NW5.1 + BM3.5EE + 3 NICs :?

Pagina: 1
Acties:

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Joy .. * Koffie heeft ook een probje :+

Goed, huidige situatie:
NW5.1 met 2 NICs
Madge TRN 192.168.100.1 voor intern LAN
HPTX 62.163.138.xxx voor externe verbinding

Het hele zooitje wordt dmv BorderManager gefirewalled enzo.
In INETCFG heb ik de router van het externe LAN opgegeven als default route voor alles wattie niet snapt.

Dit werkt goed.
Echter, per a.s. maandag zal er een 3e NIC bij komen (ethernet) welke ook aan een extern LAN komt te hangen (ADSL).
Bij Novell zelf kan ik niets vinden over een extra public interface toevoegen, laat staan configgen.

Iemand die er al wat mee geklusd heeft??
wat dus mijn voornaamste aandachtspunten zijn ...

- Kan ik een 2e public NIC toevoegeb in BM
- Kan ik een proxy draaien op 't andere IP op een andere poort :?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op donderdag 13 december 2001 10:31 schreef Koffie het volgende:
- Kan ik een 2e public NIC toevoegen in BM
Volgens mij kan dat wel. Je moet je alleen wel afvragen hoeveel nut dat heeft, omdat NetWare maar 1 default gateway zal gebruiken, en de ander laat voor wat het is.
- Kan ik een proxy draaien op 't andere IP op een andere poort :?
Wat voor proxy?

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Heb nog ff in newsgrps bij Novell zitten neuzen.
  • <li> Een 2e (Pub) NIC toevoegen is geen enkele probleem <li> Je kunt gewoon extra filters aanmaken voor die NIC en IP <li> NT werkt gewoon NIET met 2 NICs. Zelfs als je de 2e NIC een dynamic NAT geeft en de 2e een static NAT dan werkt het niet <li> Er is NO WAY dat je dus een extra routing kunt toevoegen (tenzij het 2e opvolgende IP's zijn, maar dan ben je met ADD SECONDARY ... klaar). <li> De enige (enigzins bruikbaar lijkende) tip die ik gevonden heb, is het NATten vanuit je private NIC
;(

Metg proxy bedoelde ik dus of ik port 8081 (intern) als proxy voor de 2e NIC kan laten draaien, maar dat was een rarae gedachtenkronkel.

Het is dus ook niet de bedoeling met 2 NICs om zo een dubelle verbinding te krijgen, maar ik krijg gewoon ADSL *erbij* en tja... e moet toch ergens de verbinding laten binnenkomen.

Verwijderd

Als je een soort 'trunk' wil maken naar twee ISP's ben ik bang dat dat niet gaat lukken. Je kunt eventueel iets met Dead Gateway Detection doen, waarbij je snelste verbinding de default route is die automagisch wordt over genomen door je minder snelle internet verbinding als nr. 1 down is.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 11:53 schreef Rosink het volgende:
Als je een soort 'trunk' wil maken naar twee ISP's ben ik bang dat dat niet gaat lukken. Je kunt eventueel iets met Dead Gateway Detection doen, waarbij je snelste verbinding de default route is die automagisch wordt over genomen door je minder snelle internet verbinding als nr. 1 down is.
Het is dus ook niet de bedoeling met 2 NICs om zo een dubelle verbinding te krijgen, maar ik krijg gewoon ADSL *erbij* en tja... je moet toch ergens de verbinding laten binnenkomen.
;)

Verwijderd

probeer eerst maar eens twee netwerkkaart in één segment (internet) te krijgen. dat gaat niet. Je zult de foutmelding krijgen dat er al een NIC in hetzelfde segment zit.
Mischien gaat het je lukken met een supernetoplossing.
Pagina: 1