Welke mobo??

Pagina: 1
Acties:

• Arjenn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 14:24
Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe pc te kopen en ik ben ondertussen overal wel zo'n beetje uit, behalve wat betreft het moederbord. Ik wil zowiezo een kt266a moederbord en zit momenteel te twijfelen tussens de volgende mobo's:

-Abit kr7a
-MSI k7t 266 pro2
-Asus a7v266-e

Of eventueel de raid-versies hiervan maar 'k denk dat als ik ooit toe ben aan raid, ik maar gewoon een apart kaartje koop...

Ik heb al verschillende reviews gelezen en ben dr nog nieteen tegengekomen die ze alledrie tegenover elkaar zet.

Prijs maakt me in principe niet zoveel uit, hoewel het natuurlijk mooi meegenomen kan zijn...

Ohja, ik heb me nog nooit bezig gehouden met overklokken (behalve dan mn PIII 450 die ik 13 hele mHz omhoog gekrickt heb :9) maar was wel van plan dr ooit iets mee te gaan doen *D

Verdere onderdelen voor pc:
-Antec sx1030 ec
-athlon xp 1700+
-512 mb ddr (merk ligt dr maar net aan waar 'k et koop)
-60 Gb Maxtor D740x (is ata133, maar dat maakt qua mobo niet uit)
-Ati radeon 7500
-Liteon 12x10x32 cd-rw
-Pioneer 106s retail
-Soundblaster Live 1024 player

En dan nog de koeler.... ik kwam terecht bij de alpha PAL8045 met de een of andere fan drop, maar vroeg me af of dat ding wel fatsoenlijk zonder rare fratsen op die 3 mobo's te pleuren valt......

Bedankt voor de hulp alvast :) groeten en tijd om die zilverspray uit mn haar te wassen *D bedankt klasgenoten.....

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 19:42
Asus a7v266-e zou ik je afraden als je wil overclocken/tweaken zeg maar....

ik heb hem ook, heeeel stabiel daar niet van, makkelijk te installeren, maar dat fannetje dat op de chipset zit is erg brak :( dit fannetje maakt raar geluid en vliegt er denk ik binnen de korste keren uit :(

en het mobo is niet erg overclock vriendelijk heb ik dus gehoord maar ik heb het zelf nog niet getest

maar verder weet ik het ook niet precies mischien dat iemand anders het weet :)

• Rick2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Van de drie genoemde boarden zal het ABIT KR7A de beste keuze zijn als je wilt overclocken.
Kwa stabiliteit zullen alle boarden hetzelfde presteren.
Kwa snelheid is het ABIT de snelste.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

ik heb de msi k7t 266pro2 en die bevalt me prima,niks geen problemen mee na de laatste bios update en ik vind hem zeer stabiel,zit alleen geen fannetje op de heatsink van de chipset maar die plaats ik zelf op(niet dat het echt nodig is maar ja,tweakers he??)

Verwijderd

Ik zal zelf kiezen voor MSI die is over het algemeen wat sneller en stabieler met overclocken dan die asus en abit komt NOOIT bij mij het huis is slechte producten veel doa.... maar das echter mijn mening

Verwijderd

ik heb de msi k7t 266pro2 en die bevalt me prima,niks geen problemen mee na de laatste bios update en ik vind hem zeer stabiel,zit alleen geen fannetje op de heatsink van de chipset maar die plaats ik zelf op(niet dat het echt nodig is maar ja,tweakers he??)

Verwijderd

huh?? sorry maar hier ging iets fout met mn browser

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 22:40 schreef _MRT_ het volgende:

en het mobo is niet erg overclock vriendelijk heb ik dus gehoord maar ik heb het zelf nog niet getest
Easy Overclocking

ASUS A7V266-E offers the most overclocking options available to maximize your system performance.

Easy DIP Switch or JumperfreeTM overclocking from BIOS

Flexible CPU Core Voltage Adjustments in 0.05V increments over defaults

Accurate 1MHz adjustments of system-bus-frequency

Adjustable VIO memory voltage

Adjustable FSB/PCI/MEM ratio

Rock-solid stability
Niet dus :)

Ik ben juist alleen maar goede ervaringen met Asus, ook wat overklokken betreft, ding blijft zo stabiel als iets.

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 19:42
Op woensdag 12 december 2001 22:45 schreef MREn het volgende:

[..]

[..]

Niet dus :)

Ik ben juist alleen maar goede ervaringen met Asus, ook wat overklokken betreft, ding blijft zo stabiel als iets.
hmm ja ik zei al, heb het zelf nog niet getest :) Het bordje is ook heeeel stabiel... alleen dat klote fannetje op de chipset :(

Verwijderd

ik heb die asus ook!! En ik heb hele nette overklok waarden!! kijk maar naar m'n sig!! :) Enneh, ik heb totaal geen last van dat fannetje!! Maar ja... Hij bevalt me zeer goed!!! en hele grote aanrader!!

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 23:28 schreef pjot het volgende:
ik heb die asus ook!! En ik heb hele nette overklok waarden!! kijk maar naar m'n sig!! :) Enneh, ik heb totaal geen last van dat fannetje!! Maar ja... Hij bevalt me zeer goed!!! en hele grote aanrader!!
nou ik heb niet de best ervaring met asus kwa overclocken
en het design is :r

ik zou echt voor een MSI gaan of Abit

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 23:35 schreef WebSniper het volgende:

[..]

nou ik heb niet de best ervaring met asus kwa overclocken
en het design is :r

ik zou echt voor een MSI gaan of Abit
tsja ik heb geen ervaring met msi en abit... hiervoor had ik een vaag merk, lees luckystar.... maar das echt om te :r

Dus iig op dit moment ben ik echt heel tevreden over m'n mobo... En btw, je kan wel slechte ervaringen hebben met asus, maar niet met dit mobo als ik je goed begrijp... Als je de reviews leest kom je alleen maar positieve berichten tegen... (ik dan) (zal wel niet goed gekeken hebben) :D

Verwijderd

Sorrie dat ik uit de toon val ( oftewel offtpic mobo's ) maar ik zou eigelijk voor een Epox 8KHA+ gaan met KT266A chipset of voor een IWILL XP333-R met Ali chipset en goeie dividers ;)

• Arjenn
  • Laatst online: 18-05 14:24
Ik ga toch maar voor de Abit :) Nu nog zoeken naar een goedkoop adres, denk dat maar op zoek ga in Duitsland, is een stuk goedkoper *D

Nog bedankt voor de reacties

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 20:20 schreef Arjenn het volgende:
Ik ga toch maar voor de Abit :) Nu nog zoeken naar een goedkoop adres, denk dat maar op zoek ga in Duitsland, is een stuk goedkoper *D

Nog bedankt voor de reacties
Kep hm er net inzitten met alpha ben setup kopiert nu bestanden :)

Keep you updated, so far so good.
Pagina: 1