Laptop bij Lidl

Pagina: 1
Acties:

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-07 21:53
Ik zag vandaag in de krant een advertentie van laptop bij de Lidl. Ik ben al langer op zoek naar een goed laptop voor een aardig prijsje. Deze configuratie leek me wel wat.
Maar, een vraag: kun je met die ATi Radeon M6p een beetje gamen. Pacman zal wel gaan maar ook de meer serieuze games zoals: StarTrek Voyager Elite Force, Ghost Recon, enz?
Of hebben jullie andere op of aanmerkingen op deze flaptop?

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/pics/EMHSRMEMHHE

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
Een 4MB videokaart is een beetje karig tegenwoordig en die 3.75GB HD is ook al geen vetpot.

Ennum, waar heb je nou in hemelsnaam een 1.2GHz processor voor nodig in een vouwPC?!? Die getallen zijn alleen maar om consumenten te lokken :( In werkelijkheid vreten ze alleen maar stroom.

* Fuzzillogic zou voor een vouwPC met Crusoe processor gaan.

• Rob_de_Rechter
  • Laatst online: 16-08 10:43

Rob_de_Rechter

Dixeram

Op woensdag 12 december 2001 20:14 schreef Nexxennium het volgende:
Een 4MB videokaart is een beetje karig tegenwoordig en die 3.75GB HD is ook al geen vetpot.

Ennum, waar heb je nou in hemelsnaam een 1.2GHz processor voor nodig in een vouwPC?!? Die getallen zijn alleen maar om consumenten te lokken :( In werkelijkheid vreten ze alleen maar stroom.

* Rob_de_Rechter zou voor een vouwPC met Crusoe processor gaan.
Ehm..... ik zie een HDtje van 30 Gig staan en een graf. kaart met 32 Mb..... dus ik snap niet waar je t over hebt....

Maar hij sloeg haar hersens niet in, want tussen droom en daad // staan wetten in de weg en veelal praktische bezwaren // en zwaarmoedigheid, die niemand kan verklaren // die des avonds komt, voordat men slapen gaat

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 19:01
Op woensdag 12 december 2001 20:06 schreef Tom_Paris het volgende:

Maar, een vraag: kun je met die ATi Radeon M6p een beetje gamen. Pacman zal wel gaan maar ook de meer serieuze games zoals: StarTrek Voyager Elite Force, Ghost Recon, enz?
Ghost Recon heb ik niet geprobeerd maar Elite Force en RTCW draaien er best goed op. Natuurlijk haalt die Radeon niet de snelheid van een desktop oplossing, maar over het algemeen is het snel zat.

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:54
Ben ik nou blind, of ben jij het??

• Sovereign
Als je Žm nog niet gekocht hebt trouwens, dan veel geluk want elke keer zijn ze rond 9 uur uitverkocht. 8-)

Verwijderd

en dan te bedenken dat ze bij mij op de zaak nog steeds voor 5400,- piek zogenaamde Compaq's kopen .. en nog beweren dat ze spotgoedkoop zijn ook ..
*zucht* ..
tis af en toe zoooo moeilijk om mensen te overtuigen ...

• Fuzzillogic
Op woensdag 12 december 2001 20:16 schreef Rob_de_Rechter het volgende:

[..]
Ehm..... ik zie een HDtje van 30 Gig staan en een graf. kaart met 32 Mb..... dus ik snap niet waar je t over hebt....
Daar staat 30 gigabit en 32 megabit. B==byte, b==bit. Het is geen toeval dat dat zo is, maar om verwarring te voorkomen. Maarja, voor n00bs & dozenschuivers snappen dat blijkbaar niet meer tegenwoordig. Triest.

Deze tent weet dat blijkbaar ook niet. En wat is een 56K modem? Een 10/100 netwerkkaart? En dat vage merk vind ik ook wat dubieus. Wat ik hier zie is een computer die pronkt met allerlei indrukwekkende getallen die voor een laptop nauwelijks betekenis hebben en juist zelf nadelig werken (meer stroom).
En die prijs, is dat incl. of excl? Dat zie ik nergens...

Enfin, ik zou een duur speeltje als een laptop nooit bij zo'n zaak kopen die blijkbaar weinig technische kennis heeft.

(nou hoop ik niet dat iemand me gaat uitleggen wat een 56K modem is... |:()

• Fuzzillogic
*uch* (sorry, op de goede knopjes drukken is niet altijd even makkelijk)

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Op woensdag 12 december 2001 20:25 schreef Nexxennium het volgende:

[..]

Daar staat 30 gigabit en 32 megabit. B==byte, b==bit. Het is geen toeval dat dat zo is, maar om verwarring te voorkomen. Maarja, voor n00bs & dozenschuivers snappen dat blijkbaar niet meer tegenwoordig. Triest.
Ik vraag me af wie hier nou de n00b is... :?

Mijn collega heeft hem gekocht en ik kan je verzekeren dat de HDD wel degelijk 30 GigaBYTE is en de Radeon heeft ook echt 32 MegaBYTE intern geheugen...

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Tom Paris

...

Enfin, ik zou een duur speeltje als een laptop nooit bij zo'n zaak kopen die blijkbaar weinig technische kennis heeft.

...
Linksonder staat dat er 2 jaar pick-up en return garantie bij zit, en er is een service hotline.

• Dennis Nijhuis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03-2025
Een 56k modem is... Nee, ik zal je dit besparen :)
Maar ik denk niet echt dat het er in gigabit staat, mocht het zo zijn kun je ze denk ik wel aanklagen bij de reclame-codecommissie (wat een naam :7) vanwege het gebruik van misleidende termen (volgensmij is GB toch een afkorting van gigabyte???)

Bestuh!!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:31

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Op woensdag 12 december 2001 20:30 schreef Tachyon het volgende:

[..]

Ik vraag me af wie hier nou de n00b is... :?

Mijn collega heeft hem gekocht en ik kan je verzekeren dat de HDD wel degelijk 30 GigaBYTE is en de Radeon heeft ook echt 32 MegaBYTE intern geheugen...
De n00bs zijn die Lidl menskes, ze maken namelijk zelf een grote fout door in hun advertentie bit te schrijven in plaats van Byte

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Sovereign
Gemierenneuk verwijderd. 8-)
Deze tent weet dat blijkbaar ook niet. En wat is een 56K modem? Een 10/100 netwerkkaart? En dat vage merk vind ik ook wat dubieus. Wat ik hier zie is een computer die pronkt met allerlei indrukwekkende getallen die voor een laptop nauwelijks betekenis hebben en juist zelf nadelig werken (meer stroom).
Voor een laptop geen betekenis? Speak for yourself, dat hangt er helemaal van af wat je met een laptop wilt doen. Voor diegenen die een portable desktop replacement zoeken is een dergelijke uitvoering een zeer goede oplossing.

[Nog meer gekibbel over b/B verschil verwijderd]

• Tachyon
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Die advertentie is zeer waarschijnlijk niet eens door Lidl gemaakt. Daar zijn reclamebureaus voor.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Sovereign
Op woensdag 12 december 2001 20:33 schreef Gizz het volgende:
De n00bs zijn die Lidl menskes, ze maken namelijk zelf een grote fout door in hun advertentie bit te schrijven in plaats van Byte
De bedoeling van de advertentie lijkt mij anders toch wel duidelijk.

Iemand die vindt dat hij over iets dergelijks moet zeuren is IMO een "n00b".

• TakTiX
  • Laatst online: 30-03 18:39

TakTiX

Busy@GoT

Sorry hoor maar het is heel simpel ik zal het nog maar eens uitleggen: |:(

Kb = KiloByte
Mb = Megabyte
K = Kilobit
M = Megabit
Mbit = DUH!

En er staat gewoon 30GB en 32MB dus is er niet bepaald wat aan de hand, de mensen hebben een gewoon goede advertentie in elkaar geflanste (nou ja wat txt betreft dan)

edit:

[BTW]
Wat wel zo is is dat modemfabrikanten Kbps ergens opzetten omdat Kb/s kilobyte is mag Kbps alles zijn, wat nog veel erger is is dat kabel en adsl leveranciers snelheiden in Kbit zetten terwijl ze het gewoon of Kbytes hebben

ThE GaThErInG of a BuNcH of PpL

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Op woensdag 12 december 2001 20:37 schreef Sovereign het volgende:

[..]

De bedoeling van de advertentie lijkt mij anders toch wel duidelijk.

Iemand die vindt dat hij over iets dergelijks moet zeuren is IMO een "n00b".
Vindt jij mij een n00b? Ik geef toch alleen maar antwoord op z'n vraag..

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Sovereign
Op woensdag 12 december 2001 20:47 schreef Gizz het volgende:

Vindt jij mij een n00b? Ik geef toch alleen maar antwoord op z'n vraag..
Nee, jij niet, degene die perse over b/B moest beginnen en daaruit zeer vreemde dingen concludeerd. 8-)

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Opzich heeft hij ook gewoon gelijk, het is allemaal zo simpel, B is Byte, b is bit.

Jij hebt bv 768 milibit ram :7

• Vorkie
  • Niet online
mensen nooit gehoort van zo'n sitecom kaartje? Modem EN netwerkaart in 1. Dus zal die er wel bij zitten hé :?

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 20:06 schreef Tom_Paris het volgende:
Ik zag vandaag in de krant een advertentie van laptop bij de Lidl. Ik ben al langer op zoek naar een goed laptop voor een aardig prijsje. Deze configuratie leek me wel wat.

[afbeelding]
Als je dat een aanbieding noemt
als het goed is heb ik dezelfde laptop bij de media markt gezien voor 4599,-

• NightBird
  • Laatst online: 07-08 21:18

NightBird

DPC-Crew Coding
Op woensdag 12 december 2001 20:38 schreef TakTiX het volgende:
Sorry hoor maar het is heel simpel ik zal het nog maar eens uitleggen: |:(

Kb = KiloByte
Mb = Megabyte
K = Kilobit
M = Megabit
Mbit = DUH!
Al het zo "simpel |:(" is .. waarom leg je het dan verkeerd uit?

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

• Fuzzillogic
Op woensdag 12 december 2001 20:52 schreef Gizz het volgende:
Opzich heeft hij ook gewoon gelijk, het is allemaal zo simpel, B is Byte, b is bit.

Jij hebt bv 768 milibit ram :7
Hear hear! Haha, een stel kleuters ons voor n00b uitmaken. Man, ik wist al wat een bit was toen jij [Sovereign] nog kleiner was dan de ruimte die ze toendertijd nodig hadden om een bit in te kunnen opslaan :D

Ach, otoh de industrie wordt reeds gedomineerd door n00bs-met-een-attitude :'(

[add-on]
Doe het gewoon goed. B==byte, b==bit. Dan is het voor iedereen duidelijk, geen verwarring enzo, en kom je ook nog eens intelligenter over. A win-win situation! :7
[/add-on]

Verwijderd

ok.. .wat ik erg dubieus vind is dat er 1400*1050 staat bovenaan en dat er vervolgens beweerd wordt dat het een XGA scherm is. Nu is bij mijn weten XGA 1024*768 en SXGA+ 1400*1050 (zoals mijn o zo fijne 8100 heeft :9 ). En verder, verwacht niet dat je te lang zult doen op 1 accu, tis geen mobile Tualatin proc.. :( ennuh gamen zal best gaan hoor ;)

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 17:34
loop toch niet zo te mouwen en help die vent met zijn vraag

Als ik geld had dan zou ik hem kopen

hondennamen.info Openscheermes.nl

• Sovereign
Op woensdag 12 december 2001 21:16 schreef Nexxennium het volgende:

Ach, otoh de industrie wordt reeds gedomineerd door n00bs-met-een-attitude :'(
Wil niet veel zeggen, maar door dat gezeur over bits/bytes komt jij over als degene met een "attitude".

En dat "l33t" speak, dat is wel zo dom.

En met bijna 27 jaar ben ik echt geen kleuter meer, als jij dus ouder bent wordt het tijd dat je je naar je leeftijd gaat gedragen? 8-)

• Sovereign
Op woensdag 12 december 2001 21:23 schreef Stoned-cow het volgende:
ok.. .wat ik erg dubieus vind is dat er 1400*1050 staat bovenaan en dat er vervolgens beweerd wordt dat het een XGA scherm is. Nu is bij mijn weten XGA 1024*768 en SXGA+ 1400*1050 (zoals mijn o zo fijne 8100 heeft :9 ). En verder, verwacht niet dat je te lang zult doen op 1 accu, tis geen mobile Tualatin proc.. :( ennuh gamen zal best gaan hoor ;)
Is een fout in de folder, zo staat er ook dat er maar een 4x cdrw in zit terwijl dat echt een 8x cdrw is. Nou ja. :) Scherm is zeker 1400x1050.

Accu looptijd van dit ding is rond de 2 uur, net iets eronder. 1:50 hrs of zo.

• Tom Paris
Dus, kunnen we de hieruit opmaken dat we snel naar de winkel moeten hollen, voordat het te laat is?

• Sovereign
Op woensdag 12 december 2001 21:43 schreef Tom_Paris het volgende:
Dus, kunnen we de hieruit opmaken dat we snel naar de winkel moeten hollen, voordat het te laat is?
Yup, toen ik de mijne kocht stond ik er in de ochtend om half acht al. Binnen een uur waren ze weg, dus ik vrees dat je te laat bent. Of de mensen hebben in deze tijd geen geld door alle kerst inkopen, dus misschien heb je nog geluk.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op woensdag 12 december 2001 20:36 schreef Tachyon het volgende:
Die advertentie is zeer waarschijnlijk niet eens door Lidl gemaakt. Daar zijn reclamebureaus voor.
[offtopic]
Onvoorstelbaar hoe lelijk die Aldi/Lidl advertenties ieder keer weer zijn :r
(No flame intended)
[offtopic]

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:33

AMDFreak

Intel is zo..

opzich wel een leuke laptop.. maar ik heb er al 1 :) en mij AMD Athlon XP 1800+ voldoet nog lekker aan mijn eisen :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• Sovereign
Op woensdag 12 december 2001 21:45 schreef robbb het volgende:

Onvoorstelbaar hoe lelijk die Aldi/Lidl advertenties ieder keer weer zijn :r
Tja, op dat gebied blijft het een supermarkt. 8-)

Verwijderd

vanochtend 1 gekocht in Den Haag, btw, dit is dus niet dezelfde klaptop als bij de MM. Werkt lekker, snel, goed, stabiel .. alleen vreemd genoeg start XP op me klaptop langzamer op dan mijn p700 ... heeeeeel vreemd .. ;-)
maar goed, moet zeggen dat dit echt geen zonde van je geld is.

• Sovereign
Op donderdag 13 december 2001 21:44 schreef Wize het volgende:
vanochtend 1 gekocht in Den Haag, btw, dit is dus niet dezelfde klaptop als bij de MM. Werkt lekker, snel, goed, stabiel .. alleen vreemd genoeg start XP op me klaptop langzamer op dan mijn p700 ... heeeeeel vreemd .. ;-)
Merk weinig van een verschil in opstartijd, maar vergeet niet dat een HD in de meeste notebooks maar 4200 toeren is.

Verwijderd

He Tom_Paris, is die behuizing ook een beetje stevig eigenlijk, das wel belangrijk namelijk

• Reigner_Mortem
  • Laatst online: 01-04-2022
Lidl is duits .. (als ik het goed heb)
iig ik heb hem uit duitsland .. en daar kloppen de begrippen Mb en Gb wel ... taal is gewoon anders, dus zijn het idd N00bs die die teksten vertalen (als ze iid vertaald worden)....

Owjah en in de duitse Lidl wassie bdw 3499 Mark
(plz correct me when i'm wrong)
Pagina: 1