Toon posts:

mislukte flash ECS k7s5a: wat nu ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net nieuw ecs mobo gekoch, wilde Overclocking bios flashen.
na 10 minuten staat alles vast als een huis, bij booten hoor ik nu elke 5 seconden een lange piep. Scherm is pikzwart.

Is hier nog iets aan te doen ? bijvoorbeeld de chip eruit raggen en op een ander mobo flashen ? Ik heb nog een abit kt7-r en een asus p5a

bios is ami-bios

Help !

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Een bootflop maken met dat bios erop en die erin stoppen en booten, als je geluk hebt dan flasht ie je bios.
Check mijn sig.

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

eh.. flash eprom burner op de kop tikken...

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

Verwijderd

board voor 25 gulden aan mij verkopen, en we praten nergens meer over :7

• The_Ghost

The_Ghost

neee, aan mij verkopen....

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Uh heb ik ook gehad, ik weet zo uit m'n hoofd niet meer hoe het moest maar staat inderdaad op www.ocbenchworks.com was iets van goede biosfile renamen en dan diskette erin en hij doet het weer.

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Hier staat het:
http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=4&t=004410
Dus goede biosfile renamen naar amiboot.rom, die op diskette, diskette erin en als het goed is werkt het weer.

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

• The_Ghost

The_Ghost

Je kunt em ook nog gaan hotflashen als je nog een mobo met soortgelijke chip hebt...

Verwijderd

is ie al gefixed of nog niet?

zoniet dan moet je even contact opnemen met je leverancier of de winkel waar je hem hebt gekocht en vraag even of ze een biosje willen flashen voor je..

of zoek iemand met hetzelfde mainboard in je regio en howswap hem daar..

of koop een nieuwe op www.elitegroup.de

Verwijderd

Jah idd, floppy erin met amiboot.rom, aanzetten en een paar minuten wachten...vervolgens piept hij een paar keer en kun je resetten!! En voila: hij doet het weer..!

Ik spreek uit eigen ervaring; heb vorige week nog zo'n bord gered :)

Verwijderd

ik zag trouwens ergens een k7s5a mod waarbij er een hele overclock switch op werd gezet..

lijkt me wel cool om te proberen..

heb je hem toevallig ook ergens gezien?

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik snap niet hoe je het voor elkaar hebt gekregen om die flash te vern**ken, maar waarschijnlijk vanaf een floppy geflashed? Die je in win2k gemaakt had |:(

1. Flash nooit vanaf floppy! |:(

Maaruh genoeg lame gedaan. Je zou even contact op moeten nemen met je leverancier en hun vragen contact op te nemen met PC Chips (Distributeur van ECS in NL). PC Chips zal dan een nieuwe BIOS chip opsturen naar je leverancier.

Dat met die bootfloppy met een bios werkt ook wel.
Zie hier voor meer info over de procedure.

webOS all the way!

Verwijderd

Herman,

helaas doet Pcchips dat niet.

het flashed van de bios is helemaal op eigen risico dus de winkel waar het gekocht is zal het moeten doen.

Pcchips geeft geen support aan end-users omdat de winkels dit moeten doen. en als de winkeliers zeggen dat ze er geen fuck van snappen dan moeten ze maar op de markt appels gaan verkopen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op vrijdag 14 december 2001 10:39 schreef xsence-ecs het volgende:
Herman,

helaas doet Pcchips dat niet.

het flashed van de bios is helemaal op eigen risico dus de winkel waar het gekocht is zal het moeten doen.

Pcchips geeft geen support aan end-users omdat de winkels dit moeten doen. en als de winkeliers zeggen dat ze er geen fuck van snappen dan moeten ze maar op de markt appels gaan verkopen.
Go! go! go! >:) >:)

Klopt het trouwens dat de M830LMR identiek is aan de K7S5A m. LAN? Enig verschil die ik ontdekt heb is dat bij de 830 er geen Elitegroup op de chipset heatsink geschreven staat.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1