Toon posts:

[starcraft] plaatje nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft er zo een plaatje liggen van starcraft dat je verliest?

Ja waarom heb je dat nodig, hoor ik je denken.

Nou een ik heb een collega uitgedaagt om tegen mij te spelen, en ik wil hem ff opstoken. Het probleem is nu ik nog geen starcraft, dat krijg ik morgen pas van hem als we gaan gamen.

Als 1 van jullie er nou 1 zouden kunnen posten

• xillius
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-01-2022
Afbeeldingslocatie: http://www.gamepost.com/~ccuniverse/starcraft/zergdefeat.jpg

waarom werkt dit niet?

• NG
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Op donderdag 13 december 2001 10:41 schreef xillius het volgende:
[afbeelding]

waarom werkt dit niet?
Afbeeldingslocatie: http://www.gamepost.com/~ccuniverse/starcraft/zergdefeat.jpg

• _Stryker_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04 11:05
Op donderdag 13 december 2001 10:41 schreef xillius het volgende:
[afbeelding]

waarom werkt dit niet?
http-tje vergeten soms?

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

en anders zoek je ff op de site van de makers...

http://www.blizzard.com/

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

Topicstarter
tnx.
oja, hoe raden jullie me aante spelen.
ik wil natuurlijk wel goed voorbereid te werk gaan.
wat moet ik als eerste bouwen, (ga trouwens met de humans) enz.

• xillius
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-01-2022
niet met humans gaan... die sucken
Zerg zijn het best... met grote hoeveelheden aanvallen en de tegenstander overlopen!!! Heerlijk!!!

met zerg snel geld halen, veel kleine beestjes maken en dan binnen 10 min aanvallen. Tegenstander rekent hier niet op en je brengt em grote schade aan in korte tijd. (als het goed is)
Daarna een beetje grotere units maken om em helemaal om zeep te helpen >:)

Starcraft is echt het beste spel ooit!!!

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:54
Ik zou beginnen met ze terrans noemen :P

En voor tactiek? moet je ff op google zoeken. staan er vast wel ,dat spel bestaat al een eeuw man

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie reply's
ik zal eens kijken, jullie horen nog wel of ik van hem win of niet.

Verwijderd

Je wilt tegen hem gaan spelen maar starcraft heb je nog nooit gespeeld |:(

Ik zou beginnen met de terrans en veel siege tanks bouwen om grondaanvallen te weren. Bunkers proppen met ghosts en veel luchtafweer(detector)palen bouwen.

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:35
He said Humans, and not terrans. uh oh..

volgens mij heb je niet zoveel ervaring in SC:BW wel?

ga je ook Broodwar spelen, of alleen starcraft?

Ik heb een keer een protoss power rush ontworpen met een SC start builder. Kan hem helaas niet meer vinden.

maar hij ging ongeveer als volgt:

build probe (5) To minerals
build probe (6) To minerals
Build probe (7) To minerals
nr. 7 probe build pylon, to Minerals
build probe (8) Build gateway (is tegelijk klaar met pylon)
On completion Gateway (1) build zealot
Probe (8) build gateway (2)
Probe 8 To Minerals
Build Probe (9)
On completion Gateway (2) build zealot
Build Probe (10)
Probe (10) build pylon, To minerals

Vanaf dit moment is het een kwestie van zealots blijven maken, pylons blijven bijzetten en probes blijven bouwen. Zogauw je een surplus aan minerals krijgt, bouw je gateway 3.

Je kunt ergens halverwege een probe opofferen om te gaan scouten, die stuur je dan gewoon de wijde wereld in om de vijand te zoeken. Kijk wat hij heeft, schat in of je zealots er sterk genoeg voor zijn, zo ja.. AANVALLUH!
ook al versla je hem niet helemaal, als je zijn buildings kan mollen, en eventueel probes/drones/SCV's kan killen, dan krijg je al een voorsprong.

Oh ja, bij zo'n vroege rush, is het dus de bedoeling dat je de economy van je tegenstander verneukt, dus eerst maak je zijn attack units af, en dan meteen doorstoten naar zijn probes/drones/SCV's, hij zal dan units bouwen om jouw af te maken, niets van aan trekken. Jouw units gewoon zijn probes/drones/SCV's af laten maken, en ondertussen in je eigen basis vrolijk door blijven bouwen.

Mocht de vroege rush niet lukken, dan zul je moeten techen. Ik raad aan naar Dragoons. Begin dan een assimilator, zogauw deze klaar is, zet je er 3 probes op. bouw dan een cybernetics core (zorg dat je al wat gas hebt, 100 gas ofzo) en zogauw de Cy-core klaar is, kijk je uit je gateways dragoons pompen. Vergeet niet de increased range upgrade van de dragoons!

Hier is het weer, flink pompen, en jezelf verdedigen totdat je genoeg dragoons hebt om in 1 keer je vijand te overwalsen.

succes ermee!

I want to live forever, so far.. so good.

Verwijderd

Topicstarter
wow, kicke voor al die strategische aanvallen.
ik speel zelluf heel veel RA2 en daar doe ik dat ook altijd mee, alle units killen en daan door gaan naar harvesters enzo. mijn broertje verliest altijd >:)
Maar ik kan hem en mijn buurjochie tegelijk aan :)

oja, ik heb SC wel eens gespeeld in het verleden, toen was het volgens mij net uit. Maar mijn collega had een grote bek dat hij me in zou maken met UT met 2 vingers in de neus. Dat heeft hij dus op 6 levels van de 6 verloren met elke keer een verschil van => 34 :)

Nu wil hij tegen mij starcraften op onze macs

• Takahandar
  • Laatst online: 07:44
Ik ben pas geleden weer begonnen met Starcraft! Het blijft vet spel :):)

Verwijderd

volgens mij heb je niet zoveel ervaring in SC:BW wel?

On completion Gateway (1) build zealot
Ik weet nie of jij veel starcraft hebt gespeeld. Maar het klinkt niet echt professioneel..
Maar zover ik weet kun je geen gateway bouwen als de pilon nog niet af is.

En voor die gozer die wou gaan winnen 1tip. Nie luisteren naar schrale strategien of ~ dit ras is beter. Want alle rassen zijn even goed en je moet het gewoon vaak spelen.
DAAAAG

• Warbringer
Op donderdag 13 december 2001 22:39 schreef Mini-bad het volgende:

[..]

Ik weet nie of jij veel starcraft hebt gespeeld. Maar het klinkt niet echt professioneel..
Maar zover ik weet kun je geen gateway bouwen als de pilon nog niet af is.

En voor die gozer die wou gaan winnen 1tip. Nie luisteren naar schrale strategien of ~ dit ras is beter. Want alle rassen zijn even goed en je moet het gewoon vaak spelen.
DAAAAG
Beter lezen:

Probe nummer 7 bouwt een pylon, na het zetten van de warp gate, stuur je die probe richting minerals, en dan begin je ook aan probe 8.
Als probe 8 klaar is, is de pylon OOK klaar, en kun je meteen een gateway binnen warpen.

En JA, ik heb wel veel Starcraft/Broodwar gespeeld. Ik heb mijn kopie van Broodwar uit amerika laten komen, via een clan member van mij. Heb in totaal 2,5 jaar intesntief gespeeld. Tournaments gespeeld (en gewonnen) tegen House Forsaken, HammerCraft, Fallen Angels, en nog een zooi top clans...

Dus je kunt wel zeggen dat ik ervaring heb met starcraft/broodwar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-10 13:54

PromWarMachine

Forsaken Archer

StarCraft just ownes! Echt, geen spel heb ik ooit zo lang uitgehouden, wilde eigenlijk voor 20 januari (wanneer ik het 1 jaar intensief speel) 1000 games gedaan hebben, maar dat red ik niet, zit nu op de 720 ofzow, 499 wins >:)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorchor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 12:43
speel het bijna elke week nog online, het is en blijft kicken spelleke
just love zeal rush ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 00:18 schreef PromWarMachine het volgende:
StarCraft just ownes! Echt, geen spel heb ik ooit zo lang uitgehouden, wilde eigenlijk voor 20 januari (wanneer ik het 1 jaar intensief speel) 1000 games gedaan hebben, maar dat red ik niet, zit nu op de 720 ofzow, 499 wins >:)
ik heb het een hele tijd gespeeld, maar nu speel ik quake 3.. ik ga weer spelen als Warcraft 3 er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien idee om een GoT Sc-clan te maken?
ik speel nog altijd veel op battle net maar ik speel niet veel broodwar want ik vind dat daar het hele balans weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat niet lukken, want dat is maar even leuk, en als je naar eerdere posts over sc kijkt is de interese niet zo heel erg groot. Ik zit zelf al 1 jaar in de zelfde clan.
van het begin tot nu. Ik ben nu helaas een beetje inactive. Maar dat komt omdat mijn firewall de port niet goed doorstuurd en ik met ontzettend veel lag speel en das niet leuk.

Zijn jullie allemaal beginners??

Kies dan voor de terrans(humans)
dit is gewoon het makkelijkste leger voor de beginners.

Handige tips. Maak niet 1212983712 bunkers. het liefst nul.
Als jullie allemaal nieuw zijn heb je genoeg aan alleen maar marines. dus maak gewoon stuk of 4-5 barracks en pomp aan een stuk door marines. Ga geen gas halen, die heb je toch niet nodig. meeste nieuwe spelers zijn toch rete traag. Als je voor alleen maar marines gaat, zorg dan dat je op zijn minst!! 20+ SCV's (poppetjes die geld halen hebt.

wat ook makkelijk is, in het begin krijg je vier poppetjes (SCV) die moet je allemaal naar een ander blauwsteentje(ore/minerals) laten gaan.

Je hebt supply depots nodig om meer poppetjes te maken.
als je met de eerste van die bezig bent en die is klaar maak daarna al een barrack en dan mag je gewoon je gang gaan. Ik neem aan dat je ouder bent dan je broertje dus stuur je eerste marine samen met een scv naar je broertje toe en laat je marine rondjes rennen om je scv als je broertje je marine aan wil pakken >:)

zie je zwaar ownen. als het lukt stuur je de volgende marines om je rondjes rennende marine the helpen

HF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 13:16 schreef Khaine het volgende:
Gaat niet lukken, want dat is maar even leuk, en als je naar eerdere posts over sc kijkt is de interese niet zo heel erg groot. Ik zit zelf al 1 jaar in de zelfde clan.
van het begin tot nu. Ik ben nu helaas een beetje inactive. Maar dat komt omdat mijn firewall de port niet goed doorstuurd en ik met ontzettend veel lag speel en das niet leuk.

Zijn jullie allemaal beginners??

Kies dan voor de terrans(humans)
dit is gewoon het makkelijkste leger voor de beginners.

Handige tips. Maak niet 1212983712 bunkers. het liefst nul.
Als jullie allemaal nieuw zijn heb je genoeg aan alleen maar marines. dus maak gewoon stuk of 4-5 barracks en pomp aan een stuk door marines. Ga geen gas halen, die heb je toch niet nodig. meeste nieuwe spelers zijn toch rete traag. Als je voor alleen maar marines gaat, zorg dan dat je op zijn minst!! 20+ SCV's (poppetjes die geld halen hebt.

wat ook makkelijk is, in het begin krijg je vier poppetjes (SCV) die moet je allemaal naar een ander blauwsteentje(ore/minerals) laten gaan.

Je hebt supply depots nodig om meer poppetjes te maken.
als je met de eerste van die bezig bent en die is klaar maak daarna al een barrack en dan mag je gewoon je gang gaan. Ik neem aan dat je ouder bent dan je broertje dus stuur je eerste marine samen met een scv naar je broertje toe en laat je marine rondjes rennen om je scv als je broertje je marine aan wil pakken >:)

zie je zwaar ownen. als het lukt stuur je de volgende marines om je rondjes rennende marine the helpen

HF.
Het kan ook langer leuk blijven , ik zit liever in een clan met 10 leden die veel spelen , dan in een super grote clan met 100 newbies die nooit online komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

warbringer,

Ik vinnet nog steeds scheeft geschreven die buildorder. Maar boeit nie.
Ik heb ook 2,5 sc/bw gespeeld. Nou bennik er mee gekapt. Tegen van die koreaanse clans spelen vond ik een beetje overbodig:
-veel hackers
-gamespeed fast is me echt te traag
maar een bietje tegen de nld toppers beuken vonnik wel vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
Op vrijdag 14 december 2001 14:33 schreef Mini-bad het volgende:
warbringer,

Ik vinnet nog steeds scheeft geschreven die buildorder. Maar boeit nie.
Ik heb ook 2,5 sc/bw gespeeld. Nou bennik er mee gekapt. Tegen van die koreaanse clans spelen vond ik een beetje overbodig:
-veel hackers
-gamespeed fast is me echt te traag
maar een bietje tegen de nld toppers beuken vonnik wel vet.
Tja, zo genereerde die SC start builder de builds. ach boeie.
ik deed het grotendeels toch op feeling.

maar ja, die koreanen stonden erom bekend dat ze maphackte en speedhackte..

Waar ik me trouwens aan erger is dat bij ladder games de speed vast op NORMAL staat.. arg.. dat is pas echt sloom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorchor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 12:43
normal speed zuigt, heel mijn strategie is gebaseerd op fastest ^^

en ik ben redelijk vaak online, check me sig.
Of whisper ff met big.Sickness vanavond weer verder.
bijna klaar met me werk ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

normal??
in mijn tijd was ladder nog fast
maar zal wel een nieuwe versie zijn.
Bij 1.08 bennik opgehouwen, ik heb ook geen idee waar ze nou zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dicht
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.