sublieme 2d kwaliteit met MSI GF3Ti200!

Pagina: 1
Acties:

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-08 09:01

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Topicstarter
Het is me gelukt!!

Ik heb een MSI Geforce3 Ti200 (die goekope kaart bij Alternate). Ik vond zelf de 2d kwaliteit matig. Na een aantal artikelen gelezen te hebben over hoe je de 2d kwaliteit kan verbeteren op een GF2, moest je volgens mij gewoon het RF filter omzeilen. Dit houdt in dat je de condensatortjes eraf moet solderen en de spoeltjes kortsluiten.

Ik ging driftig kijken bij me MSI kaart maar kon bij me VGA connector niet echt een patroon vonden van C'tjes en L'tjes en dat dan 3 maal (RGB).

Deze bleken er wel te zitten en aangezien op me werk iemand heel erg handig is met SMD solderen, heb ik het maar laten doen. En het resultaat is geweldig *D

Er zitten vlak bij de VGA connector 3 condensatortjes en 3 spoeltjes (kan helaas geen foto maken). Deze moeten zoals ik al zei omzeild worden.

Het resultaat is een snelle, goedkope en qua 2d kwaliteit sublieme videokaart!!! Oftewel, DE kaart van het moment 8-)

Verwijderd

NAI

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
pics?

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Maak anders ff een screenshot ;)

• xonide
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:04
en de 3d kwaliteit dan? gaat die dan achteruit ofzo?

-

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Tuurlijk gaat de 3d kwaliteit niet achteruit |:(
maar als jij aan het quaken bent met 60 fps, dan valt het nauwelijks op hoe de kwaliteit van je videokaart is. Dit zie je eigenlijk alleen als het beeld stil staat wat bij 2d meestal het geval is (internet, word).

Ik kan helaas geen foto maken, wel een screenshot >:)

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 10:00 schreef Sandermvdb het volgende:
Tuurlijk gaat de 3d kwaliteit niet achteruit |:(
maar als jij aan het quaken bent met 60 fps, dan valt het nauwelijks op hoe de kwaliteit van je videokaart is. Dit zie je eigenlijk alleen als het beeld stil staat wat bij 2d meestal het geval is (internet, word).

Ik kan helaas geen foto maken, wel een screenshot >:)
Vind het netjes dat je mod gelukt is, maar zo vreemd vind ik de vraag van xonide niet! Als de 2D-kwaliteit verbetert en de 3D-kwaliteit niet (merkbaar) achteruit gaat, waarom worden die kaarten dan met dat RF-filter geproduceerd en niet met tenminste de optie om hem aan of uit te zetten? Niet iedereen is een expert op dat gebied, dus probeer het ons eens uit te leggen? :)

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Op donderdag 13 december 2001 10:33 schreef mace2001 het volgende:

[..]

Vind het netjes dat je mod gelukt is, maar zo vreemd vind ik de vraag van xonide niet! Als de 2D-kwaliteit verbetert en de 3D-kwaliteit niet (merkbaar) achteruit gaat, waarom worden die kaarten dan met dat RF-filter geproduceerd en niet met tenminste de optie om hem aan of uit te zetten? Niet iedereen is een expert op dat gebied, dus probeer het ons eens uit te leggen? :)
omdat ze anders niet aan de normen voldoen met straling en afscherming enzo... (maar normaal heb je daar geen last van)

(correct me if i'm wrong)

Verwijderd

omdat ernu enge stralingen afkomen die niet door de keuring heenkomen oeoeoeoeoeo

Verwijderd

Tsja, het ingebouwde filter begint al invloed te hebben op de beeldkwaliteit bij 1024x768x85Hz.

Ik heb 't ook gedaan bij mijn V7700 Deluxe, en nu draai ik vrolijk op 1920x1440x75Hz.

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 10:34 schreef RonnieB82 het volgende:

[..]

omdat ze anders niet aan de normen voldoen met straling en afscherming enzo... (maar normaal heb je daar geen last van)

(correct me if i'm wrong)
Duidelijk. :)

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Op deze site staat het perfect uitgelegd:

http://www.geocities.com/porotuner/imagequality.html

• Gman
  • Registratie: Januari 2000