Toon posts:

HD/DD werken niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb een paar dagen geleden een copmuter gekocht voor een paar tientjes -> IBM p II 233, 32 mb intern. Het enigste wat ontbrak was een harde schijf, deze heb ik inmiddels wel ; een maxtor 1,2 gb.

Ik heb eerst alleen de DD geprobeerd hier kwam het eerste probleem hij herkende deze niet. Dus ik kwam uit op de Bios (hier was ik nog niet zo bekend mee van IBM) hierin stond dat de A:\ gewoon geinstalleerd was). Stop ik een systemdisk in de DD dan kijkt hij niet eens op de DD. Ik heb gekeken naar de voeding maar deze is gewoon goed aangesloten. Hierna ben ik bezig geweest met de harde schijf, hier kreeg ik hetzelfde probleem alleen was de harde schijf niet te zien en niet te installeren in de bios.

Hieronder een tekeningetje hoe het er allemaal van binnen uitziet:

Primary ------- > Hard disk (master), Cd-rom (slave)
Secondary -------
Disk Drive ---- > Spreekt voor zich

Zodra ik de computer opstart geeft hij: Geen OS druk op F11 om nog een keer te proberen.

Weet iemand waarom mijn hardeschijf/diskette station niet werkt?

alvast bedankt

Verwijderd

kabels goed aangesloten ??

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 10:23 schreef 2611 het volgende:
kabels goed aangesloten ??
kabels zijn goed aangesloten natuurlijk rode lijn naar voeding toe zelfs een keer andere flatcables geprobeerd maar daar was het probleem helaas niet mee verholpen

Verwijderd

*Mischien word er alleen gekeken of er een OS op de HD staat. En kijkt hij niet op de flop. Kun je in de bios instellen.

*Mischien is de flop geen goede bootdisk.

*Kabels niet goed aangesloten

• janster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
staat je boot sequence in het bios ook op , a:,c: ?

Verwijderd

goh... waarom kostte dat systeempje nou maar een paar tientjes.... :9~ :9~ :9~ :9~

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:17
In je bios de boot sequence instellen. Zal wel op alleen C staan moet je dus ff instellen op a,c,cd-rom (of een andere combinatie zolang a maar voorop staat).

Taal fouten inbegrepen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 10:29 schreef svdploeg het volgende:
*1Mischien word er alleen gekeken of er een OS op de HD staat. En kijkt hij niet op de flop. Kun je in de bios instellen.

*2Mischien is de flop geen goede bootdisk.

*3Kabels niet goed aangesloten
*1 Ik kan in de bios niet eens de boot seq. aangeven vond ik ook al vreemd maar daar staat nix over in. De harde schijf kan ik ook niet eens installeren, of zou dat komen doordat hij hem niet herkent?

*2 flop is een goede bootdisk

*3 kabels zijn goed aangesloten en werken ook.

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

En andere kabel combinaties?
Dus de HD als master aan primair en de CD-ROM als master aan de secundair?
Jumpers goed?
En bij de FDD, zit niet gewoon je kabel verkeerd alsom?
blijft het lichtje branden?

Verwijderd

Topicstarter
*1En andere kabel combinaties?
*2Dus de HD als master aan primair en de CD-ROM als master aan de secundair?
*3Jumpers goed?
*4En bij de FDD, zit niet gewoon je kabel verkeerd alsom?
*5blijft het lichtje branden?

*1 geprobeerd, werkt ook niet, doet weer helemaal nix
*2 gebrobeerd, werkt ook niet, doet weer helemaal nix
*3 jumpers op het moederbord of op de cd-rom/fdd/hdd?
jumper op HD -> master, Cd-rom -> slave
*4 nee de kabels zitten met de rode kant naar de voeding op het moederbord zitten ze ook goed en in de juiste aansluiting
*5 het lichtje brand helemaal niet (FDD zal wel kapot zijn ???)

maar de harde schijf pakt ie zowiezo niet, telkens als de computer gaat booten dan hoor ik de harde schijf wel (even) draaien

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op donderdag 13 december 2001 11:25 schreef kbest het volgende:
maar de harde schijf pakt ie zowiezo niet, telkens als de computer gaat booten dan hoor ik de harde schijf wel (even) draaien
Als die disk stopt met draaien lijkt het me geen software probleem, maar meer iets met je voeding. Zelfs als hang je een disk alleen maar aan een power snoertje en geen ide moet ie gewoon blijven werken.
Pagina: 1