Toon posts:

Promise fasttrak 100 raid conroller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe het komt dat mijn promise raid controller
op stripping met 2 ibm gpx60 disks net zo slecht presteerd
als mijn onboard ata 100 conroller?
Volgens mij heb ik nu alles al een keer geprobeerd.
Is deze zooi te flashen??

epox 8kha+
2x256 corsair pc2400
2dekstars 7200 ata100
ATI Radeon 8500
en dan de verschrikkelijke promise lowtrak raidcontroller!!
Zuigt promise echt voor F260,-

Verwijderd

offtopic:
Twee IBMs in RAID0... Jij durft ;)

Heb je WinXP? Probeer dan je windoze eens opnieuw te installeren en van tevoren je eigen drivers te forceren (met F6) voor de RAID controller. De XP drivers voor RAID zijn k*t :r

Achteraf installeren helpt meestal ook niet... Echt vooraf al doen

Verwijderd

Ik heb hetzelfde met mijn onboard raid, laatste tijd zijn er wel veel topics over slechte prestatie van raid0 met maxtor of ibm met promise...

Ik heb zelf ook tot op vandaag geen oplossing.

Ik heb zelf het probleem gehad in 98se toen onstond het eigenlijk na gebruikmaking van MAXTOR tools. heb toen geprobeert stripe te wissen, partities wissen alles opnieuw aanmaken, bIOs update, nieuwe drivers, WIN XP installen.... maar niets hielp. Ook DE Maxtor Hard Disk Check tool gebruikt, en die kon geen fouten vinden, Scandisk ook niet

enige wat ik kan verzinnen is dat mijn HD Cache niet werkt (de buffer dus) maar hoe ik dit kan testen.,,, geen id

Verwijderd

ik heb hier een FastTrak100(ex-Ultra100.. :P ) met 2 60GXP60 in raid0 en de disks in silent-mode. score in sisoft sandra 41758...da's sneller dan de standaard ATA100 7200 raid0 in sandra..blocksize is 64kb..er gaat bij jou dus iets niet goed...en het ligt dus zeker niet aan de kombinatie IBM-Promise...

Verwijderd

er is zeker iets niet goed. iets met drivers ik weet et niet???
hier twee maxtors op een fasstrak 100 haalt rond de 60mb/sec==75mb/sec

ik zou zeggen als je het geduld kan opbrengen begin is overnieuw??
juiste kabels in je systeem???

Verwijderd

Yebs... bij mij wel, want het was bij mij van het ene op het andere moment halve prestatie

• SjoZ
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

SjoZ

SF-powerrrr!

Zeg luister eens, als je RAID wilt zou ik geen IBM's pakken... Is echt vragen om moeilijkheden. (Ik verkoop nogal wat IBM's, en in RAID configs gaan ze kapot, op een paar kleine uitzonderingen na...) han gewoon die 2 IBM's aan je onboard ATA100 controller, presteren ze ook best hoor... ong. 40mbyte/s sequential read, duzzzz.... Niet om te klagen, wel ?

Suc6 !

[Ow ja, met die Promise Fasttrak 100 controller heb ik ook nog al wat problemen gehad...Dooie IBM's enz...]

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 14:07 schreef SjoZ het volgende:
Zeg luister eens, als je RAID wilt zou ik geen IBM's pakken... Is echt vragen om moeilijkheden. (Ik verkoop nogal wat IBM's, en in RAID configs gaan ze kapot, op een paar kleine uitzonderingen na...) han gewoon die 2 IBM's aan je onboard ATA100 controller, presteren ze ook best hoor... ong. 40mbyte/s sequential read, duzzzz.... Niet om te klagen, wel ?

Suc6 !

[Ow ja, met die Promise Fasttrak 100 controller heb ik ook nog al wat problemen gehad...Dooie IBM's enz...]
oh god .....weer dat onzin IBM-verhaal...

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

echt, wat een onzin.
ik heb al een jaar 4x IBM Deskstars in een RAID 0 configuratie draaien. zonder ook maar een probleem. altijd maar die stemmingmakerij. ik weet ook wel dat er veel shit is geweest met die IBM's, maar de laatste tijd zijn ze dik in orde.

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 21:47 schreef Baviaan het volgende:
echt, wat een onzin.
ik heb al een jaar 4x IBM Deskstars in een RAID 0 configuratie draaien. zonder ook maar een probleem. altijd maar die stemmingmakerij. ik weet ook wel dat er veel shit is geweest met die IBM's, maar de laatste tijd zijn ze dik in orde.
Als mensen nu gewoon hun ervaringen posten om behulpzaam te zijn (in tegenstelling tot geruchten) dan is dat toch prima?!?

Verwijderd

hoe komt het dat je veel hoort over uitval bij IBM..juist!!, omdat IBM heeeel veeeeel verkoopt. percentueel is de uitval nix hoger dan bij andere merken...over die onzin over meer uitval bij raid0 ga ik niet eens in...
Pagina: 1