RPG Lan games. welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:50
Er staat weer een vakantie voor de deur, en dus organiseer ik met wat vrienden (stuk of 18 man) weer een Lan party.

Omdat Neverwinter nights nog lang niet uit is, zoek ik een goed RPG spel die leuk en goed te bespelen is op een LAN. Baldurs Gate heb ik al eens geprobeert, maar je hebt helemaal geen vrijheid.

Diablo2 hebben we ook al eens gespeeld, maar dat is alleen maar een Hack&slash, dus na 2 uur eentonig. en vaak niet echt teamplay.

Wat ik zoek is een spel waar je ook vrijheid hebt maar ook met je party bezig moet om verder te komen. misschien zoiets als Everquest, maar dan voor een lan. het hoeft geen first person te zijn, zoiets als baldurs gate view is ook goed.

Ik zit zelf te denken aan Pool Of Radiance, vanwege veel battle maar ook veel RPG-stuff erin. Het hoeft geen super nieuw spel te wezen. Gameplay boven alles.

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:33
Ik ken eigenlijk alleen nog maar oude goede RPG's zoals Eye of the Beholder/Might and Magic: World of Xeen/Betrayal at Krondor

Verder geloof ik dat de multiplayer RPG's waar je veel vrijheid hebt nogal beperkt zijn voor Lan play, meeste zijn allemaal online.

En anders moeje niet gaan Lannen maar gewoon een weekendje gaan (A)D&D'en dat is veel gaver als je echt wil RPG'en.

There is no magic.

• Bloodclot
Ik heb ook een soort AD&D gespeeld (warhammer fantasy roleplay)

Dat is iid erg cool. daar heb je pas vrijheid :)
Misschien komt dat nog's maar dan moet ik de regels nog eerst ff doorlezen. Maar op dit moment zoek ik meer iets virueel :)

Verwijderd

Diablo2, zonder lag lekker met 8 man Hardcore-en ;)

Verwijderd

arcanum?

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-11 15:37
Op donderdag 13 december 2001 00:45 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
Diablo2, zonder lag lekker met 8 man Hardcore-en ;)
Daar zie ik de lol dan wel van in :D

• Aiyakido
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09-2022

Aiyakido

a.k.a Aiya Kido

een RPG met heel veel vrijheid is vampire, tenminste als je het multyplaya spleelt, want dan kun je ook echt alles zelf bepalen, pak het spel, instal wat mods van www.planetvampire.com en je hebt een echte RPG alla D&D plus dat een persoon de story teller is en de rest het spel speelt (good old D&D stijl toen het noch met poppetjes pen en papier ging)

• Bloodclot
Op donderdag 13 december 2001 09:40 schreef Dot het volgende:
een RPG met heel veel vrijheid is vampire, tenminste als je het multyplaya spleelt, want dan kun je ook echt alles zelf bepalen, pak het spel, instal wat mods van www.planetvampire.com en je hebt een echte RPG alla D&D plus dat een persoon de story teller is en de rest het spel speelt (good old D&D stijl toen het noch met poppetjes pen en papier ging)
HO 's even.... Ik had ook vaag een keer iets gehoord over vampire met goeie multiplay... hmmmm >:) ik denk dat ik het gevonden heb. even wat winkels en vrienden belangs.

Is story teller moeilijk? leuk iig, en dat wil ik wel worden :)

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-11 12:57

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Wat? Vampire? Met die compleet niet affe story-teller mode? Waar ze nog niet eens een tutorial bij hadden gedaan? Of is er ondertussen een patch waarmee het wel goed werkt?

Arcanum vond in in MP een beetje tegenvallen - je kan namelijk niet saven. |:(

Tja, ik zou ook een pen-and-paper RPG aanraden, hoewel ik zelf wel erg veel lol heb gehad met BG2 op een LAN moet ik zeggen.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Bloodclot
hoe is BG2 op een lan dan? zelfde als BG1?
BG1 vond ik niks aan op een lan. Single player tuurlijk wel.

Verwijderd

Baldurs Gate is echt leuk op een Lan,
ieder 1 persoontje, alleen jezelf om je zorgen over te maken, 1 puur evil gastje in je team, 1 puur goed gastje, gewoon je eigen verhaal erin doen :D

dat was wel altijd lachen (toen ik dat deed op een lan)

(Moet je een Ranger Archer gaan spelen die altijd wil leiden als jullie in een bos komen, en anders wegloopt :P)

Verwijderd

PSO vers 2
wel allemaal een dc hebben
hoewel ik heb begrepen dat pso ook op de pc komt :9

• Bloodclot
hmm, iemand nog suggesties?

Ik heb voor de lan:

1. Vampire (heb ik nog niet, maar moet even vragen)
2. BG1of2 nog maar een keer proberen.
3. Pool Of radiance2 (heb ik ook nog niet)

Verwijderd

Persoonlijk vind ik pool of radiance2 en vampyr zuigen... maar das mijn mening :P

• FRoSTy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 09:25

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

avp2

www.onbereikbaar.nl

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 11:53 schreef FRoSTy het volgende:
avp2
avp2 ----> RPG :?

TUURLIJK :Y)