Toon posts:

[MySQL] server opzetten? ik snap er nix van!

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoe moet ik een mysql server opzetten?
ik heb het al geinstalleerd op me linux bak maar verder heb ik nergens aangezeten

heb ik nu nog een client nodig ofzo?

(ik kan wel een beetje sql maar ik weet nog niet hoe ik dat alles moet gebruiken)

het is uiteraard de bedoeling om het te gebruiken voor php maar dat komt strax
:?

• neh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 10:08

neh

lees anders gewoon even de extreem uitgebreide handleiding die erbij wordt gestopt... misschien dat die je wat verder op weg helpt...

XT, 640K ram, 20 MB harddisk, MS-DOS 4.0...

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:56
Na installatie zorgen dat de databases aangemaakt worden (als je MySQL zelf hebt gecompiled gebeurd dat meestal niet standaard. Dat doe je met het programma / script mysql_install_db in de /bin/-directory) en vervolgens met safe_mysqld de server starten.

Daarna kun je met het programma mysql (da's de client) een verbinding maken (als je nog geen passwords enzo hebt ingesteld is alleen het commando 'mysql' genoeg) en kun je gaan SQL'len :)

succes!

Verwijderd

Ik heb hier in het begin ook vreselijk mee zitten worstelen, maar vond uiteindelijk een goeie site met uitleg: http://hotwired.lycos.com/webmonkey/99/21/index2a.html

Hoop dat jij er hier ook mee uit komt :)

• KlaasB
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-07-2024
Misschien dat http://www.linuxnewbie.nl/mysql.php je verder kan helpen???

It's not a bug, it's a feature

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-09 22:36
Kortom... Je weet eigenlijk helemaal niet wat je wilt, en hebt ook geen flauw idee wat PHP en MySQL met elkaar doen.

Ga naar www.devshed.com en lees die hele site drie keer door. Als je dan nog een specifieke vraag hebt moet je die maar stellen. Maar eerst zoeken en lezen voordat je dit soort dingen vraagt!

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

dit moet in de manual staan
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.