Tyan Tiger MP kopen, waar moet je op letten

Pagina: 1
Acties:

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-07 16:29

Ridge

From the Bold & the Beauti

Topicstarter
Hoi,

ik ben van plan een tyan Tiger te kopen maar mijn vraag is waar moet je goed opletten als je zon systeem wil aanschaffen??

revisie hoorde ik 3.0??? uvm FSB instellingen
cpu's? Duron (spitfire?, morgan?) Athlons TB, XP. MP (kan dit allemaal????
memory? wel en niet registered (2 banken unregistered?? meer banken registered?)

voeding? 300 of meer?

ik wil eerst gaan beginnen met 2x Duron 600 en die op 6x133Mhz zetten kan ingesteld worden op dit mobo?? (geen reply van >> koop Xp of MP aub)

wat kan je allemaal instellen in bios/op het mobo qua FSB??

www.tyan.com is dood vandaag :(

www.tradealliance.nl

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

duron 600 zal niet gaan lukken, duron 1000 is minimum voor dual (morgan-core), geheugen heb ik zelf met unregistered niet aan de praat gekregen, met wat crucial registered loopt hij nu als een speer B-)

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
Voor zover ik weet kun je de FSB alleen instellen op 200MHz of op 266MHz.
En volgens mij kunnen al die CPU's die je opgesomd had (behalve de 600MHz) wel op die bak, ik heb er zelf tijdelijk een 1GHz Thunderbird op gehad, en nu dus 2 XP's.
Check anders ook gewoon even de site van Tyan.
En over het geheugen: pak gewoon Registered, dan zit je tenminste veilig.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-07 16:29

Ridge

From the Bold & the Beauti

Topicstarter
duron 600 zal niet gaan lukken <--?? nee hoe je weet je dat als ik vragen mag????

In de verscheidene reviews staat dat de 'spitfire'core durons/athlon wel SMP zijn, stabiel is een andere kwestie maar daar ben je tweaker voor, toch? *D

www.tradealliance.nl

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:39
Neem inderdaad registered stuff, anders is het vragen om problemen. De PSU moet minimaal 300W zijn met 30A op de 5V lijn (meer Watt is beter, mijn 330W loopt op z'n teentjes). De nieuwste revisie is 1.03, en da's voor zover ik weet de beste. In het BIOS kun je niet spelen met de FSB, maar naast de standaard 100 en 133FSB (middels jumpers) kun je gebruik maken van een tooltje als CPUFSB om de FSB te verhogen (mits je rev 1.03 hebt). Dit geeft je boven de 133MHz de volgende opties: 136, 138, 140, 142, 146 en 150MHz. Werkt prima, alleen moet je rebooten om het daadwerkelijk te effectueren.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.