ActiveCGM maps niet door een masquerading firewall

Pagina: 1
Acties:

• Wezzie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 07:00
Even een vraag. Ik zit met een inet applicatie dat gebruik maakt van Geomedia WebMap. Geomedia WebMap maakt gebruik van CGM kaarten om Geometrische kaarten weer te geven.

Nu werkt in een intranet omgeving alles goed. Alleen wanneer het door een IP masquerading firewall moet gaat het verkeerd. De normale pagina komt wel door. Alleen de activeCGM kaarten blijven wit. Zelfs wanneer iedereen volledige toegang krijgt op de machine. Met andere woorden de firewall is uit gezet. Alleen het IP masquerading functioneerd nog.

Ik vermoed dat daar een probleem in zit. Stel dat de ActiveCGM plugin communiceert met de server met een onderling afgesproken IP nummer. Het IP nummer wordt afgesproken in de applicatie laag en dat de communicatie tussen de client(ActiveCGM) en de server(ActiveCGM) gebeurt op basis van deze afgesproken IP nummers. Dat zou betekenend dat de server zijn echte IP opstuurt en niet geconverteerd wordt door de Firewall.

Wie weet hier meer van en hoe is dit op te lossen. Ja ik weet dat wanneer ik em buiten de IP masquerading firewall plaats alles goed moet gaan. Dit is alleen geen optie omdat de data wel beveiligd moet zijn.

Daarnaast ben ik heel nieuwsgierig via welke poort ActiveCGM werk. Ik heb alles nagekeken maar kan het niet vinden. Zelfs bij Intergraph kunnen ze mij niks vertellen. Met andere woorden ik zie het even niet meer.

Gaarne hulp

• Wezzie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 07:00
Ok ik zal even zeggen dat het niet meer nodig is.

De activeCGM server moest naar het Ip van firewall wijzen omzichzelf te kunnen benaderen. Ok het blijft vaag maar het werk! :)