[Avifile] bij openen X crash

Pagina: 1
Acties:

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 21:56
Nou dacht ik, leuk ik zal dat Avifile ook eens downloaden en installeren. En tjah, het zal ook wel eens in 1 keer goed gaan, anywayz. Ik open een DivX en zodra ik hem dubbelklik dan crasht mijn X en gaat ie terug naar de console:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Fatal server error:
Caught signal 11.  Server aborting

When reporting a problem related to a server crash, please send
the full server output, not just the last messages.
This can be found in the log file "/var/log/XFree86.0.log".
Please report problems to xfree86@xfree86.org.

xinit:  connection to X server lost.
wmaker warning: got signal 1 (Hangup) - exiting...

Hoe kan dit, enne belangrijker nog, hoe krijg ik het wel werkend?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op woensdag 12 december 2001 21:31 schreef PluueeR het volgende:
dan crasht mijn X en gaat ie terug naar de console:
code:
1
2
Fatal server error:
Caught signal 11.  Server aborting

Hoe kan dit, enne belangrijker nog, hoe krijg ik het wel werkend?
signal 11 is _meestal_ een geheugenfout, m.a.w. je zal een DIMM o.i.d. hebben , die niet helemaal tof is.. Heb je wel een s zelf een kernel gecompileerd ? Want die zal er waarschijnlijk met exact dezelfde foutmelding uitknallen.. Gebruik ook maar eens de search, dan kom je er vast wel een paar artikeltjes over tegen..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• PluueeR
Ik heb al 'tig' kernels op deze bak gecompiled en nog nooit ergens last van gehad, maar ik zal het zo nog eens testen speciaal voor jouw :)

• PluueeR
Kernel bakken werkt gewoon

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op woensdag 12 december 2001 21:42 schreef moto-moi het volgende:
signal 11 is _meestal_ een geheugenfout, m.a.w. je zal een DIMM o.i.d. hebben , die niet helemaal tof is.. Heb je wel een s zelf een kernel gecompileerd ? Want die zal er waarschijnlijk met exact dezelfde foutmelding uitknallen.. Gebruik ook maar eens de search, dan kom je er vast wel een paar artikeltjes over tegen..
Nee, signal 11 is segmentation fault. Dit houdt in dat het programma geheugen addresseert dat het niet mag of kan adresseren.
Brak geheugen kan hier inderdaad een oorzaak van zijn, dus als een programma waarvan je weet dat het niet 'uit zichzelf' segv-t (zoals gcc) op de meest rare momenten sig11 krijgt, dan is slecht ram hoofdverdachte ja...

Maar als X telkens segvt als je aviplayer start, en dan ook echt elke keer, en verder nooit licht het waarschijnlijk toch ergens anders aan...

Verwijderd

Welke versie van X (X <= 4.0.1 werkt niet lekker samen met Xv), welke videokaartmodules (nvidia.com's drivers zijn niet betrouwbaar in welke omgeving dan ook) en welke versie van avifile heb je hiet hier over :?

• PluueeR
XFree86: 4.1.0
AviFile: 0.53.5

Ik heb een 3Dfx Voodoo 3 3000 met de standaard driver uit X zonder DRI.

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 09:08 schreef PluueeR het volgende:
XFree86: 4.1.0
AviFile: 0.53.5

Ik heb een 3Dfx Voodoo 3 3000 met de standaard driver uit X zonder DRI.
Probeer de avifile-0.6 series eens. Welke output gebruikt avifile? Xv of SDL? In case of SDL, welke SDL-versie heb je? Die is misschien ook aan een upgrade toe (zie http://www.libsdl.org).
Pagina: 1