Toon posts:

Edimax router en chello!

Pagina: 1
Acties:
  • 595 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
Welke instellingen moet ik gebruiken via pptp of dhcp.
En wat moet er ingevuld worden bij:
-pptp local ip address

-pptp ip netmask

-pptp remote ip address

Kan iemand me helpen, heb al gezocht in de search!!

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand me helpen ?????????

Verwijderd

begin is met pptp local io
10.0.0.150
en met je subnet
255.255.255.0

Verwijderd

remote is dan wel duidelijk neem ik aan?
10.0.0.138 >:)

sorry drukte 2 keer op submit dus ff verdeeld over 2 replies :)

Verwijderd

wat wil je precies doen of wat is de prob
als je geen verbinding krijgt met chello / internet dan moet je de mac van je chello netwerk kaart simuleren mocht je hier meer over willen weten als dit inderdaad is wat je probleem is dan kan ik wel helpen ,mocht dat het niet zijn dan zal ik je niet zo 1 2 3 kunnen helpen

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat ik geen verbinding krijg met chello.
Hij geeft aan:
Destination not currently reachable
or call back configured.
Weet jij wat dat inhoud.

Verwijderd

ik kon ook eerst geen verbinding krijgen met chello dus wat ik uit eindelijk heb gedaan is via start uitvoeren >>telnet 192.168.168.230<< gedaan dan krijg je een venster waar je wordt gevraagd om je password in te voeren zodra je dat hebt gedaan typ achter command>> reset system . de router zal da effe resetten waardoor je als hij klaar is weer opnieuw moet verbinden / of password moeten invoeren daarna druk je ctrl en E tegelijk in waardoor je de melding krijgt dat je in advanced modes bent . nu typ je >> "add profile ewanisp" "enter"
dan optie 1 en dan moet je ethernet kiezen
dan krijg je de vraag of je de mac adres wilt clonen kies ja dus "enter" dan moet je de mac adres van je netwerkkaart die je gebruikte voor internet die je via winipcfg hebt gekregen zodra je de mac adres hebt ingevoerd hebt dan weer natuurlijk enter dan krijg je de vraag of je ip routing enable wilt doen kies yes daarna bij get ip adres automatically weer yes en dan wordt er gevraagd voor je host name die kun je ook via winipcfg krijgen via start uitvoeren en dan enter en dan zou het moeten werken

hier nog de site met wat info kijk bij vraag 6 http://www.edimax.com/FAQ/FAQ_BRplus.htm

Verwijderd

dhcp, alles op auto , draait prima :)

edit : zal ff van mij specifiek opgeven....

Primary Setup >
LAN IP Address 10.10.10.100
WAN Type Dynamic IP Address [Change]
onder [Change] : Dynamic IP Address Obtain an IP address from ISP automatically
Host Name *leeg,niets invullen* (optional)
Renew IP Forever [v] Enable (Auto-reconnect)

edit : ik heb de BR6004

Verwijderd

Topicstarter
Harstikke bedankt Shalow
Het werkt >:) ik was er echt niet uitgekomen zonder forum van tweakers.
Ga zo door.
Groetjes Bopitje

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:34
Op woensdag 12 december 2001 23:13 schreef Shalow het volgende:
ik kon ook eerst geen verbinding krijgen met chello dus wat ik uit eindelijk heb gedaan is via start uitvoeren >>telnet 192.168.168.230<< gedaan dan krijg je een venster waar je wordt gevraagd om je password in te voeren zodra je dat hebt gedaan typ achter command>> reset system . de router zal da effe resetten waardoor je als hij klaar is weer opnieuw moet verbinden / of password moeten invoeren daarna druk je ctrl en E tegelijk in waardoor je de melding krijgt dat je in advanced modes bent . nu typ je >> "add profile ewanisp" "enter"
dan optie 1 en dan moet je ethernet kiezen
dan krijg je de vraag of je de mac adres wilt clonen kies ja dus "enter" dan moet je de mac adres van je netwerkkaart die je gebruikte voor internet die je via winipcfg hebt gekregen zodra je de mac adres hebt ingevoerd hebt dan weer natuurlijk enter dan krijg je de vraag of je ip routing enable wilt doen kies yes daarna bij get ip adres automatically weer yes en dan wordt er gevraagd voor je host name die kun je ook via winipcfg krijgen via start uitvoeren en dan enter en dan zou het moeten werken

hier nog de site met wat info kijk bij vraag 6 http://www.edimax.com/FAQ/FAQ_BRplus.htm
1 vraagje: doe je dat via je utp kabel of via com1 ?

• some
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
via utp kabel, com 1 gebruik je alleen als je via bijv hyperterminal werkt op je router. hij gebruikt gewoon telnet.

• marteltor
ok thanks, maar het is nog niet gelukt bij mij om hem te installen :'(

volgens paitor is het ip van de router gewijzigd, wat ook wel zo is...
hoe kom ik nu achter dat ip van die router?
ik heb namelijk geen null modem... :(

• some
als het ip van de router is gewijzigd kun je dat zien aan je gateway. als je ipconfig /all intikt in een dosbox krijg je de gateway te zien, dat is tevens het ip van je router

• marteltor
Op zaterdag 29 december 2001 13:53 schreef some het volgende:
als het ip van de router is gewijzigd kun je dat zien aan je gateway. als je ipconfig /all intikt in een dosbox krijg je de gateway te zien, dat is tevens het ip van je router
thanks voor je antwoord...
dit had ik al eens eerder gehoord, maar toen kreeg ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/ton.derouw/dos.png

:(

• marteltor
Op zaterdag 29 december 2001 14:59 schreef marteltor het volgende:

[..]

thanks voor je antwoord...
dit had ik al eens eerder gehoord, maar toen kreeg ik dit:
[afbeelding]

:(
oftewel: geen gateway en ook geen ip van router :(

• some
ah, sorry. jij werkt met w98. (k was in de veronderstelling dat je w2k of xp draaide)in w98 moet je in start > run > winipcfg doen, dan krij je een menuutje waar je je netwerk kaart (staat waarschijnlijk ndis 5.0 driver oid) moet selecteren dan krijg je daar je gateway te zien. (standaard gateway)

• marteltor
Op zaterdag 29 december 2001 19:22 schreef some het volgende:
ah, sorry. jij werkt met w98. (k was in de veronderstelling dat je w2k of xp draaide)in w98 moet je in start > run > winipcfg doen, dan krij je een menuutje waar je je netwerk kaart (staat waarschijnlijk ndis 5.0 driver oid) moet selecteren dan krijg je daar je gateway te zien. (standaard gateway)
thanks, ik ga het zo proberen :)

• marteltor
Op zaterdag 29 december 2001 19:22 schreef some het volgende:
waar normaal de gateway staat, staat bij mij helemaal niks :( helemaal leeg dus :(

wat nu te doen?!
ik dacht, ik pak die com1 kabel erbij...
aangesloten en opnieuw opgestart,
hyperterminal opgestart...
toen moest ik een nieuwe modem installeren;
dit ging niet...ik selecteerde namelijk 'seriele kabel tussen 2 pc`s' (of iets dergelijks), en daarna moet je zeggen op welke poort ie zit...dan moet je kiezen uit een lijstje, maar het lijstje is helemaal leeg :(

wat moet ik nu?!

thanks alvast

• some
#1 start hyperterminal op (start > bureau-accecoires > communicatie > hyperterminal)
voer een naam in voor de nieuwe connectie, selecteer com 1,
voer de volgende waardes in:
bits/sec: 19200,
data bits: 8,
parity: none,
stop bits: 1,
flow control: none

#2 zet dan de router uit en dan weer aan, in het console venster zie je 'loading firmware...'

#3 Wanneer je de message 'ready' ziet GELIJK (binnen 1 seconde) druk Control-C

#4 de router reset nu, wanneer dit gereed is zal de router alle default factory waarden weer hebben. (alle ingestelde waarden zullen weg zijn) en het password zal weer password zijn.

Als je je e-mail achterlaat dan zal ik je een pdf file sturen met de gebruiksaanwijzing van de router in het engels, kan ff niet zosnel de link meer vinden.

Verwijderd

waarom niet gewoon via web-interface ??

• some
omdat hij z'n ip van de router niet heeft en dus via de webinterface er niet op kan komen. (ook via telnet niet)

• marteltor
Op zondag 30 december 2001 22:12 schreef some het volgende:
omdat hij z'n ip van de router niet heeft en dus via de webinterface er niet op kan komen. (ook via telnet niet)
juist,
ik wil jou HEEL erg bedanken :) :) :)

ik was er anders nooit uitgekomen!
thanks!

btw, ik las in een ander topic over die pfd...hoe groot is die? ik hoorde ergens van 4.7 mb?! chello kan max iets van 1.5 aan ofzo, maar wil je aub die pfd emailen naar ***@chello.nl ?

thanks!!!! :)

edit: emailadres blijkt niet meer nodig, zie post hieronder :)

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
De manual van de router staat hier

• marteltor
Op zondag 30 december 2001 22:22 schreef GraveR het volgende:
De manual van de router staat hier
thanks! ik ga hem downloaden :)

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 22:14 schreef bopitje het volgende:
Hallo
Welke instellingen moet ik gebruiken via pptp of dhcp.
En wat moet er ingevuld worden bij:
-pptp local ip address

-pptp ip netmask

-pptp remote ip address

Kan iemand me helpen, heb al gezocht in de search!!
ligt eraan welke modem van chello dat je hebt als je een terayon of lancity hebt via dhcp en anders een vast ip inkloppen

• some
no problem :) , laat nog ff weten of het allemaal goed is gegaan. k heb zelf ook een tijdje lopen zoeken enzo voordat ik het een beetje begreep. suc6.

• marteltor
Op zondag 30 december 2001 21:40 hielp some marteltor ontzettend :)
thanks, het resetten is gelukt,
ik ga hem nu goed instellen :) (hopelijk :D :o )

ik denk dat ik eerst, het ip van de router vrij heb gegeven ofzo, waardoor de router geen ip meer had :)
gelukkig nu wel weer :)
nogmaals thanks

• some
mooi :Y)

veel succes verder

• marteltor
Op zondag 30 december 2001 22:44 schreef some het volgende:
mooi :Y)

veel succes verder
het is gelukt, ik zit nu vanaf een andere pc te internetten :)
alles doet het dus goed :)

Het configureren heb ik verder gedaan zoals Shalow zei,
dit ging perfect :)
dus shalow en some, ontzettend bedankt :)

Verwijderd

wat je ook had kunnen doen wat een hardware reset :)
dan was ie weer volledig op oude settings gaan staan.
had je weer bij de webinterface gekund.
owja de nieuwste (roelerende !!) firmware staat hiero :

http://www.amit.com.tw/download/firmware/ANB194a.BIN

Multi-Functional Broadband NAT Router (R1.94a) =)

• marteltor
Op maandag 31 december 2001 17:37 schreef psychic het volgende:

hoe doe ik dan een hardware reset (gewoon benieuwd)

en wat is zo goed aan die nieuwe firmware!?

Verwijderd

1) zit op een router een knopje :)
2) veel meer uitgebreidere functies (dhcp op mac , firewall beter in en uit controle, wake on lan voor andere pc/netwerkonderdeel en nog wel wat meer)

• marteltor
Op maandag 31 december 2001 18:54 schreef psychic het volgende:
1) zit op een router een knopje :)
2) veel meer uitgebreidere functies (dhcp op mac , firewall beter in en uit controle, wake on lan voor andere pc/netwerkonderdeel en nog wel wat meer)
het enige knopje wat ik zie is normal/uplink (en natuurlijk de power switch :P )

Verwijderd

voordat je het instellen gaat doen binnen de router..ip, mac simuleren enz...Moet ik dan eerst bij mijn bestaande pc waar ik chello op draai (zonder router er tussen) binnen dos het commando "ipconfig/release" doen, waardoor mijn bestaande ip van mijn internetpc wordt "losgelaten" en vervolgens de utp kabel die uit de kabelmodem komt direct in de spanningsloze router stoppen op "EWAN" en dan de router aanzetten, en dan de pc's aanzetten?? En dan instellen in de router het vooraf opgeschreven MAC adres van mijn chello-nic kaart invoeren in de router??

• marteltor
Op dinsdag 15 januari 2002 13:55 schreef -Witbier- het volgende:
voordat je het instellen gaat doen binnen de router..ip, mac simuleren enz...Moet ik dan eerst bij mijn bestaande pc waar ik chello op draai (zonder router er tussen) binnen dos het commando "ipconfig/release" doen, waardoor mijn bestaande ip van mijn internetpc wordt "losgelaten" en vervolgens de utp kabel die uit de kabelmodem komt direct in de spanningsloze router stoppen op "EWAN" en dan de router aanzetten, en dan de pc's aanzetten?? En dan instellen in de router het vooraf opgeschreven MAC adres van mijn chello-nic kaart invoeren in de router??
ik heb hem niet vrij gegeven,
gewoon m`n mac laten klonen klaar :7

Verwijderd

Is er nog een volgorde van het aan/uit zetten van de apparatuur bij de installatie?

• marteltor
Op dinsdag 15 januari 2002 15:08 schreef -Witbier- het volgende:
Is er nog een volgorde van het aan/uit zetten van de apparatuur bij de installatie?
het lijkt mij dat eerst alle stekkers er in moeten en dan pas aan doen. In die volgorde staat het tenminste in de handleiding!

Verwijderd

Op maandag 31 december 2001 17:37 schreef psychic het volgende:

En die is voor de 6004+? Hij mag dan wel dezelfde chipset hebben maar is hij ook 100% identiek?

• iznogood
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je sluit je pc gewoon aan op poort 1 van je router en vraagt het ip adres op. Dan surf je met IE naar de gateway die je krijgt als je het ip adres vernieuwd.

Ok nogmaals de chello-router-tutorial :

1 - Geef je chello ip vrij
2 - Sluit op je chello nic de router aan op poort 1
2 - Zorg dat je het macadres van je router hebt ( surf naar je gateway en lees deze af van de pagina die je krijgt. zie bovenstaande methode )
3 - Geef het router ip vrij
4 - Vul nu het macadres van je router in op de chello netwerkkaart.
5 - Sluit de chello netwerkkaart aan op het kabelmodem en vernieuw het ip
6 - Je krijgt nu een 10.x.x.x ip adres, surf nu naar de pagina http://chello.upc.nl ( zet de proxy en andere rommel uit. Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord. Je moet een serienummer en evt het macadres van je kabelmodem opgeven, deze staan op het modem zelf, je moet er eventueel het voetje vanaf slopen )
7 - Als de pagina doorlopen is vernieuw je het ip en je krijgt nu een ip uit de chello range.
8 - Geef het ip vrij, haal het macadres van de router weer uit je netwerkkaart en sluit de router aan. De router krijgt nu gewoon een chello ip :)
9 - Bedank me voor de handige info.

Just as Good

Pagina: 1