Waarom is 3Com 'beter'?

Pagina: 1
Acties:

• Kogando
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07-2025

Kogando

Humordenaar

Topicstarter
Hey,

waarom zijn die gekke 3Com kaarten zo duur? Zijn ze ook sneller dan die goedkope netwerk kaartjes? Ik heb wel eens gehoord dat een 3Com kaart inpakt bij het verzenden en dat de andere 3Com kaart dan weer uitpakt bij het ontvangen. Kan iemand mij hier meer over vertellen?

Citeerde hij de halve wereldbevolking..

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 22:11
3Com = Mercedes onder de netwerkkaarten. Dus: kwaliteit, maar hogere prijs.

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Het gaat hier om het top merk wat betreft netwerk producten... net als iiyama een top merk is bij monitoren... en ferrari bij auto's... je kunt in een lada ook rijden.. toch? :)

3com heeft gewoon een goede naam in kwaliteit.. en service.

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Kogando

Kogando

Humordenaar

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 09:04 schreef Marv het volgende:
Het gaat hier om het top merk wat betreft netwerk producten... net als iiyama een top merk is bij monitoren... en ferrari bij auto's... je kunt in een lada ook rijden.. toch? :)

als ik het goed begrijp heeft het dus niks met snelheid te maken??

• Arnout
Op donderdag 13 december 2001 09:10 schreef Kogando het volgende:

[..]

als ik het goed begrijp heeft het dus niks met snelheid te maken??
Kan.... als je een brak netwerk hebt, dan zal 3Com beter presteren als bijv. een Realtek (De Opel onder de netwerkkaarten ;))

Verwijderd

dus moet ik uitleggen waarom je een mercedes moet kopen :)

ik heb in mn thuisnetwerk drie 3Com 3C905 kaarten (B en C-TX). Ook speel ik veel met Realtek kaartjes (lekker goedkoop). Overall zou ik zeggen dat:
- de throughput van een 3COM kaart is hoger
- de cpu load is lager

Echter, de vraag is of dat wel zo relevant voor je is. Voor een thuisnetwerk wat via DSL/Cable aan internet hangt en waar je wat data heen en wee wil copieren zijn de realtekjes perfect. Voor je colocated server zou ik nooit een realtek nemen :)

ps. ook Intel kaartjes zijn volgens mij erg goed. soms kun je in de V&A nog wel eens wat 2de hands vinden

• Kogando

Kogando

Humordenaar

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 09:12 schreef MetHod het volgende:

[..]

Kan.... als je een brak netwerk hebt, dan zal 3Com beter presteren als bijv. een Realtek (De Opel onder de netwerkkaarten ;))
Ik geloof niet dat ik zulke goeie kaarten heb, maar ik heb ook geen zin om voor een paar kb/sec. extra nieuwe 3Com's te kopen.

Verwijderd

Volgens mij is het leuke vaan 3COM kaartjes dat hun CPU load zo laag is. Want realtek-dingetjes kunnen daar toch soms echt in overdrijven. En hun prachtige support ook!

Verwijderd

En met een 3com hoef je bijna nooit te kloten met de drivers ... die zotten gewoon standaard in windows ... bespaard een hoop tijd :)

• Arnout
Op donderdag 13 december 2001 09:14 schreef Kogando het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat ik zulke goeie kaarten heb, maar ik heb ook geen zin om voor een paar kb/sec. extra nieuwe 3Com's te kopen.
3Com heeft meer voordelen dan evt. meer kb/sec.

troughput, cpuload, compatibiliteit, stabiel

• Kogando

Kogando

Humordenaar

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 09:16 schreef DiEana het volgende:
Volgens mij is het leuke vaan 3COM kaartjes dat hun CPU load zo laag is. Want realtek-dingetjes kunnen daar toch soms echt in overdrijven. En hun prachtige support ook!
Thanks..
btw:
Wees niet zo zielig en haal die specs uit je signature/profile. Net of iemand dat interessant vindt.

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:12
Onzin, koop maar gewoon Realtek ofzo, die doen 't werkelijk perfect!!! Het enige wat ik beter vind aan 3Com hubs en switches is dat ze er beter uit zien! :)

Ik heb 't eens aan sysadmins gevraagd die een groot netwerk onderhielden en 't is dat al die A-merk (BOUT BOUT BOUT) PC makers 3Com erin duwen, want zelf kocht ie altijd b-merk kaarten.

Ik heb ondertussen met Compaq, HP, Dell gewerkt en ik vind 't allemaal maar niks. Die Dell is nog het beste, alleen maar hardware die Win2000 kent. Die Compaq was het ergste, daar zat een gfx kaart en netwerk kaart in die Win2000 niet herkende. En 't was geen prehistorische bak maar een PIII-800Mhz

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 09:18 schreef Kogando het volgende:

[..]

Thanks..
btw:
Wees niet zo zielig en haal die specs uit je signature/profile. Net of iemand dat interessant vindt.
Nèh, nu laat ik ze staan, al was het maar om jou te irriteren!

|:(

Verwijderd

Wat is er mis met systeemspecs in je signature zetten :? Ze staan daar IMO juist handig, want dan hoef je bij een (hardware) vraag niet telkens je specs op te schrijven *D

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 13:05
3com vind zichzelf beter in grote netwerken,maakt voor kleine netwerken dus prijs/kwaliteit, niet zoveel uit.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Arnout
Op donderdag 13 december 2001 09:19 schreef dvdstelt het volgende:
Onzin, koop maar gewoon Realtek ofzo, die doen 't werkelijk perfect!!! Het enige wat ik beter vind aan 3Com hubs en switches is dat ze er beter uit zien! :)

Ik heb 't eens aan sysadmins gevraagd die een groot netwerk onderhielden en 't is dat al die A-merk (BOUT BOUT BOUT) PC makers 3Com erin duwen, want zelf kocht ie altijd b-merk kaarten.

[...]
Heb je ook nog argumenten? |:(

Verwijderd

Kogando: die specs die staan bij vrij veel mensen onder hun naam en is normaal hier op t.net. Ikzelf vind't ook niet interessant, maar er zijn genoeg mensen die't (blijkbaar) wel interessant vinden, en bovendien is NT niet het enige forum. Hier mag't dan niet interessant zijn, maar in andere forums wel.
Ik vermoed toch een beetje jaloezie of misgunst ofzo

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 09:20 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
Wat is er mis met systeemspecs in je signature zetten :? Ze staan daar IMO juist handig, want dan hoef je bij een (hardware) vraag niet telkens je specs op te schrijven *D
Dacht ik nu net ook... ach, hij is nog nieuw zie ik, laten we beleefd blijven ;-)

• Kogando

Kogando

Humordenaar

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 09:20 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
Ohw, jij doet het dus daarom? Ik wou zeggen, het is toch niet echt een systeem om trots op te zijn ofzo.. i.c.

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 09:21 schreef DiEana het volgende:
Dacht ik nu net ook... ach, hij is nog nieuw zie ik, laten we beleefd blijven ;-)
Precies, en die specs die ik heb zijn nou niet bepaald om ermee te kunnen opscheppen, dus dat is niet de reden er achter 8-)
Op donderdag 13 december 2001 09:22 schreef Kogando het volgende:
Ohw, jij doet het dus daarom? Ik wou zeggen, het is toch niet echt een systeem om trots op te zijn ofzo.. i.c.
Nou, ik ben eerder trots op het feit dat mijn PC nu fluisterstil is :9~

• Arnout
Op donderdag 13 december 2001 09:22 schreef Kogando het volgende:

[..]

Doe anders ff moeilijk of zo.... :?

Ontopic please!!

• Kogando

Kogando

Humordenaar

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 09:21 schreef DiEana het volgende:

[..]

Gast, ik internet als sinds de MSX. Net of je uit iemands inschrijfdatum zijn kennis kan bepalen. Beetje kortzichtig.

• Kogando

Kogando

Humordenaar

Topicstarter
Ok, ok.. i was just curious...

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:34
Het verschil tussen de goedkope realtek en dure 3com in snelheid en cpu belasting is nog niet eens 5%, in mijn situatie dan.
Allebei deden ze 10 mbyte/s (oude hd, dus hd kon niet meer) en beiden hadden 70% cpu belasting op een p2 266, 256mb, 17gb ibm schijf en linux 2.4.16
Ik zal niet meer zo snel dure kaarten kopen, maar gewoon realtek. Bovendien heb ik behoorlijk veel problemen met 3Com gehad, zodat ik op Intel ben overgestapt.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Varienaja
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik zie nog niet genoemd dat 3Com life-time-warranty geeft. 't Maakt niet uit hoe oud je kaartje is, als ie kapot gaat krijg je een nieuwe :)

Siditamentis astuentis pactum.

• janster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06-2025

[..]

Thanks..
btw:
Kijk.... daar ben ik het nou ook eens meeeens, altijd dat geshow en gepats maar over welk systeem je hebt :r

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 09:32 schreef janster het volgende:

[..]

Kijk.... daar ben ik het nou ook eens meeeens, altijd dat geshow en gepats maar over welk systeem je hebt :r
Als jij elke keer het wil overtypen: ik geef je mijn adres wel, kom jij het maar doen ;)

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 18:36

iiyama is IMHO géén top merk, topmerk is natuurlijk Sony & Barco ;) en daar betaal je naar...

Ik werk bij een bedrijf en wij hosten ook wat websites met een huurljintje enzo en wij gebruiken alleen maar realteks, de cpu load is idd iets hoger maar is die 3 procent
hogere load nu echt zo belangrijk? ik denk van niet, huidige processoren zijn zo krachtig dat het toch niet uitmaakt.

Dan het verhaal over de MAC adressen, 3COM heeft meer MAC's dan Realtek (Realtek heeft er 3 dacht ik) en MAC adressen zijn duur.
Wij hebben hier 13+ computers staan allemaal met Realteks dus zouden wij minnimaal 4 dezelfde MAC's moeten hebben en wij hebben daar nog nooit problemen mee gehad i.c.m. de switches ofzo.

Dan de drivers, ik heb meer problememn gehad met 3COM drivers dan met Realtek drivers onder alle windows versies. Bij het installeren van een nieuwe pc kan ik zou de drivers opgeven voor een realtek van de diskette, terwijl ik bij een 3COM dat pas kan doen als ik de hele pc geinstalleerd heb.
Iemand zei al dat windows ze automatisch detecteerd: je zal toch echt de officiele 3COM drivers moeten gebruiken wil je zo min mogenlijk van je CPU gebruiken ;)

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Ik kan me herinneren dat ik ooit een review gelezen heb waarin de geteste realteks minder cpu load hadden dan de 3coms en intels. simpelweg omdat ze zooooo weinig verstuurde (3mb/sec |:( ).
En als je er ook wat reviews op na leest kom je er achter dat het heel erg afhankelijk is welke realtek kaart je hebt. sommige fabrikanten hebben namelijk de nare gewoonte het reference design aan te passen, wat niet goed is voor de prestaties.
Uiteindelijk zijn 3coms natuurlijk beter, maar ik ben een arme student, en ik vind het niet echt in verhouding staan tot de prijs. :'(

Verwijderd

en waar praat je nou over 115,- ofzo, dat ik dit topic lees heeft mijn baas al meer gekost ;)

• Arnout
Op donderdag 13 december 2001 09:36 schreef KoeKk het volgende:

[...]

Dan het verhaal over de MAC adressen, 3COM heeft meer MAC's dan Realtek (Realtek heeft er 3 dacht ik) en MAC adressen zijn duur.
Wij hebben hier 13+ computers staan allemaal met Realteks dus zouden wij minnimaal 4 dezelfde MAC's moeten hebben en wij hebben daar nog nooit problemen mee gehad i.c.m. de switches ofzo.

[...]
Dezelfde MAC adressen??? :? :?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:34
Realtek heeft gewoon een slechte naam gemaakt met hun oudere chips, maar de 8139C is absoluut een erg goede chip.
Als je een goed besturingsysteem en goede drivers installeerd is een Realtek net zo goed als 3Com of weet ik wat.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• QBiT
Ik vind het een beetje overdreven als :
realtek f40,- 7,5mb/sec
3com f120,- 10mb/sec
om een 3com te gaan kopen voor dat verschil. En die drivers vind ik niet echt een argument, we kunnen allemaal wel wat drivers installeren. ook het verschil in cpu load is gewoon te verwaarlozen. enlight me als de cijfertjes niet correct zijn.

• Xtremelead
  • Laatst online: 15:05

Xtremelead

powered by E-MU

intel Pro100 is nog geen 100 piekies.
ga ik binnenkort een setje van 5 van kopen. goeie kaartjes. IPSec onboard enzo. Ik weet weinig van 3Com kaartjes, dus probveer ik niet te vergelijken...

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

Verwijderd

Je betaald voor een deel ook voor de naam net als bij cisco

• Kogando

Kogando

Humordenaar

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 09:38 schreef cartman3380 het volgende:
en waar praat je nou over 115,- ofzo, dat ik dit topic lees heeft mijn baas al meer gekost ;)
lekker werknemer ben jij ;), ik zou dat noooit doen...

• Arnout
Op donderdag 13 december 2001 09:57 schreef Speeeedy het volgende:
Je betaald voor een deel ook voor de naam net als bij cisco
Dat is op zich geen nadeel.... bij het op de markt brengen van nieuwe kaarten etc. kunnen ze zich niet permitteren om gare kaartjes uit te leveren, simpelweg omdat ze het merk hoog willen houden.

Verwijderd

Ik heb ondertussen met Compaq, HP, Dell gewerkt en ik vind 't allemaal maar niks. Die Dell is nog het beste, alleen maar hardware die Win2000 kent. Die Compaq was het ergste, daar zat een gfx kaart en netwerk kaart in die Win2000 niet herkende. En 't was geen prehistorische bak maar een PIII-800Mhz
[off topic]
compaq en hp zijn echt het beste (ibm en dell zijn ook goed), maar je moet wel een goede installatie cd hebben (bijv compaq smart start... zonder die cd is het K.U.T.)
[/off topic]

[on topic]
hier is al genoeg over gezegd. 3com kaarten zijn veel beter dan realtec, maar als de vraag is of dit uitmaakt voor thuisgebruik! zou ik nee zeggen.

Verwijderd

Op een echte server, met echte belasting, zie je direct het verschil tussen een 3Com en een Realtek. Op 10mbit snelheid op een trage Pc moet je het van garantie, support, goeie drivers etc hebben als argumenten om een 3com te kopen.

Koop voor een eenvoudig thuisnet nou gewoon realtek voor een paar tientjes.

Verwijderd

Lagere cpu load, betekent dan ook lagere pingtijden?

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 09:51 schreef QBiT het volgende:
Ik vind het een beetje overdreven als :
realtek f40,- 7,5mb/sec
3com f120,- 10mb/sec
om een 3com te gaan kopen voor dat verschil. En die drivers vind ik niet echt een argument, we kunnen allemaal wel wat drivers installeren. ook het verschil in cpu load is gewoon te verwaarlozen. enlight me als de cijfertjes niet correct zijn.
hmmm, op jouw snelle systeem misschien, maar als ik (realtekgebruiker) bij mijn huisgenoot (ook realtekgebruiker) ga downloaden, dan is mijn cpu usage(P-II 300) rond de 70%, ik haal dan zo'n 4 a 5mb/s.
bij mijn huisgenoot is de cpu usage overigens wel verwaarloosbaar

offtopic:
ik vind het ook sneu om je sys-specs in je sig te zetten, ik lees die dingen nooit, mooie quotes wel...

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
3com heeft levenslange garantie. :)

• DiedX
  • Laatst online: 12:19
GeOH over specs :) Lekker boeiend :)

Ik heb zelf een 3COM erin liggen, en een Linux firewall met twee van die RealTek kaarten. Geen van beiden problemen.
De CPU overhead zal wel wat hoger zijn, maar voor gewoon internetgebruik maakt dat niet uit (10MB/s halen de normale mensen niet).
De driver-support is bij 3COM veel beter. Zit nl in Windows ingebouwd. RealTek geeft problemen, omdat die disk altijd kwijt is :)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Op donderdag 13 december 2001 18:50 schreef DiedX het volgende:
GeOH over specs :) Lekker boeiend :)

Ik heb zelf een 3COM erin liggen, en een Linux firewall met twee van die RealTek kaarten. Geen van beiden problemen.
De CPU overhead zal wel wat hoger zijn, maar voor gewoon internetgebruik maakt dat niet uit (10MB/s halen de normale mensen niet).
De driver-support is bij 3COM veel beter. Zit nl in Windows ingebouwd. RealTek geeft problemen, omdat die disk altijd kwijt is :)
Erm ik wil niks zegge hoor, maar ik heb al zo rond de 10 van die realtekjes geinstalleerd bij diverse mensen en bij mezelf draaien er ook 3 (heb dr in totaal 5). Op erg diverse systemen. Overigens heb ik ook een 3com kaartje en ik moet zeggen dat al deze kaartjes gewoon gepakt worden door windhoos en ook meteen geinstalleerd worden. Als hij om disk vraagt is hij files kwijt en dan zou ik me windows maar es nakijken |:(

Persoonlijk denk ik dat de cpu-load als het tegenwoordig gaat om een verschil van max 5% maak ik me daar ook niet druk meer om (tja je heb van die mensen).

Ping tijden > nou erm, de access time van me hdd zal hoger zijn d8 ik zo >:)

Doorvoersnelheden: tja, naar mijn weten zijn beide gewoon 100mbit (duh ;) ), en verschil heb ik zelf nog niet ondervonden.

Life-time warranty: tja, geef jij lekker 105 gulden uit voor een kaartje wat gratis vervangen word? Dan haal ik voor 35 piek een leuk realtekje waarmee ik het risico heb over 10 jaar een dooie te hebben, mwa haal ik tegen die tijd dr nog wel een (voor enkele eurootjes ;) )

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 18:28 schreef mousehouse het volgende:
Op een echte server, met echte belasting, zie je direct het verschil tussen een 3Com en een Realtek. Op 10mbit snelheid op een trage Pc moet je het van garantie, support, goeie drivers etc hebben als argumenten om een 3com te kopen.

Koop voor een eenvoudig thuisnet nou gewoon realtek voor een paar tientjes.
op een langzame pc merk je t ook direct. Nu een P90 als hoofdpc helaas.
Ik mag ook graag spelen met Wake-On-Lan (heeft realtek ook) en Boot-from-lan (heeft realtec nauwelijks, en 3com is uitgebreider).

Bovendien betaal je voor de naam en garantie.

Realtek-prijs gebaseerd op:
*Chip
*kaartje zelf (PCB)
*Wake-on-lan mogelijkheid

3Com prijs gebaseerd op:
*chip
*kaartje zelf
*wake-on-lan (vooral bedrijfsmatig)
*boot-from-lan (vooral bedrijfsmatig)
*levenslange garantie (voor bedrijven is garantie belangrijk!)
*merknaam
*lagere cpu-belasting bij gelijke snelheid.

Zelfde als waarom je de ene monitor boven de andere zou verkiezen. Mn broertje heeft liever het laagste model 19" iiyama, ik liever het hoogste model 17" (A702HT incl Audio/USB-hub).

da's alles.
PC-kasten net zo.
Verschil van kasten voor fl 125 en normale fatsoenlijke kasten vanaf fl 200, en de Lian Li's bv.

Net wat je er als consument voor over hebt!

Zoals gezegd, een opel rijdt ook

• DiedX
  • Laatst online: 12:19
Op donderdag 13 december 2001 18:59 schreef caesartje het volgende:

[..]

Erm ik wil niks zegge hoor, maar ik heb al zo rond de 10 van die realtekjes geinstalleerd bij diverse mensen en bij mezelf draaien er ook 3 (heb dr in totaal 5). Op erg diverse systemen. Overigens heb ik ook een 3com kaartje en ik moet zeggen dat al deze kaartjes gewoon gepakt worden door windhoos en ook meteen geinstalleerd worden. Als hij om disk vraagt is hij files kwijt en dan zou ik me windows maar es nakijken |:(
Ik heb het over de RTL8029 (de 100MBit versie).
XP direct, maar '98? Vergeet het maar. Zit er volgens mij ook standaard niet bij, en BOEIT ook niet, omdat je dan tenminste wat moeite mag doen ;)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

en levenslange garantie, mijne was kapot, opgestuurd, en ik kreeg zonder probs een nieuwe

edit:

had al iemand gepost :)

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 09:17 schreef MetHod het volgende:

[..]

3Com heeft meer voordelen dan evt. meer kb/sec.

troughput, cpuload, compatibiliteit, stabiel
Mijn Farallon (Realtek chipset) die ik van @Home gekregen heb werkt anders super! Nooit zeik met installeren, Windows herkent hem vanzelf (Win95, 98, ME, 2000 en XP, allemaal op m'n PC gehad en allemaal herkenden ze het kaartje meteen en zonder problemen) en die kaartjes zijn wel zo'n 50% goedkoper!
Binnenkort moet ik weer 2 netwerkkaarten hebben voor een klein netwerkje met m'n zusje, dat worden dus ook gewoon standaardkaartjes van 40 piek ofzo hoor.

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 09:20 schreef kevinp het volgende:
3com vind zichzelf beter in grote netwerken,maakt voor kleine netwerken dus prijs/kwaliteit, niet zoveel uit.
3COM is anders een jaar of 2 geleden GESTOPT met grote netwerken, en richten zich nu op MKB, dus kleine netwerken.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:29

Predator

Suffers from split brain

Op donderdag 13 december 2001 09:24 schreef Kogando het volgende:

[..]

Gast, ik internet als sinds de MSX. Net of je uit iemands inschrijfdatum zijn kennis kan bepalen. Beetje kortzichtig.
Ik wil ff 1 ding zeggen:
Al zat je al sinds de oertijd op internet en als was je de grootste internet guru die er maar rondloopt dat maakt nix uit over je status hier.
Respect krijg je daar niet mee. Respect verdien je door andere gebruikers te helpen en zinnige reply's. Die heb jij hier dus nog niet.

Dus door meteen mensen aan te vallen en ze "zielig" te noemen is niet echt de juiste manier. Als je een probleem met system specs in een sig hebt dan kon je dat ook op een normale manier aan die persoon zeggen.

Ik vind het persoonlijk ook best handig want dan je vaak "zie mijn sig" gebruiken als je het over een systeem component hebt. En mijn sys specs zijn nu niet echt om te stoefen ;)
*Pred is wel nog altijd tevreden over zijn systeem en het runt nog lekker.

PS: gezien jouw leeftijd neem ik jouw uitspraak ook met een korreltje zout.

Nu ff on topic anders is deze post beetje overbodig:
ikzelf heb hier 2 3Com's (10mbit) zitten. De ene ooit es gehad van een vriend de andere op een beurs voor 2,5 EUR gekocht. Ik ben er heel erg tevreden over.
Nu heb ik wel nieuwe Realtek 10/100mbit gekocht op een beurs omdat die prijs zo enorm laag was (12,5 EUR)
later kwam ik wel te weten dat er 3com etherlink XL's 10/100mbit 2de hands verkocht werden voor een net iets hogere prijs :( ik had liever all-3com gehad :Y)

Ik ben er tevreden over. Er is indd levenslange garantie op de meeste 3com kaarten ( niet op allemaal d8 ik, op paar goedkope reeksen niet ).
Je kan ook oude 3Coms ISA omruilen voor PCI heb ik ooit ergens gehoord of gelezen. Dat kan ik niet bevestigingen.
De cpu belasting is iets lager dan andere NICs.

Voor thuis is het ideaal van een 3com 2de hands op de kop te tikken. Werken ze niet, dan stuur je ze weer :)

Nieuw zijn ze meestal heel erg prijzig. Maar voor een server zou ik wel totaal 3com gaan.

Ik heb over Intel NIC's ook al veel lof gehoord. Zou 3com dicht benaderen kwa cpu gebruik & performantie.

Nog 1 ding: DJ_michel zei dat je met 3com driver nooit geen probeem hebt omdat ze standaard in windows -> dat is NIET waar.
Realtek is daar eigenlijk beter voor :)

Mijn 3Com 3c590(B) zit niet in win2k/XP, wel in w98.
Ik gebruik een soort multi driver van 3Com maar ie is nogal "kaal". Maar ie werkt wel goed :).

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• slacksoff
  • Laatst online: 15:05
ik heb die 3coms altijd overbodig gevonden [voor thuis helemaal]

dat ze stabieler zijn vind ik dus echte bull. als iemand daar bewijs of een review van heeft wil ik dat graag zien ik ben erg benieuwd.

minder cpu-belasting. tsjah dat is wel zo. maar er is toch echt iets aan de hand met je systeem als je daat met die hedendaagse proccy's last van hebt. bovendien kan je dan misschien beter het prijsverschil in de pot doen voor een nieuwe processor [heb je bijna een duron voor]

hogere doorvoersnelheid. ligt maar aan het design. ik heb er hier echt gene last van. mn realtekje trekt de 10mb met gemak [naar mn intel 10/100]

drivers. ik ben altijd blijer geweest met mn realtek-drivers. alstijd auto-detect en altijd metene werkend. wie heeft nog meer win98 op kabelinternet bij de 1e startup? juist .. [mn faralon 10mb kaartje doet het even goed qua drivers btw.. die word gebruikt voor kabel. mn 10mb 3com zit bij ene ander in de pc. moet ik ermee he :) ]

die levenslange garantie vind ik geen argument. ga je er van uit dat ie stuk gaat? wat moet je over 20jaar met een 100mbit pci kaartje? je kunt 5 realtekjes slopen en dan pas ben je er duurder mee uit. en als laatste zijn de meeste kapotte netwerkkaarten dat al bij levering. dus je kan met ene realtekje ook zo terug naar de winkel [als het een goeie winkel is] als dat het geval is.

voor bijvoorbeeld server-toepassingen e/d is een 3com met zn extra functies misschien wel beter. maar zeker niet om zo'n loos argument als stabiliteit oid. die extra functies zijn IMHO alleen overbodig voor thuisgebruik. ook voor kleine servertjes thuis.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op donderdag 13 december 2001 09:24 schreef Kogando het volgende:

[..]

damn als je deze houding lang volhoudt heb je binnen de kortste keren een ban

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 09:36 schreef KoeKk het volgende:
Dan het verhaal over de MAC adressen, 3COM heeft meer MAC's dan Realtek (Realtek heeft er 3 dacht ik)
Realtek heeft 5 24-bits prefixes, dus 83886080 verschillende MAC adressen, 3 COM heeft er 19, dus 318767104 mogelijke mac adressen. Vergeet niet dat 3Com ook andere apparaten dan netwerkkaarten maakt, die ook MAC adressen nodig hebben (zoals routers).
en MAC adressen zijn duur.
Volgens mij valt dat wel mee... ik denk zelfs dat ze gratis zijn, maar kan het niet vinden op de site van de IEEE, de instantie die ze uitgeeft.
Als je computers met hetzelfde MAC-adres in een subnet (dus zonder routers ertussen) hebt hangen heb je problemen, 100% gegarandeerd. (3COM schijnt trouwens wel eens MAC adressen dubbel uitgedeeld te hebben en in een aantal releases van IOS 12.1 van Cisco zat een bug waardoor alle routers met dat IOS hetzelfde MAC-adres hadden op 1 van de interfaces)

Overigens heb ik de telling van aantal MAC-adressen van een 2 jaar oude site, dus het zullen er ondertussen wel wat meer geworden zijn, maar het ging hier ook alleen maar om de illustratie dat het er meer dan 3 waren...

• Predator
  • Laatst online: 14:29

Predator

Suffers from split brain

Op donderdag 13 december 2001 19:22 schreef TrailBlazer het volgende:

[..]

damn als je deze houding lang volhoudt heb je binnen de kortste keren een ban
ik ben blij dat ik niet de enigste ben die z'n houding nogal erg arrogant vind :)

eigenlijk had ik em beter op de search gewezen })
3com <-> realtek is een veel voorkomende discussie

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op donderdag 13 december 2001 19:08 schreef SanderF1 het volgende:

[..]

Mijn Farallon (Realtek chipset) die ik van @Home gekregen heb werkt anders super!
Farralon is een Intel chipset ;)

Alle proemn in n drek

Verwijderd

hoeveel mensen hebben hier succesvol meerdere Realteks of meerdere 3Com's in een enkele pcd zitten?

Zoals je voor adapter teaming/trunking zou gebruiken, of om internet te delen.

Dus het succesvol opzetten van meerdere identieke netwerkkaarten in een enkele pc.

In elk geval heb ik onder Win98 2*3Com erin gehad, wat me forceerde tot reinstall. Toen pakte ie em wel goed bij de hernieuwde IRQ uitdelingen.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op donderdag 13 december 2001 21:50 schreef BBL the 2nd het volgende:
hoeveel mensen hebben hier succesvol meerdere Realteks of meerdere 3Com's in een enkele pcd zitten?

Dus het succesvol opzetten van meerdere identieke netwerkkaarten in een enkele pc.

In elk geval heb ik onder Win98 2*3Com erin gehad, wat me forceerde tot reinstall. Toen pakte ie em wel goed bij de hernieuwde IRQ uitdelingen.
win98 en meerdere nics... dat kan niet goed gaan :)

heb zelf wel servers gebouwd/geconfigged met meerdere 3com's erin, niks geen problemen (met een echt OS dan he), (linux/nt/2000/netware) die hebben er niet zo heel veel problemen mee met meerdere nics van hetzelfde type.

heb nu een linux router draaien, met 2 realteks (10mb kaartjes type 8019) draait ook prima

A wise man's life is based around fuck you

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:14
Slechte kaarten met realtek chips komen niet verder dan 3 meg/s... Dat is gewoon een feit... Het hangt maar van de implementatie van de chip door de fabrikant af...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 21:50 schreef BBL the 2nd het volgende:

Dat heb ik o.a. Probleemloos, 3c905C-TXM en een 3c900B-TX. Werkt als een zonnetje. Verder heb ik nog een pcnet32 + smc 9432 TX, twee keer intel eepro 100, een keer realtek 8029AS en een 8139. Voor thuisgebruik is de 8139 prima als je niet al te zwaar belast. Voor professioneel gebruik is de 8139 ongeschikt (kaart wil wel eens gaan hangen bij hoge belasting). Maar of het nou 3com of intel is maakt niet zoveel uit. 3com komt vaak in testen als iets snellere uit de bus, is ook iets duurder. Leuke kaart is ook de SMC 9432 TX, maar ook die is niet echt goedkoop.
3com beweert dat als je alleen 3com apparatuur gebruikt dat het sneller werkt dan de specs.

Verwijderd

Whaha, nou moet je toch tegenspreken. Een IIyama is GEEN topmerk monitor. Heeft wel een geweldige prijs/kwaliteitsverhouding. En dus eerder vergelijkbaar met die RealTek dingen.

Kan je dei 3Coms vergelijken met Eizo ofzo, veel duurder, voor iets meer kwaliteit.

• Lars The 18th
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Mischien meer voor de zakelijke markt bedoeld ?

[ Voor 180% gewijzigd door Lars The 18th op 25-03-2006 20:25 ]

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:22

Beaves

Usque ad Finem

Ik heb over Intel NIC's ook al veel lof gehoord. Zou 3com dicht benaderen kwa cpu gebruik & performantie.
Dicht benaderen? Intel NIC's komen in de laatste tests altijd als snelste uit de bus met de laagste CPU load.

Ik heb overigens ook Realtek NIC's en ze bevallen prima, goede drivers en een redelijke doorvoer snelheid, meer heb ik thuis echt niet nodig.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Intel en 3com maken beide goede kaartjes

De reden dat ik 3com kaarten heb is omdat ik van die goedkopere kaartjes veel problemen heb gehad met cpu-load enzo

Als ik dan grote bestanden wou kopieren vertraagde dat mijn systeem zo erg dat ik het on-acceptabel vond

Met 3com was het probleem over

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 13:58
het is heel simpel de 3com en intel kaartjes hebben een eigen processortje en die realtekjes gebruiken de algemene processor, daarom zijn ze duurder en sneller

Verwijderd

[quote]
Ik zie nog niet genoemd dat 3Com life-time-warranty geeft. 't Maakt niet uit hoe oud je kaartje is, als ie kapot gaat krijg je een nieuwe
[quote]

Dit geld voor alle 3 com producten. Dus ook voor 3com hub en switch's

Verwijderd

[off-topic]
haha ilyama... geef mij maar nec (die levert de beeldbuizen aan ilyama... mag jij raden wie de beste hebben :))

[on-topic]
3com: veel beter dan realtek

maakt het uit voor thuis gebruik: nee

topic closed

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 13:40
Op donderdag 13 december 2001 09:12 schreef mousehouse het volgende:
ps. ook Intel kaartjes zijn volgens mij erg goed. soms kun je in de V&A nog wel eens wat 2de hands vinden
ik heb 2 intel 100mbit nic's gekregen en ben er heel blij mee
die dingen kosten ongeveer 150 gulden per stuk :9

en waarom 3com beter is ?
bekent, goede service, lage cpu load, weinig problemen mee

• QBiT
mensen, let ff op de datum ....

• elgringo
  • Laatst online: 20-08 14:20

[..]

Thanks..
btw:
en alsof het stoer is e=mc3 als subtitel gebruiker :? |:(

if broken it is, fix it you should

• elgringo
  • Laatst online: 20-08 14:20
Op donderdag 13 december 2001 09:32 schreef janster het volgende:

[..]

Als je veel posts heb waarbij dit relevant is is het makkelijk.
Maar goed net alsof signature interessant is

if broken it is, fix it you should

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Wil de 8029 nu juist de 10 Mbit versie zijn ;)

Wat suport betreft: voor geen enkele van de kaartjes (heb realtec's en 3com) heb ik ooit support nodig gehad.

De oudste 3com (509) die hier werkt dateert van het jaar 1992, dat is volgens mij een bewijs van kwaliteit, welk pc onderdeel gaat tegenwoordig nog 10 jaar mee?

Ik koop mijn 3com's (905) net als iemnad anders in deze thread al aangaf op beurzen voor nog geen 20e. Ze worden door elk besturingssysteem dat ik al gehad heb herkend.

De realtecs dan: (hier D-Link) heb er ook geen klagen van, ze instaleren zonder moeilijkheden als rtl8029 of n2k en werken dan ook gewoon. Er zijn ook wat mindere kaartjes met realtec's op, maar dat ligt niet echt aan realtec vind ik

heb ook een sis900 op laptop: zelfde verhaal, geen instal probs kaart werkt zoals het moet.

volgens mij zit je met 3com altijd goed en wat realtec betreft moet je eventueel uitkijken naar wie de kaart gemaakt heeft (vb Dlink)

You don't need eyes to see, you need vision

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op donderdag 13 december 2001 09:14 schreef Kogando het volgende:

[..]

ehm Kb/sec :?

check dit

ik was op een lan paar weekjes geleden ene dude had een safeway NiC en ik me trusty 3com 10/100. Via intern ftp kon hij van mij leechen @ 11mb/sec. Daarna wou ik wat van hemleechen dat ging maar @ een brakke 2-3mb/sec :(

ik heb altijd reserve NiCs dus ik deed even een in zijn pc en voila lekker leechen @ 11mb/sec :)

Ik blijf altijd bij 3com ti sgewoon goed en echt wel waarde voor je geld

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 17:33

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

Op donderdag 13 december 2001 19:01 schreef DiedX het volgende:
XP direct, maar '98? Vergeet het maar. Zit er volgens mij ook standaard niet bij, en BOEIT ook niet, omdat je dan tenminste wat moeite mag doen ;)
Ik denk dat je de RTL8129 bedoelt want de 8029 ik nog heb liggen zijn allemaal 10 MBit kaartjes.

en inderdaad in 98 zitten daar geen drivers van in.
Maare .. is dat erg. Ik bedoel je hebt die drivers toch ?

Je hebt inderdaat met 3com gerantie en dat is voor bedrijven heel interesant. Daarom hebben ze bij mij op werk ook 3com. Maar voor thuis... als het ding kapot is, koop wel een nieuwe.
En over dat realtek 3 addressen heeft.
Realteck heeft 3 SERIE addressen. Een bepaald deel van de mac geeft aan welk bedrijf de kaart komt. Realteck gebruikt maar 3 van dit stuk bedrijfcode terwijl 3com meer gebruikt => marketing

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

Verwijderd

Maar als je een hub of een switch nodig hebt pak je toch weer een cisco :)
Pagina: 1