slot 1 celeron in mobo met PII bracket

Pagina: 1
Acties:

• Vinz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-04 09:07
Ik heb een slot 1 celeron die in een mobo zit met een pentium II bracket. Die Bracket is veel te groot voor de celeron cpu en deze zit dus los. Zeer vervelend wanneer je eens tegen de tafel aan stoot.
Zijn er oplossingen hiervoor zodat ik mijn cpu kan vastzetten?

minds are like parachutes, they work only when opened.

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Mijn advies, zoek ff wat rond op vraag en aanbod naar een slot 1 cooler. Voor een 25,- of wat meer/minder heb je wel een goede

Ik weet niet hoe je huidige eruit ziet ander kan je misschien al wel een tijdelijke oplossing vinden. Een p2 bracket is meer voor de p2, die dingen hebben een andere bevestiging zover ik weet

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• Vinz
Het gaat eigenlijk erom dat een pentium II (of III) een case heeft om de cpu die de celeron niet heeft. Een koeler is niet echt een uitkomst, heb waterkoeling en de standart koeling die erbij zat deed ook niets met die bracket.

Verwijderd

Koop een Slotket van asus/abit is dacht ik 35 piek haal daarvan de plastic case en plaats die om je celeron zo had een vriend van me had ook gedaan dacht ik

• anthonov
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10-2023
Het klopt dat de oudere PII retention modules (of zo je wilt bracket) niet compatibel zijn met slot 1 celerons. Later verschenen Slot 1 moederborden met een URM (Universal retention module) waar alle soorten slot 1 behuizingen in passen.

Nu zijn het geen dingen die echt in groten getale los verkrijgbaar waren maar de mooiste oplossing is om een URM of een RM speciaal voor celerons op het moederbord te monteren.

• Vinz
retention modules? Wordt dat ding dus zo genoemd. Wist ik niet, eens kijken of ik die URM ergens kan vinden, anders kan ik nog zo'n sloket kopen

Verwijderd

een echter tweakers oplossing is: tyraps!! (als ik 't zo goed getyped heb)

[/vertaling]
trekbandjes
[vertaling]

• anthonov
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10-2023
Een edit. Ik heb de handleiding van mijn slot 1 mobo er nog even bij gepakt en daarin wordt het een universal retention mechanism genoemd.
Pagina: 1