Toon posts:

Tyan Tiger MP problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

gisteren had ik eindelijk de kans om 2 AMD Athlon XP1700+ aan te kopen, ik met volle moed naar huis om ze te installeren op mijn (ook al nieuwe) Tyan Tiger MP. Alles gaat goed, totdat ik een besturingssysteem wil installen. Bij Windows 2000 krijg ik na het formatteren van de HD een blauw scherm, wanneer ik XP probeer, stopt hij met installen wanneer ik in het laatste scherm zit (waar er staat: bezig met opslaan van de instellingen) en dit op 7min van het einde. Ik heb reeds ander ram getest, andere HDD, andere cdrom en niets blijkt te helpen. Daarmee mn vraagje hier, iemand al een gelijkaardig probleem ondervonden? Iets wat ik in de bios over het hoofd gezien heb? Alle hulp is welkom want ik zou hem echt graag draaiende krijgen. :)

Alvast bedankt,
Ariff

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:57
Heb je überhaupt iets in je BIOS aangepast dan? Zelf plugde ik twee XP1700+'s in m'n TigerMP (rev. 1.03 en BIOS 1.03) en het liep allemaal in één keer goed zonder ook maar iets in de BIOS aan te passen (ja, bootsequence). En wat voor ram heb je er in zitten?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
De BIOS staat volledig zoals het zou moeten, heb verschillende keren cmos gecleared, dus alle settings staan normaal gezien op default. Ik moet wel zeggen dat mijn Ram niet registered is. Het is MTEC 256 PC2100 DDR. Volgens de handleiding echter, moet je geen registered DDR hebben als je maar met 1 latje werkt. Ik dacht al dat het hier kon aan liggen, maar ik heb geen registered DDR om het te testen...

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

wat heb je er allemaal inhangen?
en welke voeding gebruik je?

unreg. levert idd probs op....

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 21:20
Tyan TigerMP heeft registerd ram nodig, maar zonder zal hij toch wel helemaal niet werken?

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
Op donderdag 13 december 2001 10:27 schreef Diablow het volgende:
Tyan TigerMP heeft registerd ram nodig, maar zonder zal hij toch wel helemaal niet werken?
Hij heeft niet persé Registerd nodig, maar het zou wel zo handig zijn om he te gebruiken :)

En over de voeding: Is deze zwaar genoeg, want bij mij liep m'n 400 watter eerst ook vast omdat ik er een beetje veel aan had hangen :(
Nu dus maar 2 voedingen :D

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel een 350Watt voeding steken, op mn mobo steken enkel mn 2 XP's, en een vga kaart... Dus het zou me echt verwonderen dat dit te weinig is, maar ik verschiet van nix meer :)

• Abbadon
Probeer het eerst maar eens met een registered DIMM, waarschijnlijk zijn je problemen dan als sneeuw door de zon verdwenen. Hoewel er inderdaad personen zijn die dit bord met een unbuffered DIMM aan de praat hebben gekregen, levert dit de meesten toch problemen op.

• Abbadon
Op donderdag 13 december 2001 10:36 schreef Ariff het volgende:
Ik heb momenteel een 350Watt voeding steken, op mn mobo steken enkel mn 2 XP's, en een vga kaart... Dus het zou me echt verwonderen dat dit te weinig is, maar ik verschiet van nix meer :)
Heb m'n bak vrij vol (zie sig) en dat allemaal met slechts 330W, dus die 350 van jou is zeker niet per definitie het probleem :)

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik probeer het deze avond met registered DDR. Iemand een idee btw waar ik er snel kan aanraken? Ik zou graag vanavond kunnen testen of het inderdaad dit was of niet...

alvast bedankt voor de reply's
cheers,
Ariff

• Abbadon
Op donderdag 13 december 2001 10:50 schreef Ariff het volgende:
ok, ik probeer het deze avond met registered DDR. Iemand een idee btw waar ik er snel kan aanraken? Ik zou graag vanavond kunnen testen of het inderdaad dit was of niet...

alvast bedankt voor de reply's
cheers,
Ariff
Voor vanavond? Dat wordt een goede shop bij jou in de buurt als je geluk hebt. Zelf heb ik m'n laatste twee DIMM's bij Crucial UK besteld; vrijdag besteld, maandag bezorgd :) Heb er vier van inzitten en ze werken allemaal perfect, ook met een WPCREDIT tweak (standaard 2,5-3-3 nu 2,5-2-2). Tevens zijn ze daar het goedkoopst :)

Verwijderd

Topicstarter
Juist besteld:

2x APACER Regged ECC DDR 256MB 266Mhz CAS2 PC2100. Morgen worden ze geleverd... Hopelijk ist hiermee opgelost :)

cheers
Pagina: 1