Toon posts:

[java?] oneindige scroller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn site heb ik een frame, met daarin onder elkaar een groot aantal foto's. Omdat dit frame groter is dan een normaal beeldformaat, moet er gescrolld worden.
Ik wil alleen hier iets hebben, wat ik zelf niet gemaakt krijg. Ik wil namelijk dat de scroller tot in het oneindige loopt. Hiermee bedoel ik dat na de laatste foto automatisch weer de eerste komt, en vice versa. Ik heb dit nog nergens op internet kunnen vinden, dus ik ben bang dat het überhaupt niet kan. Is er hier iemand die mij misschien een beetje op weg kan helpen? alvast bedankt.

• Dryw.Filtiarn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-03 12:10
Ik denk dat je inderdaad niet zo snel zoiets voor elkaar krijgt... Indien je een beetje goed kunt scripten is het overigens wel mogelijk hoor, maar dat terzijde. Als het mogelijk zou zijn om flash te gebruiken wordt het naar mijn idee een stuk eenvoudiger, maar verwijs ik je wel door naar de flash-experts hier(ik dus niet).

=( Protected by witchcraft )=

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:31

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

wat dacht je van als je bij het einde bent automatisch weer naar het begin gaat? is niet zo heel moeilijk, als je de scroll functie weet, volgens mij iets van parent.scroll(x,y)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Dryw.Filtiarn
Op woensdag 12 december 2001 20:44 schreef Prammenhanger het volgende:
wat dacht je van als je bij het einde bent automatisch weer naar het begin gaat? is niet zo heel moeilijk, als je de scroll functie weet, volgens mij iets van parent.scroll(x,y)
Of dit nou de meest fraaie methode is :? Maar het zou kunnen, denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tips alvast. Ik weet nog niet helemaal hoe het er met het de tip van prammenhanger eruit komt te zien, maar het is in ieder geval het proberen waard. Ik ben geen geweldige scripter, maar ik ga het eens proberen.
Overigens, kent niemand een site waarop ook al gebruik is gemaakt van deze "oneindigheid"?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:13

crisp

Devver

Pixelated

Het lijkt me dat je dan niet een conventionele scrollbar kan gebruiken (die is nl eindig), maar een knopje voor 'up' en een knopje voor 'down'.
Je moet even kijken hoeveel plaatjes je maximaal op je scherm tegelijk wil/kan laten zien; zoveel layers heb je dan nodig (+ 1 extra).
Die layers laat je scrollen dmv de buttons, en als een nieuw layer het scherm inscrolled moet je bepalen welk plaatje erin moet komen (volgende, vorige, eerste of laatste plaatje).

Intentionally left blank

• Dryw.Filtiarn
Op woensdag 12 december 2001 20:55 schreef crisp het volgende:
Het lijkt me dat je dan niet een conventionele scrollbar kan gebruiken (die is nl eindig), maar een knopje voor 'up' en een knopje voor 'down'.
Je moet even kijken hoeveel plaatjes je maximaal op je scherm tegelijk wil/kan laten zien; zoveel layers heb je dan nodig.
Die layers laat je scrollen dmv de buttons, en als een nieuw layer het scherm inscrolled moet je bepalen welk plaatje erin moet komen (volgende, vorige, eerste of laatste plaatje).
Gaat zoiets ook goed op een langzame internetverbinding/server? Of krijg je dan continue plaatjes die opgehaald moeten worden? Daar zou ik wel even mee uitkijken.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Op woensdag 12 december 2001 20:57 schreef Dryw.Filtiarn het volgende:

[..]

Gaat zoiets ook goed op een langzame internetverbinding/server? Of krijg je dan continue plaatjes die opgehaald moeten worden? Daar zou ik wel even mee uitkijken.
Plaatje dat nog komen moet gewoon alvast met een scriptje preloaden....

Intentionally left blank

Verwijderd

In flash kan het iig wel, is hetzelfde als een panorama foto die als maar zichzelf blijft herhalen. Seraph had een keer een voorbeeld van zo'n panorama foto.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

zoiets? (maar dan met plaatjes natuurlijk)

Intentionally left blank

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
offtopic:
Damn, crisp schudt weer eens scriptjes uit zijn mouw alsof het niets is. Complimenten hoor :)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

wat betreft preloaden zat ik te denken; je kan het aantal layers met plaatjes nog verder uitbreiden. In mijn voorbeeld gebruik ik 2 layers waarvan er altijd 1 zichtbaar is, en de ander net zichtbaar wordt of was. Als je er 3 maakt (1 altijd onzichtbaar), dan wordt daarin automagisch het volgende plaatje al gepreload!

Ik zal het ff proberen met wat plaatjes...
edit:

dat werkt dus best aardig... :)

Intentionally left blank

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Op woensdag 12 december 2001 22:08 schreef nelis het volgende:
offtopic:
Damn, crisp schudt weer eens scriptjes uit zijn mouw alsof het niets is. Complimenten hoor :)
<nog meer offtopic>

wat een heerlijke foto's van NYC, krijg gelijk zin om weer terug te gaan.

* oh,when? is voor altijd verliefd geworden op new york city

:) :)

</nog meer offtopic>

"You're only as good, as what you did last week."

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op donderdag 13 december 2001 01:20 schreef oh,when? het volgende:

[..]

<nog meer offtopic>

wat een heerlijke foto's van NYC, krijg gelijk zin om weer terug te gaan.

* oh,when? is voor altijd verliefd geworden op new york city

:) :)
* Oefening gaat er ook naar toe van de zomer :9
</nog meer offtopic>

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

* Yellow|A gaat naar Boston toe volgend jaar en gaat ook nog wel even sightseeing dingetjes doen in NYC

|{ brrr }] |

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op donderdag 13 december 2001 11:33 schreef Yellow het volgende:
* Yellow|A gaat naar Boston toe volgend jaar en gaat ook nog wel even sightseeing dingetjes doen in NYC
/me takes a trip to Prescott Arizona :) schijnt wel leuk te zijn daaro.

Hoezo offtopic.. * Blue-eagle gaat weer maffen.

Verwijderd

Topicstarter
Crisp, super bedankt voor je scriptje. Dit ga ik zeker gebruiken...

relaxt!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een beetje een kneusje met dit soort dingen (ik heb nog nooit iets met layers gedaan enzo)...

Ik heb alles ongeveer aan mijn eigen wensen aangepast. het staat hier:

http://www.linktrades.nl/tim/test.html

nu wil ik de afstand tussen de foto's verkleinen, tot ongeveer 20 pixels.

Ik heb al vanalles geprobeerd, maar ik krijg het maar niet voor elkaar.
Als ik namelijk de waarden 400 en 700 uit de <head> wijzig, krijg ik telkens clusters van 3 foto's in plaats van een lange rij...
Als iemand zo vriendelijk zou willen zijn om me NOGMAALS uit de brand te helpen, ben ik je eeuwig dankbaar...

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Vanavond upload ik even een aangepaste versie; hierin kan je ook die ruimte tussen de plaatjes makkelijk aanpassen.

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
relaxt!

echt super bedankt voor al je hulp, ik stel het heel erg op prijs...

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Nieuwe versie :)
Hier maakt het niet uit als de plaatjes andere afmetingen hebben, en kan je zelf het aantal layers makkelijk uitbreiden. Ook de ruimte tussen de plaatjes is in te stellen dmv variabele 'spacer'.
Het is trouwens niet nodig om het 1e plaatje in het midden te laten beginnen; je kan de positie in functie firstpics() makkelijk aanpassen. Ook de hoogte en breedte van de scrollarea is aan te passen, maar dan moet je even door de source heenlopen.

suc6!

edit:

nog wel ie-only op dit moment...

[edit2]
ik merk dat hij op dit moment het preloaden niet helemaal bijbeent; toch maar ADSL gaan overwegen hier :P
In IE5.0 was 'ie trouwens behoorlijk traag ook, maar met IE5.5 weer niet - hier zal je dus moeten experimenteren met de snelheid.
[/edit2]

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
echt relaxt dat je hier zoveel moeite voor hebt gedaan! bedankt.
Pagina: 1