Toon posts:

[NAV 2002] headers leeg in infected mailjes *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik kwam dus thuis van het werk en had de volgende melding op mijn beelscherm staan

Afbeeldingslocatie: http://www.efsnl.nl/img/virus.jpg

Okay, à la... dat snap ik nog wel (is trouwens een temp bestand van de installatie van norton zelf, das wel vreemd)

Maar toen opende ik Outlook Express en had het volgende mailtje:
Norton AntiVirus heeft het volgende e-mailbericht verwijderd omdat het was geïnfecteerd met een virus:

Van:
Aan:
Onderwerp:
En dit snap ik dus niet ??? Kan iemand mij dit uitleggen... ???

Verwijderd

Dat betekent dat Norton je virus safe heeft weggegooid en maakt dus zelf die e-mail aan ik heb ook maar dan in eudora
Sweat dreams :z :z : z

Verwijderd

Topicstarter
Maar waarom krijg ik niet te zien van wie die email was.... want dat stond er dus niet

• Lars The 18th
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Werkt goed die NAV2002 ...heeft hier ook al een aantal e-mails met virus onderschept :)

Verwijderd

Als ik op die mail dubbelklik zie ik achet de header norton antivirus het afkomstige e-mail adres staan.
Maar ik gebruik Eudora ik weet niet hoe dat bij outlook zit.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, hier krijg ik dat dus niet te zien.

Ik vind het ook erg raar dat er geen afzender, topic enzo vermeld worden...

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Nog zoiets, kreeg laatst een mailtje van de postmaster hier met daarin het volgende:
Virusscanprogsel heeft een e-mail onderschept van (mijzelf) aan (mijzelf) met daarin badtrans.
Ik heb geen badtrans, en ik stuur het al helemaal niet aan mezelf!! :?

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde probleem :(
Geen afzender te vinden in het mailtje, de header en ook niet in de activity log van NAV zelf.

Dit schiet echt niet op

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Aangezien die headers 99% van de gevallen toch zijn gefaked, heb je niets aan die adressen :)

Maar dat is geen antwoord op je vraag in de kick. Heb ook jij NAV 2002 zoals de topicstarter?

Is het trouwens Norton die de headers weghaalt, of zijn ze er gewoon niet? <-- schakel NAV een uit en kijk of ze er dan wel zijn. As je even leave mail on server instelt krijg je dezelfde mail weer.

offtopic:
Titeledit 'NAV 2002 vaag....' --> [NAV] headers leeg in infected mailjes

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Na het uitschakelen van NAV 2002 blijft informatie in de headers van de mailtjes weg.
Het enige wat in de header staat is:

From: Symantec Email Proxy
Subject: Symantec Email Proxy Deleted Message

en in het mailtje zelf:

Symantec Email Proxy deleted the following email message:

From:
To:
Subject:

Er scheen in 2002 al een bug geweest te zijn die er voor zorgde dat complete mails zoek raken door NAV, maar er scheen daarvoor ook al sinds die tijd een fix te zijn die in de live update verwerkt zit.
Dit probleem lijkt er een beetje op maar aangezien ik tussen toen en nu best wel live update heb gebruikt is dat ook niet de oplossing.

Verwijderd

Zoals je al zelf zei, NAV bug..
2002 wordt niet langer ondersteund --> pech gehad.
Pagina: 1