juist heel belangrijk is, bij het kijken van films etc. zo kun je langzaam uitbreiden. Eventueel, kun je nog een subwoofer bijkopen, maar dat zou voor mij het laatste zijn wat ik aan de set zou toevoegen, of je moet gebrek hebben aan bas/laag, in je 'gewone' luidsprekers.

mooie versterkers (merken) die ik aan zou raden zijn:

Onkyo
Marantz
Yamaha
NAD
Rotel
Harman kardon

Om je verder te helpen bij de juist keuze, hebben we toch wat meer info nodig zoals:

-hoeveel mag de receiver/versterker kosten
-Wat voor merk en type speakers heb je nu?
-Hoeveel vermogen heb je nodig
-Hoe belangrijk is een goed stereo geluid voor je op je 5.1 versterker.
-van wat voor geluid hoe je
-Speel je vaak hard of zacht
-Moet het geluid echt spetteren van actie, of juist heel rustig zijn.
-etc.

Als je een versterker/receiver advies zoekt, beantwoord dan de volgende vragen. Hoe meer info hoe beter het advies gegeven zal kunnen worden, elke versterker heeft namelijk verschillende eigenschappen.

Als je advies wilt over welke rear/center speaker je het beste aan je set wilt toevoegen, moet je ook bovenstaande vragen beatwoorden, en vermelden hoeveel je totaal nog aan deze set uit wilt gaan geven.

Als je speakers te weinig laag geven, wat kun je denken aan een sub, een sub van redelijke kwaliteit op huiskamer niveau, kost ongeveer 1000,- die je er bij op moet tellen, maar dat is vaak niet nodig.

Ik zie je vragen wel komen, als je dit niet zoekt heb ik nix gezegt :P

• FFF

FFF

Op donderdag 13 december 2001 11:55 schreef paria het volgende:
i rest my case
JT heeft er aardig wat verstand van hoor :D
Wij kunnen wel wat adviseren, maar uiteinderlijk, zul je zelf de versterker moeten gaan bekijken, en beluisteren, hij wilde een advies geven, waar je het beste naar toe kunt gaan om te gaan shoppen, niet overal hebben ze alle merken, en een vakkundg advies in huis. Ook scheeld de prijs vaak heel wat.

Als je op zoek bent naar een goede 5.1 versterker, kun je me best mailen ofzo, ik zit namelijk in dezelfde situatie als jij, en heb behoordlijk wat research gedaan :D

Verder kan zo'n klein setje nooit tippen aan een echte set.

Verwijderd

Klein voorzetje:

NAD T741 met Mission M73 voor, M71 achter en M7C1 als center *D

Heb 't net staan en 't is mooi :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu acoustic audio h-cd12 staan
met als versterker denon pma-980r...
denon dcd 1015
denon c.deck drs 810
denon tuner tu-425 rd
deze info voor het inruilen.
ik hoop dus voor dit setje terug te kunnen krijgen rond de 1500,- mischien meer!!
dus heb ik nodig:
2x rear
1x center
1x 5.1 versterker
heb een bugget van 3000,- plus mijn inruil.
ik hoef het niet meteen morgen te hebben dus als het iets meer word spaar ik wel effe....maar als indicatie van wat ik wil uitgeven.
zeg ik koop voor 4500,- een complete set van denon of een ander merk inl. boxen dan denk ik dus dat ik half niet heb wat ik nu probeer uit te vissen.
ps komt mischien allemaal een beetje vaag over maar hoor ook zo veel verschillende meningen.
qua muziek draai ik eigenlijk van alles......draai het wel hard van tijd tot tijd

• FFF

FFF

Hoeveel watt zijn die speakers?

Je hebt een receiver nodig, en een dvd/cd speler?

Van wat voor muziek houd je? waar moet de set sterk in zijn? laag/hoog mid, en beplaade eisen?

Je speakers ken ik zo niet, heb je een specs linkje?

Moet je weer een cassette deck? en waar luister je meestal naar? tuner, cd, of cassette? (euh hoe schrijf je cassette :D )

je zou ook kunnen overwegen, om deze componten te houden, en alleen die versterker in te ruilen en een andere te kopen.

Of je kunt alles inruilen, en meteen een hele nieuwe kopen. Weet niet hoe tevreden je over je speakers bent?

Verwijderd

Topicstarter
dvd speler heb ik staan...maar word ook vervangen binnekort
dus dat effe daarbuiten gelaten.
boxen zijn 250 watt
responce 26hz-22khz
sensitivity 92 db 1w/1m
8 ohm
digitaal klaar

• FFF

FFF

Denk als je voor 4500,- nu een set koopt, er zeker een kans bestaat, dat je er kwa stereo geluid op achteruit gaat ja. Of je moet een surround versterker nemen, die goed is in stereo (lees beter als de rest, of goed in stereo voor een surround versterker) zoals NAD ofzo. Die weten nog een redelijk mooi, muziekaal geluid stereo weg te zetten. Denk dat je het beste naar een dealer kan gaan, en vragen of je een weekend een versterer mag uitproberen, vaak mag dat wel, dan weet je of het voor jou relevant is, om een nieuwe versterker te kopen.

• FFF

FFF

Op donderdag 13 december 2001 13:43 schreef paria het volgende:
dvd speler heb ik staan...maar word ook vervangen binnekort
dus dat effe daarbuiten gelaten.
boxen zijn 250 watt
responce 26hz-22khz
sensitivity 92 db 1w/1m
8 ohm
digitaal klaar
hmz 250 watt aan 8ohm met hoog redement, ik wil er niet bijzijn als je ze open draait lol. weet je toevallig of ze veel vermogen nodig hebben of moeilijk aan te sturen zijn ofzo? ik zal het anders vragen, hoeveel watt denk je nodig te hebben in je versterker?

Als je echt een suround versterker nodig hebt, die 150 watt/8ohm continu leverd, dan kun je beter verder sparen vrees ik.

Verwijderd

Topicstarter
speakers ben ik wel tevreden over dus om de kosten een beetje te drukken houd ik die....verder mag alles de deur uit. gebruik het toch niet meer dan.
cd's speel ik dan af via me dvd en tuner zit vaak in een 5.1 versterker als ik het goed heb....tja en cassette draai ik nooit meer.
heb daar toen wel 1099,- voor betaald :-((

Verwijderd

Topicstarter
de versterker die ik nu draai heeft uit het hoofdje rond de 100 watt con.
en als ik hem open draai komt daar een puist geluid uit.
blijft vindt ik aardig strak en helder klinken.
heb ze ook wel een uitgeleent aan jongens die thuis een feestje gaven veeeeel house dus!
en waren der echt over te spreken.ik denk dat als ik rond de 100 watt versterker blijf hangen dat het wel goed komt.
maar dat is een kwestie van gaan luisteren.
en tevens allen bedankt voor de info alvast...het word me al wat duidelijker dat ik geen setje moet gaan kopen!

• JT

JT

VETAK y0

Op donderdag 13 december 2001 12:41 schreef paria het volgende:
ok sorry man ik zag het te laat dat je al eerder gepost had
mijn excuus
Ok, laat maar :) Maar waar woon je ? Misschien dat ik nog een aardige winkel weet waar je is kan gaan kijken...

Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

250 watt....ja wat watt ( :P ) : continu, piek, maximaal :?

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
woon in velsen noord.........we hebben een winkel in heemskerk van ingen waar ik tot nu toe al mijn audio spullen heb gekocht.
ben der al geweest maar geven toch niet de info die ik zoek.
heb effe gekeken wat de boxen zijn maar is me niet helemaal duidelijk....ik ga er van uit dat het piek is.
maakt op zich ook niet zo veel uit als ik ze zowel als front als rear neem denk ik.

• JT

JT

VETAK y0

Op donderdag 13 december 2001 14:26 schreef paria het volgende:
woon in velsen noord.........we hebben een winkel in heemskerk van ingen waar ik tot nu toe al mijn audio spullen heb gekocht.
ben der al geweest maar geven toch niet de info die ik zoek.
heb effe gekeken wat de boxen zijn maar is me niet helemaal duidelijk....ik ga er van uit dat het piek is.
maakt op zich ook niet zo veel uit als ik ze zowel als front als rear neem denk ik.
Van Ingen in P'rend is wel aardig....weet je waar je is moet langs gaan ? High Quality in de muiderstraat A'dam.

Ecodan warmtepomp

• FFF

FFF

Onkyo heeft hele mooie versterkers met aardig wat vermogen, en mogenlijkheden. Zelf zou ik bij gelijke prijs onkyo boven denon verkiezen. Verder heeft heb je als je wat beters op stereo gebied zoekt, meer de merken als NAD, deze hebben een redelijk goed stereo geluid, maar dit gaat ten koste van het leven in een film als het ware, ook heb je bijvoorbeeld harman kardon, die voor een zeer aantrekkelijke prijs, mooie goede versterkers maken, vaak wat minder vermogen continu, maar een heerlijke energie reserve om toch het laag goed te controleren. Het is even passen en meten, welke vindt jij het mooiste klinken, je moet je plaatselijke dealer vragen of je ze een weekend mag lenen, bij de betere audiozaak mag dat waarschijnlijk wel, soms moet je een borg betalen ofzo.

Mooie goede versterkers, die in jouw budget vallen zijn:
-marantz
-onkyo
-NAD
-Rotel
-Yamaha
-denon
-harman kardon

waarschijnlijk is het rijtje nog niet compleet, maar ik zou zeker even deze merken zoeken op internet, de types die voor jouw betaalbaar zijn noteren, dan de versterkers waarvan de specificaties niet voldoen aan jouw eisen wegstrepen.

En alle versterkers (of in ieder geval) de merken proberen thuis te testen. vaak worden deze merken niet onder 1 dak verkocht, als je naar een zaak als www.stassen.nl gaat, daar hebben ze (bijna) alle bovengenoemde merken voor een zeer aantrekkenlijke prijs. Dan kun je ze allemaal beluisteren.

Alle bovengenoemde merken, hebben hun voor en na-delen, dus ehct de top kan niemand voor je aanwijzen, die zul je zelf moeten beluisteren.

• FFF

FFF

Als je kijkt, heeft de onkyo TX-DS696 115 watt per kanaal continu, de TX-DS595 90 watt continu, beide op 8ohm. Is zeker voldoende voor de meestel huiskamers/speakers, Ik heb namelijk quadral speakers, mijn meer als 30 kilo wegende jongens van 100w continu/6Ohm begonnen te vervormen als de 595 2/3 open stond. Terwijl het toch geen speelgoed speakers zijn. Dit wat voor mij het bewijs, dat de versterker uiterst krachtig is, aangezien ik met mijn huidige versterker aansturingsproblemen heb, puur om het te lage vermogen, de lichten van de versterker knipperen zelfs bi een basje. je prijs van de 595 is geloof ik 1600,- de 696 zal rond de 2400,- liggen, reken erop dat er in de winkel nog wat van de prijs afkan. Je hebt dan een versterker, die veel kan, een tuner heeft, en veel vermogen en snufjes. Over de geluidskwaliteit valt te twisten, voor deze prijs kun je waarschijnlijk een ander merk meer kwaliteit halen, maar minder vermogen.
kijk zelf ander maar op:
http://www.onkyo.net

• FFF

FFF

Heel misschien heb ik binnekort marantz apparatuur, dan kan ik over marantz ook wat meer vertellen. Als mijn speakers minder vermogen nodig hadden, was bij harman kardon heel erg in de smaak gevallen denk ik. marantz heb ik nog niet echt gehoord. Yamaha, ook niet, nog nooit in verdiept, maar velen vinden het een goed merk. NAD en Rotel zijn gewoon toppers, maar daar betaal je ook voor. En NAD heeft een wat minder levendig geluid volgens velen. De surround versterkers van bijde laatstgenoemde heb ik ook nog nooit beluisterd, omdat dat in weinig winkels op voorraad staat.

Verwijderd

ik heb net een nieuwe set gekocht :

JAMO boxen 5.1

JVC versterker (RX-7010R) die heeft lekker veel in en uit gangen en 5 X 100 WATT :9~ .

en dat koste mij 2200,- !!!

• JT

JT

VETAK y0

Op donderdag 13 december 2001 16:36 schreef marco25 het volgende:

JAMO boxen 5.1

JVC versterker (RX-7010R) die heeft lekker veel in en uit gangen en 5 X 100 WATT :9~ .

Ja, leuk 5x100 watt met 10% THD :z

Motiveer je keuze is. Waarom geen Yamaha ok Onkyo.

Ecodan warmtepomp

• FFF

FFF

Op donderdag 13 december 2001 16:36 schreef marco25 het volgende:

JAMO boxen 5.1

Is niet te vergelijken, met een echte set. Niet dat die JVC niet goed is ofzo, maar hij kan niet tippen, aan een hifi set.

Als ik mijn keuze moet motiveren voor het kiezen voor onkyo, dan is dat omdat ik met yamaha geen ervaring heb, en ik het bij de winkels waar ik kom, ook niet heb gezien. Ik moet toegeven dat de versterkers in onkyo geen topkwaliteit geluid bieden, maar wel heel goed. Verder komt het erop neer, dat onkyo zich voor mij al heeft bewezen, en yamaha dat nog moet doen.

• JT

JT

VETAK y0

Op donderdag 13 december 2001 17:08 schreef FFF het volgende:
Als ik mijn keuze moet motiveren
Wsa bedoelt voor die gozer met J*C.

Ecodan warmtepomp

• FFF

FFF

Op donderdag 13 december 2001 17:15 schreef JT het volgende:

[..]

Wsa bedoelt voor die gozer met J*C.
Zat te twijfelen, d8 ik doe het ook maar ff.

JVC zou trouwens ook mijn merk zijn voor zoŽn setje denk ik, waren goed getest toch?

Verwijderd

Topicstarter
zo ga ik het dus doen.....ik hou me boxen en koop er 2 bij.
die neem ik lekker mee naar de winkel of ze het nou leuk vinden of niet....en ga alle merken versterkers luisteren zowel op stereo als op 5.1 [nou ja alle merken...denon nad onkyo en rotel....]
hebben ze nog meer leuke dingen die ze me aanraden is het ok
goeie center erbij en als de bas nog niet naar tevredenheid klinkt een bassbox erbij.
ik ruil me hele setje in en hoop dan klaar te zijn voor 3a4 duizend piek.
moet lukken of niet?

• JT

JT

VETAK y0

Op donderdag 13 december 2001 17:30 schreef FFF het volgende:

[..]

Zat te twijfelen, d8 ik doe het ook maar ff.

JVC zou trouwens ook mijn merk zijn voor zoŽn setje denk ik, waren goed getest toch?
Zeker door de consumenten gids....want door de goede bladen word ie heelkl...err....um....nou, iig niet goed getest :)

Ecodan warmtepomp

• FFF

FFF

Op donderdag 13 december 2001 18:27 schreef paria het volgende:
zo ga ik het dus doen.....ik hou me boxen en koop er 2 bij.
die neem ik lekker mee naar de winkel of ze het nou leuk vinden of niet....en ga alle merken versterkers luisteren zowel op stereo als op 5.1 [nou ja alle merken...denon nad onkyo en rotel....]
hebben ze nog meer leuke dingen die ze me aanraden is het ok
goeie center erbij en als de bas nog niet naar tevredenheid klinkt een bassbox erbij.
ik ruil me hele setje in en hoop dan klaar te zijn voor 3a4 duizend piek.
moet lukken of niet?
moet zeker lukken, waarschijnlijk valt denon af,nix goeds voor een leuke prijs. Nad valt af in 5.1 terwijl hij stereo heel goed is. Rotel wint maar is te duur. Onkyo heeft mindere geluidskwaliteit. Lol, zit allemaal wat in maar iedereen heeft zijn eigen merk, Denk dat rotel iets meer levendigheid in actie-films brengt, maar weet niet of deze in stereo aan de NAD kan tippen. lol, beetje lul verhaal, is persoonlijk.
Op donderdag 13 december 2001 18:42 schreef JT het volgende:

[..]

Zeker door de consumenten gids....want door de goede bladen word ie heelkl...err....um....nou, iig niet goed getest :)
Lol nee niet daarin, Ik d8 dat het JVC was ofzo die duidelijk beter naar voren kwam, ik een aantal tests, kan ook een ander merk zijn geweest, ik hou me niet zo bezig met JVC :D Hoewel ik wel op de JVC beurs ben geweest, ze hebben boxen die je achter het behang kan plakken, en subs waar je m'n klerenkast achter kunt verstoppen :D.
Op die beurs stond ook een receiver of versterker, met THX voor 3600,- ofzo, dan denk ik ook, koop voor dat geld dan een echte versterker :D (hoewel hij aan mijn deur niet geweigerd zal worden, nog niet iig, geldgebrek he :D)

• FFF

FFF

Euh btw, marantz word heel erg veel verkocht, weet dus zelf niet hoe ze het over het algemeen kwa geluid doen, maar ze zien er wel aardig uit, en je kunt er niet al te duur mooie bijpassende componenten bijkopen, zoals een cd of dvd speler. een 5.1 van marantz begint bij de 1200,- ofzo. voor de sr5200 of zit ik er nu helemaal naast?

BTW: voor 4000,- zou ik zelf al een aardig mooi setje kunnen samenstellen, zelfs met alle 5 de speakers. Het wordt alleen ff passen en meten, of er wat bij je bestaande fronts past. Wat kosten die fronts eigenlijk? die zijn toch heel duur? meestal word er als rear 1 versie kleiner gepast uit dezelfde serie.

En nog een tip voordat je met 5.1 speakers in de winkel staat, je kunt beter de versterker beluisteren in je eigen huis, dat scheeld een hele hoop. Als ik mijn luidspreker hier op dak zet, en ik zet ze vol open, klinkt het zacht, zet ik ze in de wc, en draai aan de volumeknop denk ik daar ineens heel anders over, ook de acoustiek heeft een grote bepalende factor. Van veel zaken mag je gewoon een receiver lenen in het weekend, zeker als je daar al vaker bent geweest, dat is normaal, sommige mensen kopen sets van 100000,- ofzo, dat wil je toch graag eerst in je eigen huisje horen.
Pagina: 1