Toon posts:

Goedkoop overstappen van Intel naar AMD?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik wil dus mijn Intel P3 systeem op een zo goedkoop mogelijke manier 'upgraden' naar een AMD systeem omdat dat toch niks kost. ;)
Maar wat heb ik hier allemaal voor nodig, en waar moet ik rekening mee houden?
Ik heb nu 512MB PC133, en dat wil ik eigenlijk zo houden, dus dat ik niet ook nog een keer nieuw geheugen moet gaan kopen.

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

je hoeft geen nieuw geheugen te kopen, dat werkt gewoon natuurlijk. Alleen een nieuw mobo en een processor, als het goed is ;)

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
You need:

1 Mobo
1 Cpu
(en waarschijnlijk) 1 Koeler

voor de rest .. tja .. zoeken & kiezen

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->PMG

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

En een nieuwe casebadge >:)

Verwijderd

Topicstarter
Mooi, ik zat zelf te denken aan een Asus A7V-E met een AMD Athlon XP 1600+, is dat een beetje een goeie combinatie?
Dan ben ik voor FL.650,- klaar. :)

Verwijderd

Je hebt het al aangegeven dat je dat wilt, maar houd er rekening mee dat je begint aan verouderde spullen. De chipsets voor SDRAM geheugen zijn in principe uitlopend, alles wat nieuw uitkomt is DDR en je investeerd dus in het verleden. Over een jaar heb je hier echt spijt van. Maar anders inderdaad:

1 (of 2) cpu's })
1mobo
1 (of 2) coolers })

Either way, you're moving up in the world. ;)

• Just_a_Gamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-08 22:10
edit:

onzin geschreven

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 11:20 schreef Overdrive_AMD het volgende:
Je hebt het al aangegeven dat je dat wilt, maar houd er rekening mee dat je begint aan verouderde spullen. De chipsets voor SDRAM geheugen zijn in principe uitlopend, alles wat nieuw uitkomt is DDR en je investeerd dus in het verleden. Over een jaar heb je hier echt spijt van. Maar anders inderdaad:

1 (of 2) cpu's })
1mobo
1 (of 2) coolers })

Either way, you're moving up in the world. ;)
Wat zou dan een goedkope oplossing zijn?

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Op donderdag 13 december 2001 11:13 schreef KIP het volgende:
Mooi, ik zat zelf te denken aan een Asus A7V-E met een AMD Athlon XP 1600+, is dat een beetje een goeie combinatie?
Dan ben ik voor FL.650,- klaar. :)
Dat gaat niet echt lukken lijkt me, die Asus A7V-E support maar CPU's tot 1 Ghz, waarom geen ECS K7S5A (179,- PW), dan ben je voor fl. 755,- klaar.

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

• Tenesmia
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 14:34

Tenesmia

First Sergeant

Lijkt mij echt wel beter om dan ook maar gelijk die Sdram te verkopen, en DDR te nemen ( 256 is al genoeg ) ... is helemaal niet zo gek veel duurder, en toch echt wel een aanrader ... iig een van de laatste punten waar ik op zou bezuinigen bij een upgrade, het geheugen ... ;)

Ad Astra Per Aspera

Verwijderd

Topicstarter
Wat raden jullie dan aan?

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 11:41 schreef KIP het volgende:
Als je dat geheugen wilt houden zou ik een asus a7v133 mobo nemen. Past de AXP op en je kunt je geheugen er dus zoals gezegd gewoon nog in gebruiken.

• HenkieNL
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Op donderdag 13 december 2001 11:41 schreef KIP het volgende:
Beginnen met Socket A mobo te kopen (zoals de ECS K7S5A, sorry dat ik er steeds op terug kom, maar is zo'n stabiel ding voor zo weinig) en een leuke CPU (zoals de XP 1600+ die je zelf voorstelde). Daar gewoon je SDRAM wat je nu hebt indoen en hij loopt, dan kun je altijd nog overstappen naar DDR als je dat wilt (let wel op dat je in ECS K7S5A niet SDRAM en DDR tegelijk kunt gebruiken, het is of het een of het ander)

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

Verwijderd

Check zeker je voeding even. Er moet zeker 250+ watt "spritt" uitkomen.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Epox EP-8KHA+ (kt266a) 319,-
AMD Athlon XP 1600+ (1,4GHz) 379,-
256MB PC2100 DDR SDRAM 125,-

825,-

iets snellers vind je niet voor deze prijs.
kost je wellicht iets meer maar je hebt iig geen chipset van een jaar oud.

• Mooody
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

ECS moederbord (SD en DDR)
1600+ proc.

samen: Fl. 550,-

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 11:46 schreef www.hadecom.nl het volgende:
Check zeker je voeding even. Er moet zeker 250+ watt "spritt" uitkomen.
Ik heb een 300W voeding, dus dat zit wel goed.
Op donderdag 13 december 2001 11:50 schreef Moody het volgende:
1600+ proc.

Ik heb even gekeken naar die ECS bordjes, maar ik wil helemaal niets onboard hebben.

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

1600+ proc.

Dat ECS bordje is ook helemaal geen bord waar je lekker mee kan tweaken :r
Trouwens je gaat toch niet bezuinigen op je mobo?
Is toch wel het meest belangrijke van je pc.
Er zijn best wat betere goedkope bordjes te vinden.

Verwijderd

Als je het echt lekker goedkoop wil houden: neem een MSI K7T Turbo 2, zet er een Duron 1000 op met een Coolermaster cooler

Voor 700 piek ben je klaar denk ik :), en je kunt gewoon je 512 mb sdram overzetten

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07 00:36

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op donderdag 13 december 2001 12:17 schreef Ex_Inferis1 het volgende:
Als je het echt lekker goedkoop wil houden: neem een MSI K7T Turbo 2, zet er een Duron 1000 op met een Coolermaster cooler

Voor 700 piek ben je klaar denk ik :), en je kunt gewoon je 512 mb sdram overzetten
Is dus nog duurder dan dat Asus bordje + 1600+ CPU :+

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Op donderdag 13 december 2001 12:09 schreef sjuk het volgende:

[..]

Dat ECS bordje is ook helemaal geen bord waar je lekker mee kan tweaken :r
Trouwens je gaat toch niet bezuinigen op je mobo?
Is toch wel het meest belangrijke van je pc.
Er zijn best wat betere goedkope bordjes te vinden.
Erm vind jij maar even een leuk socket-a bordje wat die ECS K7S5A met die vette SiS735 chipset outperformed voor 179 piek. Nou, nee dus... De enige chipset die deze outperformed is de KT266A en daar heb je dus bijzonder weinig aan met dat sd-ram van hem... En je ben een stuk duurder uit.

U need:

ECS K7S5A
AXP 1600+
eventueel: 512 mb pc2100 voor 198 piek (2x256)

inc. dat ram kom je onder de 800 uit, ex. dat ram onder de 600, zal zo'n 550 worden.

Enne Sjuk: vind jij maar een combo voor 550 piek die deze outperformed! Dus nix bezuinigen op mobo, goedkoop wil niet zeggen rommel, in dat geval juist erg snel.

Enne je wil geen on-board zooi, er zit alleen een ac97 chipje op (sound dus) en die kan je als je je er nou echt zo aan stoort gewoon in de bios uit zette.

Voor 179 piek ga je toch niet klagen als dr nog een extra on-board sound op zit? Als je nou zo nodig je nieuwe Audigy Platinum dr in wil zette is dat ook geen probleem hoor...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op donderdag 13 december 2001 12:02 schreef KIP het volgende:
Ik heb even gekeken naar die ECS bordjes, maar ik wil helemaal niets onboard hebben.
Dan heb je niet best gekeken. Enige wat de K7S5A heeft is onboard geluid, en dat is met een BIOS setting uit te zetten.

edit:
De A7V heeft ook onboard sound, hoor :z Maakt dus echt niets uit wat dat betreft

Voornaamste reden (naast ERG lage prijs en ERG goede performance) om de K7S5A te nemen in jouw geval is dat het nl. zowel SDR als DDR SDRAM support heeft. Je kunt dus nu je 512MB SDR erop kwakken en als je ooit naar DDR wilt op deze mobo is dat so simpel als SDR eruit en DDR erin.

Vriend van me heeft'm met 1GB SDR draaiend met Win2K. Loopt als een trein (nee, niet eentje van de NS, een echte (DB, bijvoorbeeld :+ ))

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
[Update]
Dit heb ik dus besteld:
1600+ proc.

:)
[/Update]

Verwijderd

Draait dat ECS bordje met een FSB van 266? Zou anders idd een goede prijs zijn..Ik had eerst in gedachten om een AOpen AK73 Pro-A aan te schaffen. Er moet straks een 1333 266FSB AYHJA Y op komen.

Greetz,

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 december 2001 23:36 schreef ThuiSSiE het volgende:
Draait dat ECS bordje met een FSB van 266? Zou anders idd een goede prijs zijn..Ik had eerst in gedachten om een AOpen AK73 Pro-A aan te schaffen. Er moet straks een 1333 266FSB AYHJA Y op komen.

Greetz,
Ja. :)

Verwijderd

BETERS! Morge meteen ff dat bordje halen dan >:) Overclocken van de proc hoeft voor mij toch niet..

Tnx peeps!

Greetz,

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:48

Rollerjooster

OhNoNotHim

neem liever een 1500+ en unlock deze. Kijk maar eens bij Eynstein voor het waarom.
O sorry. Ik lees net dat OC niet nodig is. Neem dan maar een 1600+.

Forza Mucca!

Verwijderd

Leuk bordje..vandaag gehaald..heb men Chrome Orb moeten verbouwen omdat ie er anders nie oppast omdat er een paar van die fijne chips in de buurt zitten. En men CMOS Battery is low :? Gaan toch standaard nieuwe op een nieuw mobo??

Greetz,

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Alsjeblieft zeg.

ECS=Basis van een instabiel systeem. Ik heb er iig te veel mensen met problemen mee terug zien komen (niet per direct met het AMD bordje, maar ECS heeft voor mij echt afgedaan)
Ik zal nooit ECS/PcChips zooi in m'n pc duwen. Liever meer betalen en eventueel geziek voorkomen...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 december 2001 00:21 schreef ThuiSSiE het volgende:
Leuk bordje..vandaag gehaald..heb men Chrome Orb moeten verbouwen omdat ie er anders nie oppast omdat er een paar van die fijne chips in de buurt zitten. En men CMOS Battery is low :? Gaan toch standaard nieuwe op een nieuw mobo??

Greetz,
Klopt, dat had ik ook.
Maar alleen de eerste keer dat ik opstartte, dus hij zal wel opgeladen moeten worden. :)

Verwijderd

Heb ondertussen men bordje maar weer omgeruild. Deze loopt beter..start sneller op etc..Snap alleen nie waarom ie in Sandra aangeeft dat de SMBIOS informatie mogelijk nie klopt en dat men FSB te hoog staat voor deze chips :? Draait gewoon op 266..vaag. Ook maar een andere koeler erop gepleurt...Orb suigt :'(

Greetz,
Pagina: 1