[RVS-COM] Girotel via ADSL mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Topicstarter
Is het mogelijk om te kunnen girotellen via adsl? Nu moet ik nog steeds mijn modem aansluiten als ik wil girotellen, maar ik had begrepen dat het ook mogelijk moest zijn om met RVS-COM een virtuele COM poort aan te maken die dan via adsl zou connecten.

Iemand ervaring daarmee? Mij lukt het niet omdat RVS een modem wil zien, en ik heb een ethernet router van Alcatel voor mijn internetverbinding.

ps....nee, ik wil niet girotellen over het internet |:(

specs | 3360wP met SE3000

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
je bedoelt isdn zeker ?

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Ja hoor, met een Alcatel Ethernet modem@router, natuurlijk! |:(

Eerst goed lezen. ;)

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
idd, geen isdn |:( Ik heb 't over een ethernet modem/router (of hoe je dat ding ook wilt noemen).

Enig idee :?

• Cableboy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Er zijn drie opties:

- Zoek een provider die IP->SERIAL conversie doet (zijn die er?)

- Ga internetbankieren

- Bel in met een modem op je telefoonlijn... Alleen voor het bankieren zijn de kosten dan nog wel te overzien.

Ik zat een tijd terug met hetzelfde probleem, en voor mij is het optie 2 geworden (de makkelijkste)

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:16
zelf heb ik nu ook internetbankieren, moet je wel aanvragen, maar kost niks extra's
Uw bankzaken regelen via internet?
Vraag vandaag nog gratis uw gebruikersnaam en wachtwoord aan. Binnen 5 werkdagen kunt u aan de slag!
http://www.postbank.nl/delivery/nvd/top/0,5176,537,00.html

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Girotel Online werkt net zo makkelijk en veilig als Girotel. Overstappen is het devies! :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Idd

Doe ik ook sinds kort..

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 22:43 schreef Tai-Pan het volgende:
idd, geen isdn |:( Ik heb 't over een ethernet modem/router (of hoe je dat ding ook wilt noemen).

Enig idee :?
Je hebt het anders wel over een isdn software pakket, beetje verwarrend wel. Dus niet zo geirriteerd joh.

Maarreh neem gewoon girotel online werkt perfect! Alleen je kan niet ff een jaar terugkijken, maximaal 4 weken.

Anders gewoon je analoge modempje naast je adsl blijven gebruiken.

• MPEG
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-10-2020
Leg gewoon een tweede telefoonkabel vanaf de ADSL Splitter aan. Heb ik ook thuis. 1 ADSL lijn een 1 "gewone" lijn.

AMD 64 X2 4800+ @2,41Ghz,
2048MB DDRRAM,
ATI X800GTO,
2x Samsung 930BF 19" TFT

Verwijderd

Eigenlijk hadden ze ADSL modem niet modem moeten noemen :( (het is het wel). Mensen denken dat zo'n ding net zo functioneerd als een gewoon modem, slaat nergens op.

Girotel met modem kan NIET via je ADSL modem. Simpel omdat ADSL een andere techniek is dan een gewone telefoonmodem.

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Ik heb het niet over isdn gehad. Het RVS product zou, als ik het goed begrepen had, een aantal COM poorten kunnen simuleren. Ik was dan van plan Girotel via zo'n virtuele COM poort te laten babbelen met ADSL.

Als Girotel dit niet kan is het jammer. HomeNet van de ABN kan nl wel via de kabel, en da's erg handig.

maar goed...het kan niet, dus admin...slotje graag ;)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 10:37

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op donderdag 13 december 2001 16:06 schreef Tai-Pan het volgende:
Ik heb het niet over isdn gehad. Het RVS product zou, als ik het goed begrepen had, een aantal COM poorten kunnen simuleren. Ik was dan van plan Girotel via zo'n virtuele COM poort te laten babbelen met ADSL.

Als Girotel dit niet kan is het jammer. HomeNet van de ABN kan nl wel via de kabel, en da's erg handig.

maar goed...het kan niet, dus admin...slotje graag ;)
Met girotel bel je niet in op internet, maar rechtstreeks naar de postbank.. Hoe jij van plan bent om via internet de postbank te bellen is voor mij een raadsel eigenlijk......

HomeNet gaat via internet..

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

zoals hierboven al werd benoemd kun je tegenwoordig girotellen via internet. Op de postbanksite kun je je normale girotel laten omzetten naar Internet girotel. Dan maakt het niet meer uit wat voor modem of aansluiting je hebt.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Op donderdag 13 december 2001 11:55 schreef havana het volgende:
Girotel Online werkt net zo makkelijk en veilig als Girotel. Overstappen is het devies! :)
ja, en 1x in de maand effe analoog nog inbellen.....online blijven je gegevens namelijk maar een maand ofzo bewaard...daarna is t defenitief weg....als je toch een goede administratie wil, moet je effe inbellen...verder niets overboeken ofzo....inbellen is al voldoende...dan krijg je alle gegevens alsnog binnen......doe ik zelf ook zo, en werkt perfect

iRacing Profiel

• PleXtor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-04-2025
Op donderdag 13 december 2001 21:05 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

ja, en 1x in de maand effe analoog nog inbellen.....online blijven je gegevens namelijk maar een maand ofzo bewaard...daarna is t defenitief weg....als je toch een goede administratie wil, moet je effe inbellen...verder niets overboeken ofzo....inbellen is al voldoende...dan krijg je alle gegevens alsnog binnen......doe ik zelf ook zo, en werkt perfect
Ze hebben weer wat nieuws bij de Postbank uitgevonden!!! Je kan vanaf online bestanden downloaden in ASCII en komma gescheiden bestand... Ik denk kewl, ken ik ook ffies dan importeren in Girotel, maar dat doet ie dus niet |:( En terwijl je in de CD versie ook nog wel kunt selecteren als je een ASCII bestand of komma gescheiden bestand wilt importeren. Ipv dat ze het nu meteen goed doen.... Postbank zuigt grote tijd.... :(
Pagina: 1