Wie heeft zijn MSI D-Led gemod

Pagina: 1
Acties:

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:15

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
Is er al iemand die iets leuks heeft gedaan met zijn MSI D-Led??
Het leek me leuk om hier iets mee te gaan doen, maar ik wil eerst wat ideetjes.

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 08:57 schreef freakstar het volgende:
Is er al iemand die iets leuks heeft gedaan met zijn MSI D-Led??
Het leek me leuk om hier iets mee te gaan doen, maar ik wil eerst wat ideetjes.
Ik heb wel een MSI moederbord maar nog nix gedaan met de D-LED's.....ik zou ook helemaal niet weten wat ik daar mee moet doen.

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 13:57

d-motion

zow... en dan nu...

Je zou natuurlijk de D-Leds naar voren kunnen verplaatsen.

WWW.RC5.NL

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

hmzz, das wel een neat idee jah ;)
lightshow bij booten ;)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Jan Laros
  • Laatst online: 25-03 12:45

Jan Laros

Aerschtuner

Ik heb ook een MSI-plankje, maar nog niks met de LED's gedaan.Wel een goed idee om dat eens te gaan proberen. Blauwe LED's en dan voorin de case proberen te krijgen.

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 09:12 schreef Aerschtuner het volgende:
Ik heb ook een MSI-plankje, maar nog niks met de LED's gedaan.Wel een goed idee om dat eens te gaan proberen. Blauwe LED's en dan voorin de case proberen te krijgen.
inderdaad dat lijkt mij ook een zeers trak plan
maar hmm die ledjes losmaken?

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
leuk idee, maar je zit wel vast aan 2kleuren LEDs,
anders wordt D-LED een beetje nutteloos

• XTerm
  • Laatst online: 10-06-2025
Op donderdag 13 december 2001 15:31 schreef robbb het volgende:
leuk idee, maar je zit wel vast aan 2kleuren LEDs,
anders wordt D-LED een beetje nutteloos
Aan/uit ? Die leds staan nooit uit dus...

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op donderdag 13 december 2001 15:25 schreef enigma het volgende:

[..]

inderdaad dat lijkt mij ook een zeers trak plan
maar hmm die ledjes losmaken?
Gewoon met glasvezel lijkt me, dan heb je het licht zo aan de voorkant. Tip op zo'n "UFO"-lamp zit genoeg glasvezel!!

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 15:37 schreef memendo het volgende:

[..]

Gewoon met glasvezel lijkt me, dan heb je het licht zo aan de voorkant. Tip op zo'n "UFO"-lamp zit genoeg glasvezel!!
Nog een tip optical fiber glass cabel halen bij een elrectronica zaakje zoals ik :P dat heb gedaan
ze hebben het in alle diktes met een isolatie eromheen :P
ik heb nu 1 mm dik en 3 mm dik Zeer mooi spul :)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik krijg als het goed is zeer binnenkort een Epox bordje, en daar zitten van die leuke cijferdisplays op... ook wel leuk om dat naar voren te halen :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 19:28 schreef Toxic049 het volgende:

[..]

Nog een tip optical fiber glass cabel halen bij een elrectronica zaakje zoals ik :P dat heb gedaan
Leuk idee...
Heb zelf nog een meter of 20 2-aderige fibre-optic kabel liggen hier (een of andere highspeedlink kabel van een as/400, is iets van FDDI geloof ik) maar dat is denk ik veeel te dun :(
(De glasader in de kabel is iets van een tiende millimeter dik (dun) ofzo, daar krijg je nog geen miniem lichtje door :(

Hebben ze dat spul wat jij nu hebt bij elke gemiddelde electronicazaak?

• Beekforel
  • Laatst online: 20:15

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
Maar niemand heeft dus nog iets gedaan...

Met dat glasvezel, hoe doe ik dat, want dat iz veel dunner.
Meer bij elkaar?? hoe verbind ik de kortere stukjes [ufolamp] aan elkaar?

• Memendo
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op donderdag 13 december 2001 19:28 schreef Toxic049 het volgende:

[..]

Hebben ze hier in dit kleine gat nog nooit van gehoord, je wordt dan vanzelf creatief.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

die d-leds zijn 4 lampies en ze gaan in een volgorde aan
binaire code.
RRRR 0
gRRR 1
RgRR 2
ggRR 3
RRgR 4
gRgR 5
RggR 6
gggR 7
RRRg 8
gRRg 9
RgRg 10
ggRg 11
RRgg 12
gRgg 13
Rggg 14
gggg 15

kun je die splitsen in 16 ledjes? zodat je in 1 rij progress ziet? wel is er bij 1 combinatie dat ze willekeurig beginnen op te lichten. weet niet uit me hoofd welke.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 21:47 schreef memendo het volgende:

[..]

Hebben ze hier in dit kleine gat nog nooit van gehoord, je wordt dan vanzelf creatief.
Vraag eens bij een bedrijf waar ze met foto cellen werken daar hebben ze dat vast wel

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
je moet geen glasvezel nemen, gewoon van dat 3mm dikke plastic lichtgeleider draad met zwart omhulsel.. verkochten ze eerst ook bij conrad.

• Fire_Bird
  • Laatst online: 21-08 11:09
ik ben er nog mee bezig, die meegeleverde usb/d-led bracket heb ik inmiddels gesloopt en ga de ledjes voorin mn pc verwerken...en maar er blauwe van zodra ik die binnen heb van mn inkoopactie....
dus nog even geduld...pics coming soon

• Oxi

Oxi

Op donderdag 28 februari 2002 19:02 schreef Fire_Bird het volgende:
ik ben er nog mee bezig, die meegeleverde usb/d-led bracket heb ik inmiddels gesloopt en ga de ledjes voorin mn pc verwerken...en maar er blauwe van zodra ik die binnen heb van mn inkoopactie....
dus nog even geduld...pics coming soon
kun je er dan gelijk ff de opengesloopte bracket bij doen. ik moet em nog openschroeven :)

Verwijderd

kewl idea!!

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 15:37 schreef memendo het volgende:

[..]

ja dan loop je ff bij zo'n lampe zaakie naar binnen rukt er een paar stukken glasvezel kabel af en je bent weer helemaal het mannetje!

• Mandarkx
  • Laatst online: 11-05-2022

Mandarkx

Pinky and the Brain HQ

Ben best benieuwd naar de pic's, lijk me best wel stoer zo'n D-ledunit voor op de pc heb je ook veel meer aan trouwens wanneer je wil zien waar je machine op blijft hangen moet je steed de kast open maken, dat ze daar bij MSI niet aan gedacht hebben. |:(

Tomorrow whe going to take-over the world, Pinky!

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Zodra je PC geboot is heb je er toch niets meer aan, ze werken alleen tijdens het booten (en dus voordat er met starten van het OS begonnen worrdt). mijn PC hangt zelden zomaar tijdens het booten, dat gebeurt alleen als ik heb zitten knutselen en dan is mijn kast toch al open.
Bovendien heeft MSI de leds tegenwoordig ook in een D-bracket zitten, samen met 2 usb-poorten, dus als je aan de achterkant van je kast kijkt kun je de status zien zonder de kast te hoeven openen... for what that's worth.

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• Fire_Bird
  • Laatst online: 21-08 11:09
Op donderdag 28 februari 2002 19:49 schreef Oxigun het volgende:

[..]

kun je er dan gelijk ff de opengesloopte bracket bij doen. ik moet em nog openschroeven :)
huh?
hoe bedoel je dat?

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Op donderdag 28 februari 2002 20:55 schreef RolandWitvoet het volgende:
Zodra je PC geboot is heb je er toch niets meer aan, ze werken alleen tijdens het booten (en dus voordat er met starten van het OS begonnen worrdt). mijn PC hangt zelden zomaar tijdens het booten, dat gebeurt alleen als ik heb zitten knutselen en dan is mijn kast toch al open.
Bovendien heeft MSI de leds tegenwoordig ook in een D-bracket zitten, samen met 2 usb-poorten, dus als je aan de achterkant van je kast kijkt kun je de status zien zonder de kast te hoeven openen... for what that's worth.
ja die heb ik dus ook en die kan je weer makkelijk in een bay maken gewoon wat gaatjes er in 4 omprecies tezijn, en je bent klaar

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Pnhers
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-08 22:05

Pnhers

--

Op donderdag 28 februari 2002 21:17 schreef Fire_Bird het volgende:

[..]

huh?
hoe bedoel je dat?
Of er ook hij er ook pics bij kan doen van de opengeschroefde d-led bracket

• J-rom
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-07 21:08
ikhebe r wel wat mee gedaan... ze zitten aan de zeikant van mijn kast -front incl 2 usb aansluitingen, het kabeltje haaldehet maar nettttttt...

Verwijderd

kijk maar eens op mijn site www.casemodding.tk
ik heb zo'n msi bracket al eens op de voorkant geplaatst.
gelijk met de USB erbij.
lukte prima

ohja. heb wel de kabel voor m'n led's moeten verlengen

• Sciatic
  • Niet online

Sciatic

Hear me roar!

Ik ben ermee bezig geweest *D

Eerst de ledjes voorzichtig van het mobo gehaald en daarna in de voorkant van mijn kast gemaakt. Achteraf niet het risico waard, bij het opstarten is het wel grappig, meer ook niet.

http://texturizer.net/firebird/

Verwijderd

als iemand inmiddels zijn d-led heeft gesloopt... zit daar nog een een of ander schakelingetje in of zijn het gewoon losse leds die op de pinnetjes van het moederbord zijn aangesloten? ik heb dat ding namelijk nooit gekregen (bulk) en wil er zelf een bouwen voor in de voorkant van mn pc.. heeft iemand een schakelschemaatje of welke leds direct en hoe op het moederbord moeten worden aangesloten?

Verwijderd

ehhh wat is een d-led?

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 00:33 schreef djspot het volgende:
ehhh wat is een d-led?
Diagnostic LED

dat zijn 4deljes die MSI op hun moederborden maakt
als je iets fout in je pctje doet(hardwaremaatig) dan zal er een combinatie verschijnen.
b.v.

• rood rood rood rood = 0000:
System power ON
This will start the BIOS Initialization
Possible problem: The prosessor might be damaged or not installen properly.

• groen groen groen groen = 1111:
Operating System Booting
Possible problem: none

• rood groen groen groen = 0111:
Assing IRQs to PCI devices
Possible problem: Stop

• Oxi

Oxi

ze zijn vooral handig wanneer je je pc in elkaar zet.
toen ik de mijne voor het eerst opstarte zag ik meteen aan de ledjes dat me ram niet goed zat. in ander slot geduwt en hij was klaar. toen problemen met een array die ie niet kon vinden (0001). dat bleek de raid te zijn (gewoon uitzetten).
wei weet hoelang ik bezig zou zijn geweest zonder die leds? VEEEEEEEEl langer in ieder geval. ik wist meteen wat het was.
me broertje heeft nu zelfde mobo en bij hem was het steeds 0000. dus cpu kapot. toch wel handig :)

Pagina: 1