Op woensdag 12 december 2001 21:51 schreef huistra het volgende:
------------------------------------------------------------------------
<input type="text" name="inhoudsmaat1" size="10" class="eenheid" disabled="yes" style="color: #660000;">
? lijkt me logisch
nee, de letters blijven dat grijze kleurtje houden, probeer maar es...

met die code kan je het niet checken lijkt me, immers in een disabled veld kan je helemaal geen text typen.
heb het hier met
code:
1
| <input type="text" name="inhoudsmaat1" size="25" value="test" class="eenheid" disabled="yes" style="color: #660000;"> |
geprobeerd in mac/msie5 (die heeft wel een betere CSS1 ondersteuning dan msie/PC)
en hij doet het gedeeltelijk, het font wordt wel in rood gerenderd echter de kleur lijkt heel lelijk te worden 'afgezwakt' door de disabled, alsof het een alpha-filter krijgt, maar dan lelijker, een soort flets rood-grijs.
ik denk dat disabled gewoon ook de mogelijkheden om de style aan te passen beperkt, helaas en het lijkt me niet wenselijk, het is de designers verantwoordelijkheid hier bewust mee om te gaan, een disabled veld niet visueel duidelijk disabled maken is dom en werkt ergernis bij de gebruiker, maar dat is juist een gewoonte die nog een beetje scheiding aanbrengt tussen gekwalificeerde vormgevers en de prutsers.
CSS2 zou nu juist een hele leuke optie bieden om in de styledefinitie, dit eenvoudig aan te geven:
code:
1
2
3
| INPUT[disabled="true"] {
color: rgb(255, 0, 0)
} |
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen