Toon posts:

Lite-on LTD-122 firmware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een Lite-on LTD-122, had de IL5Z firmware. Toen zag ik gisteren op de meuktracker dat er een nieuwe firmware was. Erin geramd en direct spijt van gekregen.

DVD's spelen nog wel maar gewone CD-Roms moet ik er vaak tot vijf keer instoppen voordat de spin-up niet halverwege afhaakt en mijn drive de hele CD niet ziet.

Ik probeer de IL5Z terug te branden maar dat kan niet - de FLASH util zegt dat ik al de laatste firmware heb!

Is dat op te lossen?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

of wachten op een nieuwe firmware :(
of kijken of je de dosversie kan vinden :)
of ff een e-mailtje naar lite-on sturen met de uitleg van het probleem :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
wat bedoel je met "of kijken of je de dosversie kan vinden?"

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

je hebt bij lite-on meestal een windows of een dos versie :)
meestal staan op de site de firmware's die je in windows flasht, maar ze hebben ze ook die je via dos kan doen :)
alleen dan zal je waarschijnlijk een mailtje naar ze moeten sturen of ze die kunnen opsturen.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
nee dit was de DOS versie al. Bij het flashen in DOS zegt de IL5Z dat er al een nieuwe firmware in mijn drive zit (en gelijk heeft ie de IL6J is nieuwer). Dus een downgrade van de firmware staat hij niet toe.

Op 't forum van Liteon staat al een mail van iemand anders die hetzelfde probleem heeft. Tip is dus de IL6J NIET TE GEBRUIKEN!

Ik hoop maar dat er snel een nieuwere firmware komt :z

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:55
owke bedankt in ieder geval voor t melden, ik zal al te twijfelen of ik die "J" versie zou gaan flashen blijf dus gewoon met de "Z" bios verder werken.

suc6 in ieder geval met downgraden

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Verwijderd

Topicstarter
Ha heb nu al reactie op mijn problem report die ik op de LiteOn site gepost had. Ze onderkennen het probleem en hebben me de IL6H firmware gestuurd, gepatcht zodat hij de nieuwere firmware ook downgraden kan. Volgens hun heeft deze firmware het probleem niet.

Ik ga 't direct uitproberen, zal zo nog wel posten of die wel werkt. Dus als je hetzelfde probleem ook hebt met de IL6J dan zou dit de oplossing voor je kunnen zijn. Moet eerst even rebooten en flashen...

Wel goeie service van LiteOn!

Verwijderd

Topicstarter
OK dan, goeie service MAAR

Ik heb de downgrade van firmware IL6J naar IL6H met succes uitgevoerd. Nu herkent mijn drive weer alle CD-Roms die ik erin doe. Ik was dus blij :) totdat...

.. ik een DVD in de drive stopte. Herkent ie niet. Dus nu kan ik als ik een DVD wil kijken de IL6J erin flashen en als ik een CD-Rom wil gebruiken de IL6H erin rammen.

Handig |:(

Heb weer een mailtje naar LiteOn gestuurd. Hopen dat ze weer zo snel reageren...
Pagina: 1