Een vriend van me heeft een HP computer met een P2 350 op een soort raar klein moederbordje (heb er maar even naar kunnen kijken tijdens het installeren ervan), en hij wilde een nieuwe HD. Ik heb samen met hem dus een Maxtor 40 GB gekocht (model 4D040H2). Ik heb hem op alle verschillende manieren aan de IDE kabels gehangen (primary, secundary, master, slave, met cd en cdrw, zonder cd met rw, zonder rw met cd, alleen de maxtor, you name it), maar het Bios weigert de schijf te herkennen. Automatisch of handmatig, hij ziet m NIET.
Het rare is dat de Win2k installatie hem wel herkent, en we hebben hem dus NTFS geformatteerd onder de win2k install, de eerste set bestanden is erop gezet waarna hij een restart doet om verder te installeren. Maar na de restart mompelt die comp iets over een missing boot sector en de win2k install begint opnieuw.
Met fdisk of onder DOS kan ik hem niet benaderen, met de oude win98SE install ook niet. Hoe kan ik deze schijf aan de praat krijgen?
Het is een Award Bios, maar niet zo extreem oud volgens mij...
Het rare is dat de Win2k installatie hem wel herkent, en we hebben hem dus NTFS geformatteerd onder de win2k install, de eerste set bestanden is erop gezet waarna hij een restart doet om verder te installeren. Maar na de restart mompelt die comp iets over een missing boot sector en de win2k install begint opnieuw.
Met fdisk of onder DOS kan ik hem niet benaderen, met de oude win98SE install ook niet. Hoe kan ik deze schijf aan de praat krijgen?
Het is een Award Bios, maar niet zo extreem oud volgens mij...
Peace is not simply the absence of war.