Toon posts:

The FED en FBI zijn weer bezig :(

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 470 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-01 15:49

Apache

amateur software devver

damn erg jammer, natuurlijk zitten hier ongeloofelijk veel lamers die zeggen dat ze dit goed vinden, daar :r ik op, ze hebben niet alles legaal, dat weet iedereen!

Ik vind dit echt zwaar klote, maar hoop voor de mensen die opgepakt zijn dat ze helemaal niet te zwaar worden aangepakt, uiteindelijk zijn het gewoon mensen die met computers bezig waren, en geen misdadigers die verdienen om opgesloten te worden en in hun h*l gepakt te worden.

Ik heb het de laatste dagen de dingen gevolgd en veel uitspraken gelezen zoals:

"Als iedereen de software zou kopen zou het goedkoper zijn"

terwijl een Belgische gamedeveloper daarover zei:

"Goedkoper maken kan niet, wij moeten ook ons brood verdienen"

Imo maakt illegale software/fxp/ftp deel uit van het net en de hele software markt, er word al gekopieerd sinds het begin van games en dezelfde game developers bestaan nog steeds omdat niet iedereen alles illegaal heeft noch legaal, als je een spel leuk vind zijn er echt wel mensen die het kopen, soms geef je gedownloade games die je hebt weg omdat je ze niet leuk vind, maar vaak genoeg ben ik de dag erna naar de gamesboer gehold om dat spel te kopen wat ik anders niet had gedaan zonder de full te spelen!

Iig respecteer ik die mensen en hoop dat het voor hun zal meevallen.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik kan melden dat de mp3 scene niet echt als doel was gesteld dus daarmee zal het meevallen, het is meer de iSO en de DivX scene die in de zeik is gelopen.....

er word op het moment van schrijven door mp3 groepen gewoon door gereleased.

en zoals iemand al meldde, er zal de komende tijd weinig tot geen nieuwe mensen worden aangenomen :'(

Verwijderd

do not underestimate the power of organisations.
(tweezijdig)

zwaar klote, mede omdat als ik als ik de illegale dingen van mijn pc moet halen ik kan formatten.

hackers gaan wraak nemen, dat weet ik nu al, en het zal nooit dood gaan, er zal altijd wel een groep zijn die het aandurft (opnieuw) te beginnen.
Ikzelf heb er weinig verstand van (/me = 14) maar kheb een goede vriend die erin zit.

en nu niet zeiken dat ik het allemaal legaal moet kopen
ik ben 14, mag nog geen baantje, en krijg maar 12.50 per week, daar koop je geen spel voor.
en ik speel weinig spellen langer dan 2 maanden ofzo, dat is die 100 piek niet waard...

Verwijderd

Op zaterdag 15 december 2001 22:08 schreef Apache het volgende:
damn erg jammer, natuurlijk zitten hier ongeloofelijk veel lamers die zeggen dat ze dit goed vinden, daar :r ik op, ze hebben niet alles legaal, dat weet iedereen!

Ik vind dit echt zwaar klote, maar hoop voor de mensen die opgepakt zijn dat ze helemaal niet te zwaar worden aangepakt, uiteindelijk zijn het gewoon mensen die met computers bezig waren, en geen misdadigers die verdienen om opgesloten te worden en in hun h*l gepakt te worden.

Ik heb het de laatste dagen de dingen gevolgd en veel uitspraken gelezen zoals:

"Als iedereen de software zou kopen zou het goedkoper zijn"

terwijl een Belgische gamedeveloper daarover zei:

"Goedkoper maken kan niet, wij moeten ook ons brood verdienen"

Imo maakt illegale software/fxp/ftp deel uit van het net en de hele software markt, er word al gekopieerd sinds het begin van games en dezelfde game developers bestaan nog steeds omdat niet iedereen alles illegaal heeft noch legaal, als je een spel leuk vind zijn er echt wel mensen die het kopen, soms geef je gedownloade games die je hebt weg omdat je ze niet leuk vind, maar vaak genoeg ben ik de dag erna naar de gamesboer gehold om dat spel te kopen wat ik anders niet had gedaan zonder de full te spelen!

Iig respecteer ik die mensen en hoop dat het voor hun zal meevallen.
Van mij mag je daarop :r heb ik geen probleem mee. Ik heb al mijn spellen legaal, of je me nu gelooft of niet, dat interesseert mij weer niets. En ja ik was 1 van die lamers die het een goede zaak vond, en nog steeds vind. Ik besef ook wel dat het echt niet gaat uitsterven, en dat er nog genoeg over zijn en er wel weer nieuwe gaan komen. Een beetje fatsoenlijke tegenwerking mag er echter best zijn. Je opmerking over "dezelfde gamedevelopers zijn er nog steeds" is natuurlijk grote bullshit, er zijn er velen verdwenen de afgelopen jaren (zeker in Nederland) en het wordt er echt niet beter op, zeker niet voor de kleinere developers. Alleen de groten blijven relatief eenvoudig overeind en meestal niet zonder steun van nog grotere bedrijven zoals Vivendi/Univeral (oa Blizzard en Sierra). Activision bijvoorbeeld heeft nog wel winst gemaakt, zo'n 50 miljoen dollar en dat hebben ze alleen te danken aan de Tony hawk spellen, alle andere spellen draaien verlies. Remedy (van Max Payne) heeft vet verlies gedraaid op Max Payne, en dat was game of the year. Dat zegt alles.

• Apache

Apache

amateur software devver

ok, maar jij werkt, ik heb niet echt geld teveel, als ik een game kan kopen moet ik meestal eerst bij m'n ouders langs, op school krijgen we VB (:r) leerkracht heeft gewoon in het begin van het jaar gezegd: dat zullen jullie wel ergens kunnen downloaden

Iig zou ik het niet kunnen kopen.

Maar zoals ik zei bijna niemand heeft ook alles illegaal, maar ik vind het erg vaag dat bvb Max Payne verlies heeft geleden, terwijl dat spel echt de moeite was en die ben ik officieel gaan kopen (hoewel ik 3 uur nadat ik hem gekocht had hij uit was) maar dat maakt geen verschil, het was een topper en zo'n games verdienen om gekocht te worden.

Ik vind zeker dat er ietwat steun moet zijn voor game developers, maar ik denk niet dat dit veel gaat veranderen, volgens mij was er een goede harmonie, ik ga iig hierdoor niet meer games kopen of downloaden, kopen gaat gewoon niet omdat ik er het geld niet voor heb.

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 00:26 schreef Apache het volgende:
ok, maar jij werkt, ik heb niet echt geld teveel, als ik een game kan kopen moet ik meestal eerst bij m'n ouders langs, op school krijgen we VB (:r) leerkracht heeft gewoon in het begin van het jaar gezegd: dat zullen jullie wel ergens kunnen downloaden

Iig zou ik het niet kunnen kopen.

Maar zoals ik zei bijna niemand heeft ook alles illegaal, maar ik vind het erg vaag dat bvb Max Payne verlies heeft geleden, terwijl dat spel echt de moeite was en die ben ik officieel gaan kopen (hoewel ik 3 uur nadat ik hem gekocht had hij uit was) maar dat maakt geen verschil, het was een topper en zo'n games verdienen om gekocht te worden.

Ik vind zeker dat er ietwat steun moet zijn voor game developers, maar ik denk niet dat dit veel gaat veranderen, volgens mij was er een goede harmonie, ik ga iig hierdoor niet meer games kopen of downloaden, kopen gaat gewoon niet omdat ik er het geld niet voor heb.
Een heel begrijpelijk verhaal waar ik geen enkel probleem mee heb. Natuurlijk kun je als student niet elke maand alle nieuwe spellen kopen, zeker niet voor de prijzen die ervoor gevraagd worden (deze mogen ook van mij ook wel omlaag, en ik weet toevallig van Nintendo dat de retail prijzen van GBA spellen binnenkort omlaag gaan). Maar je kan je wel afvragen of je wel alle nieuwe spellen wilt hebben, ik niet, integendeel, er zijn elke maand misschien 1 of 2 spellen de moeite waard en voor de PC heb ik dit jaar ik geloof maar 3 of 4 spellen gekocht, de rest was crap. Alleen RTCW komt daar dit jaar nog wel bij denk ik. Toen ik net een PS2 kocht had ik er meteen twee spellen bij, daar heb ik 3 maanden mee gedaan voordat ik een nieuw spel kocht...een groot deel van de warez scene bestaat eigenlijk alleen maar voor en door mensen die alles downloaden, willen hebben, en kopieren zonder er een duidelijk motief voor te hebben. Het kopieren op zich is voor velen een hobby geworden, en dat is te triest voor woorden. Toen ik zelf nog student was had ik ook niet alles legaal, en zeker geen applicaties, die zijn onbetaalbaar. Spellen die ik leuk vond kocht ik wel, dan maar een weekend niet de kroeg in. het is maar waar je je prioriteiten legt.

En in het geval van je school moet de school voor thuislicenties zorgen als er van je verwacht wordt er thuis mee te werken. Dat je leraar dat heeft gezegd vind ik echt te schandalig voor woorden. Die man moet zich diep gaan schamen en zich eens af gaan vragen waar ie mee bezig is. Licenties voor scholen worden meestal goedkoper aangeboden. In mijn studententijd kregen we ook dBase IV enzo van school. (daar moesten we toen in programmeren ja :()

• Apache

Apache

amateur software devver

als ik een game download probeer ik het volledig uit te spelen, ik ben een casual gamer, ik ga bvb een game spelen omdat ik me verveel of om me te ontspannen, dus als ik een leuk game heb hou ik mij er mee bezig en hoef ik er niet perse een nieuw te downloaden wat ik toch maar in de kast gooi om zo maar te hebben.

School is trouwens begin dit jaar een ernstig probleem geweest, ik had nl enkel een linux bak in console mode (m'n servertje) waar ik zelfs niet op kon gotten (lynx), waarbij de leerkacht zei dat ik windows MOEST installeren met visual studio en office 2000 ... k'vond dat toen ook ongehoord en heb erover zitten klagen omdat ik daarvoor op mijn celly 433 4 maanden onder sid (debian unstable) heb zitten werken (en enkel klein beetje UT, QIII & veel gltron heb gespeel, officiele versie's en gltron is gpl ;)), ik was van plan ook op mijn nieuwe computer linux te draaien, maar jammer genoeg is dit er nog niet van gekomen door nog niet echt ondersteunde hardware (alles word sinds een korte tijd ondersteun als ik wat van cvs ga afhalen, maar installatie word moeilijk, maar hopelijk kan ik deze week ergens een 2.4 kernel gaan compilen en op een bootflop laden) maar waarschijnlijk zal ik voor school dus een dualboot moeten draaien :(

dat was trouwens al vrij off-topic :)

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 00:50 schreef Apache een vaag linux verhaal:

bla bla bla

dat was trouwens al vrij off-topic :)
Nee, dat was VOLLEDIG off topic :D

• Apache

Apache

amateur software devver

Op zondag 16 december 2001 00:57 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Nee, dat was VOLLEDIG off topic :D
Eerste 4 regels waren volledig on topic hoor ;)

• fw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-06-2025

fw

Op zaterdag 15 december 2001 22:37 schreef Cartman! het volgende:
Ik kan melden dat de mp3 scene niet echt als doel was gesteld dus daarmee zal het meevallen, het is meer de iSO en de DivX scene die in de zeik is gelopen.....

er word op het moment van schrijven door mp3 groepen gewoon door gereleased.

en zoals iemand al meldde, er zal de komende tijd weinig tot geen nieuwe mensen worden aangenomen :'(
mp3 scene doet voor een groot deel ook even een dutje.

T.net dbmerge: Nieuw account: fw (22068) || http://wow.allakhazam.com/profile.html?81039 WTB CTS/Mala :C

Verwijderd

Topicstarter
Op KK stond dat de FBI zelf een fxp board was gestart als dekmanter met 200 echte leden die niet wisten voor wie ze aan het uppen waren :D

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
2 stuks zelfs.

Nare praktijken :(

Gelukkig is dit niet in NL toegestaan.

• IceStorm
  • Laatst online: 20:35

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op zaterdag 15 december 2001 22:08 schreef Apache het volgende:
Vervelend voor je.

Ik vind het goed ja, klopt. Kopieren is gewoon simpelweg illegaal, punt.

Maar ik vind het ook jammer. Ik geef toe dat ik zelf ook regelmatig wat download. Maar een spel dat me bevalt koop ik. Simpel. Afgelopen jaar niet extreem veel gekocht maar komend jaar staan er weer een titel of 6 sowieso al op mijn 'koop lijst'.

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 01:38 schreef Bramk het volgende:
Op KK stond dat de FBI zelf een fxp board was gestart als dekmanter met 200 echte leden die niet wisten voor wie ze aan het uppen waren :D
geen fxp boards hoor,
topsites..

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 01:38 schreef Bramk het volgende:
De FBI is niet een FXP board gestart, maar een eigen RLS group, en ze hebben 200 hackers weten te strikken, die dus nu allemaal door de mand zijn gevallen....kvind et eigenlijk wel zwaar klote...Razor is er zelf mee gestopt, ViTe is opgepakt, DoD ook, DMN is d00d, en aan het aantal releases te zien zijn er nog veel meer gepakt. Merkt het ook aan de dumps/distros dat die niet veel meer worden bijgevuld. Mischien dat over een tijdje alles weer draait, maar denk dat het voorlopig ff rustig aan doen is in de scene. Blijf gewoon hoop houden, en over een tijdje kan er weer rustig ge'FXP'ed worden :+

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn ook te veel geruchten nu gaande!
De ene zeggen dat ViTE is gestopt en de andere zeggen weer opgepakt, ook wordt er van alles gelult over Razor, ook een goed vb. is weer dat de FBI een fxp board had, de een zegt niet waar topsites, andere beweert weer een rls group.

Dit is geen flame natuurlijk tegen mijn mede "sceners" maar hieruit blijkt wel weer dat er veel te veel geruchten zijn.

TFD

• fw

fw

Tja, betrouwbare bronnen doen vaak een wonder in zulke gevallen... :P

T.net dbmerge: Nieuw account: fw (22068) || http://wow.allakhazam.com/profile.html?81039 WTB CTS/Mala :C

Verwijderd

:'( :'( dit is niet om blij van te worden..

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 december 2001 13:28 schreef AuRal het volgende:
Tja, betrouwbare bronnen doen vaak een wonder in zulke gevallen... :P
en die heb ik ;)

• fw

fw

Op zondag 16 december 2001 16:18 schreef Bramk het volgende:

[..]

en die heb ik ;)
Valt nog er mee hoor als die bronnen jou vertellen dat het fxp boards waren in plaats van topsites (miniscuul verschilletje hoor ;)) :)

Verwijderd

Topicstarter
waren ook boarden ;)

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 18:43 schreef Bramk het volgende:
waren ook boarden ;)
dan zijn je bronnen niet echt 100% in orde hoor,
het waren topsites. 100% zeker weten

Verwijderd

Net goed >:)
ik zeg niet dat ik nooit iets down, maar opzich ben ik ertegen op de manier hoe b.v razor het doet.
zij verdienen geld omdat ze iets rippen waar mensen jaren aan hebben gewerkt, en de makers van het spel lopen daardoor veel geld mis.
opzich is het diefstal.
had mezelf al voorgenomen om niet meer te downen. (naah, misschien heel af en toe >:) )
Maar het is deels wel de eigen schuld van de fabrikanten, moeten ze het spul maar niet zo duur maken.
als ze voor een spel 20 piek vragen word er veel meer gekocht waardoor ze meer geld verdienen.

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-01 09:53

mvz

muziek verslaafde

post start = dom

want

iedereen `laying low` atm.
razor = niet opgerold, slechts 2 members arrested , PCiso divisie tijdelijk stop. FXP board = geen targets want iedere warez koe weet dat FXPboards afhangen van topsites/ distro's dus pak de bron en de FXPboards kappe ook wel met bestaan. alleen couriers/siteops/releasers/rippers/crackers hebbe de risk hier.

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 01:33 schreef xMvZx het volgende:
post start = dom

want

iedereen `laying low` atm.
razor = niet opgerold, slechts 2 members arrested , PCiso divisie tijdelijk stop. FXP board = geen targets want iedere warez koe weet dat FXPboards afhangen van topsites/ distro's dus pak de bron en de FXPboards kappe ook wel met bestaan. alleen couriers/siteops/releasers/rippers/crackers hebbe de risk hier.
Beginnen we weer :(
Het is altijd makkelijk om na de wedstrijd te beginnen zeiken! Toen deze thread was gestart ging inderdaad het gerucht rond dat Razor was opgerold! later bleek dat het om een aantal leden te zijn, dit is later in deze thread gebleken, maar nee hoor daar komt een ene meneer xMvZx aan, die na een week ff de thread starter gaat afzeiken! sorry hoor maar stop ff met flamen op mede-tweakers aub!

Verwijderd

Ik ben er ook mee eens dat een spel eerst getest moet worden en dan weet je zeker of het je bevalt en dan pas kopen. Ik heb rtcw en fs2002 van een vriend geleend en heel vaak gespeeld dus de replay value is hoog dus ga ik het kopen. Trouwens je zal een spel sneller kopen als het multiplayer heeft dan eentje zonder. CDKEY baby *D

• tazzman
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Zoals ik al eerder poste, iedereen in de scene weet waar die mee bezig is en als je dat niet weet, dan ben je verkeerd bezig. Moet je ook niet jammeren als je ineens de FBI voor de deur hebt staan, dat is de prijs die je betaald voor het hebben van een bekende naam in de scene.

We weten allemaal dat het niet mag en hey, ik heb ook niet alles netjes gekocht. Maar goed, ik handel er niet in, ik post geen crack requests (als een ISO niet werkt dan besef ik - in tegenstelling tot anderen - dat het MIJN probleem is, risico van het vak) en ik ben ook geen courier.

Waarom doe ik het? Vroeger omdat ik alle games wilde hebben, het verzamelen .. wat resulteerde in zolder VOL CD's (was eerst een zolder vol QIC-80 tapes en daarvoor 3,5" disks, daarvoor 5,25" floppies etc) ... maar ik speelde maar enkele games. Nu ben ik wat specifieker, ik download/copieer de games die ik wil bekijken... en vind ik een game echt de moeite waard, dan koop ik hem gewoon.

Vind ik hem niet de moeite waard, dan speel ik hem ook gewoon niet.

Het ligt er misschien aan dat ik tegenwoordig full time werk, een eigen huisje heb en ook voor een klein gezinnetje moet zorgen (vriendin + hond). Ik heb gewoon bar weinig tijd om games te spelen.

Mijn "Game tijd" is zeer kostbaar.. dus ik speel dan alleen games die ik echt leuk vind en die koop ik dan gewoon. Ik heb dus laatst FS2002 Pro en IL-2 gekocht omdat ik vind dat je Flightsims gewoon moet kopen.. :) Max Payne heb ik ook gekocht, Op. Flashpoint, Half-Life, Civ III etc etc.

Maar ik vind dat het je wel erg moeilijk wordt gemaakt. Zo kan je vaak gekochte games niet terug brengen als ze niet bevallen of gewoon niet willen lopen. "Nee, we nemen geen software terug". Wel raar, valt sofware dan ineens buiten de consumentenwetgeving? (het recht om goederen binnen 8 dagen terug te brengen). I don't think so, maar goed.. ga dat maar zo'n figuur in de winkel wijsmaken.

Het gevolg is dat na het kopen van 4 games waarvan er 3 te brak zijn voor woorden en 1 gewoon niet werkt, dat iemand wel gaat denken.. "u krijgt maar de ziekte, ik kopieer het wel van mijn buurjongen". En daar wordt NIETS tegen gedaan. De prijzen blijven kunstmatig hoor, sterker nog - ze zijn NOG duurder geworden.

En dat terwijl ik een DVD voor bijna de helft van de prijs kan kopen. Tis misschien appels met peren vergelijken maar zowel films als games zijn entertainment. Als games gewoon goedkoper worden, van BETERE kwaliteit en gameshops betere service geven dan worden er ook meer games gekocht.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 00:45 schreef gamer2001 het volgende:

Maar het is deels wel de eigen schuld van de fabrikanten, moeten ze het spul maar niet zo duur maken.
als ze voor een spel 20 piek vragen word er veel meer gekocht waardoor ze meer geld verdienen.
20 piek is wel een extreem voorbeeld, een gemiddeld spel is wel meer waard dan 20 piek. Het is daarnaast ook nog een onrealistische prijs, dan moet je er zoveel afzetten om je produktiekosten/marketingkosten terug te verdienen en ook nog de distributeur en de retailer mee te laten verdienen (en belasting te betalen). Gemiddelde prijs van 7 tientjes zou wel mooi zijn imho...100 piek voor elk spel is gewoon te veel.
Op maandag 17 december 2001 12:13 schreef tazzman het volgende:

Maar ik vind dat het je wel erg moeilijk wordt gemaakt. Zo kan je vaak gekochte games niet terug brengen als ze niet bevallen of gewoon niet willen lopen. "Nee, we nemen geen software terug". Wel raar, valt sofware dan ineens buiten de consumentenwetgeving? (het recht om goederen binnen 8 dagen terug te brengen). I don't think so, maar goed.. ga dat maar zo'n figuur in de winkel wijsmaken.
Probleem hierbij is natuurlijk dat niemand meer vertrouwd wordt, wellicht de vaste klanten. Maar als ik een winkel uitloop met een PC spel en die een dag later weer terugbreng denkt elke verkoper ook van "ahh brandertje thuis zeker". En geef ze eens ongelijk. Nu koop ik zelf veel, en altijd bij dezelfde winkel dus dat probleem heb ik niet, maar ik kan me die gedachtengang best voorstellen.

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dan moeten we allemaal maar weer lid worden van de biblotheek :+

Helaas zijn ze niet altijd up2date :'(

• tazzman
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Op maandag 17 december 2001 15:52 schreef MrRudi het volgende:

Probleem hierbij is natuurlijk dat niemand meer vertrouwd wordt, wellicht de vaste klanten. Maar als ik een winkel uitloop met een PC spel en die een dag later weer terugbreng denkt elke verkoper ook van "ahh brandertje thuis zeker". En geef ze eens ongelijk. Nu koop ik zelf veel, en altijd bij dezelfde winkel dus dat probleem heb ik niet, maar ik kan me die gedachtengang best voorstellen.
Dat kan heel goed zijn en ongelijk kan je ze niet geven maar we vergeten hier wel 2 belangrijke principes:

1. In deze rechtstaat ben je onschuldig tot het tegendeel bewezen is. M.a.w. men kan niet zo maar aannemen dat jij dat spel gekopieerd hebt. Weigeren om een spel terug te nemen omdat men mij ervan verdenkt het spel gekopieerd te hebben is volstrekt onjuist handelen. Wie is een winkelbediende om mij te beschuldigen van een strafbaar feit dat door geen enkele juridische instantie wordt bewezen? Overdreven, wellicht.. maar het komt er op neer dat ik direct schuldig wordt geacht aan diefstal. Dat is toch hetzelfde als iedereen die een gebruikte auto-radio wilt verkopen zal hem dan maar gestolen hebben? Zo'n gedachte gang is gewoon NIET acceptabel.

2. Het zal mij een bokworst zijn wat die mensen denken. Ook software valt onder de consumentenwetgeving en waarom zou er daarvoor ineens een uitzondering gemaakt worden?

In beide gevallen gaan de winkels over de scheef. En waarom moet de goede consument slachtoffer worden?

Want al deze maatregelen werken EXACT het tegenovergestelde in de hand, mensen kopieeren games omdat ze het spuug en spuug zat zijn 95 tot 120 piek uit te moeten geven .. en dan maar GOKKEN dat het spel A) leuk is of B) uberhaupt op je PC wilt lopen.

Je kan niet roepen "Piracy is slecht en boos en jullie zijn allemaal crimineel" als aan de andere kant de winkeliers net zo hard de wet met de voeten treden.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 16:33 schreef tazzman het volgende:

[..]

Dat kan heel goed zijn en ongelijk kan je ze niet geven maar we vergeten hier wel 2 belangrijke principes:

1. In deze rechtstaat ben je onschuldig tot het tegendeel bewezen is. M.a.w. men kan niet zo maar aannemen dat jij dat spel gekopieerd hebt. Weigeren om een spel terug te nemen omdat men mij ervan verdenkt het spel gekopieerd te hebben is volstrekt onjuist handelen. Wie is een winkelbediende om mij te beschuldigen van een strafbaar feit dat door geen enkele juridische instantie wordt bewezen? Overdreven, wellicht.. maar het komt er op neer dat ik direct schuldig wordt geacht aan diefstal. Dat is toch hetzelfde als iedereen die een gebruikte auto-radio wilt verkopen zal hem dan maar gestolen hebben? Zo'n gedachte gang is gewoon NIET acceptabel.

2. Het zal mij een bokworst zijn wat die mensen denken. Ook software valt onder de consumentenwetgeving en waarom zou er daarvoor ineens een uitzondering gemaakt worden?

In beide gevallen gaan de winkels over de scheef. En waarom moet de goede consument slachtoffer worden?

Want al deze maatregelen werken EXACT het tegenovergestelde in de hand, mensen kopieeren games omdat ze het spuug en spuug zat zijn 95 tot 120 piek uit te moeten geven .. en dan maar GOKKEN dat het spel A) leuk is of B) uberhaupt op je PC wilt lopen.

Je kan niet roepen "Piracy is slecht en boos en jullie zijn allemaal crimineel" als aan de andere kant de winkeliers net zo hard de wet met de voeten treden.
Ik zeg nergens dat de winkeliers juist handelen, dat even vooropgesteld. Maar het is wel het kip en het ei verhaal, waarom worden de eerlijke consumenten meteen met een scheef oog aangekeken als ze een spel komen terugbrengen -> dankzij al hun lieve medemensjes die maar alles kopieren wat los en vast zit. PC spellen zijn sowieso een probleem wat dat betreft, ja kan ze vaak niet spelen in de winkel zelf (moet geinstalleerd worden enz. enz.) en de kans dat het niet op je eigen PC loopt als het in de winkel wel draait is aanwezig. Daarom zijn consoles zo makkelijk :D
(geen anti-PC flame intended he jongens)

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wel leuk om te zien dat we nu een maand verder zijn en dat de releases je alweer om de oren vliegen.

't zal wel altijd een kat en muis spelletje blijven. Ik heb het te doen met de FBI :+ :P

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 21:22 schreef Lampie het volgende:
Tsja, het was een keer te verwachten he? :?
Ik vind het zelf wel jammer, maar t is niet het einde van de wereld.
dat is jouw mening :(

• fw

fw

Op woensdag 23 januari 2002 08:13 schreef Raven- het volgende:
Wel leuk om te zien dat we nu een maand verder zijn en dat de releases je alweer om de oren vliegen.

't zal wel altijd een kat en muis spelletje blijven. Ik heb het te doen met de FBI :+ :P
Ik vind dat de scene in z'n geheel toch nog wel redelijk op z'n bek ligt. Alles gaat een stuk moeilijker de laatste tijd.

• IceStorm

IceStorm

Op woensdag 23 januari 2002 11:03 schreef AuRal het volgende:
Ik vind dat de scene in z'n geheel toch nog wel redelijk op z'n bek ligt. Alles gaat een stuk moeilijker de laatste tijd.
Ben ik niet van mening, als je bijv ziet hoe vroeg MOHAA er al weer was.

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 11:18 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Idd...dat ze het tegen kunnen gaan is toch een illusie, wat dat betreft zijn de FBI en andere instanties aan een eindeloze taak begonnen. Maar goed, af en toe een klap uitdelen scheelt toch, kijk alleen maar naar de "paniek" die hier uitbrak over "wat moeten we nou"...*zucht*

Verwijderd

Om een oud topic maar omhoog te kicken :)
Ik wist niet waar ik het anders moest posten en het leek me zinloos om er een nieuw topic voor te starten.[quote]
In de release info texten van devidance vond ik deze tekst onderaan.
And always remember: we do this just for FUN. We are against any profit or commercialisation of piracy. In fact, we BUY all our own games with our own money, as we love game originals.
And if you like this game, BUY it. We did!
Zouden ze dit menen, of zeggen ze het om de FBI op afstand te houden?

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:15
Het lijkt me dat ze dat wel menen ja, net als ik. Ik down um meestal eerst, en blijkt ie zo leuk te zijn dat ik hem wil blijven spelen, dan koop ik hem.

Muv RPG's natuurlijk, die koop ik altijd ;)

There is no magic.

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 01:08 schreef gamer2001 het volgende:
Ik geloof best dat ze menen wat ze hier zeggen, want zij moeten hun software ook ergens vandaan halen en kopen het dus, maar je houdt hier echt de FBI niet mee tegen. Tuurlijk moet je een originele versie hebben van software die je gebruikt, maar het kraken ervan mag niet, en het verspreiden van illegale versies mag ook niet.

• fw

fw

Op woensdag 23 januari 2002 11:18 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Mja true, maar bijvoorbeeld het regelwerk gaat wel nog allemaal vrij traag. 't Is niet zo dat de releases zelf later zijn.
Schaarser zijn ze echter nog wel steeds, maar dat ligt ook weer niet alleen daaraan.

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Is het steeds groter worden van spellen/films (lord of the rings 4cd's bijvoorbeeld; die zie je nog niet in newsgroups binnenvliegen) ook geen beperkende factor op het verder verspreiden? (Voor die top-snelheden maakt het niet veel uit, maar voor de 'eind-verspreiding' misschien?)

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Op vrijdag 01 maart 2002 01:21 schreef Helsie het volgende:
Is het steeds groter worden van spellen/films (lord of the rings 4cd's bijvoorbeeld; die zie je nog niet in newsgroups binnenvliegen) ook geen beperkende factor op het verder verspreiden? (Voor die top-snelheden maakt het niet veel uit, maar voor de 'eind-verspreiding' misschien?)
Hmm dat denk ik niet, een beetje langer downloaden maakt ook niet uit.
En er is ook een 2cd divx versie van Lord of the Rings hoor ;)

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

• IceStorm

IceStorm

Op vrijdag 01 maart 2002 01:08 schreef gamer2001 het volgende:
Dat menen ze. De echte mensen in releasegroups kopen dingen die ze leuk vinden. Dat proberen ze andere mensen ook bij te brengen hoewel dat niet bij iedereen even goed lukt.

Het is overigens zo dat bijna elke group verplicht stelt dat hun mensen op hun eigen pc helemaal 0.0 illegale meuk hebben.

Verwijderd

Waarschijnlijk al gezegd, maar de FED en de FBI zijn/is hetzelde, de fed's is een scheldwoord voor het FEDeral bureau, maar dat heeft weer niets met het topic te maken.

Verwijderd

net als dat mensen refereren aan een groep die ik ken als razor1911 als Razor?

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op vrijdag 01 maart 2002 01:15 schreef fw het volgende:

[..]

Mja true, maar bijvoorbeeld het regelwerk gaat wel nog allemaal vrij traag. 't Is niet zo dat de releases zelf later zijn.
Schaarser zijn ze echter nog wel steeds, maar dat ligt ook weer niet alleen daaraan.
Warez en divx schaars? Sinds wanneer? (niet dat ik er gebruik van maak)

Verwijderd

ik zou dat ff weghalen :+

• pagani
  • Niet online
Ik maak overigens wel gebruik van divx, maar dat alleen omdat maya zulke giga raw videobestanden aflevert..

Verwijderd

een groot deel van de gereleaste games komt gewoon rechtstreeks van distributiecenters etc. af, dus met dat kopen zal het wel meevallen.

En dit is altijd een slechte periode voor releases, maar als het goed is komen er binnenkort weer wat grotere releases aan

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 10:12 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Dat menen ze. De echte mensen in releasegroups kopen dingen die ze leuk vinden. Dat proberen ze andere mensen ook bij te brengen hoewel dat niet bij iedereen even goed lukt.

Het is overigens zo dat bijna elke group verplicht stelt dat hun mensen op hun eigen pc helemaal 0.0 illegale meuk hebben.
dan heb ik de vraag aan jouw waarom ze het eigenlijk doen?
ik bedoel als ze hun eigen mensen verplichten om alles legaal te kopen en dat ook zo goed vinden, waarom zorgen ze er dan voor dat duizenden het illegaal kunnen spelen?

• TrehT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05-2022

TrehT

koelle

uhm ik lees dat ff snel door en bij de storys las ik dat 4 fbi agenten avec's pc IRC gemonitored hebben. Goh, dat deden ze een maand geleden ook al, hmm misschien is dit hetzelfde als wat er een maand geleden is gebeurd?

Oftewel dit is ontiegelijk oud nieuws.

[edit]iemand heeft dit topic gere-opened geees

TrehT.Gaat.Los met Intel Pentium2 350Mhz processor,incluis MMX technologhie met dotpich 2.4 gedeeld door interrupt negen is het nevenkwadratantregisterunit in het kwadraat. update ->Specs

• pagani
  • Niet online
Op vrijdag 01 maart 2002 15:21 schreef Hydrogen het volgende:

[..]

ik bedoel als ze hun eigen mensen verplichten om alles legaal te kopen en dat ook zo goed vinden, waarom zorgen ze er dan voor dat duizenden het illegaal kunnen spelen?
Wat dacht je van de kick van het hacken?

• IceStorm

IceStorm

Op vrijdag 01 maart 2002 15:21 schreef Hydrogen het volgende:
Ik denk om een paar redenen. Een ervan zal zeker zijn om het 'stoer' zijn.
Aan de andere kant, ik waardeer warez in het opzicht dat ze me de kans geven om veel spellen te spelen zonder dat ik ze allemaal hoef te kopen om te proberen. Echter, een spel dat ik leuk vind koop ik. Desnoods als budget titel maar ik koop het wel.

Ik denk ook dat ze het mede daarom doen. Om mensen te laten zien wat er is.

Misschien denk ik wel te positief hoor, ik weet dat veel mensen er misbruik van maken.

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 15:29 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Aan de andere kant, ik waardeer warez in het opzicht dat ze me de kans geven om veel spellen te spelen zonder dat ik ze allemaal hoef te kopen om te proberen. Echter, een spel dat ik leuk vind koop ik. Desnoods als budget titel maar ik koop het wel.

Misschien denk ik wel te positief hoor, ik weet dat veel mensen er misbruik van maken.
Het is voor hun ook een uitdaging om ten eerste de zooi te kraken en tentweede om sneller te zijn dan andere groepen :)

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 15:10 schreef johnnyv.nl het volgende:
Ik maak overigens wel gebruik van divx, maar dat alleen omdat maya zulke giga raw videobestanden aflevert..
:)

ikzelf maak veel gebruik van warez, maar alleen omdat alles zo duur is voor een jongen van 14
(geen baantje kunnen krijgen, niet genoeg zakgeld)

en thanks voor die link Johnnyv.nl :) ;) :P

Verwijderd

[..]

Ik vind dat ze eigenlijk schijnheilig bezig zijn. ze kopen wel alle games maar ondertussen releasen ze ze en zorgen voor vele illegale kopien. hierdoor maken ze dus eigenlijk de game industrie voor een deel kapot.

er zijn natuurlijk mensen zoals jouw die het spel ook echt kopen daarna, maar ik dnek dat zeker 90 % dit niet doet.

oftwel de release groups laten de mensen zien wat er allemaal is op games gebied, maar aan de andere kant zorgen ze erzelf voor dat dit steeds minder word

Verwijderd

Ik bedenk me ook opeens dat het knap is dat de speller warez ge-released worden voordat ze te koop zijn...
Hoe kunnen de releaserd hem dan al wel zelf wel kopen?
Oftewel, bullshit.

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 16:03 schreef gamer2001 het volgende:
Ik bedenk me ook opeens dat het knap is dat de speller warez ge-released worden voordat ze te koop zijn...
Hoe kunnen de releaserd hem dan al wel zelf wel kopen?
Oftewel, bullshit.
release groups hebben altijd mensen werken die games distribueren. daarom kunnen ze de games ook altijd eerder hebben dan dat ze te koop zijn.
Het gaat hier dan ook om dat ze de games naderhand nog moeten kopen, als ze het dus al hebben gereleased.

Verwijderd

[..]

Waarom heb je een illegale kopie nodig om te kijken of het spel goed is :? er komen toch ook demo's uit
OK die komen de laatste tijd vaak later uit dan de originele versie (zeeer slechte zaak :() maar ze komen er wel (voor de meeste spellen)

Jij bent misschien iemand die alsnog een originele versie koopt maar het merendeel niet.

Budget titels (zoals de platinum reeks voor de PSX/PS2) komen pas uit als de game een bepaald aantal exemplaren verkocht zijn.
Als men niet meer koopt komen er ook niet meer van dat soort reeksen.
Of bedoel je dat niet met budget titels ?
w8 jij gewoon net zo lang tot niemand het meer wil kopen en dan koop jij het spel zodat de verkoper er verlies op maakt.

Dit is trouwens niet als Flame bedoelt maar dit is bedoelt om te laten zien dat je op deze manier ook schade toebrengt (alleen het is wel goed dat je spellen koopt :P iets wat veel mensen niet doen :()

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 15:54 schreef Hydrogen het volgende:

[..]

Ik vind dat ze eigenlijk schijnheilig bezig zijn. ze kopen wel alle games maar ondertussen releasen ze ze en zorgen voor vele illegale kopien. hierdoor maken ze dus eigenlijk de game industrie voor een deel kapot.

er zijn natuurlijk mensen zoals jouw die het spel ook echt kopen daarna, maar ik dnek dat zeker 90 % dit niet doet.

oftwel de release groups laten de mensen zien wat er allemaal is op games gebied, maar aan de andere kant zorgen ze erzelf voor dat dit steeds minder word
ach kapotmaken is een groot woord...
Ikzelf game de laatste tijd veel minder, maar ik heb 1 à 2 maanden lang (in 2000 ergens) alle iSO releases gedownload en gebrand. De meeste games heb ik 5 minuten gespeeld. Maar zit er 1 game tussen die ik legaal zou willen bezitten? Niet echt. De meeste zijn waardeloze titels, die ik heel misschien zo voor een tientje, 15 gulden wel mee zou nemen, maar niet voor meer.

Er zijn imo nog maar weinig goede games die uit komen.
Dan heb je mensen die zeggen dat dat komt door de warez; Minder inkomsten = minder budget voor latere games, en dan krijg je relatief goedkope ripoffs.
Dan heb je ook nog mensen die zeggen dat warez zo populair zijn doordat er nog maar zo weinig goede (en betaalbare) games zijn. Tja.. beiden hebben een beetje gelijk. Games zijn absurd duur. Maar dat moet ook wel, want een bedrijf moet geen verlies draaien.

Warez maken de game developers wel kapot, maar als de developers betere games maken voor een redelijkere prijs denk ik dat ze de schade zelf wel veel kunnen herstellen. Sure, dankzij warez kunnen jonge developers nog maar moeilijk een publisher vinden. Maar als een game echt goed genoeg is, is er vast wel een publisher die de game uit wil brengen.

De toekomst van gamen ligt volgens mij toch echt bij de consoles, en ikzelf vind dat van de ene kant een welkome maar van de andere kant ook weer een slechte ontwikkeling. Welkom vanwege de lage drempel, want iedereen kan een console besturen. En slecht, omdat ikzelf niet echt van consoles houd.

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 16:26 schreef The_Snake het volgende:

[..]

ach kapotmaken is een groot woord...
Ikzelf game de laatste tijd veel minder, maar ik heb 1 à 2 maanden lang (in 2000 ergens) alle iSO releases gedownload en gebrand. De meeste games heb ik 5 minuten gespeeld. Maar zit er 1 game tussen die ik legaal zou willen bezitten? Niet echt. De meeste zijn waardeloze titels, die ik heel misschien zo voor een tientje, 15 gulden wel mee zou nemen, maar niet voor meer.
Voor jou waren er geen spellen die je anders niet zou kopen maar er zijn genoeg spellen die andere mensen anders wel gekocht hadden maar dat niet gedaan hebben omdat ze de illegale versie toch al hadden.
(Wat jij de moeite waard vind van een spel is een mening en niet een algemeen feit)
Er zijn imo nog maar weinig goede games die uit komen.
Dan heb je mensen die zeggen dat dat komt door de warez; Minder inkomsten = minder budget voor latere games, en dan krijg je relatief goedkope ripoffs.
Dan heb je ook nog mensen die zeggen dat warez zo populair zijn doordat er nog maar zo weinig goede (en betaalbare) games zijn. Tja.. beiden hebben een beetje gelijk. Games zijn absurd duur. Maar dat moet ook wel, want een bedrijf moet geen verlies draaien.
Het is belachelijk wat de spellen kosten maar ze moeten toch wat doen.
Ik hoop dat er een uitgever komt die de prijzen radicaal gaat verlagen (zoals bijv bij Serious Sam 2) en dat dat een suc6 word zodat meer dat doen.
Maar voorlopig wil niemand de eerste stap nemen (muv SS2)
Warez maken de game developers wel kapot, maar als de developers betere games maken voor een redelijkere prijs denk ik dat ze de schade zelf wel veel kunnen herstellen. Sure, dankzij warez kunnen jonge developers nog maar moeilijk een publisher vinden. Maar als een game echt goed genoeg is, is er vast wel een publisher die de game uit wil brengen.
idd heb je gelijk in.
Dat houd in dat er over 10 jaar nog maar 6 of 7 spellen uitkomen omdat die echt goed zijn en dat dat het enige is waar ze nog in durven te investeren (muv goedkope ripp-offs en poorten :()
De toekomst van gamen ligt volgens mij toch echt bij de consoles, en ikzelf vind dat van de ene kant een welkome maar van de andere kant ook weer een slechte ontwikkeling. Welkom vanwege de lage drempel, want iedereen kan een console besturen. En slecht, omdat ikzelf niet echt van consoles houd.
Ik ben 'bang' dat je gelijk heb
Spellen van bijv de GameCube zie ik het komende jaar niet gekraakt worden (hopelijk nooit) maar de spellen voor de PC blijven altijd bestaan (al zijn het alleen maar poorten)

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:18

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Alle games van de laatste tijden vind ik flut..

het enige dat ik nog speel is Counter-Strike of de goeie ouwe GTA ofsow :D :9

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

• pagani
  • Niet online
Op vrijdag 01 maart 2002 15:34 schreef Caspian het volgende:

[..]

:)

ikzelf maak veel gebruik van warez, maar alleen omdat alles zo duur is voor een jongen van 14
(geen baantje kunnen krijgen, niet genoeg zakgeld)

en thanks voor die link Johnnyv.nl :) ;) :P
Allen kun jij zo weinig met dance he ;)

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 16:44 schreef Gamegod het volgende:

[..]

Voor jou waren er geen spellen die je anders niet zou kopen maar er zijn genoeg spellen die andere mensen anders wel gekocht hadden maar dat niet gedaan hebben omdat ze de illegale versie toch al hadden.
(Wat jij de moeite waard vind van een spel is een mening en niet een algemeen feit)
Klopt. Maar dan nog denk ik dat er veel mensen er hetzelfde over dachten. Er waren geen vernieuwende games in die periode, muv misschien Black & White. Maar deze is zoals bekend ook behoorlijk hard geflopt.
Het is belachelijk wat de spellen kosten maar ze moeten toch wat doen.
Ik hoop dat er een uitgever komt die de prijzen radicaal gaat verlagen (zoals bijv bij Serious Sam 2) en dat dat een suc6 word zodat meer dat doen.
Maar voorlopig wil niemand de eerste stap nemen (muv SS2)
Tja.. das gewoon een vicieuze cirkel.
Er worden minder games verkocht dus de prijzen moeten omhoog, en daardoor worden er weer minder games verkocht enz.
idd heb je gelijk in.
Dat houd in dat er over 10 jaar nog maar 6 of 7 spellen uitkomen omdat die echt goed zijn en dat dat het enige is waar ze nog in durven te investeren (muv goedkope ripp-offs en poorten :()
Poorten hoeven in principe niet slecht te zijn. Er zijn genoeg games op consoles die de moeite van het poorten zeker wel waard zijn (muv de meeste xbox games, die IMO!! alleen gebouwd zijn om "mooi te zijn").
Een serie als fifa echter, is ieder jaar hetzelfde en is dus ook niet echt de moeite waard. Gelukkig heeft EA dit jaar de gameplay wel wat veranderd, maar het is toch altijd meer van hetzelfde
Ik ben 'bang' dat je gelijk heb
Spellen van bijv de GameCube zie ik het komende jaar niet gekraakt worden (hopelijk nooit) maar de spellen voor de PC blijven altijd bestaan (al zijn het alleen maar poorten)
Ach.. ik zou het geen ramp vinden op zich. Ik wilde toch al een console kopen, dus dit komt goed uit. Nu maar hopen dat deze games ook niet zo reteduur worden. Over een jaartje hoop ik hier toch wel een kastje onder de tv hebben staan. Kleur en vorm zijn nog niet bepaald :+

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 17:22 schreef The_Snake het volgende:

Er worden minder games verkocht dus de prijzen moeten omhoog, en daardoor worden er weer minder games verkocht enz.
Niet echt, de toenname van het kopieren, en (wat ik nog veel erger vind) het normaal vinden ervan, staat in geen verhouding tot de prijsstijgingen. Ik zeg niet dat ik niet vind dat de spellen te duur zijn, want dat vind ik ook. Maar om daar maar de kopieerwoede op af te schuiven is wel heel erg makkelijk. Software heeft voor 90% van de nitwits gewoon geen waarde (in tegenstelling tot hardware waar ze met honderden euro's tegelijk aan spenderen).

Wat ik trouwens nog steeds niet begrijp is die kopieerwoede, iedereen die spellen speelt heeft een bepaalde smaak. Toch leeched bijna iedereen maar alles wat er te vinden is...downloaden om te downloaden? Een veel gehoorde opmerking daarop is "het kan geen kwaad, want ik zou die spellen toch nooit gekocht hebben". Toch kan dat wel kwaad, want de 'klanten' van de 'kopieerfabrieken' houden de boel wel levend, en zorgen voor verdere verspreiding. Vraag en aanbod :)

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 17:36 schreef MrRudi het volgende:
Wat ik trouwens nog steeds niet begrijp is die kopieerwoede, iedereen die spellen speelt heeft een bepaalde smaak. Toch leeched bijna iedereen maar alles wat er te vinden is...downloaden om te downloaden? Een veel gehoorde opmerking daarop is "het kan geen kwaad, want ik zou die spellen toch nooit gekocht hebben". Toch kan dat wel kwaad, want de 'klanten' van de 'kopieerfabrieken' houden de boel wel levend, en zorgen voor verdere verspreiding. Vraag en aanbod :)
Mjah, toch vind ik dat eigenlijk wel hoor, ik verkoop dan wel geen cds ofzo. Maar ik vind 95% van de spellen ook gewoon zooi. Iets waar ik 2 uurtjes plezier aan heb vind ik geen E50,- waard.

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 16:59 schreef johnnyv.nl het volgende:

[..]

Allen kun jij zo weinig met dance he ;)
och, komt nog wel :P

• SkoolieDie
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Begrijp niet dat de Amerikaanse leden van de scene zich er mee bezig houden. Als je daar wordt gepakt ben je zo gruwelijk de lul. Kun meteen een paar jaar 'tossing the sald' oefenen in een helgevangenis....

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 21:06 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat de winkeliers juist handelen, dat even vooropgesteld. Maar het is wel het kip en het ei verhaal, waarom worden de eerlijke consumenten meteen met een scheef oog aangekeken als ze een spel komen terugbrengen -> dankzij al hun lieve medemensjes die maar alles kopieren wat los en vast zit. PC spellen zijn sowieso een probleem wat dat betreft, ja kan ze vaak niet spelen in de winkel zelf (moet geinstalleerd worden enz. enz.) en de kans dat het niet op je eigen PC loopt als het in de winkel wel draait is aanwezig. Daarom zijn consoles zo makkelijk :D
(geen anti-PC flame intended he jongens)
nu dit topic toch weer loopt....
Ik ben een fan van de pc maar dat klopt helemaal. Ik heb toch al een stuk of wat keertjes een pc spel moeten terugbrengen omdat et niet goed draaide (terwijl de specs en alles wel klopten). Dat is hoogst irritant. Het is me recent weer gebeurd. Ik heb me (na de zoveelste keer) dus nu maar voorgenomen altijd de demoversie testen, of je moet zeker weten dat-ie draait. Is er geen demo of twijfel je of ie werkt? Gewoon niet kopen.
Gelukkig kon ik het spel in kwestie terugbrengen, kreeg mijn geld terug.

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 17:36 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Niet echt, de toenname van het kopieren, en (wat ik nog veel erger vind) het normaal vinden ervan, staat in geen verhouding tot de prijsstijgingen. Ik zeg niet dat ik niet vind dat de spellen te duur zijn, want dat vind ik ook. Maar om daar maar de kopieerwoede op af te schuiven is wel heel erg makkelijk. Software heeft voor 90% van de nitwits gewoon geen waarde (in tegenstelling tot hardware waar ze met honderden euro's tegelijk aan spenderen).
Ik spendeer amper geld aan m'n pc, dus voor mij gaat dat niet op. Maar hardware is iets wat je MOET kopen. Je kunt een GeForce 3 niet kopieren. Ik wil het kopieren echt niet goed praten, want het is ook gewoon fout. Maar de schuld ligt echt niet alleen bij de leechers
Wat ik trouwens nog steeds niet begrijp is die kopieerwoede, iedereen die spellen speelt heeft een bepaalde smaak. Toch leeched bijna iedereen maar alles wat er te vinden is...downloaden om te downloaden?
downloaden om te downloaden ja. Het gaat de meeste mensen (dan praat ik ff over de WAREZ scene en niet over KaZaA of andere filesharingprogs) niet om de game. Het gaat om de datum die er voor staat. Hoe dichter die datum bij de dag van vandaag ligt, hoe meer hij er aan heeft. 0-day ;)
Mij ging het ook echt niet om de games, gewoon de kick van het verzamelen.
verder zeg je de "kopieerwoede", maar ik vind warez voor eigen gebruik (veel handelen met gedownloade isos is lame imo) niet echt kopieeren. Dat vind ik meer backuppen
Een veel gehoorde opmerking daarop is "het kan geen kwaad, want ik zou die spellen toch nooit gekocht hebben". Toch kan dat wel kwaad, want de 'klanten' van de 'kopieerfabrieken' houden de boel wel levend, en zorgen voor verdere verspreiding. Vraag en aanbod :)
Tja. Ik kopieer af en toe wel een game, maar dat zijn echt de games die populair zijn, en dat is echt maar 1 cdtje per 2 weken ofzo. Dat vind ik niet echt een kopieerfabriek, en ik heb ook niet het idee dat ik daarmee de developer benadeel. Ikzelf heb de cd voor de heb, en de koper had het spel anders ook gewoon niet gekocht. de grootste "handel" zit toch nog steeds in audio.

Ik denk dat als je filesharing programmas als KaZaA, Morpheus, Direct Connect enz. afsluit, de verkoop flink zou stijgen. Deze progs maken warez toegankelijk voor de grote massa, en juist DIE massa kan er niet mee omgaan. ze handelen openlijk met cds, en iedereen download maar. "Ik heb GTA 3 al". Hoe vaak heb ik dat wel niet gehoord op school. Allemaal zijn ze met KaZaA oid een iso aan het downen, van wat later 1 of andere vage game te zijn.
Mensen die zeg maar op de "echte" manier warez downloaden, doen dit niet om te handelen of om te gamen. Ja, zo af en toe zit er een game tussen die je een weekje speelt. Maar dankzij die filesharingprogs, gaan echte gamers ook gewoon downloaden. En DAT is het probleem imo.

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 19:59 schreef The_Snake het volgende:

[..]

Ik spendeer amper geld aan m'n pc, dus voor mij gaat dat niet op. Maar hardware is iets wat je MOET kopen. Je kunt een GeForce 3 niet kopieren. Ik wil het kopieren echt niet goed praten, want het is ook gewoon fout. Maar de schuld ligt echt niet alleen bij de leechers
[..]
Bij wie dan nog meer? De duivel? Sektes die kopieren aanbevelen? Slechte jeugd? corrupte ouders? :P De schuld licht wel degelijk bij de leechers zelf, niemand verplicht je iets te leechen. "Nee de schuld ligt ook bij de uitgevers, die maken alles zo duur" is crap, dan koop je het niet.
downloaden om te downloaden ja. Het gaat de meeste mensen (dan praat ik ff over de WAREZ scene en niet over KaZaA of andere filesharingprogs) niet om de game. Het gaat om de datum die er voor staat. Hoe dichter die datum bij de dag van vandaag ligt, hoe meer hij er aan heeft. 0-day ;)
Dude! zoek een hobby! ;) Nee zonder gein, daar kan ik me iets bij voorstellen hoor, en inderdaad zolang je niet zelf aan massaverspreiding gaat doen heeft geen hond er last van.
verder zeg je de "kopieerwoede", maar ik vind warez voor eigen gebruik (veel handelen met gedownloade isos is lame imo) niet echt kopieeren. Dat vind ik meer backuppen
[..]
Uit mijn eerdere bericht "en, wat ik nog erger vind, het normaal vinden ervan". Dit is daar een goed voorbeeld van. Een back-up maak je van iets dat je bezit en niet kwijt wilt raken. Warez zijn geen bezit in de wettelijke zin van het woord.
Ik denk dat als je filesharing programmas als KaZaA, Morpheus, Direct Connect enz. afsluit, de verkoop flink zou stijgen. Deze progs maken warez toegankelijk voor de grote massa, en juist DIE massa kan er niet mee omgaan. ze handelen openlijk met cds, en iedereen download maar. "Ik heb GTA 3 al". Hoe vaak heb ik dat wel niet gehoord op school. Allemaal zijn ze met KaZaA oid een iso aan het downen, van wat later 1 of andere vage game te zijn.
Mensen die zeg maar op de "echte" manier warez downloaden, doen dit niet om te handelen of om te gamen. Ja, zo af en toe zit er een game tussen die je een weekje speelt. Maar dankzij die filesharingprogs, gaan echte gamers ook gewoon downloaden. En DAT is het probleem imo.
Mee eens...dat is het grootste probleem, en mensen zoals al die slimme tweakers hier die de weg wel schijnen te weten in de scene die het daarna verder verspreiden voor de nitwits. NFI

• eGo2K
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

eGo2K

De vraag .. (zie sig)

Maar nu had ik een vraagje aan GoT/Tweakers.net:

Wat nu als er een justitieel instantie jullie kantoor (:?) binnenvalt en alles in beslag neemt, met als doel dat ze de IP adressen van jullie users tracen die *waarschijnlijk* illegaal spul hebben. wat zouden jullie doen?/zouden jullie dit toestaan?/mag dit dan wel?

... die alle andere vragen overbodig maakt: BIERTJUH?!

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 19:59 schreef The_Snake het volgende:

[..]

Juist, heb ik ook :P
Het gaat mij echt geen ene reet meer om de warez, alleen pluk ik dan nog wel eens een game zoals Renegade ofzo. Maar het is gewoon super cool om omhoog te groeien in de scene (klinkt stom voor n00bs, maar het is echt een kick gewoon :) ) En om gewoon steeds eerder de zooi te hebben *D

• MartNL
  • Laatst online: 02:03

MartNL

Op vrijdag 01 maart 2002 23:35 schreef MM het volgende:

[..]

Juist, heb ik ook :P
Het gaat mij echt geen ene reet meer om de warez, alleen pluk ik dan nog wel eens een game zoals Renegade ofzo. Maar het is gewoon super cool om omhoog te groeien in de scene (klinkt stom voor n00bs, maar het is echt een kick gewoon :) ) En om gewoon steeds eerder de zooi te hebben *D
Yep en uiteindelijk heb je alles dezefde dag als het uitkomt. (of eerder) :7
Maar of je dan nog zoveel plezier van je games en andere shit hebt?
Een paar jaar geleden betekende een game nog wat voor me.
Nu alles super makkelijk te krijgen is ,en ik kasten vol cds heb waar ik nooit meer na kijk.
Zijn ze voor mij niet veel meer waard.
Het is downloaden en soms installeren.
Effe snel kijken nou dat was het dan NEXT.
De games die ik speel die speel ik al jaren. :+
(rogerspear,tactial operation)

Verwijderd

Op zaterdag 02 maart 2002 00:22 schreef MartNL het volgende:

[..]

Yep en uiteindelijk heb je alles dezefde dag als het uitkomt. (of eerder) :7
Maar of je dan nog zoveel plezier van je games en andere shit hebt?
Een paar jaar geleden betekende een game nog wat voor me.
Nu alles super makkelijk te krijgen is ,en ik kasten vol cds heb waar ik nooit meer na kijk.
Zijn ze voor mij niet veel meer waard.
Het is downloaden en soms installeren.
Effe snel kijken nou dat was het dan NEXT.
De games die ik speel die speel ik al jaren. :+
(rogerspear,tactial operation)
Verzadeging noemen ze dat...daar is het Romeinse rijk ook door ten onder gegaan ;)

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 10:30

bAdmuTs

mAzE

De enige reden wrom ik iso enz. download is omdat ik zoals er al zovaak gezegd is, ik het risico niet wil lopen dat als ik een spel koop en het blijkt het nie te doen of nie leuk te zijn, dat ik het dan niet kan terug brengen.

Demo's vindt ik telkens minder zeggen want misschien draait de demo wel op je pc en het volledig spel niet, en als een demo leuk is wil dat niet meteen zeggen dat de rest van het spel ook leuk is.

Ik pers. zie het probleem niet om een spel te downe, het uit te proberen, blijkt het leuk te zijn koop het en is het nie leuk, verwijder het weer en ga het niet op cd zetten want wat heb je daar dan aan als het toch niet leuk is.

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 23:02 schreef eGo2K het volgende:
Maar nu had ik een vraagje aan GoT/Tweakers.net:

Wat nu als er een justitieel instantie jullie kantoor (:?) binnenvalt en alles in beslag neemt, met als doel dat ze de IP adressen van jullie users tracen die *waarschijnlijk* illegaal spul hebben. wat zouden jullie doen?/zouden jullie dit toestaan?/mag dit dan wel?
er zitten 25.000+ members op GoT. Ze weten NIET wie wel/niet illegale spullen hebben. Ze kunnen dus 25.000 IPs krijgen, dan moeten ze bij AL die mensen langs om te controleren. Dat kost hun zo veel geld, dat ze dat NOOIT zouden doen. :)

Verwijderd

Op zaterdag 02 maart 2002 00:31 schreef bAdmuTs het volgende:
Ik pers. zie het probleem niet om een spel te downe, het uit te proberen, blijkt het leuk te zijn koop het en is het nie leuk, verwijder het weer en ga het niet op cd zetten want wat heb je daar dan aan als het toch niet leuk is.
ik denk dat niemand daar een probleem in ziet, IK in elk geval niet. Het probleem is dat het stukje 'blijkt het leuk te zijn koop het' maar voor een heel klein percentage leechers geldt.

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 17:22 schreef The_Snake het volgende:

[..]

Klopt. Maar dan nog denk ik dat er veel mensen er hetzelfde over dachten. Er waren geen vernieuwende games in die periode, muv misschien Black & White. Maar deze is zoals bekend ook behoorlijk hard geflopt.
[..]
En waarom is B&W geflopt ?
Omdat er zoveel van gekopieerd is.
Ik geef toe ik vind het zelf een kutspel maar het heeft wel de volgende prijzen gewonnen :
Innovation in Computer Gaming
Black & White
Lionhead Studios/Electronic Arts

Computer Game of the Year
Black & White
Lionhead Studios/Electronic Arts

Bron : http://64.49.205.17/newsandevents.asp

Dus als het zoŽn bagger spel was geweest dan had het deze prijzen niet gewonnen.
[..]
Heb je 100% gelijk in.
Maar zolang wij (de gamers) blijven kopieren komt er nooit verandering.
Poorten hoeven in principe niet slecht te zijn. Er zijn genoeg games op consoles die de moeite van het poorten zeker wel waard zijn (muv de meeste xbox games, die IMO!! alleen gebouwd zijn om "mooi te zijn").
Een serie als fifa echter, is ieder jaar hetzelfde en is dus ook niet echt de moeite waard. Gelukkig heeft EA dit jaar de gameplay wel wat veranderd, maar het is toch altijd meer van hetzelfde
[..]
Poorten is idd niet altijd slecht.
Maar ik word een beetje ziek van Quake 17 en UT 254
Ik wil nieuwe en originele spellen maar dat krijg je bijna niet door poorten.
Originele spellen zoals bijv Pikimin zul nooit op de PC aantreffen (evt via een emu over 5/6 jaar) dat soort spellen worden gewoon niet gepoort omdat ze juist nieuw en vernieuwend zijn en dat geeft een bepaald gezicht aan de console waar ze voor zijn.
Ach.. ik zou het geen ramp vinden op zich. Ik wilde toch al een console kopen, dus dit komt goed uit. Nu maar hopen dat deze games ook niet zo reteduur worden. Over een jaartje hoop ik hier toch wel een kastje onder de tv hebben staan. Kleur en vorm zijn nog niet bepaald :+
Ik kan ook niet w88 tot de GC uitkomt
Hij komt er aan en ook bij mij :)
Met een beetje geluk worden en blijven de spellen voor de GC 59 (valt te overzien :))

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Op donderdag 13 december 2001 08:40 schreef Aspi het volgende:

[..]

Nee dat is een slecht teken. Die lamers moeten allemaal worden opgepakt.. :r
Wil jij zeggen dat alleen orginele copieen hebt van spellen
:D :D :D :D. Doe me een lol zeg.

Verder vind ik RAZOR idd een groep met history.

Verwijderd

toch wel vaag dat Black & White al die prijzen wint ..terwijl iedereen het uiteindelijk een miskoop |:( vind..wie kiezen die winnaars eigenlijk ?

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 16:32 schreef Deathraven het volgende:

[..]

Wil jij zeggen dat alleen orginele copieen hebt van spellen
:D :D :D :D. Doe me een lol zeg.

Verder vind ik RAZOR idd een groep met history.
Ik geef toe ik heb niet al mijn spellen origineel maar tegenwoordig koop ik liever een spel dan dat ik er 1 download/kopieer

Ik denk dat ik met 2 jaar alleen nog maar originele spellen heb (langzaam de illegale spellen vernietigen en terugkopen)
Ik bedoel ik werk nu en het is mijn hobby dus ik ben bereid er geld voor neer te leggen !!

PS hoezo is het onwaarschijnlijk dat iemand alleen maar originele spellen heeft ?
Je hebt geen 300 nieuwe spellen per jaar nodig om je te vermaken.
Ik speel nu ook alleen maar RA2, Sheep Dog 'N' Wolf (zijn allemaal origineel) en binnekort Unreal2 (reken maar dat ik die koop!)
Toen ik nog kopieerde had ik ook tig spellen maar geen een speelde ik lang, ik heb nu veel meer plezier van mijn spellen omdat ik nu alles eruit haal !

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 16:53 schreef Gamegod het volgende:

[..]

Ik geef toe ik heb niet al mijn spellen origineel maar tegenwoordig koop ik liever een spel dan dat ik er 1 download/kopieer

Ik denk dat ik met 2 jaar alleen nog maar originele spellen heb (langzaam de illegale spellen vernietigen en terugkopen)
Ik bedoel ik werk nu en het is mijn hobby dus ik ben bereid er geld voor neer te leggen !!

PS hoezo is het onwaarschijnlijk dat iemand alleen maar originele spellen heeft ?
Je hebt geen 300 nieuwe spellen per jaar nodig om je te vermaken.
Ik speel nu ook alleen maar RA2, Sheep Dog 'N' Wolf (zijn allemaal origineel) en binnekort Unreal2 (reken maar dat ik die koop!)
Toen ik nog kopieerde had ik ook tig spellen maar geen een speelde ik lang, ik heb nu veel meer plezier van mijn spellen omdat ik nu alles eruit haal !
Dit is dus precies wat ik heb gedaan, en daar was ik al mee begonnen toen ik nog studeerde...in een ver duister verleden is dat :) Ik denk dat ik hier nu nog 1 of 2 kopietjes heb liggen, en voor de rest heb ik alles origineel. En als ik die spellen die ik nu illegaal heb nog in de winkel tegenkom koop ik ze ook.

Verwijderd

En Windows, Office en Photoshop enz....
Koop je die ook origineel?

Ik ben nog maar een studentje met niet een inkomen waarmee ik al die nieuwe zooi kan veroorloven, en ik kan toch overal gratis aankomen. Maar als er echt een spel wat ik super vind zoals Grand Prix 3 dan koop het wel origineel, ook B&W had ik gekocht, maar wat een zout game is dat zeg! Nog steeds baal ik er van dat ik daar 100 harde knaken aan heb uitgeven :(

Maar als ik de komende maanden tegemoet kijk dan zullen we de volgende gamez komen die me erg cool lijken:
GTA3
Hitman 2 :9~
New World Order
IGI 2
SOF 2
Mafia
Unreal 2
waarschijnlijk vergeet ik er nog een stel, maar het komt er op neer dat ik nooit het vermogen heb om het allemaal origioneel te kopen. Ik koop dus waarschijnlijk alleen Hitman 2 en Mafia omdat deze twee me echt super vet lijken :) en van de rest draai ik wel een iso.
Daarnaast heb ben ik member van een topsite, dus het is gewoon te makkelijk :P

Maar ik als ik iets waard vindt om te kopen dat koop het wel.

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 17:23 schreef MM het volgende:
En Windows, Office en Photoshop enz....
Koop je die ook origineel?
Ik wel ja, windows, office, photoshop, cakewalk, cool edit enz heb ik allemaal origineel. Toegegeven, dat doe ik wel via m'n bedrijf, dat is een stuk goedkoper :)
Ik ben nog maar een studentje met niet een inkomen waarmee ik al die nieuwe zooi kan veroorloven, en ik kan toch overal gratis aankomen. Maar als er echt een spel wat ik super vind zoals Grand Prix 3 dan koop het wel origineel, ook B&W had ik gekocht, maar wat een zout game is dat zeg! Nog steeds baal ik er van dat ik daar 100 harde knaken aan heb uitgeven :(

Maar als ik de komende maanden tegemoet kijk dan zullen we de volgende gamez komen die me erg cool lijken:
GTA3
Hitman 2 :9~
New World Order
IGI 2
SOF 2
Mafia
Unreal 2
waarschijnlijk vergeet ik er nog een stel, maar het komt er op neer dat ik nooit het vermogen heb om het allemaal origioneel te kopen. Ik koop dus waarschijnlijk alleen Hitman 2 en Mafia omdat deze twee me echt super vet lijken :) en van de rest draai ik wel een iso.
Daarnaast heb ben ik member van een topsite, dus het is gewoon te makkelijk :P

Maar ik als ik iets waard vindt om te kopen dat koop het wel.
Je kunt ook gewoon Hitman 2 en Mafia kopen en als je daar genoeg van hebt de volgende. Je hoeft toch niet alles meteen te hebben? Ik koop 1 spel en speel dat een maand of 2, dan koop ik de volgende. Soms wel twee tegelijk maar veel meer ook niet.

Verwijderd

Yep, is idd ook wel iets :)
Zal het eens proberen :)

• eGo2K

eGo2K

De vraag .. (zie sig)

Op zaterdag 02 maart 2002 12:06 schreef The_Snake het volgende:

[..]

er zitten 25.000+ members op GoT. Ze weten NIET wie wel/niet illegale spullen hebben. Ze kunnen dus 25.000 IPs krijgen, dan moeten ze bij AL die mensen langs om te controleren. Dat kost hun zo veel geld, dat ze dat NOOIT zouden doen. :)
Nou.. ik dacht meer aan topics van: "Ben nu <vul hier naam in> aan het downen", of van die topics van spellen die nog niet eens uitgebracht zijn :o (MOHAA/RTCW/Renegade etc. etc.)

• eGo2K

eGo2K

De vraag .. (zie sig)

* eGo2K kijkt om zich heen

:o

*schop*

:D

;) ...

anyway: Iemand van T.net/GoT of een jurist: Wie kan mijn vraag beantwoorden?

• IceStorm

IceStorm

Op vrijdag 01 maart 2002 23:02 schreef eGo2K het volgende:
Hmm das een leuke ;). Ik wil het wel een keer aan Zeef voorleggen (de juridische man van T.net) maar ik wil zelf ook wel een poging wagen.

Ik gok dat puur alleen een stuk tekst ("ik download Renegade nu!") op een forum niet genoeg is om van dat forum ip-adressen te eisen. Ik weet niet precies waar de grens ligt overigens want je mag weer niet op papier zetten dat je plannen hebt om queen Bea te vermoorden ;).
Ik gok dus dat het niet mag, zeker weten doe ik het echter niet.

Van een keuze is dan geen sprake. Ik neem aan dat de BSA/Buma/politie/etc niet komt van vragen van "eej, mogen wij die ipjes hebben? Nee? Oh jammer" :+.

Verwijderd

De echte zorgen er ook wel voor dat ze niet getraceerd kunnen worden :P

* MM overgens niet, die surft vrolijk op zijn chello IP'tje :Y)
Pagina: 1 2 Laatste