AMD Barton XP 2500+@3400+, Asus a7n8x deluxe, 512 MB twinmos, Sapphire Radeon 9800SE@9800XT, LG 915FT+
Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!
Er is alleen 1 piepklein nadeeltje: +/- fl 3600,-
kijk maar eens op http://www.alcatech.com/
vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza
Kun je met VTT ook nummers voorluisteren met een koptelefoon etc etc.... Ik ken dit proggie nog niet namelijk. Want via de "zaalspeakers" voorluisteren schiet natuurlijk niet op.Op woensdag 12 december 2001 23:04 schreef pliesie het volgende:
virtual turn tables
WWW.download.com
Kreeg de link vandaag door...
Weet dus ook niet wat het kan en wat het doet...
Ben de demo's nu aan het downloaden...
zal vast wel kunnen. maar VTT vind ik persoonlijk een erg rommelig programma, dat ook de 'feeling' mist, die PCDJ bijvoorbeeld wel heeftOp woensdag 12 december 2001 23:10 schreef DJTimo het volgende:
[..]
Kun je met VTT ook nummers voorluisteren met een koptelefoon etc etc.... Ik ken dit proggie nog niet namelijk. Want via de "zaalspeakers" voorluisteren schiet natuurlijk niet op.
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
Wel makkelijk & overzichtelijk, maar vooral simpel in de bediening:
AtomixMP3
Verwijderd
kost wel een berg maar dan heb je wel wat...
je krijgt 2 platen waar soort commandos op staan om software te besturen. je legt je plaat op technics dan gaat het signaal van draaitafel naar een kastje die analoge signalen omzet in digitaal...via dit kastje gaat het naar de pc. Daar zie je met de meegeleverde software 2 virtuele draaitafels staan... hier kan je je mp3 mee selecteren.selecteer een mp3.. en dan scratchen met je plaat....en kijken wat er met je mp3tje gaat gebeuren.. ben geen nerd die precies weet hoe het werkt... maar dit is het principe.
betekent dit het einde van muziek op vinyl?
Verwijderd
D-1200 (geloof ik) is weer een stapje verder en beter. Betere cue-ing mogelijkheden. Beiden zijn wel ergens op een Twilight te vinden en op diverse download sites.
Echt professioneel mixen doe je overigens niet achter een PC, dat doe je achter draaitafels (of CD-spelers. De discussie of je vinyl of CD moet gebruiken gaan we hier niet voeren. Is een andere topic!) bij voorkeur met een fijne danspubliekje. Met hardware oplossing heb je gewoon meer "gevoel" met de muziek. Hardware reageert meteen als je wat doet. Beetje mengtafel heeft bovendien killbuttons, filters, etc. zodat je ook live wat kan knutselen. Geen soundbuffers die vertraagd reageren op wat je doet.
En het belangrijkste, geen system errors! Staat iedereen net te knallen op een trackje, moet je rebooten. Daar zit niemand op te wachten!
Ik heb zelf enigzins ervaring met BPM Studio in combinatie met de bijbehorende controllers. Dit roelt grote tijd. Wat een geil speelgoedje...Op woensdag 12 december 2001 23:19 schreef Kloes het volgende:
Echt professioneel mixen doe je overigens niet achter een PC, dat doe je achter draaitafels (of CD-spelers. De discussie of je vinyl of CD moet gebruiken gaan we hier niet voeren. Is een andere topic!) bij voorkeur met een fijne danspubliekje. Met hardware oplossing heb je gewoon meer "gevoel" met de muziek. Hardware reageert meteen als je wat doet. Beetje mengtafel heeft bovendien killbuttons, filters, etc. zodat je ook live wat kan knutselen. Geen soundbuffers die vertraagd reageren op wat je doet.
Dit is de ultimieme combinatie van de "hardware feeling" zoals je dat mooi zegt (heb je idd nodig) en het gemak van mp3. Er hoort ook een mengtafel achter (mixt wat lastig anders) en daar zitten tegenwoordig ook al die killbuttons enzo op.
Van vertragende soundbuffers is absoluut geen sprake. Een klein beetje pc voldoet al gauw aan de minimum systeemeisen. Loopjes (die je overigens onder 1 van de 6 cue points kunt bewaren en dus niet meer opnieuw hoeft te maken) lopen altijd strak.
Ook leuk zijn de jingle/effect knopjes. Je kunt achter elk knopje je eigen mp3 sampletje zetten. Das leuk als je bv een drive-inn hebt. Je hebt je eigen jingle pakket altijd bij je.
Er zijn nog een ontelbaar andere geile functies beschikbaar. Ik bedenk me bijvoorbeeld de BPM counter die redelijk snel en consequent werkt. Je kunt de BPM's opslaan en terug vinden in de lijst met mp3z op je harddisk. Kun je bv op sorteren....
Ik durf op dit moment te beweren dat elke discotheek in nederland die nu met "gewone" ceedeespelers werkt binnen anderhalf/2 jaar dit systeem heeft staan. Natuurlijk blijven de oude ceedeespelers ook aangesloten. Mocht de harde schijf vastlopen o.i.d. dan heb je binnen 5 tellen een cdtje gestart en schuif je gewoon je backup harde schijf er in. (als er nu een kras op een cd zit ben je ook minstens 5 seconden bezig om een ander ceedeetje aan te slingeren, dus dat maakt geen verschil)
maar nu hou ik op met jullie lekker te maken, ik moet er om 5:45 uit morgen:(
atomix is een goed programmaatje daarvoor, ik weet zo niet of dit free/shareware is en waar je het vandaan kunt halen
Wat loop ik hierboven nou allemaal te vertellen?Op woensdag 12 december 2001 23:51 schreef Noork het volgende:
professioneel mixen met mp3? dat gaat niet, wel amateuristisch
Als je zelf eens met BPM Studio aan de gang bent geweest praat je wel anders...
Kortom gemak van mp3 + de hardware feeling.
En een groot voordeel zijn inderdaat de extra functie, die maken gewoon dat BPM studio better is dan de andere muk (lees software) en de hardware goederen, behalven dan mischien in een Radio studio, maargoed dat $$$$$$$$.
en oja:
Lees jij eerst maar de handleiding, zoals dat hoort bij profesioneele spullen, makkelijk mixen is wel leuk maar niet hetzelfde als goed mixen, kijk maar naar een professioneele draai tafel met mengpaneel, daat gaat ook niet makkelijk, maar als je ermee om kan gaan wordt het al snel veel beter dan de makkelijk mixen versie.BPM Studio vind ik een beetje overdone... Leuk hoor, die effectjes enzow, mah ipv van die extra meuk, hadden ze van mij wel wat meer aandacht mogen besteden aan makkelijk en goed kunnen mixen...
Ik denk dat de meesten onder ons wel eens wat hebben gerommeld met BPM Studio, maar die kunnen alleen maar afgaan op het stukje software zelf. Als dit dan ook nog eens de trial version is kom je idd iets te kort. Dit is vrij beperkt. Zeker als je geen 19" controlers hebt.
En laten we eerlijk wezen. Proffesioneel mixen op de pc kan niet met alleen een goed software proggie i.v.m. voorluisteren en bediening. Je kunt immers onmogelijk met je muis op 4 plekken tegelijk zijn:
1. 2e nummer starten
2. 2e nummer infaden
3. bass wegdraaien van 1 van de kanalen
4. het uitfaden van het 1e nummer én het op volume brengen van het 2e nummer met eventueel deze bass er weer bij draaien.
Misschien is een oplossing hiervoor een zelfde soort systeem, maar dan i.c.m. een touchscreen monitor. Maar dan ben je nog meer geld kwijt ben ik bang...
Maar misschien heeft er iemand al wel ervaring met een dergelijk systeem? Ik heb het iig nog nooit gezien.
Vooral dus met wat al meer mensen zeggen: BPM Studio, met je muisje is het behoorlijk te doen maar het mooiste is natuurlijk zo'n glimmend 19" paneeltje er bij te hebben.
Kost ook wel wat...
Als je alleen met de PC bezig wilt gaan moet je ook even Traktor Dj Studio uitproberen, je MP3 wordt eerst helemaal uitgelezen, en je kan gewoon realtime scratchen, goede cue-functie en een leuk equalizertje.
Wat helemaal mooi is is dat je je mix kan opnemen, in WAV of gewoon in een eigen klein bestandsformaat, die alle bewegingen van jou bijhoudt, is ook wel een aardige functie.
Bovendien kun je er ook 2 geluidskaarten selecteren, dus 1 voor monitor.
Maar als ik puur voor het mixen ga dan neem ik t liefste BPM, onder andere door de "echte" Pitch control, dus geen tempo control (zeg ik altijd in MP3mix topics
En begin alsjeblieft niet aan atommix, want wat een kinderprogramma is dat zeg..
BPM-Studio : BPM-StudioPUNTcom
BPM-StudioPUNTnl
Traktor : Native Instruments
[edit] Lees dit draadje ook nog maar even.
[topic=207531/1/50]
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Met "normaal" mixen kom je al handen te kort, maar ik vind wel dat als je een beetje handigheid in BPM studio krijgt met onder andere sneltoetsen enzo toch wel leuke dingen kan maken. Alleen jammer dat er niet wat betere eq. in zit gewoon op de "voorkant"..Op donderdag 13 december 2001 22:27 schreef DJTimo het volgende:
...
Je kunt immers onmogelijk met je muis op 4 plekken tegelijk zijn:
1. 2e nummer starten
2. 2e nummer infaden
3. bass wegdraaien van 1 van de kanalen
4. het uitfaden van het 1e nummer én het op volume brengen van het 2e nummer met eventueel deze bass er weer bij draaien.
...
Touchscreen systeem staat in me favorieten café, maar da's nogal prijzig en werkt standalone, dus niet op PC (nummer is ook geen MP3Misschien is een oplossing hiervoor een zelfde soort systeem, maar dan i.c.m. een touchscreen monitor. Maar dan ben je nog meer geld kwijt ben ik bang...
Maar misschien heeft er iemand al wel ervaring met een dergelijk systeem? Ik heb het iig nog nooit gezien.
Maargoed toen ik nog geen remote had, heb ik vanalles geprobeerd om met me toesenbord bepaalde functies overtenemen, idpv met de muis, je hebt immers 10 vingers en maar 1 muis cursor, dus mischien een soort BPM Studio Clone programmaje waar je nummers, pich, equalizer met je low budget toetsenbord kan bedienen?
Quote was qoute dus dat ff goed gezet.
Je was me voor. Waar heb jij die sneltoetsen gezien? En wat de eq. betreft, ja met een muis is die niet echt handigMet "normaal" mixen kom je al handen te kort, maar ik vind wel dat als je een beetje handigheid in BPM studio krijgt met onder andere sneltoetsen enzo toch wel leuke dingen kan maken. Alleen jammer dat er niet wat betere eq. in zit gewoon op de "voorkant"..
Verwijderd
leuke mix progjes zijn traktor (realtime) en mixmeister (niet realtime)
een echte dj werkt nog steeds met vinyl.
Nee echt, dit programma ruleerd echt... Hierboven is al een link gegeven.
Laat dat nou net NIET de topic zijn. Dat zijn weer andere discussies die we hier ffies niet gaan houden...Op donderdag 13 december 2001 22:55 schreef dragak het volgende:
belachelijk en dat noemt zich dan een dj. ik mix mp3's in mekaar![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Is dit tegen mij bedoeld of tegen iedere mp3 mixer?Op donderdag 13 december 2001 22:55 schreef dragak het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
1. Niemand beweert hier dat hij (een goede/echte) DJ is.
2. Het gaat erom hoe het klinkt en niet hoe het gemaakt is.
3. MP3's zijn gewoon makkelijker, sneller en *kuch* goedkoper te vinden dan vinyl.
Een echte dj kan inderdaad wel met vinyl werken jaOp donderdag 13 december 2001 22:55 schreef dragak het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Bovendien kosten die platen ook heel wat per maand als je een beetje up to date wilt blijven.
Tuurlijk draait een "echte" dj met vinyl, maar voor thuis of discotheken kan je je heel aardig redden met digitale mixtechnieken.
Ik heb er zat gehoord die op hun mooie SL1200's gewoon KUT presteren in discotheken.
Heb helaas geen shift+F toets geprobeerd, vind die F toetsen altijd maar engOp donderdag 13 december 2001 22:59 schreef Esger het volgende:
Ik weet zo snel niet alle sneltoetsen, maar met [SHIFT] en F1..Fx kun je de spelers bedienen, op de site kun je wel een manual downloaden in PDF, wat ik nu aan het doen ben, 5.18 mb.. 56k....
Trouwens, in traktor zie je de sneltoetsen als je er ff je muis op laat staan, en die werken best lekker.
SUPER! (Ik heb geluk gehad, toen ik voor 150 piek die controller op de kop tikte!)
Verwijderd
Het is het eindprodukt wat telt. Je vasthouden aan ouderwetse termen als 'een echte DJ draait met vinyl' is simpelweg het ontkennen van de realiteit.
Ik ben ooit begonnen met MP3-tjes, later met CD's, en tegenwoordig draai ik toch al tijden professioneel en met 1200's. Dat wil niet zeggen dat ik beter presteer dan een DJ die al jaren met MP3's draait.
Nogmaals, het gaat niet om het medium, het gaat om het EINDprodukt.
Verwijderd
/zeikmodusOp donderdag 13 december 2001 22:55 schreef dragak het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jeetje weer zo'n bekrompen iemand die iemand die niet met plaaten draaid geen dj vind! ZUCHT
Maakt dat uit ofzo, ik kan ook met vinyl draaien, maar wedde dat ik je alle hoeken van het mengpaneel laat zien als ik met cd's mix?! Siijiiit.
/zeikmodus
/normale
Ik gebruik zelf Pcdj Red, heeft alles wat ik nodig heb, werkt stabiel en is makkelijk in te stellen. http://www.visiosonic.com
Dat is ook gelijk het grote nadeel van het manual, veelste groot, en ook nog PDF en daar heb ik een hekel aan. Beter was denk ik om een soort demo stand in de speler in te bouwen die zo beetje alles laat zien wat je ermee kanOp vrijdag 14 december 2001 00:00 schreef Esger het volgende:
Trouwens, die manual is wel lekker uitgebreid, 144 pagina's incl. afbeeldingen en uitgebreide uitleg over alles, ook de control units.
Heb gister ook MixVibes PRO gedownload, de proefversie draaid maar 30 min maar ben er best tevreden mee, de faders doet het erg goed, alleen Pich gaat niet zo makkelijk als je met BPM gewend ben
Deze advertentieplaats is te huur!
Ik weet alleen niet waar je hem mot d/l
theworldforizabel.la
Ik heb er vorig jaar in Val Thorens in een apres-ski bar (Le Monde voor kenners
Als je met CD kunt beat-matchen kun je het ook met de BPM pro! Klaar en geen twijfel over mogelijk. Het werkt echt precies hetzelfde.
Intussen heeft ook oa Numark dit soort systemen op de markt. Die zullen ongeveer hetzelfde doen.
MP3 systemen zonder remote werken best leuk, maar mijn ervaring is dat het vrijwel onmogelijk is om hiermee echt een beetje strak te mixen; je moet gewoon een pitch schuif en iets van pitchbend in je handen hebben. Dat gaat niet met een muisje...
En praatjesmakers die alleen over vinyl lopen te blèren...Doe mij maar een BPM-pro en een net mixertje en je zult kijken hoe goed je met die "minderwaardige" MP3's en CD's kunt draaien! Daaaag! Het gaat immers om je techniek!
Het gaat mij erom dat het gevoel en de functies van het mixen met vinyl zo goed mogelijk benaderd wordt. Zelf kan ik ook af en toe met een paar 1200's mixen maar dat kan ik zelf helaas niet betalen. Ik heb wel twee geluidskaarten. Dus vandaar dat ik voor dit soort programma's ga.
AMD Barton XP 2500+@3400+, Asus a7n8x deluxe, 512 MB twinmos, Sapphire Radeon 9800SE@9800XT, LG 915FT+
Ennuh, da gelul over dat het mixem met mp3 amateuristisch is, daar klopt ook nix van
check deze stream maar eens.
http://www.djarne.nl/v8.wmv
Iz een discotheek in Loosbroek(noord-Brabant) de Lunenburg heet die tent.
Daar hebben ze ook bpm studio incl. 2 cjd1000tjes:9~
en dan weet ik zeker dat je da geen amateuristisch meer noemt,
Greetz
Ook al is het misschien niet helemaal jouw styl muziek, gewoon heen gaan voor een keertje en ff kijkuh/luisteren wat je ermee kan. You'll be surprised! (8 nummers in 5 minuten en dat bijna de hele avond door.)
Dj Arne draait ook op zondags in de Lunenburg.
Sorry das waar ook. is pas sinds kort dus dat was ik ff vergeten.Op vrijdag 21 december 2001 17:01 schreef DjStefan het volgende:
Ohhja, nog ff een toevoeging op de post hierboven.
Dj Arne draait ook op zondags in de Lunenburg.
Kom je d'r zelf ook weleens dan?
Niet in de luun(qua afstand), maar af en toe wel in de mixx in vianen. Het is niet helemaal mijn muziek maar ik ga af en toe weleens bij hem buurten. Echt tof als je een avondje bij hem kan meekijken. Hij kent BPM studio door en door en als je ziet wat hij er uit weet te halen...das echt super.Op vrijdag 21 december 2001 19:42 schreef DjStefan het volgende:
ok dan.
Kom je d'r zelf ook weleens dan?
Thuis heb ik het programma wel, ik heb alleen de knaken niet voor de bijbehorende controlers. Vandaar dat ik af en toe ff in Vianen kom
zal nog ff duren maar als er ook nog nieuwe externe controller komt wordt dat ding echt smullen
http://www.pcdj.com
wordt dus MEER/BETER al RED!
lees het op het forum daar meer over
vooral dat ze dit er nog instoppen:
dat was eik alles wat PCDJ miste!sorry, must not have made that clear enough. By Visualization I mean a wav display of each track in real time....so you will have visual cueing and be able to see breaks in tracks before you get there.
verder heb ik nog nooit met die externe controller mogen spelen... maar hoop dat wel eens te doen! (zonodig maar kopen
want je kan er o.a. on the fly reverse loops enzo mee maken... lukt me met toetsenbord (muis = amper nodig) echt niet
wel ff manual lezen want dan kan je gelijk veeeeeeel meer met pcdj