Toon posts:

Met welk programma snijd ik MPEG2 files?

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleempje:

Ik heb een Radeon ViVo, en daarmee kan ik MPEG2 files naar harddisk grabben. En nu zoek ik een programma waarmee ik een MPEG2-file kan inladen en dan kan aangeven van waar tot waar in zo'n bestand ik de videobeelden nodig heb. En dat dat segment vervolgens naar een nieuwe MPEG2 of AVI weggeschreven wordt.

Ik heb de search uitgebreid doorlopen, maar ik kon er niks vinden wat voldoet.

• Flask: kan niet knippen, enkel het hele bestand verwerken
• TMPGEnc: schijnt te kunnen knippen, maar crasht bij mij vrijwel altijd zodra in een MPEG2-file probeer in te laden. En het kan geloof ik niet wegschrijven naar AVI of MPEG2.
• Xmpeg 4.2a: Erg onhandige interface, en ook dit programma krijg ik niet zover dat ik een segment kan selecteren dat verwerkt moet worden. Erg buggy nog.
• VirtualDub: doet geen MPEG2.

Heeft iemand nog ideeën welk programma wel én netjes MPEG2 slikt, én de mogelijkheid heeft om een begin en eind aan te geven binnen een MPEG2-bestand om te exporten?

Alvast bedankt :)

Edit: Ik zie op doom9 en vcd-helper ook geen tools die dit doen ;(

Verwijderd

Topicstarter
* kickje *

Niemand :?

Verwijderd

Topicstarter
Nog maar een klein schopje ;(

Is er dan niemand die mij een tool kan noemen, behalve bovenstaande?

• syserr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08 20:26

syserr

kangoeroe

"Nee," zei de man "hij is onze goeroe die alles kan" en ik was lekker op dreef dus ik zeg: "Nou, dat zal dan wel een kangoeroe zijn"

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
ALS ik mij niet vergis, kan je dit gewoon met standaard programmatjes; gewoon stukken eruit kopieren en zo. Die stukjes blijven dan allemaal werken. Net zoals bij DivX als je dat met WinSplit in stukken splits kna je al die stukke afzonderlijk bekijken. Of als je 2 delen ehbt en je zegt type file1.avi>>file2.avi dan heb je ook 1 film.

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-08 11:32

DeTeraarist

#Boots2Asses

Adobe Premiere met de Cinema Craft Encoder Plug-In zou het moeten doen.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Verwijderd

gewoon virtualdub.
begin selectie bepalen, einde, stuk ertussenuit knippen en "plakken" als nieuwe file.
Werkt hier toch :)

Verwijderd

bel de hlpdsk :P

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
mag jij ineens wel je topics omhoogschoppen :?
maareh, een willekeurige texteditor (notapad will do) kan dat toch ook?
moet je wel ff gaan rekenen met lengte en de filesize, maar 't kan wel volgens mij

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Vind het inderdaad op z'n minst apart dat een mod z'n topic tot twee keer toe omhoog mag schoppen, terwijl ik topics gesloten heb zien worden voor één simpel kickje.

Dit terzijde, weet je zeker dat het ook met Nandub niet lukt?
Anders is het dus film laden, home drukken, dan edit -> goto last keyframe, aantal mb's instellen, end indrukken, file save doen, dan weer home indrukken, naar eind van film gaan en weer op end drukken, file save en daarmee is je file gecut.

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op vrijdag 14 december 2001 22:07 schreef Bandiet het volgende:
Vind het inderdaad op z'n minst apart dat een mod z'n topic tot twee keer toe omhoog mag schoppen, terwijl ik topics gesloten heb zien worden voor één simpel kickje.

Dit terzijde, weet je zeker dat het ook met Nandub niet lukt?
Anders is het dus film laden, home drukken, dan edit -> goto last keyframe, aantal mb's instellen, end indrukken, file save doen, dan weer home indrukken, naar eind van film gaan en weer op end drukken, file save en daarmee is je file gecut.
[off-topic]

Er zat tussen de schoppen een behoorlijke periode, als hij dichtgaat om een schop is het meestal omdat die schop al na een half uur of iets kwam :)

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Adobe Premiere ?
weet niet of die MPEG2 kan

Verwijderd

Topicstarter
Ik schop idd na een dag of een halve dag. Niet na 45 minuten.

En met TMPGEnc en VirtualDub gaat het dus niet. Dat zeg ik notabene in m'n 1e post. Vandaar ook de vraag namelijk welk programma het wel kan.

Ik heb al doom9 en vcdhelper gehad en ook daar geen oplossing.

En ik hoop wel een gratis tool te vinden. Die Cinemacraft kost veel knaken.

Premiere 5.5 zegt dat ie het niet kent. VirtualDub doet alleen MPEG1. TMPEGEnc crasht op MPEG2 files.

Die Cinax iFilmEdit kost ook 50 dollar en er staat nergens dat ie MPEG2 support. Alleen MPEG1.

Ik zoek dus MPEG2.

NanDub is een VirtualDub afgeleide. Die is dus ook MPEG1 only volgens mij. En een Hex-editor is geen manier om te knippen, ik moet zien waar ik knip.
Op vrijdag 14 december 2001 17:32 schreef spock13 het volgende:
bel de hlpdsk :P
Ten 1e: lekker nuttige post.
Ten 2e: welke helpdesk zou ik volgens jou moeten bellen dan? Zeg 't maar.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Gezien het feit dat MPEG2 een hoop gebruikt wordt voor tv/camera capturen, lijkt het me vreemd als er niet ook bewerkingsprogjes zijn. Ik heb zelf nog niet zo'n kaart, maar zit er bij die radeon zelf niet een of ander progje om de boel mee te bewerken? als ie ermee kan opnemen kan ie vast ook wel de basic bewerkt technieken uitvoeren.

En anders kun je op /14 nog vragen of iemand het zelf voor je wil bouwen :P

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
Flask en zo .. die kunnen best MPEG2 aan. Maar alleen een hele stream. Ik wil in zo'n stream een stuk seleceteren en dat naar AVI omzetten. Dus zonder dat ik de hele file moet Flasken of zo.

Edit: en nee, bij de ATi zit geen edit-spul.

Edit 2: Ik vind net "Womble MPEG VCR". Maar die doet alleen MPEG2 in een betaalde versie ;(

Verwijderd

Topicstarter
Nou .. een programma gevonden dat erg irritant is maar wel doet wat ik wil: M2 Edit Pro: http://www.mediawaresolutions.com/M2-edit.html

Maar die doet maar 300 frames in de demo versie.

Geen gratis alternatief?

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
BBMPEG vind ik zeer makkelijk, maar dan moet je wel eerst demultiplex-en. Progje en tutorial zal vast wel op www.vcdhelp.com staan

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 december 2001 02:09 schreef ubermaestro het volgende:
BBMPEG vind ik zeer makkelijk, maar dan moet je wel eerst demultiplex-en. Progje en tutorial zal vast wel op www.vcdhelp.com staan
Ja, en demultiplexen moet met TMPEGEnc. En die crasht hier dus zodra in een MPEG2 wil importen. Dat gaat dus niet ;(

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-05 10:53
kan ook met myflix XE (ook van mediawaresolutions)
http://www.mediawaresolutions.com/MyFlixXE.html
je kan hier een trial scoren (11 mb)
ftp://ftp.rt66.com/mediaware/MyFlix-XE-Demo.exe
de trial doet 29 sec. misschien is dat genoeg.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Verwijderd

Topicstarter
Die trial heb ik vanacht al geprobeerd. En daarmee kun je niet eens een file exporten.

Ik kan er gewoon met m'n verstand niet bij dat er geen simepel tool is die een mpeg knipt, klaar en simpel.

Ik zit nu bv. met Womble MPEG2VCR te klooien. Die kan wel selecteren, maar ook weer niet doodsimpel het segment saven als nieuwe file.

Verwijderd

het kan wel met tmpgenc , ik doe hetzelf ook (en ook mpeg2)
onder mpeg tools merge en cut.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 december 2001 09:11 schreef onyx6666 het volgende:
het kan wel met tmpgenc , ik doe hetzelf ook (en ook mpeg2)
onder mpeg tools merge en cut.
Ik heb het al 5 keer gezegd z'n beetje: als ik een MPEG2-file inlaad hier, dan gaat TMPGEnc nadenken .. en na 5 seconden of zo crasht het.

Dus dat kan ik niet gebruiken.

Verwijderd

Ik weet het :)

Met Dvd2avi laad je je vobfiles (mpeg2 dan ook lijkt me) in.

http://www.divx-digest.com/software/dvd2avi.html

Dan sla je je project op en dan heb je een of andere VFAPI converter die er een avi van nog geen Mb van maakt.

Die avi kan je in virtual dub inladen.

Let er wel op dat je audio track nu een wav geworden is en apart ingeladen moet worden.

Verwijderd

Topicstarter
* gaat proberen *

Verwijderd

Topicstarter
Ok, als ik een project opsla heb ik een .d2v file. Geen AVI of WAV.

Als ik 'save avi' doe krijg ik een grote AVI (RGB, niet YUV. YUV = static) en een mpa-geluidstrack.

Die AVI kan ik in VDub editen. Maar de mpa is geen WAV en kan ik dus niet als geluidstrack gebruiken.

Doe ik nou iets heel doms fout?

Verwijderd

Ja :)

Die d2v file moet je met VFAPI converter naar avi converteren, staat wel ergens op divx-digest ofzo denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Ok .. converter gevonden. file naar avi geconverteerd (van nog geen 30 kb). Geen wav nog altijd trouwens.

Ik import de file in VirtualDub:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/hlpdsk/vfavi_error.gif

Hmmm :? Ik doe vast weer iets doms :)

Edit: nevermind .. het werkt nu. De Videofile dus.

Nog steeds geen geluid van de MPEG2.

Verwijderd

Topicstarter
Ok .. het is een frameserver. Da's werkelijk ingenieus.

Maar ik krijg het niet voor elkaar, ook niet met de Digital Digest tutorial, om DVD2AVI het geluid mee te laten decoden naar de nep-avi. Beeld werkt, maar geen geluid.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/sint/img1/dvd2avi.gif

en je moet save project doen, niet save avi (als dat al kan :P )

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 december 2001 11:07 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/sint/img1/dvd2avi.gif

en je moet save project doen, niet save avi (als dat al kan :P )
Doe ik ook :)

Save project. Met als audiotrack Track 1. En dan converten naar een kleine avi. Maar wat ik ook doe .. het geluid wordt niet in de .dv2-file meegenomen.

Ook wordt er geen wav of zo apart nog gezet.

Ik kan dus prima nu de video frameserven in VDub, maar er is geen audio.

De MPEG2 heeft gewoon 44 Khz Stereo geluid.

Verwijderd

Misschien ff pcm proberen dan, ik zou het anders niet weten.

Ik gebruik dvd2avi eigenlijk alleen voor dvd->divx

Verwijderd

Topicstarter
Linear PCM. Ook net geprobeerd. Maar geen geluid.

Al als ik de .dv2 naar die mini-avi convert zegt ie dat er geen audio is.

Terwijl er wel degelijk geluid is. Als ik dezelfde MPEG2 door Flask gooi heb ik prima geluid.

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg DVD2AVI nu zo ver dat ie behalve een .d2v-file ook een .mpa-file uitspuugt.

Dat is blijkbaar een MPEG 1.0 layer 2 audio file. Die moet ik dan eerst apart naar wave omzetten met GoldWave oid en dan als WAV onder de video zetten.

* gaat proberen * ..

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

HlpDsk-> Gooi je ICQ is aan, misschien dat ik je kan helpen....

De dingen die ik in m'n hoofd heb mogen hier niet >:)

webOS all the way!

Verwijderd

welke versie TMPGEnc heb je?
hier werkt tmpgenc just fine:)
je weet toch wel dat de cutter in de mpegtools zit?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 december 2001 11:27 schreef kwaaaK het volgende:
welke versie TMPGEnc heb je?
hier werkt tmpgenc just fine:)
je weet toch wel dat de cutter in de mpegtools zit?
De allerlaatste. En ik kan de tools niet gebruiken als het al crasht voordat het geladen is hé :)

Ik heb het nu voor elkaar dat ik met DVD2AVI en VFAPI converter, en Goldwave, en VirtualDub .. dat ik de MPEG2 kan AVI-frameserven + geluid uit een raw PCM soundtrack die ik uit de MPA-file heb gemaakt.

Woei :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 december 2001 11:24 schreef Hermanvh het volgende:
HlpDsk-> Gooi je ICQ is aan, misschien dat ik je kan helpen....

De dingen die ik in m'n hoofd heb mogen hier niet >:)
ICQ doet raar momenteel. Ik zet de PC sowieso zometeen uit. Maar toch bedankt :)

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:56

mno

Op zaterdag 15 december 2001 11:51 schreef HlpDsK het volgende:
Ik heb het nu voor elkaar dat ik met DVD2AVI en VFAPI converter, en Goldwave, en VirtualDub .. dat ik de MPEG2 kan AVI-frameserven + geluid uit een raw PCM soundtrack die ik uit de MPA-file heb gemaakt.
Waarschijnlijk gaat het frameserven een stuk sneller als je de Avisynth.dll gebruikt om de .d2v te lezen. Deze is te downloaden op www.videotools.net (versie 1.05). Je maakt een simpel script-bestandje (zie hieronder) met de extensie '.avs'. Dit avs-bestand kun je direct inlezen in Vdub, Tmpgenc, CCE en Windows Media Player. Je hebt ook de mpeg2dec.dll nodig (doom9, google), maar dat is alles.

Het avs-script (noem het bv test.avs) kan er zo uit zien:
LoadPlugin("c:\program files\avisynth tools\MPEG2DEC.DLL")
Mpeg2source("de_d2v_file.d2v")
Trim(8000,9000)

Met Trim kun je aangeven welke frames je wil hebben. Je kan deze regel ook weglaten en na het inladen in Vdub de 'range' kiezen.

Ik denk dat dit een stuk sneller gaat dan de VFAPI-methode, en je hebt ook veel meer flexibiliteit. Misschien kan je de audio ook gelijk meenemen, kijk eens in de scripting reference guide: http://www.math.berkeley.edu/~benrg/avisynth-reference.html

Gewoon rösti

• Hellhound
Op zaterdag 15 december 2001 09:03 schreef HlpDsK het volgende:
Die trial heb ik vanacht al geprobeerd. En daarmee kun je niet eens een file exporten.
Exporten (je bedoelt opnieuw saven? ) , doet die wel hoor , vannacht nog getest met een mpeg2 file.

Hellhounds Myflix XE tutorial :)

1: Load movie
2:maak een new edit list.
3: ga naar je 1ste cutframe en klik de button links van de frameteller.
4: ga naar je laatste cutframe en klik de button rechts van de frameteller.
5: press insert op je keyboard (nu zie je de frames in je editlist verschijnen).
6: press de req button (je krijgt nu een filerequester waar je m wilt saven), KLAAR 8-) .

Ik gebruik al jaren een voorloper (webflix pro) voor mn mpeg1 files en het werkt perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 december 2001 16:47 schreef Hellhound het volgende:

[..]

Exporten (je bedoelt opnieuw saven? ) , doet die wel hoor , vannacht nog getest met een mpeg2 file.

Hellhounds Myflix XE tutorial :)

1: Load movie
2:maak een new edit list.
3: ga naar je 1ste cutframe en klik de button links van de frameteller.
4: ga naar je laatste cutframe en klik de button rechts van de frameteller.
5: press insert op je keyboard (nu zie je de frames in je editlist verschijnen).
6: press de req button (je krijgt nu een filerequester waar je m wilt saven), KLAAR 8-) .

Ik gebruik al jaren een voorloper (webflix pro) voor mn mpeg1 files en het werkt perfect.
Maar niet zonder her-encoden. Dan kan ik net zo goed meteen Flasken. Het hele punt is dat ik de stream zelf kan knippen, zonder her-encoding.

• Hellhound
Hij doet dit ZONDER her-encoden hoor :)
test het maar , je nieuwe file wordt in 1 sec ofzo gesaved (en dat kan niet zo snel als die opnieuw gehercode zou moeten worden). Je kan ook net als met VirtualDub (direct stream copy )files aan mekaar plakken zonder opnieuw her-encoden.
Het kan geen kwaad in het vervolg ff de help te lezen, zal daar vast wel instaan :).

Verwijderd

Topicstarter
Huh. Dan zal ik wel iets fout gedaan hebben. Trouwens .. dat proggie saved maar 29 seconden. Da's niet echt handig natuurlijk :o

Z'n grote broertje M2 Edit Pro 4.0 doet het heel simpel. Alleen die saved maar 300 frames.

En ik ben maar arm.

Maarre .. ik kan de MPEG2 frameserven met die VFAPI .. en da's best wel handig :)

Alleen lijkt het korreliger. Maar dat kan ook aan de MPEG2 zelf liggen.

* gaat nog wat testen *

Verwijderd

Hoe heb je het nou precies opgelost?

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 12:03

Geckoo

Good news, everyone!

wow hoe diep kan jij graven?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Verwijderd

Geckoo schreef op 25 oktober 2002 @ 02:48:
wow hoe diep kan jij graven?
Ik zit met hetzelfde probleem en ik krijg het niet opgelost..

beter dit topic omhoog schoppen dan een ander te open toch ?

:)

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 12:03

Geckoo

Good news, everyone!

k das waar,
probeer anders vegas video. werkt ook erg goed
alleen een licentie kopen. (of kazaa :X)

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Verwijderd

Topicstarter
DVD2AVI.
MPEG2 er in gooien.
Save Project.
VFAPIConv.
Converteren.
Fake avi in VDub gooien.
MPA in bv. GoldWave naar WAV omzetten
WAV saven.
Audio in VDub op WAV zetten en die WAV gebruiken.

Klaar.

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:40
Makkelijk is anders, ga het ook maar eens proberen, zit hier met een mpeg2 file waar een stuk uit moet

Verwijderd

Topicstarter
Mwah .. ik heb het net nog gedaan .. Top Gear video editten.

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 17:13

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

met TMPGEnc kan het dus WEL!!!
File/mpeg tools/merge and cut kiezen, dan een file openen, edit kiezen, stukje selecteren output file kiezen, en op run drukken.

Ohja, met een beetje search-vaardigheden had je diut zelf van GOT/google kunnen plukken (heb ik onlangs ook gedaan)

Ohja, met FLASK omzetten naar DivX en vervolgens knippen/plakken levert ook goede kwaliteit files op, die nog kleiner zijn ook.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 15:19
Luxx schreef op 12 november 2002 @ 20:16:
met TMPGEnc kan het dus WEL!!!
File/mpeg tools/merge and cut kiezen, dan een file openen, edit kiezen, stukje selecteren output file kiezen, en op run drukken.

Ohja, met een beetje search-vaardigheden had je diut zelf van GOT/google kunnen plukken (heb ik onlangs ook gedaan)

Ohja, met FLASK omzetten naar DivX en vervolgens knippen/plakken levert ook goede kwaliteit files op, die nog kleiner zijn ook.
Tja en als je kunt lezen staat er ongeveer 5 keer dat dat progje vastloopt bij Hlpdsk. Ik heb dat probleem ook trouwens.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Pagina: 1