warez busts

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 11:00

markvt

Peppi Cola

Topicstarter
Dit staat ook op de frontpage, maar wat vinden de tweakers ervan ?

(veel sites en boards dicht uit voorzorg)

Edits:
http://www.zdnet.nl/News.cfm?id=14127&mxp=28
Douane belooft nieuwe acties tegen softwarepiraten
Een woordvoerder van de Amerikaanse douane laat weten dat de recente arrestaties van negen softwarepiraten nog maar het begin het zijn van een grootschalige campagne. Nieuwe acties tegen zogenaamde 'warez'-groeperingen worden al voorbereid.
En nog een dat het alleen VS. drink or die was:
http://www.zdnet.nl/News.cfm?id=14086&mxp=41

interview met bandido DOD council:
http://www.defacto2.net/apollo-x/bandido.htm
Trouwens zou ie gepakt zijn of niet, hij zegt in zijn interview niets illegaals te hebben :?
[biXen] :
Have you ever been close to getting busted or
anything like that ? Any incidents with members or
something ?

[BanDiDo] :
I cannot be busted, I have no warez here... And it
is not a crime to be in a group. I have however,
known many people who have been busted over
the years. Some due to their own stupidity, but
the majority due to "narcs". (Another unwelcome
part of the newbie attacks we suffer from)
Ik veroordeel WareZ scene, maarja soms is iets origineels gewoon te duur.

Trouwens holland hit pretty hard zou over speedFXP gaan heb ik gehoord ?

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

-->IT

• markvt

markvt

Peppi Cola

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 21:37 schreef DR het volgende:
-->IT
IT ?
What internet en telefonie gaat toch om software piraten ?

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

goeie zaak :)

• markvt

markvt

Peppi Cola

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 21:39 schreef MrRudi het volgende:
goeie zaak :)
Ga jij meer verkopen zeker ?

Verwijderd

Tja wat moet je hier nou van vinden.
Vind nogsteets dat de bedrijven het een beedje aan hunzelf de danken hebben.
Door behoorlijk dure spellen, dvdtjes en software.
Ach ja het is fout wat ze doen.

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Op woensdag 12 december 2001 21:41 schreef markvt het volgende:

[..]

Ga jij meer verkopen zeker ?
Beroep: Gamedeveloper ;)

Verwijderd

Ik verkoop niks, ik verkoop aan een publisher voor een vast bedrag. Dus hoeveel er verkocht wordt boeit me niks, dus nee daar zal ik zelf geen profijt van hebben behalve een stabiliserende markt in het algemeen wellicht. Maar het copyen groeide een beetje uit de klauwen imho, dus vind ik het een goeie zaak.

• markvt

markvt

Peppi Cola

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 21:43 schreef MrRudi het volgende:
Ik verkoop niks, ik verkoop aan een publisher voor een vast bedrag. Dus hoeveel er verkocht wordt boeit me niks, dus nee daar zal ik zelf geen profijt van hebben behalve een stabiliserende markt in het algemeen wellicht. Maar het copyen groeide een beetje uit de klauwen imho, dus vind ik het een goeie zaak.
Jij kent internationale developers he ?
Wat kost een spel als het aan een winkel gaat, volgens mij worden de prijzen ergens te hoog gehouden

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 21:46 schreef markvt het volgende:

[..]

Jij kent internationale developers he ?
Wat kost een spel als het aan een winkel gaat, volgens mij worden de prijzen ergens te hoog gehouden
Dit gebeurd in mijn ogen ook regelmatig, de FRS heeft er een handje van volgens mij. Met name de titels van UBI soft hebben een adviesprijs van UBI van 69,95, maar gaan net zo makkelijk nog voor 100 piek over de toonbank. Schandalig vind ik dat...eindelijk eens een publisher die beseft dat 100 piek wellicht wat te duur is gezien het grote aanbod en er 7 tientjes van maakt (PC dan he)...krijg je zoiets.

Ik weet niet precies hoe dat in Amerika zit, maar aangezien ik er morgen heenga zal ik wel eens rondvragen.

ps. de developer (zoals wij) bepalen de prijs niet, de publisher doet dat (zoals EA, Infogrames, Ubi Soft enz enz)

• markvt

markvt

Peppi Cola

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 21:48 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Dit gebeurd in mijn ogen ook regelmatig, de FRS heeft er een handje van volgens mij. Met name de titels van UBI soft hebben een adviesprijs van UBI van 69,95, maar gaan net zo makkelijk nog voor 100 piek over de toonbank. Schandalig vind ik dat...eindelijk eens een publisher die beseft dat 100 piek wellicht wat te duur is gezien het grote aanbod en er 7 tientjes van maakt (PC dan he)...krijg je zoiets.

Ik weet niet precies hoe dat in Amerika zit, maar aangezien ik er morgen heenga zal ik wel eens rondvragen.
Vind dat een kutstreek van de FRS dus, tijd voor een onafhankelijke gameshop dus.

Het zit klem met die prijzen een student zoals ik kan echt niet zoveel neertellen voor een game, trouwens speel bijna geen spellen maarja

• markvt

markvt

Peppi Cola

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 21:48 schreef MrRudi het volgende:

[..]

ps. de developer (zoals wij) bepalen de prijs niet, de publisher doet dat (zoals EA, Infogrames, Ubi Soft enz enz)
zelf publishen is geen optie ?

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 21:48 schreef markvt het volgende:

[..]

Vind dat een kutstreek van de FRS dus, tijd voor een onafhankelijke gameshop dus.
Die zijn er ook wel, alleen gaan die vaak mee in de prijzen. Ze kunnen vaak niet concurreren met de FRS dus passen ze zich wat aan. Veel kleine gameshops die geen superlocatie hebben (dus niet in de supergrote steden) hebben het ook allemaal moeilijk door het hoge copy gehalte.
Op woensdag 12 december 2001 21:51 schreef markvt het volgende:

[..]

zelf publishen is geen optie ?
Nee, praktisch niet...voor de consoles heb je een publishing license nodig en daar is veel geld voor nodig. Ten tweede kun je nog wel gaan publishen, de produktie kosten an sich zijn nog wel te doen, maar dan moet je het nog zien te distribueren, en daar moet je dus veel kanalen voor hebben. En als je die kanalen niet al hebt, dan is het ontzettend moeilijk om daar in te komen. Ik heb er in Nederland wel eens naar geinformeerd, maar rechtstreeks naar de retailer is niet te doen, de ketens als FRS, Bruna, Dixons etc. die kopen niet 1 produkt van die en 1 produkt van een ander, die willen 1 punt hebben waar ze alles kopen. Een grote distributeur dus, zoals Micromedia of Kenfil,.

• markvt

markvt

Peppi Cola

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 21:51 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Die zijn er ook wel, alleen gaan die vaak mee in de prijzen. Ze kunnen vaak niet concurreren met de FRS dus passen ze zich wat aan. Veel kleine gameshops die geen superlocatie hebben (dus niet in de supergrote steden) hebben het ook allemaal moeilijk door het hoge copy gehalte.
Als de prijs lager is dan de rest toch ook meer afzet ?

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 21:53 schreef markvt het volgende:

[..]

Als de prijs lager is dan de rest toch ook meer afzet ?
Ja maar dan ga je dus concurreren met de FRS in jouw stad, dat vind FRS niet leuk en dumpt even wat spullen die jij ook verkoopt en je kunt het vergeten. De FRS heeft niet alleen inkomsten van games, dus die kunnen zich dat veroorloven, een specifieke gameshop niet. (je publishing vraag heb ik boven er nog bij geedit)

• markvt

markvt

Peppi Cola

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 21:56 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Ja maar dan ga je dus concurreren met de FRS in jouw stad, dat vind FRS niet leuk en dumpt even wat spullen die jij ook verkoopt en je kunt het vergeten. De FRS heeft niet alleen inkomsten van games, dus die kunnen zich dat veroorloven, een specifieke gameshop niet. (je publishing vraag heb ik boven er nog bij geedit)
interessante slowchat ;)

Vind het opzich wel goed dat er zoveel gebusted zijn, maar ik ontwikkel zelf ook weleens een programma en als ik er geen inkomsten aan zou hebben zou ik ook niet leuk vinden.
Trouwens, al "jullie" GB games zijn ook illegaal te vinden op het net.
Zou je die kerels de nek niet willen omdraaien ?

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 22:02 schreef markvt het volgende:

[..]

interessante slowchat ;)

Vind het opzich wel goed dat er zoveel gebusted zijn, maar ik ontwikkel zelf ook weleens een programma en als ik er geen inkomsten aan zou hebben zou ik ook niet leuk vinden.
Trouwens, al "jullie" GB games zijn ook illegaal te vinden op het net.
Zou je die kerels de nek niet willen omdraaien ?
Nou die GB games daar zijn wij al voor betaald voordat ze de winkels ingaan, dus financieel merk ik er niks van. Dat bijvoorbeeld ons spel "Euroman" (wat voor 14,95 wordt verkocht) 1 week voor de release op Twilight staat maakt me veel kwader. 15 piek dat spel man, das toch de fokking moeite niet? Hebben we maanden aan gewerkt, en er bijna niks op verdiend. Dank u Twilight, zeer vriendelijk.

Dat van die GB games vind ik ook niet echt leuk natuurlijk, maar minder erg. De Gameboy Color/Advance markt is een heel stuk minder copy gevoelig, je moet tenslotte speciale hardware hebben om een flashrom te maken.

• markvt

markvt

Peppi Cola

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 22:07 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Nou die GB games daar zijn wij al voor betaald voordat ze de winkels ingaan, dus financieel merk ik er niks van. Dat bijvoorbeeld ons spel "Euroman" (wat voor 14,95 wordt verkocht) 1 week voor de release op Twilight staat maakt me veel kwader. 15 piek dat spel man, das toch de fokking moeite niet? Hebben we maanden aan gewerkt, en er bijna niks op verdiend. Dank u Twilight, zeer vriendelijk.

Dat van die GB games vind ik ook niet echt leuk natuurlijk, maar minder erg. De Gameboy Color/Advance markt is een heel stuk minder copy gevoelig, je moet tenslotte speciale hardware hebben om een flashrom te maken.
hmmz, begrijp jouw standpunt steeds meer, schaam me eigenlijk voor een paar dingen die ik heb op cd.

Maar wat Twilight jullie levert is natuurlijk een klote streek, maarja ze moeten hun miljoenen blijven behouden.
Hoe komen ze aan zo'n game vraag je dat maar eens af :7

Om een gb spel te piraten ben je al meer kwijt dan een origineel dus waarom zou je ?

Verwijderd

Ach... ik denk dat het de meeste vooral om de kick gaat... Niet echt om het geld, alhoewel het een mooie bijkomer is. Vooral de groups die nou zijn gebusted hebben er (toch?) geen voordeel bij?

• markvt

markvt

Peppi Cola

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 22:33 schreef TheRaptoR het volgende:
Ach... ik denk dat het de meeste vooral om de kick gaat... Niet echt om het geld, alhoewel het een mooie bijkomer is. Vooral de groups die nou zijn gebusted hebben er (toch?) geen voordeel bij?
nee, die worden volgens mij toch wel gesponsert door TL en kornuiten

Verwijderd

DIt is nog maar het begin van alle troep in de wereld opruimen ook valt erop dat ze hard tegen mp3 bezig zijn weinig websites met werkende links nog...

• markvt

markvt

Peppi Cola

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 22:36 schreef Breez-r het volgende:
DIt is nog maar het begin van alle troep in de wereld opruimen ook valt erop dat ze hard tegen mp3 bezig zijn weinig websites met werkende links nog...
nou, ik ga naar google typ in mp3 en 3/4 van de sit eheeft wel werkende links hoor

Trouwens, ze moeten usenet ook eens aanpakken :)
Das de grootste distro off them all

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 22:24 schreef markvt het volgende:

[..]

hmmz, begrijp jouw standpunt steeds meer, schaam me eigenlijk voor een paar dingen die ik heb op cd.

Maar wat Twilight jullie levert is natuurlijk een klote streek, maarja ze moeten hun miljoenen blijven behouden.
Hoe komen ze aan zo'n game vraag je dat maar eens af :7
?
Via een figuurtje bij de perser...meestal. Altijd wel een of andere idioot die al het nieuws ff snel kopieert.

• markvt

markvt

Peppi Cola

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 23:18 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Via een figuurtje bij de perser...meestal. Altijd wel een of andere idioot die al het nieuws ff snel kopieert.
eik cd's maken met een eenmalige code waarmee ze op jullie site kunnen inloggen waarna ze de patch downloadne met hun naam erin en dan pas spel kunnen spelen, staat het spel hopelijk niet voor de realese date op een warez cdke.
Trouwens als je cd's echt goed wilt beveiligen ask me;)

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op woensdag 12 december 2001 23:44 schreef markvt het volgende:

[..]

eik cd's maken met een eenmalige code waarmee ze op jullie site kunnen inloggen waarna ze de patch downloadne met hun naam erin en dan pas spel kunnen spelen, staat het spel hopelijk niet voor de realese date op een warez cdke.
Trouwens als je cd's echt goed wilt beveiligen ask me;)
dat gaat toch ook niet werken joh

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• markvt

markvt

Peppi Cola

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 23:47 schreef Flat© het volgende:

[..]

dat gaat toch ook niet werken joh
Als die dwazen die rippen duurt et wat langer en voor de consumenten doe je er een andere code bij in het boekje lijkt me stug dat de drukker en de perser allebei een mannetje hebben

• Mary Wana
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Oke laatste post hierover , ik vergelijk mezelf neit met de MAFFIA ik zeg alleen maar dat het allemaal om respect draait! dus lees voortaan beter

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• markvt

markvt

Peppi Cola

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 23:50 schreef funkflex het volgende:
Oke laatste post hierover , ik vergelijk mezelf neit met de MAFFIA ik zeg alleen maar dat het allemaal om respect draait! dus lees voortaan beter

voorruit dan ;)
lees ff de standpunten hierboven ook door en zie welke schade een kleine developer er door heeft !

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Op woensdag 12 december 2001 23:52 schreef markvt het volgende:

[..]

lees ff de standpunten hierboven ook door en zie welke schade een kleine developer er door heeft !
dat snap ik wel maar ik legde gewoon ff uit hoe het zat in de "echte" warez wereld

PS: wil je ff je post editen? mijn quote veranderen? was een beetje hard tegenover die andere figuur thnx

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• markvt

markvt

Peppi Cola

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 23:54 schreef funkflex het volgende:

[..]

dat snap ik wel maar ik legde gewoon ff uit hoe het zat in de "echte" warez wereld

PS: wil je ff je post editen? mijn quote veranderen? was een beetje hard tegenover die andere figuur thnx
Ik weet ook wel hoe de boel in elkaar steekt hoor :+
Alleen vindt ik dat een game van enkele 10tjes niet gepiraat moet worden, als je 60,= over hebt voor een twilight waarom dan gaan 15,- voor een game :?

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Op woensdag 12 december 2001 23:57 schreef markvt het volgende:

[..]

Ik weet ook wel hoe de boel in elkaar steekt hoor :+
Alleen vindt ik dat een game van enkele 10tjes niet gepiraat moet worden, als je 60,= over hebt voor een twilight waarom dan gaan 15,- voor een game :?
het ging mij echter wel meer om het respect wat je krijgt

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

Op woensdag 12 december 2001 23:54 schreef funkflex het volgende:
Dus je hebt wel respect voor iemand die ff een cd kopieert voordat ie onder de persen gaat, maar niet voor de mensen die de produkten ontwikkelen?
Sorry hoor. Ik bedoel het niet als flame, de "echte warez wereld" ken ik niet en daar ben ik trots om. Tuurlijk ben ik niet roomser dan de paus, ik heb ook wel wat "extended demo's :P" maar ik probeer gewoon te betalen voor wat ik gebruik. Doe ik in de supermarkt nl. ook. Als ik de prijs te hoog vind, zoek ik een ander programma wat ook doet wat ik wil wat goedkoper is. Ik heb een hoop discussies gelezen, en heb nog nooit een 'geldig' argument gehoord om warez goed te keuren (om het zo maar eens te noemen). Die andere thread vind ik een beetje l33t en flamerig gedoe, misschien kun je hier een reactie opgeven zonder het alleen maar over respect te hebben? (ik heb nl. respect voor de mensen/bedrijven die de mankracht en uren in het ontwikkelen van een produkt willen steken terwijl ze weten dat ontzettend veel mensen er niet voor _willen_ betalen, niet voor iemand die een regcode weet te fixen, of voor de officiele release al een kopie heeft (wat ik soms ook wel knap vind, daar niet van)).

Exact expert nodig?

• markvt

markvt

Peppi Cola

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 23:58 schreef funkflex het volgende:

[..]

het ging mij echter wel meer om het respect wat je krijgt
respect respect, in de coding scene heb je meer respect en je neemt geen inkomsten van een bedrijf weg door van ze te stelen (8>

• markvt

markvt

Peppi Cola

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 23:59 schreef Crazy_D het volgende:

[..]

niet voor iemand die een regcode weet te fixen, of voor de officiele release al een kopie heeft (wat ik soms ook wel knap vind, daar niet van)).
knap ?

We pakken een dwaas laten die bij een Cd pers bedrijf werken en laten hem alle cd's meepikken :7 nee, das knap.

En pikken van je eigen baas is wel errug laf hoor.

Hoe dacht je dan dat ze voor de rls date aan iets komen, jah laten pikken

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Op woensdag 12 december 2001 23:59 schreef Crazy_D het volgende:

[..]

Dus je hebt wel respect voor iemand die ff een cd kopieert voordat ie onder de persen gaat, maar niet voor de mensen die de produkten ontwikkelen?
Sorry hoor. Ik bedoel het niet als flame, de "echte warez wereld" ken ik niet en daar ben ik trots om. Tuurlijk ben ik niet roomser dan de paus, ik heb ook wel wat "extended demo's :P" maar ik probeer gewoon te betalen voor wat ik gebruik. Doe ik in de supermarkt nl. ook. Als ik de prijs te hoog vind, zoek ik een ander programma wat ook doet wat ik wil wat goedkoper is. Ik heb een hoop discussies gelezen, en heb nog nooit een 'geldig' argument gehoord om warez goed te keuren (om het zo maar eens te noemen). Die andere thread vind ik een beetje l33t en flamerig gedoe, misschien kun je hier een reactie opgeven zonder het alleen maar over respect te hebben? (ik heb nl. respect voor de mensen/bedrijven die de mankracht en uren in het ontwikkelen van een produkt willen steken terwijl ze weten dat ontzettend veel mensen er niet voor _willen_ betalen, niet voor iemand die een regcode weet te fixen, of voor de officiele release al een kopie heeft (wat ik soms ook wel knap vind, daar niet van)).

Verwijderd

Ik snap het hele gedoe met respect niet :? Wat voor respect moet ik voor iemand hebben die, zeg GTA3 voor de PC, een maand heeft voor de release? Wat voor respect verdient zo iemand? Hij heeft met z'n fikken van spullen af te blijven die niet van hem zijn. Beroepscriminelen verdienen geen respect. Er is niets "stoers" aan een film hebben voordat ie in de bioscoop draait...een film GEZIEN hebben voordat ie in de bioscoop draait omdat je door de studio wordt uitgenodigd voor een voorpremiere, dat is stoer. Iets stelen is echt niet stoer, en in sommige gevallen, zoals boven reeds genoemd, diep en diep triest.

Als ik alles goed begrijp is Razor1911 nu de lul? "Een groep met historie" lees ik dan, dat klopt, 15 jaar software kraken en jatten. Respect. Ik "meen" me te herinneren (niet zeker) dat ze vroeger nog wel eens een demootje in elkaar draaiden voor de Amiga? Of waren dat anderen? Hadden ze beter kunnen blijven doen imho.

Vaak wordt gezegd " kopieren is niet echt stelen " en in principe klopt dat ook wel, het is meer fraude. Maar iemand die de Goldmaster kaapt en hem voor release gaat verspreiden heeft wel iets wezenlijks gestolen. Vandaar dat ik die termen ook gebruik in het verhaal hierboven.

• Crazy D

Crazy D

Op donderdag 13 december 2001 00:03 schreef markvt het volgende:
knap ?

We pakken een dwaas laten die bij een Cd pers bedrijf werken en laten hem alle cd's meepikken :7 nee, das knap.

En pikken van je eigen baas is wel errug laf hoor.
Ik bedoelde eigenlijk het regcode fixen cq. andersoort kraken...
Ff iemand opzoeken die bij het juiste bedrijf werkt is een kwestie van zoeken ;)

Exact expert nodig?

• markvt

markvt

Peppi Cola

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 00:09 schreef MrRudi het volgende:

Vaak wordt gezegd " kopieren is niet echt stelen " en in principe klopt dat ook wel, het is meer fraude. Maar iemand die de Goldmaster kaapt en hem voor release gaat verspreiden heeft wel iets wezenlijks gestolen. Vandaar dat ik die termen ook gebruik in het verhaal hierboven.
Goldmaster : voor de leken
CD die geperst gaat worden dus de allerlaatste final die ook in de winkel komt (in een doosje)

• markvt

markvt

Peppi Cola

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 00:09 schreef Crazy_D het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk het regcode fixen cq. andersoort kraken...
Ff iemand opzoeken die bij het juiste bedrijf werkt is een kwestie van zoeken ;)
Das ook lame hoor, vind je het cool om een programma te kraken waarop ik een nieuwe versie met die regkey disabled moet uitbrengen ?

• markvt

markvt

Peppi Cola

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 00:09 schreef MrRudi het volgende:

Als ik alles goed begrijp is Razor1911 nu de lul? "Een groep met historie" lees ik dan, dat klopt, 15 jaar software kraken en jatten. Respect. Ik "meen" me te herinneren (niet zeker) dat ze vroeger nog wel eens een demootje in elkaar draaiden voor de Amiga? Of waren dat anderen? Hadden ze beter kunnen blijven doen imho.
Jah dat doen ze nog steeds geloof ik, alleen hadden ze een afsplitsing ofzo die ging in pc warez?
Daarstrax gelezen op een andere site.

Dat respect gedoe wil ik je wel uitleggen hoor Rudi, drop me maar een mail want dat zit ingewikkeld in elkaar

• markvt

markvt

Peppi Cola

Topicstarter
iedereen is naar bed, vanavond check ik deze thread nog wel ff om hem te schoppen

• shorty
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

shorty

tralalalala!

gooi deze thread aub dicht... hoort hier ten eerste niet echt huis, en ten tweede weet niemand hier waar ze over praten. tnx.

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 00:15 schreef markvt het volgende:

[..]

Jah dat doen ze nog steeds geloof ik, alleen hadden ze een afsplitsing ofzo die ging in pc warez?
Daarstrax gelezen op een andere site.

Dat respect gedoe wil ik je wel uitleggen hoor Rudi, drop me maar een mail want dat zit ingewikkeld in elkaar
Oh ik *denk* het respect idee van de warezpiepels wel te begrijpen hoor. Ik vecht alleen aan dat het iets is waar je respect voor moet krijgen. Ik heb ook wel bewondering voor sommige hackers enzo hoe ze schijnbaar met gemak door sommige onmogelijke beveiligingen inkomen. Die bewondering wordt echter pas respect als ze met hun kundigheid andere geen schade toebrengen. Iets wat dus voor niemand in de Warez scene geld, of je nu moderator, nieuwsgroep eigenaar, hacker of trader bent. Respect? Ze weten niet eens wat het woord inhoudt. Ze hebben alleen de definitie, hoe toepasselijk, gejat.
Op donderdag 13 december 2001 00:18 schreef ThAcRoW het volgende:
gooi deze thread aub dicht... hoort hier ten eerste niet echt huis, en ten tweede weet niemand hier waar ze over praten. tnx.
Dat het niet echt in IT thuishoort ben ik met je eens, maar ik vind het toch wel een redelijk zinnige discussie, zonde om hem te sluiten. Wellicht is het makkelijker als je even uitlegt wat je met je tweede opmerking bedoeld. Kunnen we daar ook over discussieren.

• Crazy D

Crazy D

Op donderdag 13 december 2001 00:13 schreef markvt het volgende:
Das ook lame hoor, vind je het cool om een programma te kraken waarop ik een nieuwe versie met die regkey disabled moet uitbrengen ?
Niet cool, wel knap. Ik kan het niet. Zal als je weet hoe het moet vast oersimpel zijn en 't intresseert me ook helemaal niet eigenlijk, maar in die zin vind ik het wel knap als ze een regkey generator maken.
Lame, ben ik met je eens.
(hoewel wel soms verdraait handig als ik weer eens een demo'tje check waarbij 2/3 van de functies niet werkt :( dat geeft mij niet de kans het echt uit te proberen, en zal ik het in 1e instantie opzij leggen en verder kijken. Ik heb redelijk recent bv the Bat en MDaemon gekocht nadat ik een paar dagen met alle wat ik ermee wilde had kunnen stoeien. Geen disablede (:?) menu's, gewoon alles was mogelijk, en dat vind ik keurig. Al snap ik wel waarom sommigen een deel disablen, als klant maakt dat het niet handig... alsof je 1 minuut per nummer op een cd mag luisteren. Leuk, maar van de muziek waar ik hou (nummers van 15 minuten) zegt 1 minuutje me ook niet veel. En zo zie ik het dus ook met software).

(hmm beetje langdradig?....)

Exact expert nodig?

• Crazy D

Crazy D

:?
Leg het me maar uit. Als ik niet "wil weten hoe het zit" had ik de draad niet gelezen, en al helemaal niet gereageert.

Exact expert nodig?

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:06

AMDFreak

Intel is zo..

Zijn er al wat maatjes opgepakt?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• markvt

markvt

Peppi Cola

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 00:19 schreef Crazy_D het volgende:

[..]

Niet cool, wel knap. Ik kan het niet. Zal als je weet hoe het moet vast oersimpel zijn en 't intresseert me ook helemaal niet eigenlijk, maar in die zin vind ik het wel knap als ze een regkey generator maken.
Lame, ben ik met je eens.
Een regkey maker is ook niet zo ingewikkeld, ga niet het hele proces uitleggen maar voor mijn eigen progromma had ik een vriend een paar codes gegeven en die vertelde gewoon hoe mijn algorithme werkte :(
Trouwens waterdicht kan je het nooit maken maar dat terzijde.
Die keygen dingen zijn opzich wel grappig zoals winzip er is een keygen, oplossing iedereen die het gekocht heeft een nieuwe key geven met een ander algorithme, mogelijkheid : NOPEz

Snap wel dat je een testversie wat langer wilt proberen , maar er wordt teveel misbruik van gemaakt.

• markvt

markvt

Peppi Cola

Topicstarter
Hoho, hij is gemoved door de SA admin dus daarom hierzo das nie mijn fout.
En de andere threads waren mass flamy dit was meer om wat meningen te horen dus niet flamen hiero.

• Crazy D

Crazy D

Op donderdag 13 december 2001 15:08 schreef markvt het volgende:
voor mijn eigen progromma had ik een vriend een paar codes gegeven en die vertelde gewoon hoe mijn algorithme werkte :(
_Dat_ is hetgeen wat ik er knap aan vind. Niet een bruteforce ding, maar de logica erachter ontdekken. Ik kom niet veel verder dan a=1 en b=2 :+
Snap wel dat je een testversie wat langer wilt proberen , maar er wordt teveel misbruik van gemaakt.
Het gaat mij niet om het langer proberen (hoewel dat zoals bij winzip wel prettig is ;) ik gebruik overigens powerarchiver6, legaal gratis), maar om de (zo goed als) volledige functionaliteit. Van mij mag iedere demo een 7 dagen gebruiken limiet hebben (niet 7 dagen na installatie, maar op 7 verschillende datums 'm kunnen gebruiken), bij vrijwel alle software heb ik dan wel voldoende inzicht of het iets is wat ik wil kopen of niet.

Jammer dat ThAcRoW en funkflex niet met argumenten komen waarom warez wel zo tof is (ik heb het niet over handig, dat snapt iedere gek wel :P) en waarom wij dat helemaal niet begrijpen... ik kom nl. niet verder dan dat het handig is en je een hoop geld bespaart, maar m'n avondeten jatten i.p.v. kopen bespaart me ook geld dus da's geen reden.

Exact expert nodig?

• markvt

markvt

Peppi Cola

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 15:56 schreef CrazyD_at_work het volgende:

[..]

_Dat_ is hetgeen wat ik er knap aan vind. Niet een bruteforce ding, maar de logica erachter ontdekken. Ik kom niet veel verder dan a=1 en b=2 :+
[..]
kan ik inmiddels ook doorgronden, zo moeilijk is dat niet zie de win95 key vergelijk er maar een paar en zie welk getal er door iets deelbaar is en dat is bij iedere key
(d'r is er een deelbaar door 7 bij alle verschillende keys de rest maakt niet uit :?)

maarja, nu kan ik mijn algorithmes wel een stuk moeilijker maken 8-)

• markvt

markvt

Peppi Cola

Topicstarter
btw as and addon to my winzip story :)
Het gaat hier om wat ze ertegen kunnen doen, weinig omdat ze dan de echte betalende allemaal een nieuwe key moeten geven,

regkey = te blokken
keygen = bijna niet te blokken

• Crazy D

Crazy D

Op donderdag 13 december 2001 16:07 schreef markvt het volgende:
btw as and addon to my winzip story :)
Het gaat hier om wat ze ertegen kunnen doen, weinig omdat ze dan de echte betalende allemaal een nieuwe key moeten geven,
Bulletproof FTP heeft (of heeft gehad?) een check op de site om te zien of de regcode legaal is. Maja dat kan nog prima, aangezien je zonder internet vrij weinig aan een ftp client hebt. Met Winzip is dat natuulijk iets lastiger...

Exact expert nodig?

• markvt

markvt

Peppi Cola

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 16:20 schreef CrazyD_at_work het volgende:

[..]

Bulletproof FTP heeft (of heeft gehad?) een check op de site om te zien of de regcode legaal is. Maja dat kan nog prima, aangezien je zonder internet vrij weinig aan een ftp client hebt. Met Winzip is dat natuulijk iets lastiger...
iedere keer die key checken als het programma opstart wat een dataverkeer, 1x helpt niet hoor.
Maarja dan krijg je voor iedere versie een crack

• markvt

markvt

Peppi Cola

Topicstarter
updated bovenste post met wat meer info.

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 00:19 schreef MrRudi het volgende:

Dat het niet echt in IT thuishoort ben ik met je eens, maar ik vind het toch wel een redelijk zinnige discussie, zonde om hem te sluiten. Wellicht is het makkelijker als je even uitlegt wat je met je tweede opmerking bedoeld. Kunnen we daar ook over discussieren.
omdat de mensen in deze thread denken dat het gaat om http warez of kazaa/napster of zelfs fxpboarden..

terwijl het om crackers/couriers/siteops/suppliers en topsites etc.. gaat

http://moonlit.net/~sober , de link in de allereerste post is zwaar outdated

• markvt

markvt

Peppi Cola

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 20:39 schreef lill_cuz het volgende:

[..]

omdat de mensen in deze thread denken dat het gaat om http warez of kazaa/napster of zelfs fxpboarden..

terwijl het om crackers/couriers/siteops/suppliers en topsites etc.. gaat

http://moonlit.net/~sober , de link in de allereerste post is zwaar outdated
Dat snapten die deuzen in mijn klas ook al nie 8-)

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 21:36 schreef markvt het volgende:

ik denk dat je beter richting utwente/tue kan kijken ipv zo'n lam board

• Crazy D

Crazy D

Op donderdag 13 december 2001 18:21 schreef markvt het volgende:
iedere keer die key checken als het programma opstart wat een dataverkeer, 1x helpt niet hoor.
Maarja dan krijg je voor iedere versie een crack
Gebeurde 1 keer per dag (niet per definitie wanneer je 'm opstarte). Zal uiteraard wel te kraken zijn, maar ik hoorde een hoop mensen die altijd bullet gebruikte klagen dat het niet normaal meer werkte, en dat ze voortaan cuteftp gingen gebruiken, dus 't hielp allicht iets...

Exact expert nodig?

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:27
Op donderdag 13 december 2001 20:56 schreef lill_cuz het volgende:

[..]

ik denk dat je beter richting utwente/tue kan kijken ipv zo'n lam board
hm, denk toch eerder zo'n board.. heb tenminste nog niet gehoord dat er ook iemand van utwente/tue gepakt is.. :? correct me if I'm wrong.. maar ben wel benieuwd..

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 20:58 schreef devv05 het volgende:

hm, denk toch eerder zo'n board.. heb tenminste nog niet gehoord dat er ook iemand van utwente/tue gepakt is.. :? correct me if I'm wrong.. maar ben wel benieuwd..
ik bedoel daarmee dat alle 'topsites' (ftp) down zijn, dus geen pre of iets dergelijks mogelijk

fxpboards etc.. is totaal niet de point van de busts

• markvt

markvt

Peppi Cola

Topicstarter

[..]

Ik weet het ook niet, ken maar een iemand op de uttwente zal het hem eens vragen (die is niet online dus :()

Waarom zijn deze releases in het rood:
http://www.isonews.com/releases.php3?section=ripgame
&
http://www.isonews.com/releases.php3?section=game

releases zijn kwijt ofzo ?

• markvt

markvt

Peppi Cola

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 21:04 schreef lill_cuz het volgende:

[..]

ik bedoel daarmee dat alle 'topsites' (ftp) down zijn, dus geen pre of iets dergelijks mogelijk
Bijna allemaal, en die nog draaien draaien ook niet echt hard meer.

ik las op die site die in de bovenste post staat dat iedereen zijn ip uit de log wil hebben die niet gebusted is.

Verwijderd

zie nix

btw: isonews != de scene, gewoon info site

• markvt

markvt

Peppi Cola

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 21:10 schreef lill_cuz het volgende:
zie nix

btw: isonews != de scene, gewoon info site
lama, maar er staat maar weinig op vandaag he (is sarcastisch bedoelt !)

die zijn rood omdat die zijn toegevoegd na de laatste visit van me

Verwijderd

lees je mijn posts niet ? :Z

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:27
..en verwacht zeker de komende dagen nog maar ff niks nieuws..

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

[..]

Ik weet in ieder geval dat een bepaalde mp3 site van de utwente is gebust. Maar dat was paar weken geleden al.

• markvt

markvt

Peppi Cola

Topicstarter
Wat schieten ze er trouwens mee op, op die bovenste site staat ×××× perm. closed

wedden dat ze zodra ze kunnen weer terug zijn, de eerste releases zijn alweer aan het rondgaan (welke weet ik niet) maar diverse niet gepakte groepen gaan gewoon door.

En ze zullen toch wel terugkomen

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 17:41

qless

...vraag maar...

Op donderdag 13 december 2001 20:58 schreef Crazy_D het volgende:

[..]

Gebeurde 1 keer per dag (niet per definitie wanneer je 'm opstarte). Zal uiteraard wel te kraken zijn, maar ik hoorde een hoop mensen die altijd bullet gebruikte klagen dat het niet normaal meer werkte, en dat ze voortaan cuteftp gingen gebruiken, dus 't hielp allicht iets...
Gewoon leechftp gebruiken = gratis en zeer goed 8-)

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 21:36 schreef markvt het volgende:

niet over dingen praten waar je nix van af weet ok?

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:24

Freak187

geen

.nl is niks gebeurd.
Tuurlijk gaan alle sites ff down, ze wachten ff de storm af.

Kia Niro-EV 2024

• markvt

markvt

Peppi Cola

Topicstarter
Op vrijdag 14 december 2001 14:38 schreef Koeschaap het volgende:

[..]

niet over dingen praten waar je nix van af weet ok?
heb het ook maar gehoord hoor, en kan initial post nietmeer wijzigen

• markvt

markvt

Peppi Cola

Topicstarter
myth releases gaan gewoon door,

is dit hun laatste release geweest:
12.12-master.rallye-myth & music.addon-myth

Ze verspreiden alleen niet meer via topsites, die info heb ik uit een nieuwsgroep gehaald de .zipjes zijn ook op usenet te vinden, alleen wat moet je ermee ?

Dus ze komen zelfs als het vuur heet is in aktie, krijgen ze dan meer respect ofzo ?

Pagina: 1