"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton
Ik heb vandaag de 16X binnen gekregen. Je kan er goed op branden. ze zijn wit met een rood steepje er over, soort boogje. Een nadeel er van is dat er geen lijntjes opstaan om op te schrijven.
En volgens mij zijn het Ritek's
En volgens mij zijn het Ritek's
Dat de 16x Ritek zijn, klopt ook volgens de site van Opus. Maar ik heb de 24x en dat zouden, volgens de website, Mitsui Toatsu Chemicals zijn.
Die van mij zijn trouwens mat zilver met een blauw streepje. Ze branden goed, maar is Ritek niet een minder merk dan Mitsui?
Die van mij zijn trouwens mat zilver met een blauw streepje. Ze branden goed, maar is Ritek niet een minder merk dan Mitsui?
"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton
Ja idd. Mat sliver zou het ook kunnen zijn
Niets is beter dan Mitsui. Op die pokke Plips CDR's kan je tegenwoordig niet meer afgaan. De Silver Premiums waren perfect. Eerst van TY daarna van Mitsui. Toen werden ze vervangen voor de Silverspeed waarvan inderdaad de 16x van Ritek is en de 24x van Mitsui. Helaas heeft Plips de banden met Ritek verder aangehaald waardoor de 24x nu kennelijk ook uit de Ritek fabriek kunnen komen. Heb je CDRIdentifier al geprobeerd? Ook die staat op de Opus site. Ik zou zeer teleurgesteld zijn wanneer ook deze Ritek aangaf. Dat worden nu dus alleen nog maar Mitsui originals voor mij. Daar kan je tenminste van op aan. Gelukkig heb ik hiet nog 5 dozen SP from Mitsui staan.
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Zelf dacht ik dus ook ergens gelezen te hebben dat Mitsui een van de betere merken is. En dat Ritek een van de mindere merken is.
CDRidentifier heb ik nu gedownload en die zegt ook dat het Ritek cd-r's zijn.
Zijn deze cd's echt van zo'n slechte kwaliteit?
CDRidentifier heb ik nu gedownload en die zegt ook dat het Ritek cd-r's zijn.
Zijn deze cd's echt van zo'n slechte kwaliteit?
Die Mitsui kunnen dan wel beter zijn, maar die bovenlaag laat echt eerder los bij mij dan die Phlps. Die Ritek Fabriek is er vast niet slechter van geworden nu Philips daar het meest vandaan haald. Ze hebben nog al wat know-how.
no comment
Waar koop jij die als ik vragen mag?Op woensdag 12 december 2001 21:35 schreef -Stef- het volgende:
...Gelukkig heb ik hiet nog 5 dozen SP from Mitsui staan....
On topic: ik heb ze hier ook, die plips silverspeeds, cdr-identifier geeft Mitsui aan.
Mitsui hoor ik wel veel goede dingen over, Ritek minder positief...
Die SP's zijn nog "oude" partijen van Opussupplies.nl. Dus de Silver Premiums uit de Mitsui fabriek. Deze zijn inmiddels opgevolgd door de Silverspeeds alleen dan nu dus overwegend van Ritek. Reden voor mij om wanneer mijn voorraadje op is voor Mitsui te gaan. Dit blijven de Rolls-en onder de CDR's.
Oopsa, verkeerd gelezen...
Ik bedoelde eigenlijk waar jij die Mitsui's vandaan haalt (of gaat halen). Ook Opus? (Ik heb ze nergens anders gezien dan daar)
Ik bedoelde eigenlijk waar jij die Mitsui's vandaan haalt (of gaat halen). Ook Opus? (Ik heb ze nergens anders gezien dan daar)
Ja, ook bij Opus. Ik vind dat een goeie zaak. Snelle levering, nooit moeilijk doen. Ik lees ook wel dat bestellingen zonder problemen weer worden ingenomen wanneer de consument niet tevreden is. Leveringskosten zijn ook niet hoog. En ik werk er niet.
Verwijderd
Ja Flippen maken het je niet makkelijk. Ik heb al silvers van 4 verschillende merken liggen (cmc of zoiets ca 4 jaar oud, Taiyo's ca 1 jaar oud, Mitsui en Ritek vrij recent). Niet echt duidelijk. De de door Ritek geproduceerde Multi Purpose zijn nou niet werkelijk top cd's. Hoe de nieuwe silverspeed (Ritek) zich gaat houden. Ik weet het niet. Ik koop maar gewoon Parrot (Taiyo Yuden, daar kwamen voorgeen ook de silver Premiums vandaan).
Welke merken maken nu nog gebruik van Mitsui cd-r's?
Pagina: 1