Verloedering op GoT? Zoek oplossingen!

Pagina: 1
Acties:
  • 286 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Of de kwaliteit van GoT nou minder wordt of niet, feit blijft dat er mensen zijn die zich ergeren aan nutteloze posts, flames etc.

Daarom vind ik, het is trouwens al een keer eerder geopperd, dat de "leiding" van tweakers hier iets aan zou moeten doen. Een paar dingetjes (sommige zijn al een keer op dit forum terechtgekomen maar toch):

1. Als mensen subscriben krijgen ze nu alleen "welkom" te zien. Als je daar nu even inzet hoe het werkt met junior status, wat flames zijn en waarom ze niet mogen, crossposten, ILLEGALE SHIT, dat je alleen iets moet posten als je denkt dat iemand anders dat interesseerd, dat je gebanned kan worden als je irritant bent etc. Nu moet een newbie dit door schade en schande te weten komen, althans in mijn geval.
Argument van de moderators/admins: dat leest toch niemand. Ik zeg dan, ach, zoveel werk is het toch ook niet. Ik wil het ook wel schrijven als het moet.
Argument van de moderators/admins 2: je moet de eerste dagen ook niet posten, dan leer je het vanzelf. Maar je moet wel inzien dat de meeste mensen hier komen omdat ze een probleem hebben ofzo, dat ze graag opgelost willen zien.

2. Als je dan toch niet wilt dat newbies de eerste tijd kunnen posten, zorg dan dat het de eerste 5 dagen gewoon niet kan!

3. Illegale shit. Ik vind de richtlijnen met betrekking tot illegale zooi erg vaag en ondoorgrondelijk. Vaak worden dit soort dingen verwijderd zonder duidelijke motivatie. Dat moet beter, bijvoorbeeld verwijderen en verwijzen naar een bepaalde regel in het regelement (dat natuurlijk nog geschreven moet worden).

Ik hoop dat de admins/moderators er iets aan doen!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:30

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

1. Is leuk, maar in principe zinloos (niemand leest het)

2. Geen zin om zoiets in UBB te bouwen (ranzige perl code). Bovendien: veel mensen lurken al langer rond voordat ze reggen

3. Illegale shit is verboden. Moderators bepalen zelf wat ze weg willen moderaten. Wat maakt het uit of alles duidelijk zijn?

Verwijderd

ik denk dat femme hier nogal ziek van wordt maarja, je ken niet reageren met ranzige perl code. Ook de html code van t.n is ranzig, maar wel leesbaar. Je kan het gewoon niet.

Hoe weet jij dat dat je rondlurken? Kan je niet weten/hardmaken.

Vooral onduidelijkheden over illegale shit laten bestaan, komen er nog meer closed topics en heb ik weer wat te lachen...

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Reactie op Femme (sorrie, wat laat, maar druk, druk, druk....):

1. De admins lopen altijd wel te bleren: "niemand leest het", maar ik vraag het me af. Ik had het zelf bijvoorbeeld wel gelezen als het er was, voor zover dat wat zegt. Hoeveel moeite is het nou om even wat policies in elkaar te klussen. Dan ben je ook meteen die 100 threads af in de trand van:
- Wanneer ben je geen Junior member meer?
- Waarom is deze topic verwijderd?
- Waarom werkt topics van laatste 5 dagen niet?
- Waar is mijn bericht gebleven.
- Waarom mag ik geen hardware aanbieden
Dus: Doe er nou gewoon wat aan, het maakt de sfeer een stuk beter!

2. VEEL mensen wel, maar sommige maken snel een account aan om vervolgens onzin te posten (een wacht-tijd van 2 dagen zou dat voorkomen). Waarom mogen mensen met freemail-adres nog steeds reggen trouwens? En perl-code wasdah?

3. "WAT MAAKT HET UIT OF ALLES DUIDELIJK IS?" Hoor ik dat nou serieus, of was het niet zo bedoeld. Dit vind ik wel de grootste onzin die ik hier heb gehoord sinds Bansheeboy :). C'mon, ik denk dat de sfeer op het forum met wat meer duidelijkheid een stuk prettiger zou zijn! Met duidelijkheid voorkom je topics zoals: "Waarom is mijn thread gesloten, domme l*l" Als je nou gewoon in de policies zegt: dit mag wel (bijv. cracks ofzo) en dit niet (bijvoorbeeld bedelen om programma's).

En, sorrie Femme, ik moet zeggen dat Heatbuster behoorlijk gelijk heeft! Doe er nou snel wat aan, want zoals hij zelf al zegt, dit soort acties is koren op de molen van HB.

• Neelix
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-02 11:56
Het kan alleen maar voordelen hebben als er alleen maar een pagina is waar dat soort regels staan en er een duidelijke link naar is.
Dan hoeft het niet eens tijdens het inloggen gezegd te worden, maar dat moet je gewoon oplossen door als moderators ontzettend streng die regels toe te passen en daar ook naar te verwijzen iedere keer....dan leest iedereen het vanzelf en wordt het ook duidelijk....want sommige van die regels die hierboven staan beschreven kende ik niet eens...de meeste wel, maar niet allemaal..

Don't worry, it's all just 1's and 0's.