Ervaringen overstap Mxstream -> BBNed

Pagina: 1
Acties:

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2025

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Ik gebruik momenteel Mxstream fast via Wanadoo. Maar ik wil meer en daarom
klinkt het abonnement van Scarlet (of een andere BBNed aanbieder) errug
goed.
Maar ik maak me zorgen om downtime. Dus wat ik wil weten is of er mensen
zijn die ervaring hebben met een dergelijke overstap, en die antwoord kunnen
geven op de volgende vragen:
- Hoe lang was de downtime?
- Kon je je oude Alcatel ethernetmodem meenemen?
- Hoe bevalt het?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-08 11:08
Je kan pas overstappen nadat je jaarabbo is afgelopen neem ik aan?

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Ik heb geen ervaringen, maar kan wel zeggen dat je je oude modem mee kunt nemen. Natuurlijk is het alleen maar de moeite waard als je iets neemt wat je bij Mxstream niet kunt nemen, want anders betaal je veel te veel installatiekosten enzo 8-). Je gaat voor de hoogste optie neem ik aan?

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 09:19

didio

didio.nl

Op zondag 23 december 2001 11:35 schreef Kjev het volgende:
Ik heb geen ervaringen, maar kan wel zeggen dat je je oude modem mee kunt nemen. Natuurlijk is het alleen maar de moeite waard als je iets neemt wat je bij Mxstream niet kunt nemen, want anders betaal je veel te veel installatiekosten enzo 8-). Je gaat voor de hoogste optie neem ik aan?
Ik heb gehoord dat je je mxstream modem moet patchen als je het wilt gebruiken op bbned, is dat zo?

weinig tot niks..

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

:?

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 15:26 schreef didio het volgende:

[..]

Ik heb gehoord dat je je mxstream modem moet patchen als je het wilt gebruiken op bbned, is dat zo?
je moet een paar dingen in de instellingen veranderen

ik heb gezien wat je moet veranderen, en iedere leek kan het doen (nou ok niet een leek, maar iedereen die een beetje thuis is in de computerwereld)

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 15:33 schreef Heineken het volgende:
:?
Oeps :o

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:20

BertV

Handgemaakt

10 januari -> MXstream opgezegd -> Bij Eweka aangemeld
13 februari -> Nog geen enkele stap verder...

http://www.eweka.nl/ordercheck/resultaat.php?ordern=20020110093706&Verzend=Verzend

Je wordt zwaar tegengewerkt bij de overstap door de KPN die de lijn nl. nog "vrij moet geven voor andere ADSL aanbieders"...

en ondertussen maar tikken betalen... :(

je kunt je aparatuur meenemen

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Ik heb gehoord van ex-cistron medewerker dat je, je modem om via bbned te gaan, moet instellen op bridging.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• PatMan
  • Laatst online: 07-08 23:31
Op woensdag 13 februari 2002 16:59 schreef Skinkie het volgende:
Ik heb gehoord van ex-cistron medewerker dat je, je modem om via bbned te gaan, moet instellen op bridging.
Da's bij Cistron inderdaad het geval, maar bij andere providers hoeft dat niet zo te zijn!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
hoezo?
Heeft toch te maken met het netwerk waar je ISP gebruik van maakt? :?

Of zit ik nu fout? :P

Verwijderd

over het algemeen kan je je mxstream per direct opzeggen omdat kpn de prijzen verhoogd heeft.Je modem ethernet kan je meenemen, en de tyd duurt ongeveer tussen de 4 en 6 weken afhankelijk hoe snel kpn de lijn vrijgeeft maar meestal wel binnen de normen van de 4 , 6 weken
succes ermee

Verwijderd

Ik persoonlijk heb er vrij nare ervaringen mee omdat wij opgezegd hadden en KPN er intern een potje van heeft gemaakt.

Nu ze dat door hebben gaan ze proberen als nog de lijn voor de 21ste te slopen zodat Cistron aan du slag kan. Dus iets meer dan 1 weekje nog :)

• PatMan
  • Laatst online: 07-08 23:31
Op woensdag 13 februari 2002 21:14 schreef Gehaktbal het volgende:
hoezo?
Heeft toch te maken met het netwerk waar je ISP gebruik van maakt? :?

Of zit ik nu fout? :P
Je zei dat je om via bbned te gaan je modem in moet stellen als bridge, maar zoals je zelf terecht opmerkt: dat heeft met de ISP (en dus niet de telco, in dit geval bbned) te maken ;)

Dus bij eweka, cybercomm, etc. zou het best wel eens anders kunnen zijn bedoelde ik...

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-08 07:45

admiral866

The King Personality Disorder

Ik heb nu mxstream basic adsl van xs4all

Nu las ik laatst dat xs4all in mei ook abbonementen/pakketten via Bbned gaat gaat bieden.

Ik wil graag een soort van MAXX abbo, zodra het mogelijk is bij xs4all .

Maar nu vraag ik me af hoeveel het mij gaat kosten als ik dan in mei ergens mijn abbo met kpn mxstream ga afzeggen?

Want dan heb ik geen voordeel meer van de onlangse prijsverhoging, waardoor ik dus gratis kon afzeggen, toch ?

Ik heb vorig jaar zomer ongeveer mxstream aangeschaft

Verwijderd

Als ik me niet vergis, kon je voor 1 februari je mxstream kosteloos opzeggen ivm de prijsverhoging. Als je dat niet gedaan hebt, zit je gewoon vast aan je jaarcontract. Dus je kan pas in de zomer opzeggen. Bij mij heeft het vijf en een halve week geduurd voor KPN mijn lijn gesloopt had en vrijgegeven had. Maar één dag later kon ik al Maxx-en :) Daar zijn ze bij BBNed wel snel mee. Hou er rekening mee dat je vijf tot zes weken zonder ADSL zit en dat je dus weer gewoon moet inbellen.

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 21:47 schreef admiral het volgende:
Maar nu vraag ik me af hoeveel het mij gaat kosten als ik dan in mei ergens mijn abbo met kpn mxstream ga afzeggen?
Je kan mxstream voordat je contract is afgelopen wel opzeggen, maar dan blijf je dus wel doorbetalen totdat dat jaar is gevuld (en dat wil je niet neem ik aan :))

anyways als ik jou was zou ik eerst eens kijken hoe xs4all het aanbiedt; ongetwijfeld hebben ze wel een overstapactie (en dat zij het dus dan met KPN verder regelen)

dus nog geen plannen maken voordat er meer zekerheid is zou ik zeggen

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-08 07:45

admiral866

The King Personality Disorder

ja, ik zal idd eerst ff wachten of xs4all een leuke plannetje heeft :)

En anders betaal ik verder wel gewoon die extra mxstream kosten extra :p

Verwijderd

- Hoe lang was de downtime? : verwacht: 2 maanden 22 dagen
- Kon je je oude Alcatel ethernetmodem meenemen? Yup
- Hoe bevalt het? Weet niet, krijg het pas 22 april.

Planet deed moeilijk. Het loopt pas sinds vandaag dus eigenlijk had ik in 1,5 maand al adsl kunnen hebben. Succes hè :)

Verwijderd

ze maken er een potje van :*

Verwijderd

UneXpeCteD > Jammer dat KPN geen adsl wil aanleggen in jouw gebied. Casema zul je het mee moeten doen aangezien je euronet te duur vind (huurlijn) :9

Verwijderd

Op woensdag 10 april 2002 14:09 schreef Tuxus het volgende:
UneXpeCteD > Jammer dat KPN geen adsl wil aanleggen in jouw gebied. Casema zul je het mee moeten doen aangezien je euronet te duur vind (huurlijn) :9
jaa maar das een ander verhaal :D zou we cool zijn :P

Verwijderd

Maar uh laten we ontopic blijven want het is hier geen tsjet :D
Pagina: 1