Toon posts:

Crucial geheugen dood :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een uurtje geeft het diagnostisch displaytje op mijn Epox 8KHA+ de hexadecimale waarden 52 aan.....

Na wat klooien met verschillende banken en het vervangen van
wat onderdelen zoals voeding en videokaart ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn dierbare Crucial DDR2100 reepje toch echt overleden is.

Mijn geheugen draaide op 145 Mhz met CAS2 @ 2.7v

Het lijkt mij toch dat dit nog ruim binnen de grens van wat dit geheugen zou moeten aankunnen ligt. Heb ik nu net pech met dit reepje of gebeurd dit veel vaker?

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Dat is inderdaad niet echt hoog geclocked. Vreemd dat het overleden is. Misschien kun je de module eens bij iemand anders testen. Normaal is C1 de code voor memory error.
Vreemd.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Het is de 1e keer dat ik hoor van overleden Crucial.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Tsja... Crucial zegt zelf 99,99% reliability, dus er kan altijd wat mis zijn... Ik zou het reepje nog een keer goed testen met DocMem (te halen op www.simmtester.com), en als hij echt kapot blijkt te zijn contact opnemen met Crucial.

[edit]Hmmz... Linkje dood... Dan maar hier: http://files.tweakers.net/docmem1_45.exe. Ff burn in test doen en iets van 50 runs laten draaien... Als hij geen fouten geeft, is het reepje niet stuk, en ligt het ergens anders aan...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op donderdag 13 december 2001 00:38 schreef Moartn het volgende:
Tsja... Crucial zegt zelf 99,99% reliability, dus er kan altijd wat mis zijn... Ik zou het reepje nog een keer goed testen met DocMem (te halen op www.simmtester.com), en als hij echt kapot blijkt te zijn contact opnemen met Crucial.

[edit]Hmmz... Linkje dood... Dan maar hier: http://files.tweakers.net/docmem1_45.exe. Ff burn in test doen en iets van 50 runs laten draaien... Als hij geen fouten geeft, is het reepje niet stuk, en ligt het ergens anders aan...
Ah, dat had ik nou altijd al willen hebben, een proggie dat m'n geheugen zelfs kan testen als mijn pc niet meer boot doordat zelfde geheugen ;)