Toon posts:

IMEI: Nummer.

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het en waar wordt het voor gebruikt..

Is het om de telefoon waarvan gebeld wordt te indentificeren en betekend dus dat het telefoon nummer 06-xxxxxxxx aan je imei nummer gekoppeld is?

of zie ik dit mis? :D

okey met prepaid gaat dat wat moeilijk, maar zou iemand eens goed uit kunnen leggen waar het voor dient.

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06 11:39
uniek nummer in het gsm netwerk
net als een mac adres van een netwerkkaart

protocol voor het netwerk dus
je foonnummer is dan bij wijze van je ip nummer
is niet gebonden aan elkaar
ze kunnen je wel traceren op enkele meters nauwkeurig door je gsm die aan staat

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:04

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Het dient vooral om elke gsm te kunnen identificeren, zoals een chassisnr in een auto,...
Daarmee meld je telefoon zich oa aan op het gsm netwerk. Sommige providers checken dan of dat nummer niet op een verboden lijst staat met gestolen gsm's.
Met dat nummer kan je ook opgespoord worden door driehoeksmeting vanuit een aantal gsm-masten.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 18:46 schreef *snip* het volgende:
uniek nummer in het gsm netwerk
net als een mac adres van een netwerkkaart

protocol voor het netwerk dus
je foonnummer is dan bij wijze van je ip nummer
is niet gebonden aan elkaar
ze kunnen je wel traceren op enkele meters nauwkeurig door je gsm die aan staat
Hiermee zeg je dus dat het IMEI nummer zekers gebruikt wordt!... alleen ter verificatie op het 'telefoon netwerk'?

[ Voor 2% gewijzigd door RobIII op 01-03-2022 21:07 . Reden: Naam verwijderd op verzoek ]

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

type *#06# op je gsm en je ziet je IMEI nr. dit wekr bij bijna alle merken...

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• Wally-S
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 17:18

Wally-S

-Snowboarding is art-

Het imei nummer gebruikt de politie ook om gestolen gsm's sms'jes te sturen.

Snow is only frozen water

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06 11:39
Op woensdag 12 december 2001 18:50 schreef Xtentic het volgende:

[..]

Hiermee zeg je dus dat het IMEI nummer zekers gebruikt wordt!... alleen ter verificatie op het 'telefoon netwerk'?
in principe wel
het is immers een digitale dienst die aan de hand van het IMEInummer je pakketje data van de ene naar de andere stuurt

als ze willen kunnen ze aan de hand van het nummer je foon blokkeren of als gejat beschouwen
maar ja, wie heeft zn IMEI nummer ergens opgeschreven ??????

• Wally-S
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 17:18

Wally-S

-Snowboarding is art-

Op woensdag 12 december 2001 20:02 schreef *snip* het volgende:

[..]

in principe wel
het is immers een digitale dienst die aan de hand van het IMEInummer je pakketje data van de ene naar de andere stuurt

als ze willen kunnen ze aan de hand van het nummer je foon blokkeren of als gejat beschouwen
maar ja, wie heeft zn IMEI nummer ergens opgeschreven ??????
Staat geregistreerd bij je telefoonaanbieder.

[ Voor 2% gewijzigd door RobIII op 01-03-2022 21:08 . Reden: Naam verwijderd op verzoek ]

Snow is only frozen water

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:04

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Bij alle drie de gsm's die ik tot nu toe gekocht heb stond mijn imei nr op mijn aankoopfactuur.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van [SG] naar [IT] :).

Verwijderd

Laat ik dit topic eens even omhoog sgoppen.

Iemand in mijn omgeving zei laatst dat als je je IMEI kon wijzigen, dat je dan gratis kan bellen. Je bent geen techneut als je daar niks meer over wilt weten natuurlijk. :) Ik zie ze bijvoorbeeld in het forum op salesplaza.nl over IMEI changers babbelen. Dit heeft helaas ook nare gevolgen zoals overleden telefoons e.d.

Maarre, is er iemand die hier wat meer info over heeft? Ik zou ook wel eens willen weten hoe dat GSM protocol en die verificatie en zo in elkaar steken. NetwerkID's, roaming, etc.

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:28

spok9

Groen...

Op woensdag 06 februari 2002 16:14 schreef Ghoster het volgende:
Laat ik dit topic eens even omhoog sgoppen.

Iemand in mijn omgeving zei laatst dat als je je IMEI kon wijzigen, dat je dan gratis kan bellen. Je bent geen techneut als je daar niks meer over wilt weten natuurlijk. :) Ik zie ze bijvoorbeeld in het forum op salesplaza.nl over IMEI changers babbelen. Dit heeft helaas ook nare gevolgen zoals overleden telefoons e.d.

Maarre, is er iemand die hier wat meer info over heeft? Ik zou ook wel eens willen weten hoe dat GSM protocol en die verificatie en zo in elkaar steken. NetwerkID's, roaming, etc.
IMEI nummers verranderen lijkt mij illegaal...

BTW, als je je simlock wilt verwijderen (na een jaar mag dat van Telfort) hebben ze ook je IMEI nummer nodig, zoe het IMEI nummer op de een of andere manier in verband staan tot de simlock?

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Verwijderd

Volgens mij mag je vast wel je IMEI veranderen, zolang als je daar maar geen gekke dingen mee gaat uithalen die expliciet als strafbaar staan omschreven.

Ik neem aan dat Telfort je IMEI nodig heeft voor het unlocken van je toestel. Je SIMlock dus inderdaad. Ik geloof dat verhaal van hierboven wel waarin die vergelijking met het MAC adres en IMEI nummer getrokken werd en je IP adres met je telefoonnummer. MAC en IMEI horen tenslotte alletwee bij stukjes hardware. IP en telefoonnummers kunnen daarbinnen veranderen.

Verwijderd

IMEI nummer is vaak gekoppeld aan de unlock code ja. Iedere provider heeft een formule om 'n imei nummer naar een unlock code om te toveren en die unlock code planten ze dan in je telefoon voordat je 'm krijgt. Dat is tenminste wat ik gehoord heb :)

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Het imeinummer is nodig om de unlockcodes aan te vragen. Er zal vast wel een manier zijn om de een uit de andere te kunnen berekenen. Het imeinummer is uniek voor de telefoon, aan de hand van het imeinummer kan de telefoon worden herkend. De unlockcodes worden niet berekend op het moment dat je ze aanvraagt, ze zijn beveiligd opgeslagen. Het imeinummer dient hierbij om de code te kunnen vinden.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1