Toon posts:

Van 7 casefan kables 1 kabel maken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om van 7 casefan kabels 1 kabel te maken? Het is nu echt geen gezicht, door al die connectoren ziet het er ook niet uit om er spiral wraps omheen te doen ;(

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05 16:35
err, knip alle stekkers eraf en pak een kroonsteentje. Vervolgens pak je een oude voeding en je knipt een molexconnector eraf, met draad. Nu ligt et eraan hoe snel je je fans wil laten draaien, de gele draad is 12V en de rode is 6V. De zwarte draden zijn de nuldraden.
Haal de 2 draden uit de molexconnector die je niet nodig hebt en prop die andere 2 in de andere kant van het kroonsteentje en voila :D

Maar ik denk niet dat je dat wilt, want je hebt nog steeds evenveel draden in je kast, alleen je hebt van 7 stekkers 1 stekker gemaakt.

Verwijderd

rode is 5V

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 09:23 schreef RaVeNgEr het volgende:
err, knip alle stekkers eraf en pak een kroonsteentje. Vervolgens pak je een oude voeding en je knipt een molexconnector eraf, met draad. Nu ligt et eraan hoe snel je je fans wil laten draaien, de gele draad is 12V en de rode is 6V. De zwarte draden zijn de nuldraden.
Haal de 2 draden uit de molexconnector die je niet nodig hebt en prop die andere 2 in de andere kant van het kroonsteentje en voila :D

Maar ik denk niet dat je dat wilt, want je hebt nog steeds evenveel draden in je kast, alleen je hebt van 7 stekkers 1 stekker gemaakt.
Ja weet ik wel, maar nu kan er een mooie spiral wrap omheen :)

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:09

breinonline

Are you afraid to be known?

Op donderdag 13 december 2001 09:46 schreef 4dd1cT het volgende:

[..]

Ja weet ik wel, maar nu kan er een mooie spiral wrap omheen :)
Vast wel, die dingen heb je in verschillende maten dacht ik. En anders pak je een rol tape en die draai je er omheen, krijg je hardstikke mooie ronde kabels...

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Je zou een fanbus kennen maken, maar dat leg ik je al op icq uit :P

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 10:10 schreef Lomu het volgende:
Je zou een fanbus kennen maken, maar dat leg ik je al op icq uit :P
Like this Afbeeldingslocatie: http://www.fanbus.com/gallery/fanbus4sc.jpg
edit: damn verkeerde knoppie sorry :(

Verwijderd

vaag je houdt sowieso al die draadjes alleen het aantal stekkers gaat misschien omlaag

Verwijderd

Met een beetje soldeer werk kan je best een nette draad maken.

men neme 2 lange draden (een rode en een zwarte)
sluit deze aan op de laatste van door te solderen en dan een krimp kous er overheen.
en dan haal je op de plekken waar je een fan wil hebben
de isolatie weg en maak je een aftakking naar de de ander fan's en dat doe je nog is een paar keer
en dan krijg je zo iets (wel een kripkousje over de kale stukjes zetten )(8>

X---|----|---|---|---|---|---<
| | | | | |
X X X X X X
dan heb je een hoofd draad met 6 aftakingen
Pagina: 1