Toon posts:

Simpel & snel grafische apps...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer is zwaaaar instabiel, plus langzaam etc. etc. Dus DirectX met MSVC gaat niet werken. Ik wacht nu op mijn nieuwe computer en tot die tijd zit ik een beetje vast.

Nu had ik nog een aantal dingen die ik graag wou uitproberen/proggen (kleine routines, 2d truukjes). Hoe krijg ik dat 't snelst? Heel vroeger gebruikte ik gwbasic en daar had ik in notime een grafische modes waar ik pixels kon plakken.

Ik heb borland C++ 3.1 nu. Hoe kan ik zo snel mogelijk pixels plotten? Ik ben gisteravond wat aan het prutsen geweest met glut erbij, maar voor borland geeft daarmee nogal wat probs.

/me is vette pruts programmeur dus excuse me als 't een domme vraag is.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

kijk hier eens http://www.gameskool.nl/ +forum

daar zitten de grafische coders volgens mij :)

( tnx 2 OiSyN sig :) )

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Banpei
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 08:48
Op donderdag 13 december 2001 08:46 schreef XAQT___ het volgende:
Ik heb borland C++ 3.1 nu. Hoe kan ik zo snel mogelijk pixels plotten? Ik ben gisteravond wat aan het prutsen geweest met glut erbij, maar voor borland geeft daarmee nogal wat probs.
Borland 3.1 is dacht ik de compiler voor Dos/Win3.x, dus verwacht er geen enorm mooie windows apps. mee... Onder dos moet je rekening houden met dat de Borland compiler standaard met 64k max. geheugenblokken werkt (= prut) en je dus je het best je eigen dos-extender gebruikt om grotere geheugenblokken aan te spreken of fijn met pointers gaan werken en meerdere aan elkaar knoopt.

HF! ;)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:30

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op donderdag 13 december 2001 09:03 schreef Banpei het volgende:

[..]

Borland 3.1 is dacht ik de compiler voor Dos/Win3.x, dus verwacht er geen enorm mooie windows apps. mee... Onder dos moet je rekening houden met dat de Borland compiler standaard met 64k max. geheugenblokken werkt (= prut) en je dus je het best je eigen dos-extender gebruikt om grotere geheugenblokken aan te spreken of fijn met pointers gaan werken en meerdere aan elkaar knoopt.

HF! ;)
ff de credits goedzetten ;) .. die 64K komt door DOS, en niet door borland...

Probeer eens een paar oude tuts of sources te vinden om in Dos met c++ wat grafisch werk te doen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'