Toon posts:

Rabobank telebankieren

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een aardige tijd gebruik ik Rabo telebankieren.Helaas heb ik nu problemen met het telebankieren.

De situatie is als volgt. Ik gebruikte eerst onder Windows 98 SE het programma Sygate om via mijn andere PC (die via een modem inbelt) Rabo telebankieren te gebruiken. Dat werkte prima.

Nu heb ik sinds kort Windows XP geinstalleerd (over Windows 98 SE heen) op de PC vanaf waar ik telebankier. Ook heb ik sygate vervangen door proxy+, omdat Sygate om een of andere reden niet meer lekker werkte. Ik gebruik dus nu geloof ik internet via TCP/IP ipv het protocol dat Sygate gebruikte.

Helaas werkt rabo telebankieren nu niet meer (algemene systeemfout :? )..... Ik heb de rabobank URL al wel als trusted site staan. Ook de internet-beveiliging heb ik op zeer laag gezet, om te kijken of dat niet het probleem was.
Voor de time-being heb ik de Rabo Telebankieren applicatie maar op de andere PC gezet die direct inbelt en vanwaar het prima werkt.

Ik heb het vermoeden dat de oorzaak ligt in het feit dat ik nu proxy+ gebruik.
De Rabobank helpdesk zegt dat het telebankieren programma problemen geeft als de informatie die hij verwacht niet gelijk is aan de informatie dij hij krijgt. Knoeit proxy+ misschien met de data die ik binnenkrijg?

Heeft iemand suggesties voor mij om het telebankieren op m'n PC werkend te krijgen?

Alvast bedankt.

Erik

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:36
een proxy, "knoeit" er mee.

Hij laat het lijken of hij zelf de data opvraagt
( dat is teminste wat een proxy behoord te doen)

1+1+1 = 1

Verwijderd

Topicstarter
Kleine toevoeging, de PC die inbelt draait Windows 98 SE. De PC waar Rabo Telebankieren op staat draait Windows XP Professional

Verwijderd

Op de cd-rom van telebankieren staat een file die je communicatie automatisch configureert.

Ik had ook probs met telebankieren onder xp, kennis van me is systeem beheerder bij de rabo erguns, en die zei dat!

Proggie gerunt, ff wachten, en meteen werkte het!!

zal even voor je uitzoeken waar die precies op de cd stond...

je kan ook gewoon de helpdesk bellen, die weten dat ook wel...

Verwijderd

MZZZZZ sorry, jij maakt gebruik van de webbased telebanking... :S

Daar zou het anders gaan, probeer eens je hele proxy open te gooien, en het ip van rabotel trusted te maken....(dus niet de site, waarschijnlijk re-direct hij naar een ander ip)

Bel anders gewoon ff de helpdesk, die kunnen je zo de specs doorgeven wat er wel en niet door gelaten moet worden....

Succes
Op donderdag 13 december 2001 10:59 schreef Stefantv het volgende:
Op de cd-rom van telebankieren staat een file die je communicatie automatisch configureert.

Ik had ook probs met telebankieren onder xp, kennis van me is systeem beheerder bij de rabo erguns, en die zei dat!

Proggie gerunt, ff wachten, en meteen werkte het!!

zal even voor je uitzoeken waar die precies op de cd stond...

je kan ook gewoon de helpdesk bellen, die weten dat ook wel...

Verwijderd

Topicstarter
Stefantv: Nee, ik maak niet gebruik van het internetbankieren, maar van Rabo Telebankieren versie 5.0 geloof ik.
De foutmelding doet zich trouwens pas voor nadat ik contact heb gemaakt met de Rabobank server en hij de nieuwe transacties wil gaan downloaden.
Pagina: 1