Access VBA vraag

Pagina: 1
Acties:

• Arnold|IA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-02 19:12
Dit is een database om vrijstellingen van studenten bij te houden. als er een student ingevoerd wordt moeten de vrijstellingen automatisch worden ingevuld a.d.h.v de vvoropleiding.

ik heb een database met de tabllen:

student: llnr,naam, vooropleiding, etc
/studentgegevens

vaknhl: vakcode, vak, etc
/vakken

vrijstelling: llnr, vakcode, resultaat etc.
/vrijstellingen

vrijstellingopvak: id, vaknhl, vooropleiding
/vrijstellingsmogelijkheden

nu is het de bedoeling dat ik in dit formulier
Afbeeldingslocatie: http://www.man.nhl.nl/~boers104/scherm.jpg

Als je in het formulier de vooropleiding invult moet er in de tabel vrijstelling het studentnummer en het vak worden ingevuld.

dit moet aan de voorwaarde voldoen dat de vooropleiding van de student gelijk is als het studentnr in vrijstellingopvak.

dus alle vakken uit vrijstellinopvak waar de vooropleidng gelijk is aan de vooropleiding van de student moet het aan de vrijstelling tabel worden toegevoegd.

Ik hoop dat ik nu duidelijk ben.
alvast bedankt voor de antwoorden

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:59
Op woensdag 12 december 2001 18:22 schreef Arnold het volgende:

een vooropleiding van de student invoer er automatisch de gegevens uit vrijstelling opvak worden ingevuld in de vrijstelling tabel. hierbij moet het llnr, en vooropleiding uit formulier worden gebruikt. en moeten alle vakken die in vrijstellingopvak staan waarbij vooropleiding in formulier is vooropleiding uit tabel.
Ik snap er werkelijk geen hout van. Zou je wat duidelijker (en met meer leestekens) kunnen uitleggen wat je probleem eigenlijk is?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

private sub keuzelijstmetinvoervak_Change() of _afterupdate()

Dan zeg je
form!formnaam.form!subfornaam.veld.value = veld.value

• Arnold|IA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-02 19:12
kan ik dit probleem oplossen door middel van een INSERT INTO opdracht of iets dergelijks?

en hoe dat dan moet weet ik ook niet precies wie kan mij een aanknopingspunt geven om verder te gaan.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:44

Boss

+1 Overgewaardeerd

Als je een beetje handig met SQL bent, dan kan je met code je SQL string samenstellen (INSERT INTO tbl... etc.) en die met docmd.runsql "bladiebla" laten uitvoeren.

En als je moeitje hebt om de juiste SQL te maken gebruik je gewoon de query-bouwer en knip-plak de SQL eruit.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.