He said Humans, and not terrans. uh oh..
volgens mij heb je niet zoveel ervaring in SC:BW wel?
ga je ook Broodwar spelen, of alleen starcraft?
Ik heb een keer een protoss power rush ontworpen met een SC start builder. Kan hem helaas niet meer vinden.
maar hij ging ongeveer als volgt:
build probe (5) To minerals
build probe (6) To minerals
Build probe (7) To minerals
nr. 7 probe build pylon, to Minerals
build probe (

Build gateway (is tegelijk klaar met pylon)
On completion Gateway (1) build zealot
Probe (

build gateway (2)
Probe 8 To Minerals
Build Probe (9)
On completion Gateway (2) build zealot
Build Probe (10)
Probe (10) build pylon, To minerals
Vanaf dit moment is het een kwestie van zealots blijven maken, pylons blijven bijzetten en probes blijven bouwen. Zogauw je een surplus aan minerals krijgt, bouw je gateway 3.
Je kunt ergens halverwege een probe opofferen om te gaan scouten, die stuur je dan gewoon de wijde wereld in om de vijand te zoeken. Kijk wat hij heeft, schat in of je zealots er sterk genoeg voor zijn, zo ja.. AANVALLUH!
ook al versla je hem niet helemaal, als je zijn buildings kan mollen, en eventueel probes/drones/SCV's kan killen, dan krijg je al een voorsprong.
Oh ja, bij zo'n vroege rush, is het dus de bedoeling dat je de economy van je tegenstander verneukt, dus eerst maak je zijn attack units af, en dan meteen doorstoten naar zijn probes/drones/SCV's, hij zal dan units bouwen om jouw af te maken, niets van aan trekken. Jouw units gewoon zijn probes/drones/SCV's af laten maken, en ondertussen in je eigen basis vrolijk door blijven bouwen.
Mocht de vroege rush niet lukken, dan zul je moeten techen. Ik raad aan naar Dragoons. Begin dan een assimilator, zogauw deze klaar is, zet je er 3 probes op. bouw dan een cybernetics core (zorg dat je al wat gas hebt, 100 gas ofzo) en zogauw de Cy-core klaar is, kijk je uit je gateways dragoons pompen. Vergeet niet de increased range upgrade van de dragoons!
Hier is het weer, flink pompen, en jezelf verdedigen totdat je genoeg dragoons hebt om in 1 keer je vijand te overwalsen.
succes ermee!
I want to live forever, so far.. so good.