Verschil frontspeakers en surround set?

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sagittarius
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zoals je al kunt afleiden uit deze kop ben ik niet zo'n audio-kenner. Voor mijn gevoel (in dit geval gecreeerd door marketingstechnieken waarschijnlijk) zou een surround set beter moeten zijn dan 2 goede frontspeakers (zuilen) voor de 'echte' filmervaring. Omdat je dan ook geluid van achter zou horen.

Maar als ik hier een beetje de topics doorlees, zie ik veel mensen zeggen: "Koop 2 goede frontspeakers (zuilen). Achtergeluid is niet belangrijk" En dat soort uitspraken. Het zal ergens wel waar zijn, want waarom anders zie ik in goede HiFi zaken zoveel zuilen staan en veel minder surroundsets. Maar echt logisch vind ik het niet. Kan iemand mij uitleggen waarom ik mijn geld niet zou moeten besteden aan een surroundset en wel aan 2 goede zuilen en evt. een sub?

:)

Verwijderd

dat is voor een deel afhankelijk van je budget. als je echter veel geld beschikbaar hebt, kan je wel een goede surround-set kopen.

bedenk wel dat als je een sorround set van gelijkwaardige kwaliteit als 2 goede zuilen wil, je dus 3 keer zo veel geld kwijt bent(6 speakers ipv 2) maw je kan voor het zelfde geld zuilen kopen die 3 keer beter zijn dan een surround set voor het zelfde geld
disclaimer: gaat niet altijd op, is een gemiddelde ;)

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Als je niet te veel geld hebt kun je bv. een goede surround versterker kopen. En dan 2 goede front luidsprekers. Later kan je dan nog een goede center, en 2 kleinere achterluidsprekers kopen en een sub.

Dit is vooral belangrijk als je op je set ook nog muziek wilt draaien. Als je alleen maar films kijkt kan je ook 4 kleinere hi-fi speakers gebruiken en 1 center + sub.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:45

JT

VETAK y0

Het hangt er vanaf. Je hebt eigenlijk 3 keuzes :

A.) Weinig bescikbaar
1.) Alleen films - koop gewoon 5 speakers
2.) Films en muziek - koop een surround versterker die tevens goed is in stereo (Marantz, Yamaha, Denon) en koop eerst 2 goede front speakers. Ga daarna verder sparen om uit te breiden.

B.) Veel beschikbaar
1.) Films en muziek - 5 speakers + sub, als de speakers bij elkaar onder de 2500 piek kosten, GEEN sattelieten als front en center speaker nemen ! En GEEN B*s* !!!

En met films is het geluid van achteren juist wel belangrijk !! Zowel voor de effecten als voor de sfeer.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel