Jamo E470 bij Megapool

Pagina: 1
Acties:
  • 2.437 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25505

Topicstarter
Hallo

Ik heb net een folder van Megapool binnengekregen met een leuke aanbieding, een stel Jamo E470 luidsprekers, die normaal gesproken 480 gulden per stuk kosten, maar nu zijn ze 2 halen 1 betalen, dus normaal voor 2 betaal je 960 piek, maar nu dus 480 gulden.

Specs direct vanaf de Jamo site :

System 3 Way Bassreflex
Woofer (inch/mm) 8 / 203
Midrange (inch/mm) 3 / 76
Tweeter (inch/mm) 2 / 50
Power, long/short term (Watt) 100/170
Sensitivity (dB - 2,8V / 1m) 92
Frequency range (Hz) 50 - 20000
Cross-over frequency (Hz) 4500 / 9000
Impedance (Ohm) 4
Total volume (liters) 58,500000
Weight (kg/lb) 10.70 / 23.59

Dimensions HxWxD (mm/in) 900.00x232.00x280.00 / 35.43x9.13x11.02

Zijn dit een beetje redelijke luidsprekers volgens jullie? Ik stel geen echte hogen eisen ofzo ik wil gewoon goed geluid hebben. Ik heb goeie kabels liggen, en ik heb een redelijk goede versterker (een zware akai).

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-04 21:31

Blauw

De Schreeuw

Ik vind het zwaar kutgeluid. :r Maar voor dat geld kan je mischien ook niet teveel verwachten :) Je Akai versterker verdient iig beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-04 22:54

Wok

Dakloos...

480 gulden per stuk en dan een frequentiebereik vanaf 50Hz? :?

Daar zou ik niet aan beginnen, want dat is voor het geld gewoon baggergeluid. Voor bijna 500 piek is er veel betere waar te krijgen.

Zelf heb ik Eltax Symphony 8.2 voor 249,- per stuk. Begint al bij 28 Hz... :9~

edit:

Misschien een beetje hard verwoord, maar ik ben van mening dat als je bijna 500 piek neertelt voor een luidspreker, dat je dan een groter freqeuntiebereik mag verwachten (met name richting de lage tonen).
'k heb zelf namelijk ook 2 Bowers & Wilkins DM302's (als achterspeakers) en die beginnen ook bij 50 Hz. Hier heb ik 200,- per stuk voor betaald en dat was een nette prijs. Als deze 500,- per stuk zouden kosten, had ik ze meteen weer teruggebracht.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op woensdag 12 december 2001 21:17 schreef wokmaster het volgende:
Begint al bij 28 Hz... :9~
Bij hoeveel - dB? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Op woensdag 12 december 2001 21:24 schreef warp het volgende:

[..]

Bij hoeveel - dB? ;)
Geen idee, zal ik eens even opzoeken... ;)
Ben geen expert op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-04 13:31
Alsof de laagst weergegeven frequentie een maatstaf is voor de kwaliteit van luidsprekers |:(
LUISTER eerst eens naar speakers voordat je naar domme, veelal nietszeggende, specs kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
edit:

Misschien een beetje hard verwoord, maar ik ben van mening dat als je bijna 500 piek neertelt voor een luidspreker, dat je dan een groter freqeuntiebereik mag verwachten (met name richting de lage tonen).
'k heb zelf namelijk ook 2 Bowers & Wilkins DM302's (als achterspeakers) en die beginnen ook bij 50 Hz. Hier heb ik 200,- per stuk voor betaald en dat was een nette prijs. Als deze 500,- per stuk zouden kosten, had ik ze meteen weer teruggebracht.
Hmm, ik heb BNS speakertjes van +/- 800 piek per stuk en die doen 'maar' 40Hz - 22KHz. Prijs zegt niets over het frequentiebereik en het frequentiebereik zegt niets over de prijs.

Edit: typo :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Speciaal voor warp ;)

De specs van mijn Eltax Symphony 8.2:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Long Term Power:  110 Watt

Short Term Power: 200 Watt

System:      3 way

Tweeter:        25mm soft dome

Mid-range:    165mm

Woofer:      165mm

Impedance W:    4-8 Ohm

Sensitivity:    90 dB

Freq Response:    28-20.000 Hz

Cabinet Finishes: Beech/Black

Dim(HxWxD):  905x220x300 mm

Weight(net):    17,5 Kg

Does this answer your question? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-04 21:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

480 gulden per stuk en dan een frequentiebereik vanaf 50Hz? :?

Daar zou ik niet aan beginnen, want dat is voor het geld gewoon baggergeluid. Voor bijna 500 piek is er veel betere waar te krijgen.
Wat een extreme onzin.

Ik baal ook enorm van mijn speakers van 600 piek per stuk man! vanaf 52Hz pas laag!! Vet slecht!! |:(

(niet dus).
Zelf heb ik Eltax Symphony 8.2 voor 249,- per stuk. Begint al bij 28 Hz... :9~
Blij voor je jongen :z. Je hebt er duidelijk veel kaas van gegeten :Y).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Op woensdag 12 december 2001 21:33 schreef wokmaster het volgende:
Speciaal voor warp ;)

De specs van mijn Eltax Symphony 8.2:
[code]
Freq Response: 28-20.000 Hz

Does this answer your question? ;)
Nee. Is die 28Hz bij 0dB, -20dB of b.v. bij -3dB?

Die specs zeggen vrij weinig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar als ik het goed begrijp zijn dit dus kut speakers?

ze kosten normaal gesproken wel 500 ballen per stuk hoor.. daar mag je toch wel IETS van verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Op woensdag 12 december 2001 21:40 schreef Techwarrior het volgende:
Maar als ik het goed begrijp zijn dit dus kut speakers?
Ik heb ze nooit beluisterd dus daar kan ik geen oordeel over geven.
ze kosten normaal gesproken wel 500 ballen per stuk hoor.. daar mag je toch wel IETS van verwachten?
Luister en oordeel zelf zou ik zeggen. Wij kunnen iig niet voor je bepalen wat jij mooi vind klinken.

Wat ik je wel kan vertellen is dat Jamo zeker niet mijn merk qua speakers is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Waarom niet?

Kwalitatief slecht?

Vind je het geluid niet mooi ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Op woensdag 12 december 2001 21:47 schreef Techwarrior het volgende:
Waarom niet?

Kwalitatief slecht?

Vind je het geluid niet mooi ?
Kwalitatief zijn ze wel redelijk, snel stuk gaan doen ze niet.

Maar ik vind Jamo's gewoon niet mooi klinken (althans, de types die ik wel beluisterd heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar dat is JOU mening,

het gaat nu even over de kwaliteit van de luidsprekers, of ze mooi klinken moet ik zelf uitzoeken,

ik heb nu een stel boxen van een Midi setje van sony , die jamo's zullen toch wel beter zijn dan die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-04 21:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 12 december 2001 21:49 schreef warp het volgende:

[..]

Kwalitatief zijn ze wel redelijk, snel stuk gaan doen ze niet.

Maar ik vind Jamo's gewoon niet mooi klinken (althans, de types die ik wel beluisterd heb).
Ik moet zeggen dat ik ook last heb van het 'jamo=lelijk' syndroom, maar ze maken nu ook series die wel flink aardig (en beter) klinken.

Zelfs op High end gebied staan ze hun mannetje :).

Dat wil niet zeggen dat ze ook pauper speakers brouwen (of die raken maar niet uitverkocht :7), maar dat doet JBL en infinity ook (SM reeks, jakkie! ffffasssstttglassssss tttweettter :o).

<hr><font size=1>edit:</font>

Hmm ik zie nu dit:
wokmaster:

Ik weet niet waar jij die specs vandaan verzint, maar naar mijn weten beginnen die speakers bij 70Hz pas fatsoenlijk laag weer te geven. Dat doen 303's ook, vanaf 65-70Hz ofzo. Neemt niet weg dat het beide acceptabele speakers zijn.

De 602 kost 600 gulden per stuk, en begint volgens de specs bij 52Hz pas zinnig laag weer te geven. Toch staat deze speaker bekend als 'bass-producer' in de 600 piek klasse (van speakers die mooi klinken dus).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar dat is JOU mening,

het gaat nu even over de kwaliteit van de luidsprekers, of ze mooi klinken moet ik zelf uitzoeken,

ik heb nu een stel boxen van een Midi setje van sony , die jamo's zullen toch wel beter zijn dan die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07-2020
Gewoon ff kijken, dat jamo zo ontzettend crap is: mensen praten elkaar zo ontzettend graag na, vreselijk is dat, jamo maakt wel wat rotzooi, maar ook enkele zeer goede modellen, in alle prijsklasses, zo had ik een stel van 200 piek...klonken werkelijk pet op m'n ouwe versterkertje, voor de lol eens aan mijn sansui voor/eind geknoopt, ze speelden opeens ontzettend lekker voor het geld.

Dat die eltaxjes laag geven vanaf 28 hz, naja arnold knalt in commando ongeveer 2 miljoen mensen neer, geloof je dat soms ook?? :P

Verder voor de topicstarter, ga gewoon ff kijken, en beluisteren, ze zullen heus beter zijn dan je huidige speakers, en als jij denkt dat ze goed zijn: gewoon kopen die hap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Op woensdag 12 december 2001 21:54 schreef JvS het volgende:

Hmm ik zie nu dit:
[..]

Ik weet niet waar jij die specs vandaan verzint, maar naar mijn weten beginnen die speakers bij 70Hz pas fatsoenlijk laag weer te geven. Dat doen 303's ook, vanaf 65-70Hz ofzo. Neemt niet weg dat het beide acceptabele speakers zijn.

De 602 kost 600 gulden per stuk, en begint volgens de specs bij 52Hz pas zinnig laag weer te geven. Toch staat deze speaker bekend als 'bass-producer' in de 600 piek klasse (van speakers die mooi klinken dus).
Dit zijn toch echt de specs die in de handleiding van deze set staan. Het kan een typefout zijn (lijkt me stug), maar ik zal het eens nazoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik weet 1 ding van jamo.. ze blijven kutspeakers maken behalve de : Concert Series en die mega grote pilaren met die betonblokken eronder (daar ben ik de naam van vergeten)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Op woensdag 12 december 2001 22:02 schreef hervaz het volgende:
Gewoon ff kijken, dat jamo zo ontzettend crap is: mensen praten elkaar zo ontzettend graag na...
Ho ho.. je hoort mij niet zeggen niet dat Jamo crap is!

Wat ik wel zeg is dat ik over het algemeen niet zo gecharmeerd ben van het geluid dat Jamo's produceren.

Dit zijn 2 kompleet verschillende zaken!

En, wat ik ook al had gezegd is dat hij gewoon zelf even moet gaan luisteren. Vind je ze mooi klinken? Kopen! Vind je het niets? Laat ze dan lekker in de winkel staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 16:44

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Op woensdag 12 december 2001 22:07 schreef gitaarwerk het volgende:
ik weet 1 ding van jamo.. ze blijven kutspeakers maken behalve de : Concert Series en die mega grote pilaren met die betonblokken eronder (daar ben ik de naam van vergeten)
De Oriënt is die rag dinges... 82Kg per stuk, en inmiddels van 12K naar iets van 7,5K in prijs gezakt (per stuk dus)

En ik ben nu nog redelijk tevreden met mijn Studio 180 boxen... Waren toen duur, tegenwoordig goedkoop, maar voldoen nog steeds wel redelijk, heb op het moment ook niet het huis ervoor om betere boxen neer te zetten, de acoustiek hier is toch ruk! En ik wilde wel de Concert 100's kopen toen, maar ik kon toch echt geen 1299,-/stuk opbrengen als 15 jarige :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

ik heb ook Jamo luidsprekers....
Studio 160 (ook bij Megapool aanbieding vandaan trouwens)

ik ben aan het geluid gewend en in mijn kleine kamertje kan er toch nooit iets goed tot z'n recht komen, maar ze hebben imho nogal een erg sterke midrange, en vrij weinig bass.

in elk geval gaan luisteren!!

p.s. een zware Akai versterker? wat moet ik me daar bij voorstellen? ik heb nog nooit een Akai versterker gezien/gehoord waar mooi geluid uit kwam

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op woensdag 12 december 2001 22:20 schreef Kippenijzer het volgende:

[..]
opbrengen als 15 jarige :7
kben ook neit zo oud nog (18) en op men 10e zag ik al die mooie spulletjes al. Toen werd er tegen me gezegd : ga naar audioopleidingen :) en dat ben ik toen geweest, en nu bouw ik zelf boxen (ik kan beter ontwerpen dan bouwen hehe) maar goed. Het zijn idd geen goedkope, maar wel ERG goed van geluid. Maar er zijn zooo veel speakers en veel goeie ook. Er zullen vast wel even goeie en goedkopere zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe
  • Laatst online: 08-04 20:23

GeJe

Je...

Ik heb eltax titaniums. En die gaan tot 30 hz. Toen bibberde ik helemaal weg. Maar na al het subwoofer advies heb ik toch een rel q200 gekocht voor het laag alleen ik hoorde en voelde geen verschil met mijn eltaxen. Kortom ze komen net zo laag als een q200. Alleen kosten maar 400 per 2. Heb die q200 nu maar weggedaan.

Zo en nu jullie weer.

oke het is een beetje gelogen die sub was van mijn creative fps 1000 setje... :o

Ik heb ook een hele tijd naar jamo's geluisterd, maar vind jamo boxen zeker een goede prijs/kwaliteit verh. hebben Ik zou voor die prijs er zeker ff naar kijken. Ik denk dat je voor die prijs niet veel beter krijgt (tenminste in dezelfde categorie.)

Vandaag is het feest en morgen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Op woensdag 12 december 2001 22:25 schreef GeJe het volgende:
oke het is een beetje gelogen die sub was van mijn creative fps 1000 setje... :o
Doe het nu nog eens over met een echte sub (dus geen pc speaker rommel) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 16:44

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Op woensdag 12 december 2001 22:23 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

kben ook neit zo oud nog (18) en op men 10e zag ik al die mooie spulletjes al. Toen werd er tegen me gezegd : ga naar audioopleidingen :) en dat ben ik toen geweest, en nu bouw ik zelf boxen (ik kan beter ontwerpen dan bouwen hehe) maar goed. Het zijn idd geen goedkope, maar wel ERG goed van geluid. Maar er zijn zooo veel speakers en veel goeie ook. Er zullen vast wel even goeie en goedkopere zijn
Jaja, ik zag ook al heel lang dat soort dingen, heb daarna gespaard om zelf een losse componenten HiFi bij elkaar te kopen, die ik helaas meer op mooi dan op degelijk heb gekozen en had daar toen dus die Jamo Studio 180's bij gekocht... (Toen nog 450,-/stuk voor betaald)

En tegenwoordig ben ik student en is het nog veel erger met nijn financiele situatie... En dit klotehuisje van me heeft echt een K-acoustiek, dus in mijn nieuwe huis zal ik tzt wel beteren kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

jah.. tis eigenlijk ook zonde om dit soort dingen op jonge leeftijd te kopen, omdat tegen de tijd dat je et wel kan betalen, heb je dan ook wat beters ook.. Nu kunnen we beter op een andere manier van ons geld genieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NOFEAR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:49
Hmm ik heb zelf de jamo Jamo X 870 verder prima speakers dat mag ook wel voor dat bedrag ( 1000,- )
hier zijn nog wat specs

System 3 Way Bassreflex
Woofer (inch/mm) 10/254
Midrange (inch/mm) 2 x 6œ / 165
Tweeter (inch/mm) Horn with 1/25 Dome
Power, long/short term (Watt) 200/280
Sensitivity (dB - 2,8V / 1m) 91 - MAX SPL. 111
Frequency range (Hz) 32 - 20.000
Cross-over frequency (Hz) 100 / 3000
Impedance (Ohm) 4
Total volume (liters) 75,400000
Weight (kg/lb) 21.50 / 47.40
Dimensions HxWxD (mm/in) 963.00x211.00x371.00 / 37.91x8.31x14.61

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op woensdag 12 december 2001 22:31 schreef gitaarwerk het volgende:
jah.. tis eigenlijk ook zonde om dit soort dingen op jonge leeftijd te kopen, omdat tegen de tijd dat je et wel kan betalen, heb je dan ook wat beters ook.. Nu kunnen we beter op een andere manier van ons geld genieten :)
komt er dus op neer dat een 15 jarige met die Jamo's in principe iets goeds koopt, in verhouding tot wat hij er voor betaalt

ik ga zelf in elk geval voorlopig geen andere kopen.
heb nu een Aiwa (sony) versterker staan met die Studio 160'
s eraan en ik vind het best.
Staat trouwens op dat ze maar tot 55 Hz gaan, en dat is imho laag genoeg. Neem aan dat je geen sjonnie-auto effeect wilt creëren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe

GeJe

Je...

Die jamo''s hebben wel een 22 cm woofer met een vrij hoge sens. die zouden in theorie toch een flinke bas moeten kunnen weergeven, misschien niet zo'n mooie. Maar wel eentje die je erg voelt (en de rest van de kamer).

Nog een vraagje erbij.

Een vriend van mij heeft een zelfbouwespeaker, met een kevlar woofer, prijs 1250,- (ter indicatie). Nou is die woofer echt klein, iets van 13 cm. En die geeft toch een partij laag (en ook nog er strak). Dat is echt niet normaal. Hij heeft zelf zijn oude (jamo :) subwoofer weggedaan omdat ie zwaar overruled werd, en zelf echte goede subwoofers (rond de 700-800) haalde het er niet bij.
Hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik ken et..men oom heeft KEF speakertjes van 4 cm..en die geven ook retegoeie bassen!.. en strak ook!
Ik vind altijd : Horen is geloven... en geen specs alleen..dan mag de kast nog zo kloppen met de speakers..maar et kan nog niet mooi zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe

GeJe

Je...

[off-topic en misschien helemaal onzinnigs zelfs...]
Ben ik helemaal met je eens. Soms kan je echt niet geloven wat er voor geuid uit sommige speakers komt (zowel goed en slecht).
Ik was laatst bij high fidelity in a'dam en daar haddenze dus electrostaten van Mark L. staan. En ik had zo graag er ff naar willen luisteren maar ik had er geen tijd voor.
Ik zit zelf in het begin van een audio 'hobby' met op het moment een hele goede versterker en de rest is brak (behalve mijn speaker kabels, die zijn oke). Maar komt geld komt spul. Dus ik vind het wel leuk om steeds te kijken wat er allemaal wel niet mogelijk is met Hifi.
[end off-topic]

Zijn die sony speakers (NIET DE PASCAlS) ook niet heel goed qua prijs/kwali. Want die zijn ook niet heel erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

sony :r ik heb leiver een merk die speakerkasten bouwd als specialiteit.. daar mag je meer van verwachten..

en jah..electrostaat : RULES :) alleen een beetje teveel van et goeie vind ik. Ik hou et liever op " normale " dingen.. (net als waterkoeling, maar ja..tis een tweakers forum he >:) )

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-04 16:47
Op woensdag 12 december 2001 22:51 schreef GeJe het volgende:
[off-topic en misschien helemaal onzinnigs zelfs...]
Ben ik helemaal met je eens. Soms kan je echt niet geloven wat er voor geuid uit sommige speakers komt (zowel goed en slecht).
Ik was laatst bij high fidelity in a'dam en daar haddenze dus electrostaten van Mark L. staan. En ik had zo graag er ff naar willen luisteren maar ik had er geen tijd voor.
Ik zit zelf in het begin van een audio 'hobby' met op het moment een hele goede versterker en de rest is brak (behalve mijn speaker kabels, die zijn oke). Maar komt geld komt spul. Dus ik vind het wel leuk om steeds te kijken wat er allemaal wel niet mogelijk is met Hifi.
[end off-topic]

Zijn die sony speakers (NIET DE PASCAlS) ook niet heel goed qua prijs/kwali. Want die zijn ook niet heel erg duur.
Precies dat had ik nou met Eltax Symphony 8.2 ik was zwaar on de indruk van het geluid wat er uit komt van die speakers (voornamelijk dance), voor die prijs . en tot de dag van vandaag nog steeds geen spijt van. !

• GeJe

GeJe

Je...

Op donderdag 13 december 2001 01:09 schreef tspawn het volgende:
Precies dat had ik nou met Eltax Symphony 8.2 ik was zwaar on de indruk van het geluid wat er uit komt van die speakers (voornamelijk dance), voor die prijs . en tot de dag van vandaag nog steeds geen spijt van. !
Ik had mijn eltax setje gekocht omdat ik op dat moment geen geld meer had voor een duurdere set. Met in mijn achterhoofd om rond de zomervakantie (met de uitverkopen) 5 nieuwe speakers te kopen die echt goed zijn. Maar ik ben best tevreden dus misschien stel ik het een jaartje uit :) . Alleen dan moet je wel zorgen dat je zo min mogelijk advertenties leest en al helemaal niet ergens gaat luisteren... want dan ben je de l*l.

• NOFEAR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:49
ik wil er nog een surround set bij kopen van jamo maar dat kost wel een paar centen ( 3500 ) en dan heb je: een subwoofer, center en rear speakers.
voor details moet je maar even op de jamo site kijken

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-12-2024

FFF

Op woensdag 12 december 2001 20:37 schreef Techwarrior het volgende:
Hallo

Ik heb net een folder van Megapool binnengekregen met een leuke aanbieding, een stel Jamo E470 luidsprekers, die normaal gesproken 480 gulden per stuk kosten, maar nu zijn ze 2 halen 1 betalen, dus normaal voor 2 betaal je 960 piek, maar nu dus 480 gulden.

Specs direct vanaf de Jamo site :

System 3 Way Bassreflex
Woofer (inch/mm) 8 / 203
Midrange (inch/mm) 3 / 76
Tweeter (inch/mm) 2 / 50
Power, long/short term (Watt) 100/170
Sensitivity (dB - 2,8V / 1m) 92
Frequency range (Hz) 50 - 20000
Cross-over frequency (Hz) 4500 / 9000
Impedance (Ohm) 4
Total volume (liters) 58,500000
Weight (kg/lb) 10.70 / 23.59

Dimensions HxWxD (mm/in) 900.00x232.00x280.00 / 35.43x9.13x11.02

Zijn dit een beetje redelijke luidsprekers volgens jullie? Ik stel geen echte hogen eisen ofzo ik wil gewoon goed geluid hebben. Ik heb goeie kabels liggen, en ik heb een redelijk goede versterker (een zware akai).

Iemand?
mwa over het algemeen kun je beter als jamo halen voor hetzelfde geld. verder wil ik erop wijzen dat ik ook d8 dat ik een zware versterker had, totdat ik er echte speakers op aan sloot. Toejn begonnen de lichten te knipperen, en de bass werd ongecontroleerd weergegeven, en dat op 1/4 van het vermogen.

• Yokozuna
  • Laatst online: 08-04 15:10

Zelf heb ik Eltax Symphony 8.2 voor 249,- per stuk. Begint al bij 28 Hz...
Zucht, die 28Hz van de Symphonies is bij een lager aantal dBspl gemeten. Die 50-20.000Hz zou makkelijk bij +/- 0dB gemeten kunnen zijn. JvS, die gast is nog meer specs geil dan ik man ;)
Studio 160
Deze lijken trouwens verdomd veel op de studio180's. Met big-ass woofer erin ;) (geloof 8 of 10"). Die dingen vind ik net als van die bass-boxen bij midi setjes boxen klinken.

Anoniem: 13610

Ik heb zelf een setje Jamo's e470 gekocht laatst, en misschien zijn het wel niet top of the line speakers, maar ik ben er echt DIK tevreden mee!

Al dat geblaat over 50hz 28hz, als ze lekkerklinken, gewoon doen!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Ik heb zelf de E430's aangesloten op een Philips FR975 receiver. Ik vind het persoonlijk prima klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-04 10:27
Alleen is luisteren wat lastig bij de megapool, er staan allemaal tv's dvdspeler en andere stereos te brullen en staan de speakers vaak zo opgesteld dat je niet echt een goed geluidsbeeld krijgt, luisteren bij de megapool zal je daarom niet zo heel veel op leveren, en al helemaal niet als je ze met andere speakers daar wilt vergelijken, want die staan dan weer totaal anders ongesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4390

Op woensdag 12 december 2001 22:20 schreef Kippenijzer het volgende:

[..]

De Oriënt is die rag dinges... 82Kg per stuk, en inmiddels van 12K naar iets van 7,5K in prijs gezakt (per stuk dus)

En ik ben nu nog redelijk tevreden met mijn Studio 180 boxen... Waren toen duur, tegenwoordig goedkoop, maar voldoen nog steeds wel redelijk, heb op het moment ook niet het huis ervoor om betere boxen neer te zetten, de acoustiek hier is toch ruk! En ik wilde wel de Concert 100's kopen toen, maar ik kon toch echt geen 1299,-/stuk opbrengen als 15 jarige :7
Oriel, en ze wogen 72 kilo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
als ze lekkerklinken, gewoon doen!
Ze komen iig gewoon laag zat. Bij de Megapool hadden ze zo'n amp waar je de bass tot iets van 10-12dB kon opkrikken (oud Sony geval). Nou die dingen krijgen het iig WEL voor elkaar je ingewanden (bij 1 meter afstand ofzo) te voelen meeresoneren.

Dat merk ik bij weinig speakers van die prijsklasse die ook nog acceptabel klinken.
Hmm ik heb zelf de Jamo X 870 verder prima speakers dat mag ook wel voor dat bedrag ( 1000,- )
Relax! Heb die dingen gehoord bij ImanDale, die konden ook ongelooflijk hard (zit geloof ik zo'n subwoofer aan de zijkant?). En dat met acceptabel mid en treble. Kun je es wat photo's van nemen ? Die dingen zijn redelijk geil voor die prijs.

F1000,- /s is trouwens wel veel. Heb ze laatst nog voor F850,- gezien. Maargoed, daar gaat het nie om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26576

Één ding niet vergeten jongens, De "hoeveelheid" laag wordt in belangrijke mate bepaald door de lengte van je kamer.
De toon moet nl. wel uit kunnen trillen en dat kan in een kleine kamer natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Uit kunnen trillen :?

In een kamer van 3x3 dicht bij de muur hoor je zowat 1 Bell meer bass dan in een kamer van pakweg 60m^2 van de muur af. Dat een 50Hz toon toevallig een golflengte heeft van ongeveer 7 meter (geluid in lucht 343m/s, toon 50 harmonische trillingen/s) wil helemaal niet zeggen dat je kamer zo lang hoeft te zijn om die toon ook goed te kunnen waarnemen.
De "hoeveelheid" laag
Is in een kleine kamer veel groter, gezien je dan soieso dichter bij de muur zit + meer weerkaatsing van het signaal door de muren zelf -> meer staande golven -> meer bass.
maar ik ben van mening dat als je bijna 500 piek neertelt voor een luidspreker, dat je dan een groter freqeuntiebereik mag verwachten.
Wat een bull. Er zijn ZOVEEL speakers van meer dan een rug die ook maar tot 55Hz @ -3dB komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41939

Ik heb 2 bassreflex speakers van 120 watt van Jamo, bevalt me goed... Mooi strak geluid, maar niet het beste van het beste. Maar voor thuis is het goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uVo494
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-02-2024

uVo494

................

HAHA, 2 halen 1 betalen, geloof je het zelf? Zoveel kosten ze normaal gesproken ook al of je krijgt hooguit een paar tientjes korting op de normale prijs. Dit soort "stunt" aanbiedingen kom je bij al dat soort winkels tegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Daar heb je wel gelijk in ja. Ook bv. was er een keer een Sony amp van F699,-

Opeens was hij in de aanbieding : van F799,- voor F650,-!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35417

Ik zit hier naast twee Jamo Studio180's, heb er (jawel!) 180,- p.s. voor betaald dacht ik. Prima speakers, niet het beste van het beste, maar ik was toen nog 13 en heb toch een kamertje van 3,3*3 meter, dus heel erg veel goeds doet het niet. Maar die Jamo's geven een goed strak geluid, bassen is niks mis mee, dus al dat gelul over slechte Jamo's valt best mee. Heb er alleen maar goede ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op zaterdag 15 december 2001 22:51 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Ik zit hier naast twee Jamo Studio180's, heb er (jawel!) 180,- p.s. voor betaald dacht ik. Prima speakers, niet het beste van het beste, maar ik was toen nog 13 en heb toch een kamertje van 3,3*3 meter, dus heel erg veel goeds doet het niet. Maar die Jamo's geven een goed strak geluid, bassen is niks mis mee, dus al dat gelul over slechte Jamo's valt best mee. Heb er alleen maar goede ervaringen mee.
precies ditzelfde geldt dus voor mijn Jamo Studio 160
kheb niet beter nodig ...

als ik ze vergelijk met een JBL XL1000 van f150,= in opheffingsverkoop, dan presteren die Jamo aanzienlijk beter imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Even een kleine toevoeging nog, ik heb ze gister gehaald bij megapool, heb ze daar ook mogen beluisteren (recht uit het magazijn).

Eenmaal thuis aangesloten heb ik een mooie cd gepakt, en ik was behoorlijk onder de indruk (ook in de winkel al trouwens). Mooie hi-hertz, goede middentonen en uitstekende (niet scherpe) hoge tonen.

Er zit in deze speakers echt een heel mooi geluid. Ik heb ze naast een paar Eltax Symhpony boxen beluistert en die jamo's klinken echt vet beter.

Aan iedereen die nog een mooi paar luidsprekers wil hebben voor een aantrekkelijke prijs, ik kan deze jamo's (E470) aanraden.

Ze klinken over het hele spectrum zeer goed, mooie (niet boemerige) bass, goede middentonen, en een mooie hoge frequentie..

Echt een aanrader!
Pagina: 1