Toon posts:

RealPlayer8 met apt-get hoe ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteravond draait dan eindelijk Debian in test hier op een oude laptop. Als mandrake/redhat gebruiker heb ik nog weinig kaas gegeten van Debian apt-get.

Kan iemand me een beetje uitleggen waar ik ergens realplayer 8 kan zoeken als .deb file en of ik dan nog iets moet toevoegen in sources.list of iets dergelijks.

Bij voorbaat dank.

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:00

MAZZA

Barbie is er weer!

apt-cache search realplayer :) BTW dit is wel handig voor je dan: http://www.debian.org/doc/manuals/apt-howto/

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 19:07 schreef MAZZA het volgende:
apt-cache search realplayer :)
Had ik al gedaan. Hij vind niks. Ik heb 3 Potato cdroms in sources.list staan en 2 comments weggehaald voor een paar sites die er default stonden. Ook al apt-get update gedraait enzo maar realplayer wordt niet gevonden..

In ieder geval wel bedankt voor de tip :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 19:07 schreef MAZZA het volgende:
apt-cache search realplayer :) BTW dit is wel handig voor je dan: http://www.debian.org/doc/manuals/apt-howto/
Thanks voro de url ik heb m gebookmarked. De verkorte versie hiervan heb ik zostraks al doorgenomen. Tis nu niet zozeer het probleem dat ik niet weet hoe ik iets moet installeren met apt-get maar meer hoe ik realplayer8 nou op mn systeem moet krijgen. Hij staat niet op de cdroms hier.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op woensdag 12 december 2001 19:05 schreef smasr het volgende:
Kan iemand me een beetje uitleggen waar ik ergens realplayer 8 kan zoeken als .deb file en of ik dan nog iets moet toevoegen in sources.list of iets dergelijks.
apt-get install realplayer al geprobeerd ? ;) Dat werkt i.i.g. in Woody...

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
apt-get install realplayer

maar staat hij wel op die servers dan
mischien moet je handmatige instal doen

Verwijderd

Topicstarter
Ah trouwens toch wel mooi die howto. Ik weet nu hoe ik iig als ik realplayer8.deb nou lokaal zou hebben hoe ik m dan kan installeren.

Er is toch ook zo'n Debian site waar je kunt zoeken naar allerlei packages? Ik ken wel www.rpmfind.net maar het Debian equivalent niet. Weet iemand zo het URL, misschien staat realplayer daar dan wel tussen :)

zoeken via google op "realplayer8.deb" geeft niks nuttigs..

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:00

MAZZA

Barbie is er weer!

Overigens is http://www.debianhelp.org ook een zeer handige site :)

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

rpmfind equivalent: packages.debian.org

Daar zoeken op realplayer, dan vind je een package die je moet installeren en daar staan de installatieinstructies in (je moet dan nog los een realplayer RPM downloaden ofzo).

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 19:21 schreef MAZZA het volgende:
Overigens is http://www.debianhelp.org ook een zeer handige site :)
he bedankt. Deze heb ik ook ff gebookmarked. Toch wel mooi hoor dat Debian :)

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op woensdag 12 december 2001 19:16 schreef smasr het volgende:
Ah trouwens toch wel mooi die howto. Ik weet nu hoe ik iig als ik realplayer8.deb nou lokaal zou hebben hoe ik m dan kan installeren.

Er is toch ook zo'n Debian site waar je kunt zoeken naar allerlei packages? Ik ken wel www.rpmfind.net maar het Debian equivalent niet. Weet iemand zo het URL, misschien staat realplayer daar dan wel tussen :)

zoeken via google op "realplayer8.deb" geeft niks nuttigs..
voor de pachagete zoeken kun je dat hier doen http://www.debian.org/distrib/packages

en als je package lokaal hebt staan kun je die zo in instaleren
code:
1
dpkg -i packagenaam+versie nummer

kijk ook ff in de manpagina's van apt en dpkg

man apt
man dpkg

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 19:22 schreef The_Surfer het volgende:
rpmfind equivalent: packages.debian.org

Daar zoeken op realplayer, dan vind je een package die je moet installeren en daar staan de installatieinstructies in (je moet dan nog los een realplayer RPM downloaden ofzo).
Thanks nou nu kom ik er vast wel uit. Ik ben wel s toevallig op packages.debian.org geweest via google maar tja ik had daar niks te zoeken dus heb ik nooit de moeite genomen het url te onthouden. Jammer dan er nog een rpm bestand bijstaat want ik heb geen rpm commando. Ook geen dpkg-scanpackages commando trouwens das ook minder. Naja lukt nu vast wel. Thanks all for the help.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 19:26 schreef yeadder het volgende:
[..]
He dat is helemaal een mooie tip. Ik ga dit als eerste proberen. Ik zal die man pages zeker ook nog bestuderen (niet vanavond) want dat dpkg is toch wel errug handig als ik het zo zie.

Hardstikke bedankt voor de hulp. Ik ga meteen ff aan de slag :)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op woensdag 12 december 2001 19:29 schreef smasr het volgende:
Jammer dan er nog een rpm bestand bijstaat want ik heb geen rpm commando. Ook geen dpkg-scanpackages commando trouwens das ook minder. Naja lukt nu vast wel. Thanks all for the help.
Nup, je moet alleen die rpm downloaden (URL geeft die deb aan je als ik het goed heb), dan pakt de .deb die rpm voor je uit, en installeerd het netjes.. Heel mooi systeempje hoor, alleen zouden ze hem wel eens kunnen updaten, zodat de .deb die rpm file ff van het internet aftrekt automatisch :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:35

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op woensdag 12 december 2001 19:33 schreef moto-moi het volgende:
Heel mooi systeempje hoor, alleen zouden ze hem wel eens kunnen updaten, zodat de .deb die rpm file ff van het internet aftrekt automatisch :)
Dat gaat niet in verband met licentiekwesties. Realplayer kan natuurlijk niet in Debian zitten (is allesbehalve free software...) en zelfs direct downloaden zou niet mogen omdat je dan allerlei licenties die je moet accepteren niet gegarandeerd te zien krijgt. Realnetworks zou daar niet blij mee zijn. Vandaar dat je nu een .deb-package hebt die niets anders doet dan een lokaal bestand uitpakken en installeren...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Pagina: 1